Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iTequilai

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:37

gefeliciteerd.

Ja ik heb nog anderen sollicitaties lopen. maar deze was het dichtst bij. Ik heb ook sollicitaties van 2 uur rijden. dan wil ik daar wel naar toe verhuizen. maar in rotterdam namen ze per definitie geen mensen aan die verder dan 50 km woonden. dus ben bang dat ik minder kans maak op de verdere plaatsen

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:22

iTequilai: was jij ook bij die 'voorlichtingsmiddag' in Goes? Dan moet ik je gezien hebben...

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:24

ja! bij jou waren er niet veel hé? echt beter ;) ben blij voor je alleen worden we helaas geen collega's

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:26

Itsmy1987 schreef:
fijn om dit allemaal te lezen :) . Dan weet je dadelijk wat je allemaal te wachten staat.
Maar hoe nou als je snotverkouden bent en elke minuut je neus moet snuiten??? Iedereen wordt tevens een keer verkouden, ben benieuwd... :)

Flink snuiten voordat je je masker opzet, en dan steeds subtiel optrekken als er even lawaai is van bijvoorbeeld de zuig :+
Maar meestal kun je het dan wel zo regelen dat je niet bij een superlange ingreep aan tafel gaat. Dan doe je gewoon een wat kortere ;)

Het scheelt ook wel in wat voor ziekenhuis je zit. Ik ben in een academisch ziekenhuis opgeleid, en daar had je veel lange ingrepen. Nu werk ik alweer een aantal jaar in een wat kleiner perifeer ziekenhuis en hebben we voornamelijk kortere ingrepen. En dat verschil qua staan en vermoeidheid aan het eind van de dag is toch duidelijk anders.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:27

en neusdruppels gebruiken helpt ook nog weleens :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:28

Hahaha, ik heb ooit een neustampon van de KNO in mijn neus gestopt omdat het echt niet meer te houden was!!! En je neus dichtplakken wil ook nog wel eens helpen. Een typisch geval van 'je moet wat'.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:30

haha een neustampon, blegh lijkt me echt niets... hihi Maar idd soms moet je wat :D

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:46

iTequilai schreef:
ja! bij jou waren er niet veel hé? echt beter ;) ben blij voor je alleen worden we helaas geen collega's

Ik ben in Goes ook afgewezen. Gelukkig wel aangenomen in Terneuzen! Laatste had ook mijn voorkeur.
Succes met sollicitaties!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:23

hoi!

Maar hoe zit het met het medisch rekenen? Las dat je dit krijgt? Heb nu HAVO met cultuur een maatschappij, maar op de site van het umc stond bij toelatingseisen gewoon een havo diploma. Geen speciaal profiel of profielen gevraagd. Wat houdt het medisch rekenen in? Is de theorie veel?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:26

pioade: ik ben ook naar terneuzen geweest en ook niet aangenomen. dat gesprek ging beter. alleen dat was me 1e gesprek en had me niet goed genoeg voorbereid. Ik heb nu nog 10 sollicitaties lopen. Het moet toch wel lukken zou je dan denken>>???

medisch rekenen is bijv. omregen hoe veel infuus iemand krijgt.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:08

Ik heb wel eens een snor van een gaasje onder mijn neus geplakt. Helpt wel een tijdje, maar als je heel verkouden bent loopt het er vanzelf langsheen... Idd niet bij lange ok's aan tafel gaan, als omloop kun je wat makkelijker even snel de kamer af om je neus te snuiten als je het echt niet mee houdt ;)

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:38

bedankt voor de antwoorden :) .

succes iTequilai, 10 solli's lopen?!?!, dan moet het toch wel lukken. ik zal voor je duimen ;)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:32

dinsdag op gesprek in den haag :D
Ik moet altijd op dinsdag is dat een vaste sollicitatie dag ofzo?

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:50

Hoe zit het eigenlijk als je vroegtijdig stopt of ontslagen word?
En moet je nadat je, je diploma hebt verplicht een aantal jaren in het ziekenhuis blijven werken?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:37

in sommige ziekenhuizen moet je daarna wel blijven werken voor een bepaalde tijd. Bij mij is dat niet zo :) dus ik kan doen wat ik wil..
en als je vroegtijdig stopt hoef je niets terug te betalen. alleen je boeken moeten terug als je er niet in geschreven hebt ;) en anders moet je wel je boeken betalen dacht ik..

leuk tequila :))

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:19

Ik moet idd ook op dinsdag!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:36

Er is mij verteld dat ik aangenomen werd dat ik na afronding van de opleiding 2 jaar moet blijven. Mocht ik eerder weg willen dan moet ik een boete betalen, of het ziekenhuis dat mij overneemt moet die boete over willen nemen. Echter..... Dit staat nergens in mijn contract vermeld, dus ben ik bang dat ze me weinig kunnen maken. Daarnaast schijnt het ook legaal helemaal niet te mogen. Aangezien ze voor de opleidingsplaatsen geld krijgen. Mijn eigen ziekenhuis heeft een boete van een ander ziekenhuis aangevochten en volgens mij ook gewonnen (of gedeeltelijk gewonnen).

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:30

Goh, ik heb wel eens gehoord dat dat eerder zo was. Maar bij mij in de regio eigenlijk nog nooit. Dan hadden ze dat idd al voor aanvang van de opleiding aan moeten geven en in het contract zetten. Ik denk ook niet dat ze je veel kunnen maken. Maar wil je daar ook weg dan?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:46

Ik blijf voorlopig zeker. Ik heb het er enorm naar mijn zin. Maar als ik de kans krijg om in Engeland stage te lopen...... Dan lonkt dat toch wel heel erg!

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:25

iTequilai schreef:
dinsdag op gesprek in den haag :D
Ik moet altijd op dinsdag is dat een vaste sollicitatie dag ofzo?

Succes he morgen. Ik zal voor je duimen!! Altijd spannend zo'n gesprek...

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:21

ja zeker. Maar ik merk dat ik aan mezelf dat ik veel minder gespannen ben dan de vorige x. Ik wilde persé in vlissingen aangenomen worden omdat ik dan niet hoefde te verhuizen. waardoor er een groote druk op me lag. Nu maakt t me niet zo veel meer uit. Ik heb ook nog 2 testen morgen een technisch inzicht test en een test voor je analytisch vermogen. geen idee wat ze precies bedoelen met dat analytisch vermogen. Wie heeft er zo'n test wel eens gedaan?

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:16

dat vroeg ik me nou ook af wat voor test het is?!

Vrijdag moet ik op gesprek met een mobiliteitsadviseur, gaan we mn testresultaten bespreken. Ben benieuwd!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:47

Ik ben aangenomen in den haag! het ging geweldig want was niet zenuwachtig

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:20

Gefeliciteerd iTequilai! :)
Wat hield het analytisch vermogen in?
En moet je nu dan gaan verhuizen?

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:46

Gefeliciteerd iTeguilai, wel een eindje weg..

Ik heb besloten om alles af te blazen, ik ga Verloskunde studeren in Belgie, is toch iets meer wat bij mij past.
Ik wel iedereen succes wensen met sollitaties en werken ook iedereen bedankt voor de informatie!