Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:33

Klinkt echt super goed Kaatje en dat mag ook wel een keertje! Heel veel geluk en succes, wanneer ga je beginnen, weet je dat al?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:43

Thanks Fargo. De 21e wordt mijn eerste werkdag, dus nog geen 3 weken ww :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:15

Mooi hoor, ik heb net wel contactverzoek op linkedin van het bureau gekregen waardoor ik gesprek heb bij opdrachtgever. Dat bureau is echt een goed bureau en krijg daar ook een goed gevoel van! Leuk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:22

Zeker fijn!
Het moet gewoon klikken.

Mijn contactpersoon bij uzb stuurde nog een mail met tips en daar stond onderaan : ik weet zeker dat je het kan, je bent gewoon de juiste persoon. Geniet van je gesprek!

Die woorden doen het hem wel hoor!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:03

Ik had een vraagje, ik kan mezelf op internet niet helemaal goed wijsmaken hierin.

Bij mijn huidige werkgever heb ik momenteel nog 21 uur van april open staan.
Aangezien ik in die periode nog geen inklokcode had, moest ik dit maar via de App die we op werk gebruiken om deze uren door te geven via uren correcties. Mijn werkgever zou deze dan vervolgens goed moeten keuren en dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik kan bijvoorbeeld wel vinden dat gewerkte uren gewoon uitbetaald dienen te worden, maar valt dit er ook onder?
Ik heb mijn werkgever al eerder een mail gestuurd met de vraag hiernaar te kijken, echter is hier nog niet op gereageerd. Het is ook via mijn leidinggevende doorgegeven dat ik uren open heb staan. Hier zou naar gekeken worden maar dit is ook nog niet gebeurd.

Ik weet zelf niet zo goed hoe ik dit nu aan moet pakken, aangezien ik hier zo snel mogelijk weg wil en ik wil uiteraard wel m'n gewerkte uren uitbetaald krijgen.
Ik heb waar ik nu werk gewoon een 0 uren contract en kan in principe opstappen wanneer ik wil (oud collega's van mij hebben dit al gedaan).

Zondag heb ik een gesprek bij de Subway op het station, geregeld door de dochter van de eigenaar en ik hoop dat ik daar aangenomen wordt.

Edit: Heeft iemand hier ervaring met het opstellen van een ontslagbrief? Ondanks alle frustratie die ik van het bedrijf krijg wil ik dit wel professioneel afhandelen en daarbij ook de bijbehorende ontslagbrief.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:57

*komt binnen vallen* is er hier iemand opzoek naar een leuke baan als HR medewerker (fulltime) bedrijf zit in Utrecht en is een IT bedrijf. Zie hieronder de vacature. Interesse pb me dan even je cv :)

VOEL JIJ JE NET ZO AANGETROKKEN TOT DE PROCESMATIGE – ALS DE HUMANE KANT VAN HR?
Ben jij op zoek naar een uitdagende HR baan en wil jij graag je kennis inzetten binnen een gezellige en informele organisatie? Wij zijn op zoek naar iemand die ons HR team komt versterken. Je krijgt een divers takenpakket met ruimte voor eigen inbreng en nieuwe ideeën.

Voel jij je net zo aangetrokken tot de procesmatige – als de humane kant van HR? Word jij een blij mens als je de touwtjes in handen hebt van ons personeels- en informatiesysteem (Profit – AFAS)? Krijg je des te meer energie als je het voortouw mag nemen voor de continue verbetering van onze systemen en processen? Zit er ook een perfectionist in je én ben je je ervan bewust wanneer deze rol perfect uitkomt en wanneer juist niet? Als HR medewerker bij Conclusion werk je in een hecht team van acht zeer kundige, leuke en diverse types. Ons team is een weerspiegeling van al onze 1250 Conclusion collega’s.

IN A NUTSHELL
Je bent mede-eigenaar van het personeels- en informatiesysteem Profit (AFAS). Hierin draag jij zorg voor de correcte invoer, verwerking en controle van personeelsmutaties.
Bijhouden van de algemene HR mailbox.
Assisteren bij in-, uit- en doorstroom van medewerkers en het administratieve proces wat daar achter zit.
Daarnaast is er ruimte om mee te denken en met een kritische frisse blik naar de processen te kijken. De organisatie staat altijd open voor nieuwe ideeën en eigen inbreng.
THE PLACE TO BE
Pal naast stadion Galgenwaard in Utrecht én op nog geen vijf minuten afstand van de snelweg vind je ons imposante kantoor. Dit is de plek waar je als HR medewerker werkt aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling. En waar je vanuit onze eigen skybar op de 22e verdieping een prachtig uitzicht hebt over de stad.
WHAT’S IN IT FOR YOU?
Jouw talent inzetten in een succesvolle, groeiende organisatie waarin je er écht toe doet. In een team waarin ambitie, zelfstandigheid, ondernemerschap, vrijheid en samenwerking een belangrijke rol spelen.
Het basisvertrouwen in elkaar leggen wij graag direct vast in een contract voor onbepaalde tijd.
Een salaris dat past bij jouw ervaring en groeipotentie.
Flexibele werktijden en voorzieningen om zo nu en dan vanuit huis te werken. Wij geloven in het efficiënt indelen van je tijd, de juiste balans tussen werk en privé.
Een dynamische, informele en professionele werkomgeving met volop ruimte voor initiatieven, persoonlijke ontwikkeling en uitdagende opdrachten. Ontwikkeling van jouw kwaliteiten, vakkennis en groeipotentie. Stilstand is achteruitgang.
GOT WHAT IT TAKES?
Een mbo-opleiding aangevuld met minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Een praktische manier van dingen aanpakken. Je denkt vaak al een paar stappen vooruit. En hoe druk het soms ook is, je hebt je zaakjes altijd goed op orde.
Je bent zeer zelfstandig in het uitvoeren van je werkzaamheden.
Je hebt gedegen kennis van de HR wet- en regelgeving.
Nooit verlegen om een praatje. Je maakt gemakkelijk contact, hebt een flexibele instelling en weet hoe je iets moet overbrengen.
Je voelt feilloos aan wanneer je gevoelige informatie in handen hebt en gaat hier ook uiterst secuur en integer mee om.
Het is een echte pré als je bekend bent met het systeem Profit (AFAS).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:18

Goedemorgen, al een tijdje niet meer hier geweest :D
te druk was ik met mijn schoonmaakbaan en bokte amper meer.
In een tijd heel veel veranderd want ineens kreeg ik een prachtige job in mijn oud vakgebied in mijn schoot geworpen en ziet mijn leven er ineens een stuk relaxter uit. Meer geld en meer vrije tijd *\o/*

Maar nu nog een nieuwe job voor mijn man zien te vinden die nu ook op zoek wil naar wat anders dus ik lees nog mee voor de linken en wij zoeken zelf ook nog mensen bij mijn job dus wie weet ;)

Iedereen die een baan gevonden heeft: gefeliciteerd!
Iedereen die nog zoekt: succes!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:09

Hoi!

Sorry dat ik hier binnen kom vallen.. Ik lees al heel lang met jullie mee maar ik heb zelf een baan dus vandaar nooit gereageerd.

Voor een jonge dame ben ik op zoek naar een baan met minimaal een jaarcontract en een inkomen van minimaal 1565 bruto. Ze woont in Amsterdam, soort werk maakt haar echt niet uit. Ze heeft richting toerisme gestudeerd. Misschien iets op Schiphol? Weet iemand hier misschien iets ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:40

Bij 123 ruitersport zoeken ze een commerciële administratief medewerker voor +/- 30 uur.

Kan even geen link plaatsen, maar Google is your best friend :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:25

Nou dat is snel haha! 2 augustus gesolliciteerd, gisteren gebeld voor een gesprek (terwijl de sluitingsdatum 14 augustus was en daarna zouden ze contact opnemen), vandaag gesprek gehad en direct aangenomen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:12

fjordjes schreef:
Nou dat is snel haha! 2 augustus gesolliciteerd, gisteren gebeld voor een gesprek (terwijl de sluitingsdatum 14 augustus was en daarna zouden ze contact opnemen), vandaag gesprek gehad en direct aangenomen.

*\o/* Wat fijn!
Wat voor werk is het?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:14

Schoonmaak bij zorginstelling en bij hulpbehoevende mensen thuis

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:20

Goed bezig Fjordjes! Fijn hè, als dat zo snel gaat!
Hier was dat ook snel. 29 juli mail gestuurd, 30 juli mail gehad met vraag of ik op gesprek kan komen, 2 augustus gesprek, gisteren middag meegelopen en meteen aangenomen :D zó fijn!
Heb er al helemaal zin in! Over 2 weken al starten, dag na terugkomst van vakantie. Fulltime. Is precies wat ik wilde.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:55

gefeliciteerd!

je merkt wel dat de arbeidsmarkt flink aan het aantrekken is :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:44

Ik word vandaag ook nog voorgesteld voor een baan in Zoetermeer, kijken of ze geinteresseerd zijn. Is al wel voor snel en ik wil eigenlijk graag het gesprek van volgende week wel aangaan. Heb ik ook aangegeven aan tussenpersoon dus misschien direct daarmee kansen al verkeken maar goed, ik wacht het af. CV wordt in ieder geval anoniem eerst verzonden.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:50

Ojajoh schreef:
gefeliciteerd!

je merkt wel dat de arbeidsmarkt flink aan het aantrekken is :j

Ja inderdaad. Ik merk het heel erg, er zijn nu steeds meer vacatures die je tegenkomt overal en nergens.
Bij mij is het vooral de grote toename van aanvragen van cliënten die maakt dat de vraag naar personeel/begeleiders steeds groter wordt. Geeft wel zekerheid qua werk :D K zal voorlopig onder de pannen zijn.
Mocht het hier weer inzakken na verloop van tijd, dan ga ik wel naar Curaçao emigreren en daar werken :+

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:06

Iemand die nog iets weet in noord-oost groningen voor ca. 16 uur? Liefst wel kantooruren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:20

Brrr, morgen na 3 weken wachten eindelijk mijn gesprek bij de opdrachtgever. Ben zo benieuwd, hoop zo dat dit het is! En ook wel nerveus juist omdat ik het graag wil, hopen dat het niet tegenvalt! Willen jullie morgen duimen, het is om 11:00 uur.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 00:49

Ik ga voor je duimen Fargo! Heel veel succes en zorg dat je jezelf bent dan gaat het zekers goed komen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:25

Spannend Fargo, heel veel succes +:)+

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:56

Succes allemaal!!!

Ik ben nog steeds een meelezer en ben aan het duimen voor jullie allemaal +:)+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:23

Nou het was een super leuk en open gesprek en wat een leuke collega's. Hoop zo dat het wat wordt, had wel een heel goed gevoel tijdens gesprek. Morgen of maandag meer bekend. En als het wat wordt dan is dat ook op zeer korte termijn. Duim duim duim

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:33

Wat fijn om te lezen Fargo! Ik ga nogmaals duimen.

Net de VOG ontvangen, dus maandag op en top om te beginnen met mijn nieuwe uitdaging

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:36

Super Kaatje, leuk hoor! Veel succes. Heb je advies gevolgd, maar dat was ook best makkelijk te doen omdat ze zelf ook heel open en zich zelf waren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:12

Ben al gebeld dat ze graag volgend gesprek willen en commitment dat ik niet al iets anders al heb lopen!! YESSSSS