Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:55

Jeeeej weer eens een afwijzing binnen voor de verandering haha.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:01

Fortitude schreef:
Zijn er nog meer mensen die gelijk zo lekker 's ochtends vroeg de eerste afwijzing binnen kregen? x'D (of mensen met goed nieuws?)
Zo meteen maar weer verder met solliciteren!

He getsie, dat is een rot begin van de dag.
Voor jou ook balen, Rockwitch.

Ik wacht er nog 1 af nu, maar heb weinig hoop daarop. Vermoed vandaag ook weer een afwijzing. En vandaag dan maar de brief schrijven voor de vacature bij m'n huidige baan. Niet helemaal wat ik wil doen, maar ik heb het goed naar m'n zin en werk is werk...

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:04

Cer: Gefeliciteerd, spannende dag dus woensdag :)
De functie klinkt voor mij behoorlijk lastig, zal niks voor mij wezen.

Ik heb vandaag ook alweer wat brieven de deur uit gedaan.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:12

Voor degenen in regio Utrecht.... Bij b o l. c o m staan behoorlijk wat vacatures.... Voor mij helaas te ver weg ;)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:16

Ik ga morgen trouwens figureren in een tv-serie, krijg je 40 euro voor :)
Maar nu zit ik te bedenken dat ik daar helemaal niet zoveel aan overhoud.
Want je reiskosten zitten erbij in. Ik moet met het openbaar vervoer en retour is het 20 euro.
En ik kan mijn hond niet de hele dag alleen laten, dus ik heb een uitlaatservice geregeld van 8,50.
Dus in totaal houd ik 11,50 over. Maarja, het is denk ik vooral een leuke ervaring :P

Rot trouwens voor de mensen die op de maandagochtend al een afwijzing binnen hebben :(:)

Ik ga straks ook maar weer kijken voor vacatures, ik heb nu alleen die selectiedag voor de groepsbegeleidster vacature.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:21

Heb de vak.bond gevraagd naar onze situatie te kijken. Zeker ook dag er zoveel verschil in salaris zit en dat wij altijd op de 2e rang komen. Afgelopen week hebben er een aantal de arbeid.sinspectie al ingeschakeld ivm ondraaglijke kou. Nu 1,5 week later wordt het eindelijk gerepareerd.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:40

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:40

Mag ik mij hier ook melden ?

Stuur elke dag 5 a 6 brieven de deur uit, solliciteer op van alles en nog wat maar werk vinden in de achterhoek is best lastig! Mocht iemand tips hebben, graag ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:05

Pfff, ik heb me woensdag online ingeschreven bij een uitzendbureau en krijg een emailtje met daarin een aantal data dat ze nog mensen zoeken. Ik moest een motivatiebrief en cv meesturen en iedereen zou op gesprek mogen komen. Nu heb ik afgelopen woensdag de mail direct beantwoord en er vandaag achteraan gebeld omdat de data eind deze week al zijn. Blijkt dus dat ze afgelopen dinsdag al gesprekken hebben gehouden en nu wordt ik meegenomen in de volgende ronde.. Ze hebben geen idee wanneer die is, dat kan over 2 weken zijn maar ook over een half jaar.. |o Lekker handig geregeld weer..

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:35

@ gribaldi: gewoon blijven doorsturen op alles waar je enigszins voor in aanmerking komt, niet geschoten is altijd mis.
@ EliseBrouwer: da's best een raar verhaal!

Soms zou ik willen dat ik nog in het westen woonde, volgens mij is het daar toch nét een tikkie makkelijker dan hier in Gelderland :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:55

SplashIsLief schreef:
Natuurlijk kun je dat :j

:* thanks!

Ik hoop dat 'onze' topic-ers ook echt snel een baan vinden.. +:)+ ik blijf het ook zeker nog even volgen :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:10

Fortitude, ja ik heb er al zo onwijs veel gestuurd maar blijven doorzoeken!
En ja aan mijn kant zijn er ook wel meer banen zeker in de sector waarin ik zit maar goed we blijven positief :)

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:36

Dat is wel raar Elise! niet echt netjes, heb je misschien wel voor niets een brief geschreven enzo...
Pff, zie net een vacature staan voor mijn ideale functie! Maar van dat soort functies weet ik helaas dat er 100+, zo niet 200+ brieven op komen... Nouja, toch maar een briefje schrijven een dezer dagen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:07

*\o/*
Net een mailtje gehad voor uitnodiging gesprek bij een accountan.tskantoor. Hopelijk wordt het wat.
Heb nl mijn hbo opleiding niet afgerond en dat vragen ze wel. Toch doet mijn cv vermoeden van wel omdat ik er wel behoorlijke tijd heb gezeten.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:17

@ Cer: succes met je eerste werkdag woensdag, gaat vast helemaal goed komen :)

@ EliseBrouwer: nou dat is ook een vreemde gang van zaken, dan weet je alsnog niet waar je aan toe bent -O-

Ik heb me aangemeld voor Tutornetwerk, ik zou nog wel iets 'vasters' willen want hier ga ik waarschijnlijk ook niet heel veel uren mee maken maar het kan wel wanneer ik er zelf tijd voor heb. Ik zou dan alleen een Verklaring Arbeidsrelatie aan moeten vragen dus ik heb er het één en ander over opgezocht maar ik kom er niet echt uit hoe het dan zit met inkomstenbelasting betalen enz. Dus ik ga me nu eerst maar storten op m'n studie en er later deze week weer naar kijken en even mailen met Tutornetwerk zelf over wat ik kan verwachten.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:25

Heb eindelijk weer eens een sollicitatie verstuurd! Heb het bedrijf nog gebeld voor wat info. Geloof dat ze dat wel konden waarderen! Mijn naam werd netjes opgeschreven en ze wachten mijn brief af! Het is wel werk wat iets onder mijn kunnen is maar vind dat nu niet zo erg. Het is geen vervelend werk om te doen!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:23

Waren hier ook mensen die bij het mi.ni.sterie van l.andbouw in as.sen hadden gesolliciteerd? Ik dacht t wel...

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:24

annastasia schreef:
*\o/*
Net een mailtje gehad voor uitnodiging gesprek bij een accountan.tskantoor. Hopelijk wordt het wat.
Heb nl mijn hbo opleiding niet afgerond en dat vragen ze wel. Toch doet mijn cv vermoeden van wel omdat ik er wel behoorlijke tijd heb gezeten.

Waarom zet je niet in je cv dat je geen diploma hebt, kom je op gesprek en word je uiteindelijk afgewezen om je diploma. Is toch zonder van je tijd dan?
Misschien werkt het ook wel in je voordeel om dat ze je dan als persoon hebben ontmoet en als je wel de kwaliteiten hebt die ze zoeken..
Maar ik zou het er duidelijk inzetten, voorkomt tocht teleurstellingen van beide partijen.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:27

Ik zou daar ook duidelijk in zijn als je je opleiding niet hebt afgerond.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:31

Net toch eens nagekeken, maar staat niet bij dag je hbo diploma moet hebben. M'n cv is inderdaad al aangepast afgelopen maand, maar zal wellicht nog wel weer een aantal malen aangepast gaan worden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:29

En mijn laatste uitnodiging is ook binnen voor een interne opleidingsplaats!! :):)
Heb nu 4 uitnodigingen en heel veel afwijzingen :') Maar ik heb op alles reactie gehad.

Ik ga nu met de 4 uitnodigingen aan de slag.
Morgen mijn eerste afspraak in een ziekenhuis!! :D

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:00

vast een hele domme vraag.. maar waarom zetten jullie vaak puntjes tussen de woorden? Bij bedrijven snap ik het maar bij plaatsen en branches?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:00

Zodat je post niet door Google gevonden wordt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:09

Plaatsen en branches vin ik ook onnodig. Sites en bedrijfsnamen doe ik wel

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:12

Ik weet dan een aantal mensen wat berichten napluizen via de zoekfunctie. Daarom met sommige zaken iets voorzichtiger