Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:49

Het is toch te gek voor woorden dat je zelfs iets vertellen over jezelf zo gaat bespreken dat je een goede kandidaat bent haha, het word tijd dat het einde v/d crisis is :)

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:50

Nou, dat zeker :j
je weet gewoon echt niet waar je goed aan doet... :\

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:50

Ik hou het altijd zakelijk. Haal dus punten aan die voor de functie van belang zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:51

Maar dan leren ze je niet kennen als persoon....?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:58

Eigenlijk zeg je altijd het verkeerde :j
Ach, ik probeer altijd "bij mezelf" te houden. Al is er wel standaard 1 antwoord...
Ze mogen niet vragen of je een kinderwens hebt, maar wel wat je van kinderen vind.
Op mijn leeftijd is dat een "risico" voor werkgevers zeg maar (27 jr een woon ruim 7jr samen). Ik zeg altijd dat ik kinderen heel leuk vind, en vooral als ze aan het einde van de dag met papa en mama mee naar huis gaan. Dat kinderen heel leuk zijn, en wel voor anderen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:05

Bij Divoza staphorst zoeken ze ook nog iemand in de functie van Assistent filialmanager.
http://www.divoza.com/over-ons/vacature ... ager-(-m/v)---38-uur-per-week.html
Wellicht nog wat voor iemand van jullie?

Gisteren eindelijk bericht terug van het UZB. Ik was het niet geworden bij het verzekeringskantoor, maar waarom hadden ze nog niet gehoord.
Nee, het duurde allemaal veel te lang, ik heb meer als een maand moeten wachten. Vind ik niet normaal, en heb het idee dat het UZB er ook niet genoeg achteraan heeft gezeten.....

Mogen gesprek met een recruiter, wil graag weer terug naar de sector waarin ik ben opgeleid...
Die gesprekken zijn altijd wel lastig, maar vaak willen ze inderdaad horen wat je zoal doet, en als je veel contacten hebt dan wordt dat juist vaak als positief ervaren...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:06

Ze vragen tegenwoordig toch wel wat ze niet mogen vragen, in ieder geval, dat heb ik al twee keer meegemaakt :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:06

ik heb gesolliciteerd bij de divoza :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:08

Nee maar mijn huidige werkgever heeft ook gevraagd of ik kinderen wil. Hij mag dat niet vragen, maar heeft t wel gedaan.. En wat doe je dan op zo'n moment? Je hebt die baan wel nodig, dus sja...

Ik heb ook wel eens gemerkt dat sommige pluspunten gewoon ongeloofwaardig worden. Hoe vaak ik al heb moeten uitleggen dat ik notuleren echt niet erg vind.. Dat vinden ze eigenlijk gewoon een raar antwoord. Want iedereen vind notuleren stom, en als jij dat niet vind, dan ben jij raar.. :+

Of met solliciteren bij een technisch bedrijf. Ik vind techniek superinteressant :j Maar ja, ga dat maar eens uitleggen wanneer je er verzorgd uitziet met make up in je mantelpakje want je moet representatief zijn (bij wijze van)

Volgens mij valt daar best een leuk boek over te schrijven :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:08

die vragen over kinderen kan trouwens best hilarisch zijn
ze willen het toch stiekem wel vragen, stamel stamel...
bij een gesprek waarbij ik zelf al weet dat ik er niet wil werken kan ik dan ook een heerlijke botte reactie plaatsen die bijna geheel naar waarheid is .
"eigenlijk mag u die vraag niet eens stellen, het is nogal een inbreuk. maar om u gerust te stellen, Ik ben onvruchtbaar en heb mij hier al lang geleden bij neer gelegd." die heb ik nu 2 keer uit de kast gehaald en de reactie op die opmerking is eerlijk gezegd onbetaalbaar.
het enige wat hier niet geheel naar waarheid aan is , is dat ik mij niet daar bij neergelegd heb, maar gewoon geen kinderwens heb.
reden voor mijn reactie op de vraag is trouwens de wijze waarop het gevraagd werd... meestal word het namelijk wel op 1 of andere manier gevraagd. zeker bij kleine bedrijven.
maar als het op een zeer botte wijze gevraagd word, wil ik ook best even bot reageren.
1 van die twee gesprekken heeft alsnog tot een baan aanbod geleid trouwens, welke ik zelf afgewezen heb.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:11

Cer schreef:
Nee maar mijn huidige werkgever heeft ook gevraagd of ik kinderen wil. Hij mag dat niet vragen, maar heeft t wel gedaan.. En wat doe je dan op zo'n moment? Je hebt die baan wel nodig, dus sja...

Ik heb ook wel eens gemerkt dat sommige pluspunten gewoon ongeloofwaardig worden. Hoe vaak ik al heb moeten uitleggen dat ik notuleren echt niet erg vind.. Dat vinden ze eigenlijk gewoon een raar antwoord. Want iedereen vind notuleren stom, en als jij dat niet vind, dan ben jij raar.. :+

Of met solliciteren bij een technisch bedrijf. Ik vind techniek superinteressant :j Maar ja, ga dat maar eens uitleggen wanneer je er verzorgd uitziet met make up in je mantelpakje want je moet representatief zijn (bij wijze van)

Volgens mij valt daar best een leuk boek over te schrijven :D

Kunnen wel elkaar de hand geven.
Zie er op momenten erg representatief uit, maar kan er ook uitzien als een bouwvakker. Techniek interesseert mij ook en daar wordt raar van op gekeken. Vanuit mijn opleiding zat ik altijd tussen de mannen en afgelopen week met de studiereis zit ik ook tussen de mannen. En notuleren vind ik ook echt niet erg om te doen. Vorige week zelfs nog een toets van gehad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:16

annastasia schreef:
Kunnen wel elkaar de hand geven.
Zie er op momenten erg representatief uit, maar kan er ook uitzien als een bouwvakker. Techniek interesseert mij ook en daar wordt raar van op gekeken. Vanuit mijn opleiding zat ik altijd tussen de mannen en afgelopen week met de studiereis zit ik ook tussen de mannen. En notuleren vind ik ook echt niet erg om te doen. Vorige week zelfs nog een toets van gehad.

Ja en als je dat dan merkt in t gesprek (dat ze dat vreemd vinden) dan verloopt het toch wat ongemakkelijk..

Een hele tijd geleden had ik dat met een bedrijf wat onder andere lijmen fabriceert. Die vroegen een zogenaamde strikvraag over componentenlijm en een uvlijm (voor een secretaressefunctie :D) . Nou ja, ik had daar een steekhoudend antwoord op wat klopte.. maar ik werd echt heel raar aangekeken.. -O- De rest van het gesprek liep van geen kanten meer, ik werd daar best onzeker van nl.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:17

ruitje schreef:
Ze vragen tegenwoordig toch wel wat ze niet mogen vragen, in ieder geval, dat heb ik al twee keer meegemaakt :+

Inderdaad... heb je een kinderwens?
Zijn er medische dingen die mogelijk invloed zouden kunnen hebben op je inzet/aanwezigheid op je werk die wij zouden moeten weten?

Nou euhmmm, soms, als er iets heerst dan kan ik dat ook krijgen :j :))

Da's niet leuk Sonja :(:) , kan me voorstellen dat moeilijk is om je bij neer te leggen. En andere wegen? Is dat een optie voor jullie?

Ik had er laatst eentje die zei: wie weet bedenk je je nog, je bent nog jong. Van mij hoefde het ook niet, maar ben achteraf blij dat mijn vrouw dat anders over dacht

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:17

$#^$#& De functie welke ik nu uitvoer wordt via een ander UZB nu aangeboden voor € 12,93 per uur.
Wij zitten er voor €9,20............

Een jaar geleden is het bedrijf gestopt om via dit UZB mensen te werven en nu staat deze er dus wel weer tussen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:18

Pfffffff das ook ruk ! Das best een groot verschil!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:21

Nou inderdaad!!!!!
Is gewoon €3,73 verschil per uur.
Scheelt mij per week €120,-!!!!!!! :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

Wat ik wel weet is dat ze afgelopen maanden heeeel moeilijk aan personeel konden komen en dat het verloop bijna 80% is omdat iedereeen een functie zoekt voor meer salaris.

Misschien moet ik toch maar ff naar dat uzb bellen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:23

Maar waarom bieden ze de zittende mensen dan niet meer? Daarmee verkleinen ze het verloop ook...

Het scheelt "even" 500 euro per maand :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:27

Tja zeg het maar.....
Eerder kwamen de mensen via R.andstad binnen nu worden ze geworven via T.empo T.eam en dat loopt via S.NT en dan bij de bank.
Maar nu dus weer via eerstgenoemd uzb.

Maar switchen kan niet ben ik bang voor. Aangezien je dan concurrentiebeding hebt.... Binnen dezelfde organisatie dezelfde functie uitvoeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:27

Mri schreef:
ruitje schreef:

Inderdaad... heb je een kinderwens?
Zijn er medische dingen die mogelijk invloed zouden kunnen hebben op je inzet/aanwezigheid op je werk die wij zouden moeten weten?

Nou euhmmm, soms, als er iets heerst dan kan ik dat ook krijgen :j :))

Da's niet leuk Sonja :(:) , kan me voorstellen dat moeilijk is om je bij neer te leggen. En andere wegen? Is dat een optie voor jullie?

Ik had er laatst eentje die zei: wie weet bedenk je je nog, je bent nog jong. Van mij hoefde het ook niet, maar ben achteraf blij dat mijn vrouw dat anders over dacht

nou, voor mij is het eigenlijk geen issue, heb geen kinderwens, dus sja, eigenlijk alleen maar handig :+
we hebben het met zijn tweetjes prima naar ons zin met hond en paard...
maar ik geloof wel dat de personen die de reactie van mij hebben gehad, wel degelijk even een keer extra nadenken over de wijze waar op ze proberen uit te vogelen of iemand op korte termijn plannen heeft.
want dat is het dan weer wel, mij steekt een botte wijze van vragen niet zo, maar een ander kan er misschien wel over vallen of door gekwetst worden :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:28

Cer schreef:
Maar dan leren ze je niet kennen als persoon....?

Klopt, maar een persoon leer je toch niet kennen vanuit 1 brief of gesprek.
Maar goed, zeg niet dat wat ik doe goed is, maar zo doe ik het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:09

Mri schreef:
Eigenlijk zeg je altijd het verkeerde :j
Ach, ik probeer altijd "bij mezelf" te houden. Al is er wel standaard 1 antwoord...
Ze mogen niet vragen of je een kinderwens hebt, maar wel wat je van kinderen vind.
Op mijn leeftijd is dat een "risico" voor werkgevers zeg maar (27 jr een woon ruim 7jr samen). Ik zeg altijd dat ik kinderen heel leuk vind, en vooral als ze aan het einde van de dag met papa en mama mee naar huis gaan. Dat kinderen heel leuk zijn, en wel voor anderen.

Wow, het is net alsof ik mezelf dit zie typen (leeftijd, aantal jaren samenwonen en antwoord komen overeen)!

Bij mijn huidige werk hebben ze me letterlijk gevraagd of ik kinderen wilde of wellicht zwanger was (ik had getwitterd ´het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt #mama´, waarmee ik bedoelde dat ik had willen trouwen maar dat het niet doorging vanwege ernstige ziekte van mijn moeder)............ tsja, ik heb maar gewoon naar waarheid geantwoord, nog niet en nee. Maar achteraf denk ik, had ik maar gezegd, dat gaat jullie niks aan :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:18

*zucht* op woensdag vacatures nabellen heeft ook geen zin... 8-)

@FFortuna: achteraf denk ik ook wel eens 'hm, dat had ik anders moeten zeggen' :D
Maar ja, je mag ook niet onbeleefd worden natuurlijk :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:36

Het is dus niet mogelijk om naar het andere uzb te gaan. Moet minimaal 1,5 jaar tussen zitten.....
Als er niets aan ons salaris gedaan wordt dan zit er niets anders op dan heel hard verder te gaan zoeken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:04

Sim succes met je gesprek morgen!
Ruitje, duimen dat je morgen goed nieuws krijgt!
Ier, ik heb geen ervaring met een "photoshop-cv", maar ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jouw resultaat!
Annastasia balen dat je het niet geworden bent :(:) En wat stom dat jullie zoveel minder betaald krijgen! Een belletje kan geen kwaad

Ik heb gisteren eens op een rijtje gezet wat ik allemaal heb gedaan naast mijn studie en het begint me zelf eigenlijk te duizelen. Die mensen zullen wel denken dat ik gek ben geworden :') (Korte samenvatting: 2 jaar voorzitter, 2 jaar diverse commissies, 1,5 jaar rechtswinkel, 7 dagen in de week fanatiek paardrijden, NK georganiseerd en mijn studie netjes in 4 jaar afgerond (bachelor + master)).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:11

Anastasia: jemig, wat een verschil! :=

En wat een schandalige persoonlijke vragen komen langs! Onbeleefd := jammer dat je geen brutale wedervraag kan stellen haha (kan wel, maar je kansen nemen dan wel af vrees ik).

Snif, directrice vond mijn cv niet aansluiten bij de functie die ze in gedachten had, dus dat is mijn eerste afwijzing. Maar ze zal zeker verder voor mij kijken, dus dat is wel heel fijn.