VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:48

Alvast veel succes met het leren voor je toetsen Yvon!

Geeft niet Myrthe, ik denk dat iedereen het wel begrijpt :)

Gaaf Lobke! :D

Willianne, ik wil wel ruilen hoor :+ het zou een droom zijn om eigen paarden te hebben en aan huis te stallen :D

Succes met gym morgen Kim!

Anoniem

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:57

Ik hoop echt dat we morgen met gym geen hardlooptest gaan doen. 400 meter berg af en 400 meter berg op. Daar heb ik écht geen zin in. :')

En net nu ik super moe ben, kan ik opeens heel goed leren? Heb ik zin om door te gaan? :+ Echt totaal niet handig want wil zo naar bed. _O-

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:00

Ik hoop het ook niet voor je :+

Ik moet nog lekker een leesautobiografie maken en een hele presentatie uit me hoofd leren, allebei voor morgen :D

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:10

Wyb_ster schreef:
Heel eerlijk? Mijn leven bestaat echt uit school en paarden -O- Op zaterdag probeer ik altijd nog iets "speciaals" te bedenken maar door de week is het: paarden - naar school - paarden

Dit precies :+ het lukt nu nog wel aardig met 2 ponys on te rijden maar hoop dat ik het zo vol kan houden met school.

Ik ben niet bij travel active geweest leek me wel heel leuk maar had al 3 andere studies uitgezocht. Alle lokalen waar ik heen wilde zaten toevallig allemaal in 1 gang helemaal bovenin.

Ik doe een beetje weinig aan school, ik maak het maakwerk wel altijd (ben nooit langer dan een uur bezig) tenzij ik een groot so/pw heb. Er zijn ook wel middagen dat ik wel hw heb maar gewoon geen motivatie heb om het te gaan maken en het uitstel. Net als met toetsweken, als ik 1 week van tevoren een hele middag vrijmaak om te leren leer ik maar een klein deel van wat ik met tijdsdruk de dag van de tevoren kan leren. Het lukt bij mij gewoon minder goed zonder druk :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:15

Dat hoop ik ook niet voor je Dees.
Veel succes Kimara!

Ik moet morgen voor het eerst deze week weer om 7 uur mijn bed uit, ik heb er echt geen zin in.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:18

Dat school-paarden verhaal ken ik. Ik werk dan ook nog.... 2 pony's, het scheelt dat de een jong is en dat ik hem niet vaker dan 2/3x per week wil doen. En dan ander kan ik zo 3 dagen rust geven en weer oppakken. Is niet ideal mbt conditie, maar nu met wintet op komst vindt ik dat prima. Rustig aan doen zit er niet meer in helaas. En dan ook nog social life enzo. Pfff ben ook wel toe aan een weekje vakantie.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:21

Kimmie25501 schreef:
Dat hoop ik ook niet voor je Dees.
Veel succes Kimara!

Ik moet morgen voor het eerst deze week weer om 7 uur mijn bed uit, ik heb er echt geen zin in.

Awhh poor you, helpt het je als ik zeg dat ik er de hele week om zes uur uit moet? :+

Mijn leven bestaat uit school en af en toe vlug langs de pony's omdat ik toch echt moet uitmesten en moet checken of ze nog op vier benen staan. Niks meer, niks minder -O- in het weekend haal ik dingen in die er doordeweeks bij in schieten zoals verslagen maken, mailtjes beantwoorden, dingen bestellen, kamer opruimen, aquarium verversen... Ik ben al twee maand bezig in een boek, en ik ben nog niet eens op de helft!

Edit: ohja.. Werk, dat ook nog!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:24

domosan schreef:
Wyb_ster schreef:
Heel eerlijk? Mijn leven bestaat echt uit school en paarden -O- Op zaterdag probeer ik altijd nog iets "speciaals" te bedenken maar door de week is het: paarden - naar school - paarden

Dit precies :+ het lukt nu nog wel aardig met 2 ponys on te rijden maar hoop dat ik het zo vol kan houden met school.

Ik ben niet bij travel active geweest leek me wel heel leuk maar had al 3 andere studies uitgezocht. Alle lokalen waar ik heen wilde zaten toevallig allemaal in 1 gang helemaal bovenin.

Ik doe een beetje weinig aan school, ik maak het maakwerk wel altijd (ben nooit langer dan een uur bezig) tenzij ik een groot so/pw heb. Er zijn ook wel middagen dat ik wel hw heb maar gewoon geen motivatie heb om het te gaan maken en het uitstel. Net als met toetsweken, als ik 1 week van tevoren een hele middag vrijmaak om te leren leer ik maar een klein deel van wat ik met tijdsdruk de dag van de tevoren kan leren. Het lukt bij mij gewoon minder goed zonder druk :')

Ik heb volgensmij precies dezelfde leer-motivatie, of beter gezegd niet. :')
Als ik ergens een hekel aan heb is het huiswerk en leren doe ik ook nooit zo goed :o

Mijn leven is eigenlijk ook school - niks doen thuis (niks zinnigs) en dan in het weekend paarden of verjaardagen en andere verplichtingen.
Ik zou zo graag nog een andere (team)sport doen en wedstrijden daarin of door de week ook paardrijden, maar die stap om dat te gaan doen voelt zo groot :(

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:41

Mijn leven bestaat ook uit school - paarden :')
Eerst naar school en huiswerk doen, dan paarden en als ik geluk heb kan ik 's avonds nog een serie kijken ofzo...

Succes met gym Kim!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:32

Succes Kim!
Ik ben wakker, 2u voor ik naar school moet om voor een pw te leren.... ben benieuwd of het lukt....

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:57

Femke_Nikita schreef:
Succes Kim!
Ik ben wakker, 2u voor ik naar school moet om voor een pw te leren.... ben benieuwd of het lukt....

Veel succes! Ik ga nu ook leren, ben de eerste 4 vrij :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:18

Ik ben eerste 3 uur vrij, moet hier om 10 uur pas weg. Ben al sinds 7 uur wakker :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:20

Ik ben alleen eerste vrij, dan 2e les en dan 3 tussenuren... Zit eigenlijk 7 uur op school voor maar één belangrijk uur (lv SE), en 2 uur gym. Bij Latijn enkel presentaties. Bah. :+

Maar goed dan kan ik wel nog even leren. :D xD

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:50

Ah, geluksvogels! :D Zit nu al ruim driekwartier op school. *Moet eigenlijk een essay voor maatschappijleer afronden maar zag toen dat Boktscherm..* :D

Vinden jullie dat dan niet 'jammer', dat jullie het zo druk hebben? Aan de ene kant zou ik ook graag een eigen paardje willen, maar het wordt voor mij sowieso te druk en niet handig. Maar balen jullie er aan de ene kant ook een beetje van?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:29

Ik leef voor weekend. Maar dan ook echt. Ik zet krullen in mijn agenda op elke schooldag die ik overleeft heb. Vrijdagmiddag doe ik al mijn maakwerk, zaterdag lekker rondscheuren op de knollen en dan zondag... tsja dan mag ik weer leren :(

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:38

elise21 schreef:
Ik zou zo graag nog een andere (team)sport doen en wedstrijden daarin of door de week ook paardrijden, maar die stap om dat te gaan doen voelt zo groot :(

Zoeken naar een leasepony? Wat werk als stalhulp? Verzorgpony??

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:40

elise21 schreef:

Dit heb ik ook! Bijrijdpony's gaat hem hier in de buurt niet worden helaas of als stalhulp werken. Een andere sport lijkt me ook leuk voor erbij, maar dan zit je daar als oudere tussen al die kinderen.. Het is lastig!

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:23

Hockey bv gaat op leeftijd, dat wist ik ook niet tot vorige week

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:28

Oh, ik mag echt niet klagen Gerbrich. Het lijkt me echt verschrikkelijk om elke dag om 6 uur je bed uit te moeten, ik moet alleen op vrijdag nog om 7 uur mijn bed uit.
Ik heb het gelukkig niet heel druk, ik heb naast school en mijn paard ook nog tijd voor andere dingen. Maar meestal niet doordeweeks, ookal heb ik wel een hele lieve verzorgster, die hem kan doen als ik geen tijd heb.

Gym was trouwens echt verschrikkelijk. Ik ben niet de meest talentvolle sporter, maar ik doe wel mijn best. Toch kreeg ik de hele tijd te horen van mijn team hoe slecht ik wel niet was. Zelfs de scheids zei het, maar dat kwam natuurlijk ook omdat die bevriend is met mijn team.
Ik kan vanwege mijn enkel nog niet rennen, daar kreeg ik ook weer lekker veel commetaar op.
Maar gelukkig gaan we vanaf volgende week weer naar binnen, dus dat is heel fijn.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:05

Kimmie25501 schreef:
Gym was trouwens echt verschrikkelijk. Ik ben niet de meest talentvolle sporter, maar ik doe wel mijn best. Toch kreeg ik de hele tijd te horen van mijn team hoe slecht ik wel niet was. Zelfs de scheids zei het, maar dat kwam natuurlijk ook omdat die bevriend is met mijn team.
Ik kan vanwege mijn enkel nog niet rennen, daar kreeg ik ook weer lekker veel commetaar op.
Maar gelukkig gaan we vanaf volgende week weer naar binnen, dus dat is heel fijn.

Dat is klote zeg :( Wat raar en vervelend dat ze dat doen...

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:18

Wyb_ster schreef:
elise21 schreef:

Zoeken naar een leasepony? Wat werk als stalhulp? Verzorgpony??

Ik rijd bij mijn instructrice thuis (les) op haar paarden en pas met twee andere meiden ook op de paarden als ze een weekend SGWM hebben, dus dan heb ik het weer wel druk, maar dat is alleen in de zomer.
Een leasepony is weer gelijk zo duur en iets gratis is hier eigenlijk niet te vinden.

@Quanneh (sorry ben niet zo goed in namen ;() De meeste sporten zitten wel op leeftijd, maar dan kom je daar als 'oudere' aan en speel je net zo goed als een kind van 7 ofzo. Dat lijkt me dus helemaal niks.

@Kim Wat vervelend dat ze zo naar doen zeg!! Als jij maar in je hoofd houdt dat je je best ervoor doet!

@Wyb_ster Hockey vind ik ook echt leuk! Het enige is dat je daar dus eigenlijk best veel ervaring voor moet hebben om er een beetje handig in te worden en de meesten doen dat al sinds hun 6e, dus dan sta je daar. Komt ook bij dat ik vind dat (niemand moet zich aangesproken voelen hier) de meeste meiden die op hockey zitten altijd van die populaire mutsen zijn.

Volleybal lijkt me dan ook weet wel leuk, maar dat zit weer niet heel erg in de buurt en ik denk dat mijn ouders niet zo blij zijn als ze elke keer moeten rijden :(

Niemand hier verder ervaring met op latere leeftijd een nieuwe sport doen?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 17:51

Ik ben pas begonnen met skeeleren en ik vind het heerlijk, Elise :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:12

Yvon, ja ik vind het ook echt niet leuk. Maar het komt waarschijnlijk ook omdat hun heel fanatiek zijn en ik dat niet zo ben.
Elise, ik ben een twee jaar geleden begonnen met aikido. (nu weer mee gestopt). Ik was de oudste van de groep, maar het verschil was niet heel erg. En aikido is ook een sport waar het niet uitmaakt hoe goed je bent, als je het maar leuk hebt.

Ik heb gemerkt dat Oreo (mijn paard) een beetje last van zijn rug heeft en heb een osteopaat een berichtje gestuurd. Ik hoop dat het goed komt, want ik vind het echt zielig voor hem. Ook al heeft hij er gelukkig bij rijden geen last van.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:45

Ik snap ook niet hoe mensen een eigen paard kunnen hebben naast school, mij zou dat nooit lukken :+ misschien alleen als ik stop met voetballen en paardrijden waar ik nu rijd, maar dat zou ik echt niet willen. Ik hoop dat ik ooit wel een eigen/verzorg/bijrijd paard kan vinden/kopen. (Hopelijk als ik klaar ben met studeren ofzo :') )

Nog bedankt Kim! :D uiteindelijk ging de presentatie best goed en het was minder erg dan ik had verwacht haha. We hebben een 7.3 :)
Ik heb helaas vannacht wel maar 2 uur kunnen slapen, omdat het echt super lang duurde om die leesautobiografie te maken en ik ook nog die presentatie moest leren en ander huiswerk had. Ik ben nu dus wel een beetje moe :Z
Wat stom dat ze met gym zo naar tegen je deden :(:)
Ik hoop dat Oreo snel geen last meer heeft van zijn rug! :(:)

Elise, bij mij in het voetbalteam zijn er wel vaker nieuwe meisjes bijgekomen van mijn leeftijd, die nog nooit hadden gevoetbald. Het is natuurlijk wel iets lastiger, aangezien "mijn team" al 6/7 jaar voetbalt (soms gingen er wel spelers weg of kwamen er andere bij) en die zijn dan natuurlijk wel beter dan als je net zou beginnen. Maar misschien ben je in zo'n team juist gemotiveerd, of leer je sneller dan in een beginners-team.
Ze zullen er vast wel rekening mee houden dat je nieuw bent, we zijn ooit allemaal begonnen ;)

En hoe ging je proefwerk Femke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:52

Kimara, ik doe naast hardlopen en [naam] ook eigenlijk helemaal niets aan sport. Daar heb ik gewoon de tijd niet voor, helaas. :+

Wil wel echt meer gaan hardlopen + sporten want voel me echt niet tof over mezelf. Ook gezonder eten, maar daar heb ik geen tijd voor :(