Ik heb toevallig deze 2 weken stage gesprekken gehad. Veel bedrijven waren enthousiast over mijn portfolio en alle gesprekken zijn positief verlopen! Dus ik mag gaan uitkiezen
Selina
Geplaatst: 28-01-15 14:44
Marit schreef:
Ik heb toevallig deze 2 weken stage gesprekken gehad. Veel bedrijven waren enthousiast over mijn portfolio en alle gesprekken zijn positief verlopen! Dus ik mag gaan uitkiezen
Jij hoeft alleen maar je blog te laten zien Nee, mooizo
Ik heb in mijn eerste jaar een leuk bedrijf gevonden waar ik stage wilde lopen, dus ben toen al op gesprek gegaan en ben aangenomen met een portfolio waar maar 3 maanden 'schoolwerk' in zat. En dat waren allemaal van die simpele oefeningetjes. Daarnaast wel veel eigen werk, dus dat zal ook wel voor een groot deel de doorslag hebben gegeven.
Ik mag maandag eindelijk beginnen op stage, superveel zin in!
@AcrylicMess Een klasgenootje van me uit Arnhem gaat stage lopen in Kesteren bij een bedrijf waar hij heel vrij gelaten wordt. Zo mag hij onder andere zelf aan de slag gaan in de fotostudio ed. Lijkt dat je misschien wat? Verder zit er in Kesteren ook G2O, maakt ook wel toffe dingen. Is ongeveer een half uurtje met de trein.
De meeste bedrijven die ik heb gemailt waren allemaal ook positief over mijn portfolio maar hadden of al een stagaire of zochten niks voor dit jaar. Kreeg ook van sommigen de uitnodigin om volgende stageperiode nog eens te solliciteren omdat ze dan misschien wel plaats hadden.
Ik heb helaas op het moment geen goeie camera tot mijn beschikking dus daar kan ik op het moment weinig mee doen maar als ze ook ander werk doen heb ik zeker interesse. Ik hou er wel van wat vrijheid/zelfstandigheid.
Ik ga zo als ik thuis ben op de site van G2O kijken. Een half uur reizen vind ik echt geen probleem. Bedankt voor de tips!
Mandarijn12
Geplaatst: 28-01-15 19:51
Ik heb stage gelopen (en gewerkt) in Zutphen bij best4. Erg leuke tijd gehad. Hebben nu ook stageplekken beschikbaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-15 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Punten uit namen verwijderd
Selina
Geplaatst: 28-01-15 20:00
Mandarijn12 schreef:
Ik heb stage gelopen (en gewerkt) in Zut.phen bij best4.u. Erg leuke tijd gehad. Hebben nu ook stageplekken beschikbaar.
Psst. Puntjes werken niet
chanelle14
Geplaatst: 28-01-15 20:00
Ik denk dat je daar best een camera kunt lenen, hoor!
Jongens help Ik heb in InDesign een tabel gemakt van allemaal lijnen, en ik wil die eigenlijk samenvoegen tot één laag want ik word gek van die lijntjes. Maar ik heb geen idee hoe.. En of dat überhaupt wel kan
Thesserd
Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-15 11:19
Marit schreef:
Jongens help Ik heb in InDesign een tabel gemakt van allemaal lijnen, en ik wil die eigenlijk samenvoegen tot één laag want ik word gek van die lijntjes. Maar ik heb geen idee hoe.. En of dat überhaupt wel kan
Gewoon groeperen?
AcrylicMess
Geplaatst: 29-01-15 11:21
Kun je niet beter gewoon een tabel maken met de optie tabel in indesign ?
Dat had ik al gedaan maar dan groepeer je net zoals in Photoshop, alles onder elkaar maar nog steeds los aanpasbaar. En ik wil lagen samenvoegen zeg maar
AcrylicMess
Geplaatst: 29-01-15 11:41
Dit? Of begrijp ik nu gewoon niet helemaal wat je wilt? Ik heb ook even vlot wat lijntjes getekend maar als ik ze group en dan 1x klik op een lijntje of dergelijke komt er een stippellijn omheen en kan ik het hele ding gewoon verslepen. Als je dubbelklikt kun je inderdaad de aparte lijnen nog bewerken.
Ik gebruik vaak alineastijlen voor tabel achtige dingen, dan kan je gewoon de lijn gebruiken als horizontale lijn, die dus altijd mee gaat met je tekst, en dan maak ik zelf los de verticale lijnen. Scheelt heel wat
M'n komende semester wordt een mobiele applicatie Of nouja, meerdere applicaties. Geen ervaring mee, dus wordt pittig. En het is niet heel erg hoopvol dat van de vorige groep die dit semester deed, bijna niemand de courses gehaald hebben
Ugh stage hou maar op Ik wou eigenlijk in februari beginnen maar het eerste probleem is dat ik een afstudeerstage moet en heel veel bedrijven willen medewerkers en daar boven op ben ik veel te laat begonnen en daardoor zit alles nu vol
Krijg iig wel overal complimentjes over m'n portfolio, maar dan erachter we hebben helaas net iemand aangenomen *huil*
Thesserd
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-15 23:12
Jeeej, onze hondjes site is eindelijk online Nog niet heeeelemaal klaar met vullen, maar ach... Ben wel tevreden. Dient zijn doel goed. Wilde eerst helemaal leuk grote slider, beeldvullend, paralax etc. maar dat is totaal niet praktisch, helemaal niet in dit geval.
Ben zelf ook wel blij met de (compleet gevulde) honden pagina (niet alle honden pagina's zijn al helemaal gevuld): http://katei-sayajin.nl/onze-honden/44/zojja Lekker anders dan hoe alle andere honden fokkers het doen
Die stond toch al online, niet? Kon zweren dat ik hem al gezien had want ik vond hem toen al super mooi.
Hoeveel dingen stonden er in jullie portfolio bij eerste keer stageplaats zoeken als ik vragen mag? Ik doe dus reclame maar heb bv een heel mooie letterproef gemaakt, is het dan verstandig die er bij te zetten of niet als ik reclame doe en geen grafisch? Hoe zit het met samenwerking? Ik heb bv een super goed werk gemaakt wat eigenlijk voornamelijk mijn werk was, alleen door de ingeving van mijn klasgenoot ben ik er tot gekomen. Hoe leg je zoiets dan uit? Want zeggen dat bijna alles jouw idee was komt ook arrogant over, toch? Ik moet nl deze week beginnen met mails sturen naar Japan dus moet echt alles in orde krijgen en ik ben nerveus haha
Ik leg niks uit hoor, haha. Dit is het portfolio waarmee ik naar bedrijven ben gegaan: http://marithilarius.wix.com/portfoliocmd Ik heb gewoon per ding gezegd wat mijn taak was (ik heb dit ontworpen, blabla) en that's it. Er staan ook dingetjes in die niet direct grafisch design zijn maar ik wel wil laten zien
xNavatu
Geplaatst: 07-02-15 18:22
Mooi Thessa!
Jou fotografie & blog alleen nog maar doen het 'm al Marit
In mijn eerste portfolio stond echt heeeel veel (http://www.nadinevantuijl.nl) maar dat was ook voor een heel ander iets, gezien ik toen in Amerika stage ging lopen en bedrijven je op basis van je CV en motivatiebrief uitzochten en dan pas je portfolio te zien kregen en dan eigenlijk zoveel mogelijk wilden zien zonder dat je er echt uitleg bij hoefde te geven (vandaar dat die levels per programma er ook bij staan). Ik had toen in mn motivatiebrief aangegeven dat ik altijd visual ontwerp doe dus ja alles wat op die site stond was door mij ontworpen.
En in mn huidige portfolio heb ik maar een paar cases (http://www.nadinevantuijl.com) en is per case uitgelegd wat mijn rol was en hoe ik te werk ben gegaan. Is meer how it should be imo En ja ik weet dat die website niet zo geweldig is en op sommige beeldschermen helemaal freakt maar ik kan niet coderen en ik heb m in 1 dag gemaakt omdat het snel snel moest omdat ik weer eens veel te laat met alles was