Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:41

Mijn toetsweek gaat tot nu toe boven verwachting goed. Ik leef op vaten met koffie en het zijn allemaal allnighters, maar voor Frans een 8.2, voor wiskunde een 7.1 en voor mijn Engels mondeling een 8.5! *\%/* Maw en eco gingen wel beroerd, volgende week woensdag heb ik mijn Nederlands mondeling.. Het wordt nog even spannend hoe die drie gaan uitpakken.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:37

Ik ben echt heel boos nu :') ik heb gewoon een 7.5 voor economie gehaald hoe dan????

Tot nu toe

M&o: 9.1
Engels: 9.4
Nederlands: 8.2
Economie: 7.5

Ik hoop dat eco mijn laagste cijfer wordt deze toetsweek, want dan ga ik denk ik geen herkansing doen

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:47

Wauw, dat zijn echt super hoge cijfers! _/-\o_ +:)+

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:31

Lestrange01 schreef:
Ik ben echt heel boos nu :') ik heb gewoon een 7.5 voor economie gehaald hoe dan????

Tot nu toe

Ik hoop dat eco mijn laagste cijfer wordt deze toetsweek, want dan ga ik denk ik geen herkansing doen

Wow zo hoog! :)

Mijn hoogste is een 8,9 voor maatschappijleer *\o/*

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:26

Oef vind die boosheid wel een beetje overbodig :o

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:32

SBravour schreef:

Hahah ik ook hoor :'). 7,5 is gewoon prima. Maar ik snap best dat je er van haalt als het je gemiddelde omlaag haalt (maar toch afgerond is het alsnog een 8?!).

Ik heb voor NL schrijfvh een 8,5 :D. Lezen een 6,6. Wiskunde een 5,5, had ik wel verwacht. Deze ga ik dan ook herkansen. Voor AK een 6,7 en voor Duits ook iets van een 6,5. Al met al sta ik best wat compensatie punten en alleen maar 6'en en hoger. Alleen voor de rekentoets een onvoldoende maar ja die telt toch niet mee :+.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:37

SBravour schreef:

Jup, ik ook.

Natuurkunde is bij ons slecht gemaakt, was een moeilijke toets. Hij meldde vandaag in de les alvast casual dat de n-term zeker 1,5 gaat zijn en hij verontschuldigde zich alvast voor de toets. Vanavond komen de cijfers op magister.. :Y)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:47

Ik had vandaag toevallig ook natuurkunde! Begin ging goed, waren alleen 15 opgaven en kwam er bij de laatste 3 echt even niet meer uit. Uiteraard toen ik thuis was ineens wel…..
Hopen dat het meevalt :)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:53

SBravour schreef:
Ik had vandaag toevallig ook natuurkunde! Begin ging goed, waren alleen 15 opgaven en kwam er bij de laatste 3 echt even niet meer uit. Uiteraard toen ik thuis was ineens wel…..

Bij ons waren het 18 opgaven, 135 min. Ik was bij opgave 9 toen we nog 45 min hadden, was blijkbaar ook niet de enige. Ik had het gevoel dat het wel redelijk ging maar vervolgens kwam iedereen na de toets met 'ik heb echt een 2' en 'we gaan het niet meer over deze toets hebben' dus dan denk ik dat ik hem ook niet zo goed gemaakt heb helaas.. :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:21

Jullie interpreteren het verkeerd, ik ben niet boos dat ik een 7.5 heb, juist hartstikke opgelucht. Maar ik ben boos dat de toets super slecht ging, ik helemaal heb zitten stressen, ramp scenario's heb bedacht, om vervolgens een net cijfer te krijgen :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:53

FlameHorse schreef:
SBravour schreef:

Bij ons waren het 18 opgaven, 135 min. Ik was bij opgave 9 toen we nog 45 min hadden, was blijkbaar ook niet de enige. Ik had het gevoel dat het wel redelijk ging maar vervolgens kwam iedereen na de toets met 'ik heb echt een 2' en 'we gaan het niet meer over deze toets hebben' dus dan denk ik dat ik hem ook niet zo goed gemaakt heb helaas.. :')

Wij hadden er 15 voor 90 minuten. Wij zijn 'getraind' in heeeeel hard doorwerken. Al vanaf de 3e zijn onze toetsen áltijd veelte lang... Ben er dus aan gewend om toetsen niet af te hebben. Overigens was ik bij 13 met 40 min over, maar als je hem niet ziet dan kan je nog zoveel tijd hebben maar lukt het niet helaas….. ;) :Y)
Wie weet valt het mee en ben jij de enige slimme *\o/* 8-)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:29

SBravour schreef:
FlameHorse schreef:

Wij hadden er 15 voor 90 minuten. Wij zijn 'getraind' in heeeeel hard doorwerken. Al vanaf de 3e zijn onze toetsen áltijd veelte lang... Ben er dus aan gewend om toetsen niet af te hebben. Overigens was ik bij 13 met 40 min over, maar als je hem niet ziet dan kan je nog zoveel tijd hebben maar lukt het niet helaas….. ;) :Y)
Wie weet valt het mee en ben jij de enige slimme *\o/* 8-)

Oh dan worden de examens vast een verademing!
Tja, mijn trackrecord van natuurkunde dit jaar is niet heel erg impressive dus de kans dat het meevalt schat ik aardig klein. Ik sta nu een 6,5. Waarschijnlijk heb ik de rest wel prima gemaakt dus dan kan ik deze herkansen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 00:21

Lestrange01 schreef:

Tot nu toe

Wauw, wat een super cijfers!

Over 2 maanden is het gewoon klaar met de examens, finito, jongens. Zo onwerkelijk!

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:33

Incroyable schreef:
Over 2 maanden is het gewoon klaar met de examens, finito, jongens. Zo onwerkelijk!

Ik kan echt niet wachten, heb zo veel zin in de vakantie als alles er op zit *\o/*

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:44

FlameHorse schreef:
Tja, mijn trackrecord van natuurkunde dit jaar is niet heel erg impressive dus de kans dat het meevalt schat ik aardig klein. Ik sta nu een 6,5. Waarschijnlijk heb ik de rest wel prima gemaakt dus dan kan ik deze herkansen.

Ik duim voor je :j

Ik kreeg net wat cijfers binnen:
6,5 NL
9,0 MO
7,4 BI

Blij mee! Ben benieuwd met wat voor cijfers (met wie het wil delen) zo meteen de examens ingaan als alles afgerond is

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:28

SBravour schreef:
FlameHorse schreef:

6,5 NL
9,0 MO
7,4 BI

Blij mee! Ben benieuwd met wat voor cijfers (met wie het wil delen) zo meteen de examens ingaan als alles afgerond is

Het viel inderdaad mee! 7,2 voor natuurkunde, erg blij mee.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:59

SBravour schreef:
FlameHorse schreef:

6,5 NL
9,0 MO
7,4 BI

Het viel inderdaad mee! 7,2 voor natuurkunde, erg blij mee.

Wiehoe!! Topper.

Ook nog een 7,2 voor wiskunde binnen gekregen. Er waren maar 5 voldoendes in de jaarlaag waarschijnlijk gaat normering dus nog omhoog :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:21

yvettt02 schreef:
Incroyable schreef:

Ik kan echt niet wachten, heb zo veel zin in de vakantie als alles er op zit *\o/*

Precies dat _/-\o_ heerlijk

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:58

Ben ik de enige die er juist tegen op ziet? Zo'n lange vakantie... mijn enige vriendin gaat letterlijk de hele vakantie weg met haar vriendje, dus ik ben alleen. Ik zie er zo ontzettend tegen op! Dan zit ik al die weken helemaal in mijn eentje in mijn kamer niks te doen. Het liefst zou ik de hele zomer ook naar school gaan :')

Misschien ook omdat ik eigenlijk van plan was om naar Italië te gaan met mijn ex, naarja, die is nu een ex. Daarna zou ik gaan met een vriendin, maar die mocht later toch niet van haar ouders. Dus nu ga ik helemaal niet op "examen vakantie". Heb zelfs zitten denken of ik niet gewoon een random op bokt kon vragen of iemand mee wilde gaan op vakantie met me, maar daar is het nu al veel te laat voor.

Ik ben ook nog helemaal niet klaar voor het hbo, zo eng :=

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:06

Lestrange01 schreef:
Ben ik de enige die er juist tegen op ziet? Zo'n lange vakantie... mijn enige vriendin gaat letterlijk de hele vakantie weg met haar vriendje, dus ik ben alleen. Ik zie er zo ontzettend tegen op! Dan zit ik al die weken helemaal in mijn eentje in mijn kamer niks te doen. Het liefst zou ik de hele zomer ook naar school gaan :')

Misschien ook omdat ik eigenlijk van plan was om naar Italië te gaan met mijn ex, naarja, die is nu een ex. Daarna zou ik gaan met een vriendin, maar die mocht later toch niet van haar ouders. Dus nu ga ik helemaal niet op "examen vakantie". Heb zelfs zitten denken of ik niet gewoon een random op bokt kon vragen of iemand mee wilde gaan op vakantie met me, maar daar is het nu al veel te laat voor.

Het is nooit te laat voor vakanties, alleen mijn ouders zullen het niet goedkeuren als ik met onbekende ga en op mijn werk ga ik dus niet meer krijgen dan een weekendje, want de vakantieplanningen worden al gemaakt XD

Ik kijk er wel naar uit, veel werken, alleen ik wil bepaalde mensen wel meer zien, maar die kunnen nooit als ik dan niet moet werken :')

Ik ben nu wel eindelijk officieel van pws af, ben benieuwd wat ik heb x)

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:27

Lestrange01 schreef:

Haha als je je verveelt mag je altijd hier paarden komen knuffelen. Ik ga deze vakantie ook niet weg waarschijnlijk. Iets met paarden aan huis en precies vandaag een nieuw paard aangekocht te hebben waardoor je je spaarrekening moet aanvullen ipv verder opmaken :Y)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:50

Ik heb genoeg te doen in de vakantie en ik kijk er ook heel erg naar uit!

- Examenreis 2 weken
- Ijkingstoets diergeneeskunde Gent, registratie bevestigen bij de uni.
- Op kamerjacht (of kot eigenlijk) gaan in Gent
- Afspreken met vrienden/ vriendinnen
- Familie in Frankrijk opzoeken
- Trainen voor Vierdaagse en Nijmeegse Vierdaagse lopen
- Sporten

Zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik.. :+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:56

Ik kan echt niet wachten tot de vakantie! Ga na de examens eerst een weekje feestvieren in albufeira en daarna vooral werken en paardjes rijden van vriendinnen die nog met hun ouders op vakantie gaan. Wij gaan dit jaar niet omdat we binnenkort verhuizen en er dus van de zomer nog veel moet gebeuren in het nieuwe huis. Aan het einde vakantie nog de introweek van de uni en dan echt beginnen, waar ik ook best klaar voor ben want ben echt helemaal klaar met deze school en de laatste keer die deur uit lopen kan niet snel genoeg komen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:05

Ik had me volgens mij ergens aan het begin van dit topic al een keertje gemeld om mee te kletsen, maar ben vervolgens dit topic een beetje uit het oog verloren, geloof ik :') Anyways, als het mag, zou ik graag nog mee willen kletsen :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:05

Hey meiden, ik vroeg mij af, is het wiskunde B niveau bij jullie ook zo laag in de klas? Wij hebben nu al heel het jaar een norm verhoging gehad. Zo erg dat deze periode er zelfs een volle punt bij kwam. Ik vraag mij dus af of dat bij andere scholen ook zo is, of dat onze klas gewoon finaal zakt op wiskunde zo direct :D