Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:27

Dimple schreef:
<SNIP>
Die whiskey is op voordat hij op de post is gegaan :7 :D

AFGEWEZEN! Wat zullen we gdvrdegdvr nou krijgen zeg! :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:35

Sorry............ :9

Misschien een beter idee om die fles te beloven nadat het contract is ondertekend en we kunnen proosten op een nieuwe baan. :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:35

Kwanyin schreef:
Ik heb ook zo eens een hele persoonlijkheidstest moeten invullen. Kreeg de resultaten pas tijden het gesprek. Dat was het tweede gesprek, voor de test had ik nog een algemeen sollicitatiegesprek gehad. Daar werd echt diep ingegaan op alles was ik had ingevuld en hoe mijn karakter zou zijn. Moet zeggen dat het een redelijk raakvlak met de realiteit had. Al voelde ik me achteraf wel rijp voor de echte psycholoog :+ .

Goed dat je dat meldt.

Nog even iets hierover: ik heb zelf dat soort testen en assessments ook moeten/mogen doen. Vul dat spul naar waarheid in!

Dat klinkt logisch, maar ik heb dus eens tijdens zo'n test naast een angry young talentje gezeten die voor een grote bank wilde gaan werken. Die zat zich niet af te vragen hoe hij in elkaar zat, maar HOE HIJ DACHT DAT DE BANK ZOU VINDEN DAT HIJ IN ELKAAR ZOU MOETEN ZITTEN. :n

Als je dat doet, dan ga je die testen waarschijnlijk zo forceren dat eruit komt dat je een psychopaat of sociopaat bent. Maar zelfs als je in dit voorbeeld de bank ervan weet te overtuigen dat jij de ideale kandidaat bent, wat ga je dan de komende 30 jaar doen? Acteren? Niet doen dus!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:37

Dimple schreef:
Sorry............ :9

Misschien een beter idee om die fles te beloven nadat het contract is ondertekend en we kunnen proosten op een nieuwe baan. :+

POGING TOT OMKOPING! Jij niet aangenomen, ik ontslagen! Je bent bedankt! Kl*te Bokt ook!

_O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:40

Kan wel andere dingen beloven maar dat is weer seksuele intimidatie, weet niet of men daar op zit te wachten........ _O- _O-

oké, lekker bezig........typische vrijdagmiddag......... :))

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:40

Cowboy55 schreef:
wat ga je dan de komende 30 jaar doen? Acteren? Niet doen dus!

Precies dit :j .
Het heeft geen nut over je karakter te liegen (zo'n test is trouwens vaak zo opgesteld dat mooipraters vanzelf wel door de mand vallen).

Je moet gewoon je eigen karakter goed kennen, erkennen, en een goed antwoord weten waarom die eigenschap positief kan zijn voor het bedrijf of op welke manier jij rekening houdt met je eigen minpunten.
Ik had de job toen trouwens wel gekregen :) .

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:42

Ik heb hem heel braaf naar waarheid ingevuld. Moet mijn eerste gesprek nog krijgen dus zie wel of het in hun straatje past. Als ik er niet pas lijkt het me ook niets om daar 40 jaar te werken ;)

Wsl komt er iets uit met ambitieus, perfectionistisch en een tikkeltje onzeker :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:47

Zucht, hier weer een afwijzing, voor een waarvan ik echt dacht dat ik wel een een kans maakte. Oud collega van mijn vorige werk is er nu aangenomen en ik had niet genoeg relevante werkervaring. 3 jaar hetzelfde gedaan maar toch, balen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:54

Echt Anneert?? Dat is even hard zeg.......balen........
Gelukkig is het vrijdag en is het heel normaal als je nu al een wijntje drinkt. Proost meid, op naar de volgende!

We gaan er met ze allen voor! Dit topic mag uitsterven wat mij betreft :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:57

Haha, mooi gesproken Cowboy :') bedankt voor de tips!

Dat is balen Anneert! :( echt zo'n afwijzing waar je niets mee kan....

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:46

Verdomme... zou vandaag worden teruggebeld door uzb. Ze zouden me voorstellen bij een functie die woensdag al start; en maandag en dinsdag houd het bedrijf de gesprekken.
Ik ben niet meer gebeld |o Dus zal wel niet bij de gesprekken zitten....
Weer balend het weekend in.... :(

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:07

hier een meelezer die hoopt dat jullie wat vinden; is het een idee om in de openingspost globaal te zetten in welke richting iemand iets zoekt en voor hoeveel uur min/max?
Dus bijv. XisLiefff (typische boktnaam ;-) ) lasser, MBO+, 20-40 uur, omg. 020
Zoiets?

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:14

Dat is misschien wel handig paars, ik moet altijd heel goed nadenken om te achterhalen wat iedereen ook weer zoekt :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:22

Zo ik heb even snel bij gelezen

Werk in de beveiliging lijkt me geweldig, maar ik ben daar helaas niet geschikt voor…

Netam89 : ik begrijp wat je bedoelt idd, op een gegeven moment moet er toch iemand zijn die je wel de kans wil bieden… Het is zo frustrerend als je terug krijgt dat ze iemand hebben gevonden met meer ervaring…Tja zo krijg je nooit ervaring erbij…

Kyno, ik duim voor je ! Hopen op positief nieuws.

My WishMax , succes !

Dimple, je krijgt iig reactie terug haha. 9 van de 10 keer hoor ik niks weer van een sollicitatie.
Succes met de sollicitaties die je hebt lopen !

xLaus, wat voor baan je zoek je precies ? hopen dat het bij de manege wat wordt :)

Anneert Balen van je afwijzing !

Blingpiggy, dat is ook balen zeg ! Ze hadden op zn minst toch even kunnen bellen…

Maandag heb ik dus een sollicitatie gesprek... Ik heb woensdag via Indeed gesolliciteerd en werd gisteren al gebeld, ze waren heel enthousiast over mijn brief en mijn cv. Het is een functie van Commercieel medewerker. Vandaar dat ik er ook niet vanuit was gegaan dat ik gebeld zou worden ( ik heb secretaresse diploma )

Het bedrijf lijkt me wel erg leuk alleen weet ik nog niet precies wat de werkzaamheden zullen zijn, kantoorbaan iig en dat is al goed haha. Ook weet ik niet voor hoeveel uur en voor hoe lang, maar goed dat hoor ik maandag wel. Ik was er echt niet van uit gegaan dat ik uitgenodigd zou worden...
Ben alleen wel heel zenuwachtig voor het gesprek, hoe onderscheid ik mezelf en ik kan wel uitleggen waarom ik er wil werken ( nieuwe uitdaging enz ) maar waarom ik... Daar moet ik dit weekend nog maar even goed over na denken... Het lijkt me iig wel erg leuk, dus hoop dat dat maandag nog steeds zo is :)

Dit staat er op hun site
Citaat:
Onze dienstverlening is maatwerk en er vooral op gericht om u te ontzorgen zodat u bezig kunt zijn met uw core business. Zaken als redactionele marketing, sociale media release, marketing en communicatiestrategie worden ingezet daar waar u ons nodig bent. Maatschappelijke relevantie wordt door ons gezien als tool voordat wij uw doelgroep gaan benaderen. Wij helpen u bij het onderhouden en opbouwen van relaties. Alle bedrijfsprocessen dienen goed op elkaar afgestemd te worden. Het moet intern kloppen om vervolgens naar buiten te kunnen treden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:43

Knert schreef:
.....

Maar zondag brief verzonden, gister uitgenodigd voor een gesprek volgende week.
Tot nu toe 1x gebeld: resultaat 1x uitgenodigd
3x brief: resultaat 3x uitgenodigd waarvan 1 een dag vooraf afgebeld omdat vacature intern was vervuld.

Dus het ligt mij toch wel aardig.

Aangenomen! Vast contract. *\o/* *\o/* Nu nog een ontslagbrief schrijven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:46

Ik mag voor een 2e gesprek!

Alleen hadden ze mijn voicemail ingesproken (ik vier verjaardag dus ff snel tussendoor). Maandag ochtend dus even bellen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:50

Knert wat goed, gefeliciteerd !!!

MWM : Gefeliciteerd met je verjaardag en dat je voor het 2e gesprek mag gaan ,super !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:57

Er was een mobiel nummer ingesproken, dus ik heb gewoon meteen gebeld. (onder lichte dwang, want ik vond het niet gepast om nu nog te bellen haha) Dinsdag voor 2e gesprek dus!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:02

Is er toevallig nog iemand op zoek naar een leuke baan in de paarden in Utrecht?
Ik heb een baan aangeboden gekregen dichter bij huis, en besloten dit te gaan doen.
Dus mijn huidige baan komt vrij. Mocht iemand interesse hebben, mag er altijd een pb gestuurd worden! :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:01

Knert, wat super zeg!!! *\o/* Gefeliciteerd!

MWM, super, ook nog even dubbel gefeliciteerd dus!!! *\o/* *\o/*

Paars, zou goed kunnen maar er verandert elke x zoveel dat het voor de Mods niet bij te houden is ben ik bang voor.
Is onderschrift een idee?? Allemaal? Heel kort
Regio/niveau/vakgebied/Full/parttime?

Wat vinden jullie daarvan?

Renske, lief van je om dat hier aan te bieden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:07

Ik kruip ook maar uit meeleesmodus, al tijdje op zoek naar iets anders (liefst onderwijs of buitendienst, dus niet echt overeenkomstig) maar vandaag te horen gekregen bedrijf waar nu werk, per 1 maart stopt en ik dan dus op straat sta.
Zoektocht dus nu ook uitbreiden naar tijdelijk werk, inkomen toch wel belangrijk. Regio db

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:09

Succes met zoeken Haike, balen zeg je huidige werk !

Iemand nog tips om een sollicitatie voor te bereiden ? Op hun site staat helaas niet zoveel informatie om wat uit te kunnen halen...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:11

Winsel, ik kom er morgen even op terug oke? Nu ff kids uit de sneeuw trekken en in bed gooien.

Check mijn onderschrift: helpt dat voor hier?

Haike, succes. Niet leuk dat je het bedrijf ophoudt met bestaan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:14

Geld maakt wel gelukkig,. TV programma op SBS6.....
Moet ik ook gaan huilen op tv dat ik een baan wil?? Zou dat helpen? :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:16

Je weet het niet :+ Proberen kan altijd :P