Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nee maar mijn huidige werkgever heeft ook gevraagd of ik kinderen wil. Hij mag dat niet vragen, maar heeft t wel gedaan.. En wat doe je dan op zo'n moment? Je hebt die baan wel nodig, dus sja...
Ik heb ook wel eens gemerkt dat sommige pluspunten gewoon ongeloofwaardig worden. Hoe vaak ik al heb moeten uitleggen dat ik notuleren echt niet erg vind.. Dat vinden ze eigenlijk gewoon een raar antwoord. Want iedereen vind notuleren stom, en als jij dat niet vind, dan ben jij raar..![]()
Of met solliciteren bij een technisch bedrijf. Ik vind techniek superinteressantMaar ja, ga dat maar eens uitleggen wanneer je er verzorgd uitziet met make up in je mantelpakje want je moet representatief zijn (bij wijze van)
Volgens mij valt daar best een leuk boek over te schrijven
annastasia schreef:Kunnen wel elkaar de hand geven.
Zie er op momenten erg representatief uit, maar kan er ook uitzien als een bouwvakker. Techniek interesseert mij ook en daar wordt raar van op gekeken. Vanuit mijn opleiding zat ik altijd tussen de mannen en afgelopen week met de studiereis zit ik ook tussen de mannen. En notuleren vind ik ook echt niet erg om te doen. Vorige week zelfs nog een toets van gehad.
ruitje schreef:Ze vragen tegenwoordig toch wel wat ze niet mogen vragen, in ieder geval, dat heb ik al twee keer meegemaakt
Mri schreef:ruitje schreef:Ze vragen tegenwoordig toch wel wat ze niet mogen vragen, in ieder geval, dat heb ik al twee keer meegemaakt
Inderdaad... heb je een kinderwens?
Zijn er medische dingen die mogelijk invloed zouden kunnen hebben op je inzet/aanwezigheid op je werk die wij zouden moeten weten?
Nou euhmmm, soms, als er iets heerst dan kan ik dat ook krijgen![]()
Da's niet leuk Sonja, kan me voorstellen dat moeilijk is om je bij neer te leggen. En andere wegen? Is dat een optie voor jullie?
Ik had er laatst eentje die zei: wie weet bedenk je je nog, je bent nog jong. Van mij hoefde het ook niet, maar ben achteraf blij dat mijn vrouw dat anders over dacht
Mri schreef:Eigenlijk zeg je altijd het verkeerde
Ach, ik probeer altijd "bij mezelf" te houden. Al is er wel standaard 1 antwoord...
Ze mogen niet vragen of je een kinderwens hebt, maar wel wat je van kinderen vind.
Op mijn leeftijd is dat een "risico" voor werkgevers zeg maar (27 jr een woon ruim 7jr samen). Ik zeg altijd dat ik kinderen heel leuk vind, en vooral als ze aan het einde van de dag met papa en mama mee naar huis gaan. Dat kinderen heel leuk zijn, en wel voor anderen.