Pfoew, ik ben zenuwlappig! Vanmiddag sollicitatiegesprek, een baan die écht goed bij me aansluit en past, alleen moet ik straks aankondigen dat ik zwanger ben. Dat maakt me nu toch wel onzekerder...We gaan 't zien! Nu nog even goed voorbereiden, nog wat dingetjes uitprinten en dan hopen we maar op 't beste!!
Bij deze vacature een P&O opleiding voor een secretaresse En ik zag gisteren een superleuke vacature, maar daar wilde ze een secretaresse met boekhouddiploma..
Ja normaal gesproken zijn dat gewoon verschillende disciplines... maar nu willen ze het gewoon makkelijk in 1 functie stoppen, dat scheelt weer geld waarschijnlijk
Een goede boekhouder hoeft/wil geen secretaressewerkzaamheden doen. Net zoals een goede P&O-er.. daar heb je nl je ondersteuning voor...
Winged
Geplaatst: 20-12-12 11:55
@Cer: Misschien in de tussentijd een thuisstudie erbij doen? Toen ik thuis zat heb ik via de NHA een aantal cursussen gevolgd...
Ik hoop dat ik vandaag mijn cursus binnen krijg, kan ik gaan beginnen.
Heb echt alweer een berg sollcitaties de deur uit gestuurd, hopelijk krijg ik wat reacties en gesprekken, allemaal lekker in de buurt, zou zo fijn zijn.
ChefsSpecial
Geplaatst: 20-12-12 14:29
En weer 3 sollicitaties verstuurd.... Cer, het is soms idd bizar wat voor eisen er gesteld worden... Soms snap ik er ook niks van.... Probeer het meestal wel gewoon als ik qua werkervaring wel helemaal aansluit....
heerlijk! Krijg net bericht dat ik morgen toch nog vrij ben! Dus ik kan lekker dagje eerder naar mn vriend voor de vakantie(Zaterdagochtend 05.00 vertrekken we)
Fijne dagen allemaal!!
Barroco
Geplaatst: 20-12-12 16:39
Mag ik me ook melden in dit topic? Nu een half jaar zonder werk en word er echt verdrietig van..
Net weer een sollicitatie gesprek gehad, alles verliep vlotjes, ging goed. Word ik net gebeld dat ze een heel fijn gesprek met me hadden gehad, maar dat de andere kandidaat net ervaring had met hun computer systeem. Word er echt heel verdrietig van.
Hoe doen jullie dat, doorzetten na elke afwijzing? Het sloopt mij echt en ik ben al het vertrouwen kwijt dat ik ooit nog een baan zal vinden.
Cer, ja, kan het maar moeilijk naast me neerleggen, stom hè. Verheug me dan elke keer weer op een fijne, nieuwe baan, nieuwe collega's etc., en dan krijg je weer zo'n telefoontje. Had nooit kunnen inbeelden dat werkloos zo zwaar was. Maar goed, zo weer achter de pc duiken en fanatiek sollicitatie's uitsturen.
Hopelijk kan ik hier mee komen kletsen en doet het me wat ideeën en motivatie op! Heb dit topic al meerdere keren voorbij zien komen maar kan het slecht accepteren dat ik geen werk heb haha..
Verschrikkelijk zeg! Ik zit nu ook weer achter de computer en ga gewoon naar van alles wat sturen.. Wilde eigenlijk toch echt wel in 2013 een nieuwe baan hebben
Wat rottig Cer, ik weet hoe naar het is al die afwijzingen, zwaar demotiverend.
Zelf heb ik ein-de-lijk eens succes want ben uitgenodigd op gesprek!! 3 januari om 14:00, bij een stichting voor budgetbeheer, heb er zin in
Winged
Geplaatst: 20-12-12 17:18
Ik heb in de tijd dat ik thuis zat zo'n 83 brieven verstuurd. Van die 83 zijn er 2 die tot een gesprek geleid hebben. Op die 2 ben ik afgewezen, maar mijn CV is bij een bedrijf blijven liggen waar ik op gesprek was geweest. Toen ze nog een vacature hadden hebben ze mijn CV erbij gepakt en nogmaals uitgenodigd. Donderdags uitgenodigd, vrijdags op gesprek, 's avonds telefoon dat ik was aangenomen en de maandag erop al begonnen.
Het kan raar gaan... En wellicht geeft dit verhaal wat moed
Winged, dat is dan ook wat! Hopelijk gebeurt dat ook bij mij . Ik word wel regelmatig uitgenodigd voor een gesprek, maar dan is er altijd net eentje die wat meer ervaring oid heeft. Bevalt je baan nu ook? Heerlijk dat je ook zo snel kon beginnen dan.
Winged
Geplaatst: 20-12-12 17:33
Het bevalt wel, maar qua uitdaging is het voor mij wat minder. Ik wil graag richting radio (audiovisueel afgestudeerd journalist) en zit nu bij een social media platform. Het is leuk, maar niet iets wat ik altijd wil blijven doen. (ben 24 dus ik heb alle tijd nog en in deze tijd is het toch allemaal lastig)
Maargoed, als de ene deur sluit, gaat een andere wel weer open!