Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:10

Welkom. Succes met je verslagen! Acht verslagen is niet niks, maar het gaat je vast lukken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:12

Britt, is er al wat gelukt? :P
Zie dat je al een onderwerp hebt gevonden, super fijn!

Welkom Idylle! Jij moet zo te horen ook heel veel doen haha, succes met motivatie vinden! Komt vast wel goed!

Goed bezig Carpediem!

Lienie, welkom! Is zoveel verslagen niet al genoeg stress om aan de slag te gaan? :P
Enne... Lekker muziekje op en knallen maar! Maakwerk is, vind ik, meestal minder erg.

Ik ben moeeee! Vandaag zouden we woordentoets hebben, ging niet door. Bleek ook dat we alleen maar de vetgedrukte woorden hoefden te leren, was ze vergeten te zeggen dus hebben wij alles zitten leren. ><
Dus nu morgen, maar dat neem ik dan morgenochtend nog wel een keer mee. Ben wel de dubbele tijd kwijt geweest waardoor ik dus minder tijd aan andere vakken heb kunnen besteden. Zucht.

Zit dus ook een beetje in de stress voor Duits pw. Alle woorden heb ik een keer doorgenomen, een hoofdstuk aan zinnetjes ook. Maar die gaan nog niet fantastisch xD
Nu het andere hoofdstuk aan zinnen nog.

Heb het proefwerk woensdag, dus je zou zeggen, tijd genoeg. Maar helaas ben ik morgen dus de hele dag weg en heb ik maar heel weinig tijd om te leren. Dat wordt dus oa in de bus leren, het is niet anders. En de grammatica moet ik ook nog. En vanavond nog wiskunde ook, want anders begrijp ik daar weer geen zak van. :')

To do:
Duits hoofdstuk zinnen doornemen
Wiskunde leren

Morgenochtend: Latijn woorden herhalen
Als het lukt nog Duits leren

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:18

Succes Deetjeeuh. Drukke planning.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:26

Deetjeeuh schreef:
Lienie, welkom! Is zoveel verslagen niet al genoeg stress om aan de slag te gaan? :P
Enne... Lekker muziekje op en knallen maar! Maakwerk is, vind ik, meestal minder erg.

Dankjewel :D
nee helaas niet, en daardoor is het op de laatste dagen altijd nachtwerk.
Dit zijn wel echt rotverslagen (60 pagina's voor de kleintjes) dus ik heb ook gewoon geen idee waar te beginnen.

Veel succes met al jouw toetsen!

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:26

Lienie, pfoeh dat zijn grote verslagen := succes!
Deetjeeuh, succes alvast met je proefwerk!

Ik moet voor morgen mn biopresentatie afmaken en leren en engels oefenen. Eigenlijk zou ik ook nog wat voor donderdag willen leren, maar ik zie wel hoe ver ik kom :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:17

Hier is de kop eraf, eerste tentamen gehad, practicum en ik ga er vanuit dat ik m gehaald heb... Was bedt makkelijk...

Heb nu alleen wel hoofdpijn dus leren word m niet meer, ga lekker even op de bank liggen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:33

Succes Anne. :)
Beterschap spottedponie, hoofdpijn is niet fijn..

Ik moet voor vandaag nog Engels woorden 5.3 leren, biologie 15.1 en 15.2 intypen en als ik tijd over heb nog even de Engels grammatica samenvatten.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:04

Mijn motivatie stijgt weer...

net een 9 terug gekregen voor mn practicum tentamen van gister *\o/*
Kan t wel uitgillen zo blij ben ik

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:23

gefeliciteerd :D

ik heb mijn herkansing ook met een voldoende terug gekregen :)
wel heb ik ook nog veel meer stress, omdat ik geen idee hoe ik alles af ga krijgen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:36

Jij ook gefeliciteerd met je voldoende! :D

Ik heb ook nog een vracht werk liggen wat nog moet hoor... :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:11

Mijn planning is een beetje misgelopen omdat ik gister amper kon lopen van de pijn in mijn kuiten en dus maar even op de bank gerelaxed heb. De motivatie is er in ieder geval wel, want ik ben nog nooit zo vroeg begonnen met de voorbereidingen voor de toetsweek.

Voor vandaag nog:
- Engels woorden 5.1 tot en met 5.3 herhalen.
- Engels woorden 5.4 invoeren op wrts.

- Engels grammatica hoofdstuk 5 samenvatten.
- Doornemen stof voor writing test.
- Biologie 15.1 en 15.2 overtypen op de laptop.
- Biologie 15.3 en 15.4 samenvatten (indien genoeg tijd).

Morgen heb ik ook een strakke planning:
Voor school
- Engels woorden 5.4 leren.
- Engels woorden 5.5 invoeren op wrts.
- Biologie samenvattingen 15.3 en 15.4 afmaken.

Na school
- Scheikunde 15.2 en 15.3 samenvatten.
- Biologie 16.1 samenvatten.

Succes allemaal. :D
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 17-06-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:18

Succes met je planning!
Ik ga zo leren voor maatschappijleer en economie. Mijn motivatie is verdwenen, maar ik ga nog maar even leren. Vandaag en gisteren de hele dag niks gedaan. Ik heb dit schooljaar niet veel gedaan, maar toch sta ik gemiddeld een 7,2. Volgend jaar en het jaar daarna super goed mij best doen, want stiekem wil ik wel graag cum laude op mijn diploma hebben staan. :o

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:44

Succes Ayla_4Ever! Ik wilde al een tijdje uitrekenen wat mijn gemiddelde is, eens even kijken! Goed dat je erover begint.

Ik zit ook in de voorexamenklas, dus het gemiddelde gaat een rol spelen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 18:23

Ik zit er heel even onder door, heb echt een nervous breakdown :n

Morgen examen human biology, maar niks blijft hangen. Ik moet nog zeker 6 hoofdstukken nakijken, dus dat wordt een nachtje doordoen. Van deze wil ik echt geen herexamen, want dan valt het enige festival dat ik deze zomer gepland had in het water. Maar mijn concentratie is echt 0,0 vandaag :n

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:03

spottedponie en Lienie_F, gefeliciteerd met jullie goede cijfers :)
xCarpediem, pittige planning, succes!
Ayla, dat is ook nog steeds mijn doel, hopen dat het gaat lukken :o
snollygoster, balen :( probeer je niet druk te maken over dat hertentamen (ik snap het hoor, het helpt je alleen niet) en je alleen te focussen op je leerstof. Succes morgen!

ik heb een 6,6 voor nederlands en een 9,3 voor maatschappijleer teruggekregen :D
nu voor morgen even duits literatuurgeschiedenis leren en wiskunde maken, als het lukt nog even natuurkunde voor vrijdag leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:22

Bedankt nog allemaal! :D
Pw ging niet zo super goed, mja, we zullen zien wat eruit komt.

Komende weken hoef ik in ieder geval doordeweeks niet meer naar de paarden, dus dat scheelt me een heleboel tijd die ik ga gebruiken voor school. :) Eerste wat ik zo ga doen is een planning maken voor alle dagen, dan aan mijn huiswerk beginnen! Maar dat zien we nog wel. :P Wil vanavond ook relaxen (film kijken)

Super mooi cijfer Spottedponie!

Lienie, fijn dat je een voldoende hebt!

CarpeDiem, succes met het uitvoeren van je planning, zie dat je al wat gedaan hebt. :D

Succes Ayla, gaat lastig worden. :P

Bij ons staat het gemiddelde automatisch uitgerekend, wel fijn! Sta nu een 7. :) Wil het wel hoger, maar laatste tijd staat school niet op nummer 1. :+

Vervelend Snollygoster! Misschien alles opdelen in kleinere delen? Dat je daarna even pauze mag houden. Beste is om 20 min diehard te leren, dan 10 min pauze. Dan leer je veeel beter dan een uur maar voor de helft.

En anders lekker naar bed en morgen heel vroeg op staan. ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:51

Succes Snollygoster! Denk aan dat festival dat je niet wil missen, dan lukt het vast om toch nog te leren.

Mooie cijfers Anne, het harde werken heeft zich beloont! Succes met wat er nog te doen staat.

Geniet van het relaxen Deetjeeuh!

Ik quote mijn lijst even zodat ik het goed bij kan houden. :+
Citaat:
Voor vandaag nog:
- Engels woorden 5.1 tot en met 5.3 herhalen.
- Engels woorden 5.4 invoeren op wrts.
- Engels grammatica hoofdstuk 5 samenvatten.
- Doornemen stof voor writing test.

- Biologie 15.1 en 15.2 overtypen op de laptop.
- Biologie 15.3 en 15.4 samenvatten (indien genoeg tijd).

Morgen heb ik ook een strakke planning:
Voor school
- Engels woorden 5.4 leren.
- Engels woorden 5.5 invoeren op wrts.
- Biologie samenvattingen 15.3 en 15.4 afmaken.

Na school
- Scheikunde 15.2 en 15.3 samenvatten.
- Biologie 16.1 samenvatten.

Straks nog even biologie overtypen. Het samenvatten van 15.3 en 15.4 gaat naar morgenochtend. Als ik dat nu nog ga doen ga ik het afraffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:02

Goed bezig CarpeDiem! :D

Ik heb net een planning gemaakt voor over ongeveer de hele week en oliebol, ik moet nog super veel doen. Dat is echt niet normaal, om het naast samen te vatten óók nog allemaal te leren. Dat gaat hem niet worden vrees ik. Ga ik weer een dag van te voren leren, baal baal. Dus na vandaag echt kei hard door werken en proberen met samenvatten ook nog een beetje te leren. :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:07

Ontspan Deetjeeuh en begin er positief aan. Ik heb altijd maar één dag van te voren geleerd en ben nu voor het eerst eerder begonnen. Ik dacht ook dat het me nooit zou lukken met alles wat ik nog te doen had, maar met een beetje strak plannen is het echt te doen!

Zo heb ik besloten morgen een uur op school te blijven voordat ik naar m'n vriend ga in plaats van eerst naar huis te rijden, de pony's een knuffel te geven en dan door te rijden. In dat laatste geval zou ik een uur tijd verdoen, maar nu ga ik mezelf dwingen een uur in de mediatheek te zitten en daar te leren/samenvatten. Het moet maar even..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:10

Ja, dat ga ik inderdaad proberen. Met de hoop dat alles toch nog goed komt. In principe kan ik voor veel dingen wel 2 dagen leren, maar nu nog zorgen dat het ervan komt. _O-

Succes! Dat vind ik echt super goed van je. Daarna kan je trots op jezelf zijn. Binnenkort hebben we allemaal vakantie en dan meer dan genoeg tijd. :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:13

Dat is bij mij ook het probleem, ik moet het doen en niet uitstellen.

Ik vind het ook knap van mezelf. Nu maar even zien of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren hoor, maar daar ga ik wel vanuit. Scheelt ook weer benzinekosten. :')

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:54

6 van de 9 toetsen zitten erop. Nog 3 te gaan. De toetsen van vandaag waren erg makkelijk, hopen op mooie cijfers.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:40

Leuk topic. Helemaal gelezen.
Mag ik ook mee kletsen af en toe? (Ik lees meer dan dat ik type hoor)

Wil rechtsgeleerdheid aan de OU gaan doen. Omdat de studie aardig wat kost, heb ik ervoor gekozen mezelf eerst te testen (wil ik dit, kan ik dit) door te zijn begonnen met het boek, inleiding van het Nederlands recht, van de eerste modules. Kom ik hier doorheen geworsteld dan start ik voor het echie. Momenteel ben ik op helft.

Omdat ik op deze manier de studie begeleiding wel mis, weet ik niet wat er verwacht wordt, maar wellicht dat andere rechtstudenten mij kunnen helpen?
* Er worden ontzettend veel personen, jaartallen en boeken aangehaald in het boek, met name in het eerste hoofdstuk.
In hoevere moet ik hier wat van weten?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 14:06

Welkom Holly! Van rechten ken ik niets, maar ik meende wel dat hier iemand zat die rechten studeert :)

Mijn examen is wonder boven wonder beter gegaan dan ik had verwacht. Van de 60 vragen heb ik er 32 met zekerheid kunnen antwoorden, nu maar hopen dat het gokken mij niet in mijn nadeel heeft gespeeld..
Maar geen tijd voor pauzes, want morgen heb ik examen ontwikkelingspsychologie, dus ik ga weer even keihard doorknallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:08

En Carpediem, als je dit straks leest, gelukt? :P

Ayla, fijn hoor! Daarna heb je vakantie?

Welkom Holly! Hier zit inderdaad een rechten student, weet alleen niet wie dat is. Knap dat je hem zo zelf door weet te werken!

Fijn Snollygoster! Het komt vast wel goed. :)

Helaas zijn hier 2 toetsen omgedraaid, ik had voor de een al veel meer gedaan dan voor de ander. Fiiijnn... Not.

Dus vanmiddag heel hard aan de slag. Heel scheikunde samenvatten, wiskunde huiswerk maken en laarzen schoonmaken + paardrijbroek passen. _O- En wellicht ook nog even Grieks bijles.