afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:00

Ideaal dan Dide, ook al is het een hoop werk! :)
Oh heel irritant Mark, hoop niet dat dat nog vaak gaat gebeuren! :\
Haha Laura, volhouden inderdaad! En ik snap wat je bedoelt, dat 40u op kantoor vond ik ook best wennen! Maar als je dat een tijdje doet, went het ook daadwerkelijk. Ik mis nu het deel wel weer dat je in je weekend ook echt weekend hebt, want dat is met studeren natuurlijk nooit het geval.

't Is hier idd niet echt mooi. Nog steeds erg mistig. Maar net m'n pauzerondje buiten gedaan en dat was toch best lekker hoor :)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:31

Welkom Mark!

Pfff hier de laatste stapjes. Ik moet nog wat steekproefbepalingen doen aan de hand van resultaten.
aanbevelingen schrijven en de samenvatting.
Dan moet het vandaag opgestuurd worden naar mijn begeleider op school om de concept versie te laten beoordelen. Het einde is inzicht.
Ohja en de bijlage moeten her en der nog worden toegevoegd.
Iemand een idee hoe je een pdf bestand in een worddocument kunt plakken?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:33

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:42

callychanel schreef:
Welkom Mark!

Pfff hier de laatste stapjes. Ik moet nog wat steekproefbepalingen doen aan de hand van resultaten.
aanbevelingen schrijven en de samenvatting.
Dan moet het vandaag opgestuurd worden naar mijn begeleider op school om de concept versie te laten beoordelen. Het einde is inzicht.
Ohja en de bijlage moeten her en der nog worden toegevoegd.
Iemand een idee hoe je een pdf bestand in een worddocument kunt plakken?

Ja, je kan idd wat Laura zegt een pdf in een pdf zetten, maar soms kan je een pdf ook naar tekst om zetten. Heb je wel software voor nodig. Ik kan als je wil dat wel proberen. Heb die software laatst gebruikt om artikelen te vertalen. :)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:59

Hierbij meld ik me ook! Ik ga pas in 2017 aan de slag met mijn afstudeeronderzoek, maar ik ben nu al bezig met een onderwerp en een onderzoeksvoorstel.
Ik studeer Wildlife Management aan VHL en ik wil gaan afstuderen in Scandinavië. Ik weet al ongeveer wat ik wil maar heb nog geen solid plan.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:14

Pff dat is ook wat Laura, dat t allemaal zo lang moet duren met die docenten enzo he..

Ik zit ook op kantoor, lekker elke dag van 8 tot half 5 aan mijn scriptie werken haha.

Callychanel: fijn dat t einde in zicht is, lijkt me een fijn gevoel als dadelijk alles achter de rug is!

Balen dat je interviews niet doorgingen Mark, hopelijk kunnen ze op korte termijn opnieuw gepland worden!

Welkom Mawrr, dat is al lekker op tijd bezig met je onderwerp etc. Wel fijn! Spannend in Scandinavië, hopelijk vind je snel een goed en interessant onderwerp.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:54

Dat was interview 1. Helaas niet veel aan gehad. Hopende op een paar goede hierna. :)
Hoe gaat het bij jullie allemaal?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:51

Ik ben vandaag begonnen met het uitwerken van mn deelvragen, had al mn interviews tot nu toe gecodeerd, maar vind het wel lastig om te bepalen waar te beginnen. Heb echt een oliebol aan info.
Heb me vandaag wel een beetje zitten verbijten op stage, zaterdag bij wedstrijd ging iemand op mn enkel staan en zette er volop af, vond ie niet zo grappig :+
Maar op stage zit ik dus de hele tijd achter bureau met voet naar beneden, begon ie steeds te kloppen omdat t vocht dr allemaal heen liep, super irritant... ;( Beter dat dat morgen niet meer is

@mawwr Welkom!

Hoe kwam het dat je niets aan je interview had? :(

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:30

@Mawr, wat super gaaf dat je in Scandinavië gaat stage afstuderen!
@Mark, jammer dat je interview niet nuttig was..
@Dide, krukje ofzo vragen zodat je voet omhoog kan? :D

Ik heb gisteren nog 3 telefonische interviews gedaan en verder bijzonder weinig. Had zo'n hoofdpijn dat ik niet kon concentreren. Vanmorgen werd ik wakker met een dik en pijnlijk oog, dus gaat allemaal goed. :') Moet nu alleen nog de directeur van het stagebedrijf interviewen en dan alles verwerken in het onderzoeksrapport.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:28

Auw Dideh! Inderdaad even een krukje of een stoel zodat die wat omhoog kan. Hebben ze vast wel begrip voor. :)

Mijn respondent was niet zo gemotiveerd helaas.. Kwam weinig uit zelfs na flink doorvragen. Helaas. Nog genoeg andere kansen. Straks weer eentje :)

Succes Laura! Waren dat je laatste interviews via de telefoon? :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:42

Dit waren inderdaad de laatste telefonische interviews. Dit is de laatste week van mijn onderzoek, volgende week ga ik lekker op vakantie :D En daarna ga ik een communicatieplan schrijven en uitvoeren.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:39

Wel zonde dan Mark! Beetje zonde van de tijd... Ga je hem nog wel uitwerken of zeg je bij dat soort interviews; laat maar, hier heb ik toch niets aan?

Goed bezig Laura met je interviews! Heb je een ontstoken oog dan? :(
Ohhh vakantie <3 waar ga je heen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:50

Ik heb geen idee of het ontstoken is. Het oog zelf ziet er goed uit maar het onderste ooglid is dik en enorm pijnlijk, ik wacht het wel even af...
Mijn vriend en ik gaan een weekje naar de Algarve, even lekker er tussenuit <3

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:59

@ mark: ik weet niet wat voor onderzoek je precies doet, maar dat kan ook een resultaat zijn he?
bijvoorbeeld een onderzoek naar een bepaalde markt en je respondent is een actor in die markt. dan kan zijn desintresse ook een resultaat zijn van een barriere in die markt?

@laura: beterschap en fijne vakantie.

Ik ben nu bezig met mijn resultaten samenvatten, heb vandaag bespreking met mijn begeleider en wil een beeld geven van wat ik ongeveer al heb gevonden (moet nog coderen maar heb tijdens het transcripten al een beetje bijgehouden wat ik heb gevonden)
kan eigenlijk heel mooi terug linken naar mijn theory en implicaties bedenken dus hoop echt dat begeleider het er mee eens is dan is het gewoon nog een maand knallen om alles op papier te krijgen :j

een tip voor wie met interviews werkt een super fijn transcribe tool is: Inqscribe is zonder licentie te gebruiken ;)
en voor het coderen Nvivo, is een programma waarin je kan coderen maar kan ook je data analyseren en visualiseren (wordwebs, tabbelen etc)

(wel met licentie, maar voor meer info PB ;) )

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:23

Voor het coderen gebruik ik de gratis trial versie van ATLAS.ti, onbeperkte gebruiksduur. Het probleem is dan alleen dat je bij de trial verse maar 100 quotes per interviewgroep mag doen. Maar zo lang ik voor elke soort functionaris een nieuwe groep aan maak, gaat het goed :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:41

Callychanel: dan ben je lekker op tijd klaar zeg! Wat fijn!
Gaaf Mawwr, Scandinavië! Wat wil je gaan doen?
Hoe bevalt het op kantoor, Lisza? Kun je je goed focussen op je scriptie of doe je ook andere klussen?
Balen dat je er niks aan had Mark :( Hoop dat de volgende beter zijn!
Dide, da's naar! Hebben ze daar geen dingen voor op kantoor? Meestal hebben ze wel wat van die hulpjes liggen die dat soort dingen op moeten lossen toch?
Oh wat naar Laurah, rottige timing ook! Maar vakantie dus, lekker!! Waar ga je heen & hoe lang?

Coderen hoef ik thankgod niet, als ik jullie zo hoor word ik al moe :)) Maargoed. Ik zit nog steeds vast in m'n theoretisch kader. Nu ook ziekig en dat werkt niet mee. Moet uiterlijk morgen eind vd dag een goede draft hebben dus dat wordt vanavond even doorknallen..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:55

Coderen heb ik nog nooit van gehoord :')

@Imd, ik ga 6 dagen met mijn vriend naar de Algarve!
Waarop loop je vast met je theoretische kader?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:58

Dankjewel allemaal! Ik had iemand op kantoor gevonden die de documenten om kon zetten. Ben er alleen nog niet uit of het nu werkt. Ze worden nogal verbouwd namelijk. Misschien met de definitieve versie toch maar gewoon los printen.

Actie van de eeuw is wel regels die zeggen dat je alleen contact mag zoeken met je eerste beoordelaar en die de scriptie moet doorsturen naar de 2e beoordelaar.
Vervolgens krijg je ik vanochtend bericht dat ze nog niks had gehad :=
Toch nog maar aan haar aangeleverd en gelukkig had ik nog een geprinte versie bij me en was ik op school.

Is het bij jullie ook zo chaotisch af en toe?

Ooh Laurahh dat klinkt minder. Hopen dat het snel beter wordt!
Mark komt vast goed met de volgende respondenten.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:15

Coderen is hel Laura, wees blij :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:40

Oh wat lekker Laura! Geniet ervan!!
Lekker geregeld dan idd, Nikita := Gelukkig dat je tweede wel proactief is en er zelf om vraagt dan.

Ik loop eigenlijk gewoon vast op wat ik wil gaan doen. Moet 'n logische opbouw naar m'n variabelen hebben maar twijfel nog steeds wat m'n variabelen nou zijn :')

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:33

Vandaag de directeur (tevens bedrijfsbegeleider) geïnterviewd en nu dus alle informatie binnen.
Weet nog niet wat ik moet met antwoorden zoals; 'Het budget is onbeperkt, zolang ik maar weet wat het opbrengt' :')

Eerst maar het interview uitschrijven en dan het onderzoeksrapport verder afmaken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:44

In principe betekent dat dus dat de directeur een bepaalde zekerheid wil hebben bij het maken van kosten. Oftewel hij is risico-avers :+ maar dat ben ik die het vanuit de financiering bekijk :')

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:46

Steef schreef:
Coderen is hel Laura, wees blij :')

Nogal, anderhalf interview gehad nog maar 15,5 te gaan *\o/* :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:47

@Laura, die van mij had eerst ook z'n antwoord. Heb toen om een ruime schatting gevraagd. Moet toch weten of t budget 100€ is of een miljoen... Is nogal een verschil. Aan het eind zal je dan per onderdeel een kosten/opbrengsten plaatje moeten schetsen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:54

c_esther schreef:
@Laura, die van mij had eerst ook z'n antwoord. Heb toen om een ruime schatting gevraagd. Moet toch weten of t budget 100€ is of een miljoen... Is nogal een verschil. Aan het eind zal je dan per onderdeel een kosten/opbrengsten plaatje moeten schetsen.

Ik kreeg zelfs een miljard als ik hem kon overtuigen, zei hij :')
Helaas is het financiële resultaat van online marketing altijd heel moeilijk meetbaar, dus daar ga ik nog even goed over nadenken.