Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:54

Fijn dat het niet aan mij ligt :D Dat laatste inderdaad, zonder diploma voel ik me nog steeds student dus ik wil dat stomme papiertje gewoon hebben en is het klaar. Ik heb net maar een mailtje gestuurd naar mijn SLB'er en daarin benadrukt dat ik het erg vreemd en vooral erg jammer vind hoe het geregeld is. Niet dat het iets oplost maar dan weet hij in ieder geval hoe ik erover denk :P

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:01

En terecht :j

Er is gisteren door een aantal klasgenoten ook een klacht ingediend bij ons omdat we 14 april een tentamen hebben gemaakt en daar nog steeds niks van te horen hebben gekregen. Officieel hebben ze 15 werkdagen, maar zelfs als ik alle feestdagen en vakanties eraf haal zit ik inmiddels al op 19 dagen, dus ik zou zeggen tijd voor een cijfer :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:02

Oh dat is inderdaad alweer een tijdje geleden. Ik moet zeggen dat ik wat dat betreft niet heel veel te klagen heb gehad, bij ons op school duurde het in uitzonderlijke gevallen wel een halve eeuw maar de meesten waren eigenlijk vrij vlot :j Ik ben benieuwd wanneer jullie wat horen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:10

Sorry voor mijn gezeur :') Maar ik krijg nu net een mail van school:

'Uit navraag blijkt dat het assessment niet in de week van de diplomering valt, maar de week ervoor. De cijfers kunnen snel verwerkt worden waardoor het geen probleem hoeft te vormen voor je diplomering'.

Zal het? Ik wacht nog even met juichen tot ik meer weet maar alvast een voorzichtige *\o/*

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:12

Vandaag is mijn deadline! (We hebben een dag extra gekregen).

Vannacht tot 3 uur doorgewerkt en vanmorgen om 6 uur weer opstaan. Heerlijk. Nu een dagje werken en tussendoor het rapport aanpassen laatste dingetjes. Dan uitprinten en uit het werk naar school brengen. Ik ben best tevreden met het eind resultaat hopelijk de 2 beoordelaars ook. Begin jullie krijg ik bericht of het voldoende is en of het mn presentatie mag houden! Spannend.

Succes iedereen met de laatste loodjes!.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:17

Fijn dat het bijna klaar is! En spannend of het voldoende is :D Hoor je dat echt pas begin juli of is dat een typfout? Dat duurt nog 1,5 maand namelijk :wow:

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:18

Anna fijn dat alles weer een beetje op gang komt! Belachelijk hoe losjes docenten omgaan met deadlines he! Wij moeten ons er ook aan houden.

Kirsha, ik snap je gevoel helemaal hoor. Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Voorzichtig positief mailtje, ik hoop dat het goed komt!

Kirsha, bikkel! Heel veel succes met de aller allerlaatste loodjes!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:00

Dat zou fijn zijn Kirsha!

Jeetje Lauwie, hard doorgewerkt zeg, afwachten maar nu :=

Ik lever 1 juni m'n scriptie in en heb dan 23 juni mijn mondeling. Hoor ik niks voor die tijd en mag ik dus naar het mondeling komen, dan heb ik mijn scriptie in ieder geval gehaald :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:54

Iedereen bezig met de laatste loodjes, succes! Hier ook met de afronding bezig. Rapportage al een keer ingeleverd voor feedback, dat zag er goed uit. Nog een paar aanpassingen doen. Daarnaast nog een rottig visieverslag schrijven waarin een casusanalyse, een professioneel profiel en een beschouwend artikel moet staan. Daar hik ik nog even tegen aan. Ik kan het inleveren tussen 27 mei en 2 juni. We krijgen dan binnen 3 weken het cijfer te weten. Enige rotte vind ik dat je pas op 10 augustus voor de herkansing kunt inleveren, terwijl andere opleidingen later in juni nog een herkansingsronde hebben...
Ik hoop maar dat het in één keer voldoende is.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:14

Bij ons is de herkansing ook pas 16 augustus. Eerste inlevermoment is 8 juni.
Maar als je maar een paar aanpassingen moet doen mag je het binnen een week opnieuw inleveren, zijn het grote dingen (opnieuw deel van je onderzoek uitvoeren) dan heb je (logischerwijs) tot 16 augustus de tijd. Heb vandaag hoofdstuk 1-4 ingeleverd voor feedback, vond hoofdstuk 4 (resultaten) best moeilijk om te schrijven omdat ik al snel neig naar hoofdstuk 5 (conclusies). Van de week aan hoofdstuk 5 en 6 (aanbevelingen) zitten, dan nog een presentatie maken en het beroepsproduct.. Die hoeven overigens niet voor 8 juni af te zijn, hoe is dat bij jullie?

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:53

Kirsha schreef:
Fijn dat het bijna klaar is! En spannend of het voldoende is :D Hoor je dat echt pas begin juli of is dat een typfout? Dat duurt nog 1,5 maand namelijk :wow:

dat is inderdaad een typfout :+
ik krijg uiterlijk 1 juni de uitslag. als het voldoende is moet ik in week 25 of 26 mijn plan presenteren.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:55

Marrit89 schreef:
Iedereen bezig met de laatste loodjes, succes! Hier ook met de afronding bezig. Rapportage al een keer ingeleverd voor feedback, dat zag er goed uit. Nog een paar aanpassingen doen. Daarnaast nog een rottig visieverslag schrijven waarin een casusanalyse, een professioneel profiel en een beschouwend artikel moet staan. Daar hik ik nog even tegen aan. Ik kan het inleveren tussen 27 mei en 2 juni. We krijgen dan binnen 3 weken het cijfer te weten. Enige rotte vind ik dat je pas op 10 augustus voor de herkansing kunt inleveren, terwijl andere opleidingen later in juni nog een herkansingsronde hebben...
Ik hoop maar dat het in één keer voldoende is.

bij ons is de herkansing pas een half jaar later! dat is helemaal verschrikkelijk kost je dus 1000 euro om je scriptie te verbeteren. hoop dat ik dat niet nodig heb.

fijn dat je feedback hebt ontvangen voor je rapportage, succes met je visieverslag

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:12

Jeetje dat is helemaal laat lauwie!
Bij ons is de herkansing dacht ik rond 17 augustus, dan kan je het net voor september halen ivm schoolgeld etc.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:32

Wij moeten het de 25e inleveren, dan hebben ze volgens mij ongeveer een week om het na te kijken. Er staat dat we het in de week van 1 juni moeten presenteren maar dat vind ik raar, agz je dan dus waarschijnlijk nog niet weet of je scriptie goed is. 15 juni moeten we dan de evt herkansing weer inleveren en in die week is ook de verdediging op school. 15 juli is onze diplomering :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:39

Ik vind het hier allemaal maar raar. In principe is het zo geregeld:

- Conceptverslag inleveren bij beide beoordelaars
- Conceptverslag verdedigen
- Eindverslag inleveren

Kom ik keurig op tijd met mijn conceptverslag aanzetten, 'ja dat gaan we nu niet helemaal doorlezen want dat is dubbel werk, maak eerst je eindverslag maar en dan kijken we dat wel na'. Dus dat hele verdedigen gebeurt blijkbaar al niet :')

Hoe het met herkansingen zit weet ik trouwens ook niet, volgens mij is dat ook in de zomer.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:44

Ik vind dat bij ons ook krom. Wij mogen de scriptie dit schooljaar herkansen, mits het kleine aanpassingen zijn. Als je dus een hoop moet verbeteren moet je naar summer school in augustus.. Hier kwam ik achter toen vriendlief en ik net de hele maand augustus Thailand geboekt hadden.. Ik vind het raar dat school voor jou bepaalt of het haalbaar is om te herkansen. Laat mij me gewoon 2 weken uit de naad werken en dan heb ik het ook.
Laatst bijgewerkt door amandananana op 20-05-15 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:45

Wat vreemd dat elke school er zo anders mee omgaat!
Wat voor presentatie moet je doet Amandananana? Ik heb helemaal geen presentatie, alleen een verdedigingf :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:46

Een presentatie bij de opdrachtgever moeten we houden om ons beroepsproduct te laten zien.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:46

Maar ik vraag me af waar trek je dan de grens tussen kleine verbeteringen of grote aanpassingen? :')
Wij mogen hoe dan ook herkansen dit schooljaar, alleen is er dan geen diplomauitreiking mogelijk en mag je m ophalen bij de servicedesk :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:48

Ik heb ook een presentatie, alleen doe ik hem op school, waarschijnlijk wel met de opdrachtgever erbij. Ik hoop maar dat mijn verslag dan direct goed is want anders vind ik het doodzonde van mijn conceptverslag, hadden ze die beter kunnen nakijken...

Ophalen bij de servicedesk lijkt me wel ideaal, ik hou helemaal niet van die hoempapa op die uitreiking en heb er nu al geen zin in :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:49

Ja daarom, dat is toch raar? Gaan hun voor mij bepalen of ik het wel of niet mag herkansen! Laat me het dan gewoon proberen en als het niet lukt doe ik het volgend jaar wel.
... al ga ik er gewoon voor om het in 1 keer te halen he :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 10:51

Spannend, Lauwie. Heerlijk dat je de deadline al hebt gehad.

Kirsha, wij krijgen ons diploma pas de tweede week van september. Ik hoor 10 juni of ik geslaagd ben. Mensen die in augustus slagen, krijgen hun diploma niet in de tweede week van september. Echt wtf. Waarom krijg ik mijn diploma dan zo laat?! :roll:

Welkom terug, Anna!

Oh god... Mijn academie heeft weer iets achterlijks verzonnen. Wij moeten naast onze scriptie beeldend werk maken (zoals schilderijen, films, ruimtelijk werk, etc.). Het examen is op 10 juni. Nu zijn we in totaal met ongeveer 24 studenten en er is maar één examencommissie en een kleine expositieruimte. Dat betekent dat niet iedereen in deze ruimte zijn werk kan exposeren, én dat de examendag tot in de late avonduren zal duren. Ik voorzie al een dag van chaos en ellende. Hoe krijgt die school het toch weer voor elkaar... 8)7 Oh ja, en nog een leuke.... Na het examen exposeren wij ons werk op de eindexpositie van de academie, maar tot op de dag van vandaag heeft de academie nog geen normale expositieruimte voor ons kunnen regelen. :x

Dat lucht op. :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:52

Nou ik zie ook een beetje op tegen die diplomauitreiking want je moet een foto en je motto en een liedje doorgeven en dat komt dan allemaal op een dia enzo... niet mijn ding :')
Maar toch is het wel een mooie afsluiting en zouik dat niet willen missen!

En ahaaa een presentatie voor de opdrachtgever, logisch ja. Ik doe dat zelf ook, maar op eigen initiatief en in samenspraak met opdrachtgever. Hoeft niet van onze school en zitdus ook niet bij het cijfer in.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:53

Omg Adamootje :') als je hier alles leest maken die scholen er echt een mega zooitje van _O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:54

Adamootje schreef:
Spannend, Lauwie. Heerlijk dat je de deadline al hebt gehad.

Kirsha, wij krijgen ons diploma pas de tweede week van september. Ik hoor 10 juni of ik geslaagd ben. Mensen die in augustus slagen, krijgen hun diploma niet in de tweede week van september. Echt wtf. Waarom krijg ik mijn diploma dan zo laat?! :roll:

Welkom terug, Anna!

Oh god... Mijn academie heeft weer iets achterlijks verzonnen. Wij moeten naast onze scriptie beeldend werk maken (zoals schilderijen, films, ruimtelijk werk, etc.). Het examen is op 10 juni. Nu zijn we in totaal met ongeveer 24 studenten en er is maar één examencommissie en een kleine expositieruimte. Dat betekent dat niet iedereen in deze ruimte zijn werk kan exposeren, én dat de examendag tot in de late avonduren zal duren. Ik voorzie al een dag van chaos en ellende. Hoe krijgt die school het toch weer voor elkaar... 8)7 Oh ja, en nog een leuke.... Na het examen exposeren wij ons werk op de eindexpositie van de academie, maar tot op de dag van vandaag heeft de academie nog geen normale expositieruimte voor ons kunnen regelen. :x

Dat lucht op. :+

Oh wauw, dan is mijn school niet de enige die het zo bout regelt :+

Die dag belooft inderdaad nu al heel chaotisch te worden, als het zo gaat lopen als ik me voorstel := Sterkte alvast :P

Oh Anna, zo erg hebben wij het gelukkig niet, geloof ik tenminste... Heb er nog nagenoeg geen informatie over gehad. Als wij dat ook moeten ga ik niet :+