[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:59

Gefeliciteerd!

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:05

Gefeliciteerd!!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:08

Gefeliciteerd!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 07:30

Ik heb zometeen om 8u tussentijdsetoets!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:27

Hoe ging het?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:05

Vrijstelling gekregen maar echt een belabberde rit gereden, als het een examen was was ik zeker gezakt. Dus heb mn vrijstelling maar ben er zeker niet trots op, ik kan zoveel beter :(:)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:31

Gefeliciteerd met je vrijstelling!

Kan iemand mij vertellen waarom die gezondheidsverklaring 35 euro kost? Je vult die vragen zelf in.... Ik snap niet echt wat het is en waarom het 35 euro moet kosten.

Kan ik er iets van zeggen dat ze me er niet (goed) ingelicht over hebben? In de mail stond erover in; Ook is het verplicht de gezondheidsverklaring van het CBR in te vullen.
Maar verder niet dat het kosten met zich meebrengt oid. Dus ik hoop niet dat er meer van die grapjes zijn want het blijkt achteraf ook dat het uurtarief van een autorijles 5 euro hoger is dan op de website staat. >;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:52

Is het uurtarief op de website gebaseerd op een pakketprijs of bijvoorbeeld in combinatie met simulator training?

EV zijn kosten waar een rijschool niks aan kan doen, ik zou ook wel willen weten waarom onze medische keuring elke 4 jaar €75 moet kosten terwijl het geen fluit voorsteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:09

Mijn instructeur heeft het duidelijk gemaakt allemaal tijdens de eerste les , ook staat het op de prijslijst dat het zoveel kost . Maar het is idd wel stom , is makkelijk verdiend voor het CBR .

Wel flauw dat het dan zoveel duurder blijkt , stonden er nog oude tarieven op de site? (hier heeft hij niks op de site staan alleen via mail kan je het krijgen )

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:22

Hoi ik kom hier maar eens binnen vallen.

Ben net voor de tweede keer gezakt voor mijn rijbewijs echt zo poedersuiker. De eerste keer kwam het examen te vroeg en wist ik al zeker dat ik het njet ging halen. Maar deze keer kwamen de fouten die ik maakte door mijn eigen stress en persoonlijkheid waardoor ik extra teleurgesteld ben in mezelf en het zakken extrahard aankomt. Ik ben van nature heel introvert en denk veel na over alles waardoor mijn reactie snelheid ook wat traag is en het dus lijkt alsof ik niet echt reageer of niets echt binnekomt. Waardoor ik nu echt zoiets heb van maar hoe moet ik ooit dat examen gaan halen als ik elke keer als ik zak meer zenuwen krijg en vervolgens alleen maar weer meer ga lopen denken. Terwijl ik in de lessen echt wel prima rijd.
Dus daar heb ik het nu even heel moeilijk mee volgende keer maar een faalangst examen denk ik...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:13

Ik heb ene examen datum gehad! Mag 18 april afrijden *\o/*

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:06

Caroline52 schreef:
Hoi ik kom hier maar eens binnen vallen.

Ben net voor de tweede keer gezakt voor mijn rijbewijs echt zo poedersuiker. De eerste keer kwam het examen te vroeg en wist ik al zeker dat ik het njet ging halen. Maar deze keer kwamen de fouten die ik maakte door mijn eigen stress en persoonlijkheid waardoor ik extra teleurgesteld ben in mezelf en het zakken extrahard aankomt. Ik ben van nature heel introvert en denk veel na over alles waardoor mijn reactie snelheid ook wat traag is en het dus lijkt alsof ik niet echt reageer of niets echt binnekomt. Waardoor ik nu echt zoiets heb van maar hoe moet ik ooit dat examen gaan halen als ik elke keer als ik zak meer zenuwen krijg en vervolgens alleen maar weer meer ga lopen denken. Terwijl ik in de lessen echt wel prima rijd.
Dus daar heb ik het nu even heel moeilijk mee volgende keer maar een faalangst examen denk ik...

Heb al heel lang niet meer gereageerd in dit topic maar wil even zeggen dat je echt niet moet denken dat het je niet gaat lukken daardoor. Ik reed tijdens mijn examens ontzettend belabberde ritten.. en zelfs toen k was geslaagd dacht ik zelf dat ik alweer gezakt was. Ik heb er uiteindelijk 4 keer over gedaan en bij mijn laatste rit was mijn instelling zelfs: ach ik ga het toch niet halen, wat maakt het uit. Niet opgeven, gewoon volhouden!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:22

Iris965 schreef:

Kan iemand mij vertellen waarom die gezondheidsverklaring 35 euro kost? Je vult die vragen zelf in.... Ik snap niet echt wat het is en waarom het 35 euro moet kosten.

>;)

:( Ik mocht 95 euro aftikken de laatste keer en dat was de goedkoopste keuring die ik vinden kon voor de medipas.
Daar word je dan wel 5 minuten voor gezien door een keuringsarts en krijg je een ogentest, je bloeddruk wordt gemeten en je moet een keertje door de knieën en weer opstaan. :7
Elke 5 jaar mag je dit tafereel opnieuw doen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:55

Gister helemaal alleen met de auto naar Roosendaal geweest! (Ca 70 km in ochtend en avond spits)
*\o/*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:56

Anne_GTI schreef:
Iris965 schreef:

>;)

:( Ik mocht 95 euro aftikken de laatste keer en dat was de goedkoopste keuring die ik vinden kon voor de medipas.
Daar word je dan wel 5 minuten voor gezien door een keuringsarts en krijg je een ogentest, je bloeddruk wordt gemeten en je moet een keertje door de knieën en weer opstaan. :7
Elke 5 jaar mag je dit tafereel opnieuw doen...

Een medische keuring is iets anders dan de gezondheidsverklaring ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:58

LadyMadonna schreef:
Gister helemaal alleen met de auto naar Roosendaal geweest! (Ca 70 km in ochtend en avond spits)
*\o/*

Topper!!!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:04

**\O/** Ik mag 4 april afrijden!!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:10

LadyMadonna schreef:
*\o/*

Wooow knap!!

@boven; alvast heel veel succes!!!

Mijn lessen staan ingepland, 26ste theorie dag en examen, vanaf 1 maart echt beginnen met lessen.

Na mijn school examens moet ik gewoon elke dag 2 uur rijden..... Weetniet of ik dat een beetje teveel van het goede vind of dat het slim is..... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:11

Je kan het ! Waar ga je rijden iris? Oh en waar ga je theorie doen ? :)) , mag ook via pb hoor :P

Denk even proberen en kijken of het wil ?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:16

Ik rij tegenwoordig altijd 2u en de meeste redden dat prima. De leerlingen waarvan ik merk dat ze het niet redden plan ik na m'n pauze en haal ik een kwartier eerder op en ga dan na een uur 10min koffie drinken

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:22

Anwb heerenveen :) die regelt ook de theoriedag geloof ik samen met Tilstra?

Wanneer ga jij theorie doen? <<) Haha dat zou wel heel toevallig zijn.

Hoever ben je en waar les je (ookalweer)?

Polly; doe je dat ook 5 (of iig meerdere) dagen achterelkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:24

Theorie wou ik rond mei a juni pas weer als ik wat ervaring op de weg heb , ik les bij Pulles in dit dorp die bied ook theorie dag aan :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:25

Iris965 schreef:
Polly; doe je dat ook 5 (of iig meerdere) dagen achterelkaar

Vroeger wel maar ik geef nu maar 2 dagen per week rijles (na 11jr fulltime) daarnaast rij ik rondjes op een voorrangsvoertuig en een enkele keer geef ik een dagje extra les als iemand omhoog zit

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:21

Yeey ik heb mijn vrijstelling gehaald voor de bijzondere verrichtingen, ik was wel best wel nerveus maar had hele fijne examinator die mij op mijn gemak stelde. nu ook iets meer vertrouwen voor het echte examen al heb ik nog wel genoeg verbeter puntjes :P maar hij zag dat wel goedkomen

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:29

Wat fijn het scheelt echt als je zo een examinator hebt