Nachtdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 03:37

Ik heb net me rondje gelopen. Bijna iedereen slaapt. De gene die wakker zijn liggen lekker tv te kijken.

Zal toch niet overal stilte voor de storm zijn he haha :+

Tyke: wel vervelend dat je door die opnames later weg kan. Waar werk je?

Amber_

Re: Nachtdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 03:39

Dat is altijd rot idd, als je later weg kan.

Wij werken in principe tot 7, maar door geplande inzet straks ben ik ook pas om 8, half 9 klaar denk ik :j

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 04:03

Ik werk in ziekenhuis op afdeling chirurgie/ oncologie.
We zijn zelden op tijd weg. Ze willen ook dat wij overdragen aan de zoco maar waarom........

Ik werk hier nu een jaar. Afdeling waar ik eerst werkte was je gewoon op tijd weg. Niet altijd hoor als het enorm druk was of wat er ook was werd het we leens later maar dat was zelden. Ip neemt de dagdienst het bij ons over.
Maar goed geschreven regels denk ik. als het gaat om 4 nachten te laat is het in de laatste nacht gewoon een overuur.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 05:13

Als je af en toe iets langer moet blijven omdat het druk is vind ik geen probleem..
Maar als het elke keer gebeurt lijkt het me vervelend.. mijn bed roept me toch echt aardig om 7 uur hoor :p

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 06:22

Nog een uur! En dan kan ik overdragen en naar huis!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 06:32

ik nog een half uur! De hele nacht bijna niemand gezien.
Lijkt wel alsof ze tegenwoordig uitslapen, normaal zijn ze al rond 5 uur wakker!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:07

Lijkt me lang duren als je bijna niemand gezien hebt.

Ik werk in een verzorg/verpleeg tehuis, sta op pg, somatiek, en revalidatie. Maar vooral de pg en een stukje somatiek is het ontzettend druk 'snachts. Veel die steeds uit bed komen en valrisico hebben. Moet je dus altijd gelijk op de bel af.

Vanavond was het helemaal spits, een paar met bloedsuiker curve, en een paar met een hypodermoclyse waarvan er een opnieuw geplaatst moest worden.
Maar al met al gaat je avond wel een stuk sneller als je wat te doen hebt!

Mijn dienst is tot kwart voor 8 maar om 5 voor half 8 is degene waar ik aan moet overdragen al aanwezig, ben dan meestal half 8 a 5 over half 8 klaar!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:34

Oh dat is wel erg druk ja! Ik zit ook op PG maar er zijn maar enkelen met een valrisico... en als er 1 komt komen ze allemaal tegelijk..... Ik had het redelijk rustig vannacht! Welterusten iedereen en tot vannacht?!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:39

Valt opzich mee hoor, de nacht gaat snel ondanks ik weinig mensen zie!
Het is juist goed dat ze doorslapen, gebeurt namelijk niet vaak. En vooral het vroege opstaan zit nog in hun systeem.
Nieuwere opnames hebben vooral hun dag en nachtritme omgedraaid!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:44

Nou, over 20 minuutjes weer naar het werk toe! Laatste nachtje van de 4, en heb het ook wel gehad geloof ik. De dagen voor me nachtdiensten heb ik ook een dagdienst en een avond dienst gehad. Gelijk na dat k vrijdag thuiskwam van vaakntie haha Zit wel gelijk weer helemaal in het ritme.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:28

Ik ben maandag begonnen na mijn vakantie met een avonddienst en gisteren met een nachtdienst. nu de 2e van de 4! Dus ik zit er ook gelijk weer in haha :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:37

Ik ben er ook weer, 2/3.
Start was al niet fijn, patiënt wou onder invloed terug komen. Dit moeten weigeren via de telefoon.
nu maar hopen dat hij verstandig is en wacht tot morgen ochtend..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 03:49

Hopen dat die wegblijft.......

Ik ben gisteren dus een uur later naar huis gegaan ongeveer. Had een nabloeding van ok ervoor dus die ging voor de opname...... En nog van alles.
Net al weer 2 opnames binnen. Ging er 1 halen en kwamen er 2 gelijk naar boven. Fijn hoor.....
Ook niet alles gedaan helaas...........

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:08

zucht........... zit hier vergeven in een rooklucht........... moest een patient even flink toespreken dat we hier niet van gediend zijn bah bah bah. Gewoon midden op 4 persoonskamer gerookt. Gelukkig geen brandallarm maar ........... bah. En ben die man ook meer dan .... is degene van de nabloeding.......... hoe zou het toch komen.
En wij krijgen de schuld van hem.........

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:19

Tot nu toe is hij weggebleven, denk dat hij wel zo verstandig is.
Had voor de zekerheid me collega's van boven even gebeld dat als ze iemand rond zagen lopen ze me moesten bellen, dan moet ik gelijk politie inschakelen.
Nu een patiënt die onwijs aan het claimen is, staat elk half uur bij me deur voor kiespijn.. Kan m er moeilijk uithalen en een dienstdoende arts kan ook niet meer dan pijnmedicatie voorschrijven (wat hij al heeft)

Zo je zou ze wat en tyke! wel heel asociaal dat hij dat doet op een 4 persoonskamer! en hij is niet zo verstandig met al die bloedingen... Sommige zou je |o
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 15-08-14 04:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:20

Ik kon hem wel.......... maar al langer. Het is echt een draaideurpatiënt........

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:25

Ik zit net even weer... Soms denken ze hier ook dat ik van de slavernij ben pff... Ook weer een boel weggestreken en nu tijd voor een maaltijdsalade! :Y)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:38

Tegenoverdracht noemen ze dat toch Tyke haha. Vroegen ze laatst bij me tussenbeoordeling, of ik er al mee te maken had :P

Eetse Shirley, ik ben blij als deze nacht voorbij is. Hier vreten ze me energie op vannacht..

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:43

ja hebben ze bij mij ook gedaan de eerste helft van de nacht! Nu is de rust (klopt af) wedergekeerd.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:49

Hallo, meld mij hier ook even. Zit ook lekker in de nachtdienst, afgelopen nacht al even met bokker Tyke gechat :D
Werk ook in het ziekenhuis als verpleegkundige.

Hier nu erg rustig. Heb net de documentaire gekeken van Totilas. Kippenvel, wat een paard _/-\o_

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:54

Ik zit eindelijk ! HEEEEERLIJK zo druk :))

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:56

Ik heb gisteren stukje ervan gezien Prachtdier. En zo jammer dat hij weg is uit Nederland.
En ergerde me beetje eraan dat de stiefmoeder wegreed toen het wat minder ging en wanneer het goed gaat vol praat ..........

Mijn collega is goed bezig. Controles enz. bij iedereen die wakker is en belt. hihi. Ik zit foto's te sorteren van mijn vakantie. Zijn er maar 6500

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:56

ja dat is fijn he als je wat te doen hebt. Anders is het zo moeilijk om je ogen op te houden haha.
Wat doe jij voor werk Amber? Je hebt het misschien al gezegd, maar moet ik ff het topic verder door lezen.

Hoe is het met Gio?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:58

Hier ontzettend druk tot nu toe.
net even vast van rapportage's geschreven tot nu toe, scheelt morgen ochtend weer.
Maar zodra het hier wat licht begint te worden word iedereen wakker!!
nog 2 uurtjes, en dan laatste dingen opschrijven en overdragen!!!

Heerlijk vooruitzicht, weekend na 6 dagen werken!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 04:59

@tyke: dat zijn leuke bezigheden voor in de nachtdienst, foto's sorteren.