Afrijdatum gaan we ook plannen, waarschijnlijk wordt het eind februari/begin maart

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ikke schreef:Brittjuh97 schreef:Ik kom even binnenvallen hoor![]()
Na 1,5 jaar 'Ik ga echt mijn BE-rijbewijs halen hoor! Ik doe het echt!' te roepen heb ik me nu toch echt ingeschreven bij een rijschool.. ik heb volgende maand 3 jaar mijn B rijbewijs maar sinds die tijd kriebelt het al dat ik mijn BE wil gaan halen. Ook omdat ik zelf weer meer wedstrijden wil gaan rijden en niet steeds andere tot last wil zijn heb ik me toch echt ingeschreven!
Ook rij ik al 3 jaar met een verlengde bus en aanhanger om hooi te halen, ben dus totaal niet bang dat het me niet gaat lukken maar toch vind ik het wel een beetje spannend!
Hebben jullie tips?
Je afvragen of je nu wel legaal bezig bent.....
Concreet: eerst kijken, dan zwengelen. DE klassieke fout die heel erg veel te vaak gemaakt wordt is dat men eerst begint te draaien aan het stuur en dan pas gaat kijken wat die aanhanger eigenlijk aan het doen is.
Als je dat dan al niet doet, weet dan vervolgens waar je voorwielen uithangen. Staan ze recht? En waarom dan niet?
Ik heb al een aantal keren mensen op de terreindagen van de LRCH flink in de problemen zien komen omdat ze wat deden (terug laten rollen, bijvoorbeeld) terwijl ze geen flauw idee hadden waar hun voorwielen uithingen of, nog erger, begonnen te zwengelen aan het stuur terwijl ze gewoon rechtuit naar achteren moesten, over dezelfde route als ze gekomen waren.
Enne, niet goedkoper, wel simpeler: haal eerst je C en dan je C-E.
Dat is veel simpeler dan met zo'n overmaatse aanhanger achter een te klein autootje door het verkeer zien te wurmen![]()
@Iris: succes, gaat je lukken
Rebecca schreef:Na een kleine bokt break weer terug op bokt
Ik heb 29 januari eerste les/proefles ,vind het zo enorm spannend. Bellen was al spannend maar daadwerkelijk rijden pff
Iris965 schreef:Rebecca schreef:Na een kleine bokt break weer terug op bokt
Ik heb 29 januari eerste les/proefles ,vind het zo enorm spannend. Bellen was al spannend maar daadwerkelijk rijden pff
Mag ik vragen bij wie jij gaat rijden? Wij wonen namelijk bijelkaar in de buurtmag ook via pb.
Ik heb woensdag mijn eerste proefles gehad bij anwb, ik denk nu echt; ga ik dit ooit leren?ik mocht meteen de weg op en schakelen enzo vond het erg lastig. Ze adviseerden me 38 lessen.
Iedereen zit me nu bang te maken dat ik echt niet moet beginnen met rijlessen in mijn examenjaar.
Iris965 schreef:[naam] schreef:Na een kleine bokt break weer terug op bokt
Mag ik vragen bij wie jij gaat rijden? Wij wonen namelijk bijelkaar in de buurtmag ook via pb.
Ik heb woensdag mijn eerste proefles gehad bij anwb, ik denk nu echt; ga ik dit ooit leren?ik mocht meteen de weg op en schakelen enzo vond het erg lastig. Ze adviseerden me 38 lessen.
Iedereen zit me nu bang te maken dat ik echt niet moet beginnen met rijlessen in mijn examenjaar.
casperzazoe schreef:7 weken ?! Dan schrijf ik me gauw in..
Polly ik denk dat ik dan inderdaad een link van Google te pakken had en niet de echte CBR site, dankjewel