Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:25

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! Yasmine, Ineke en Vuurneon!

Hier nog steeds laatste loodjes, zit me vast te bijten in de theorie. Woensdagochtend inleveren, en stiekem denk ik dat ik het nog ga missen ook, dat studeren (en jullie willen niet weten hoeveelstejaars ik ben :') )

@Splash alleen mijn literatuurlijst is al 12 pagina's :o , totaal heb ik aan inhoud iets van 130 denk ik, voetnoten durf ik niet te tellen hoor :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:34

Mijn voetnoten tellen automatisch :+ Maar literatuurlijst moet ik aan het einde nog doen. Nu nog geen zin om het bij te houden :o
Ik kreeg een automatisch antwoord van mijn scriptiebegeleider en daaruit blijkt dat hij 3 weken weg is ipv 2 zoals hij mij gezegd heeft. Eh.. Ook nog niks gehoord op mijn 1ste 2 hoofdstukken die ik 9 dagen geleden heb opgestuurd.
En mijn afspraak van morgen werd net afgezegd.

Spannend!
En logisch dat je het gaat missen, ook ik ga het missen. De vrijheid en gezelligheid.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:39

Heb ooit eens zo'n grapje gehad met Word met een groot document, daar heb ik van geleerd en ik heb het nu eerst opgeslagen per hoofdstuk, vandaar dat ik het totaal aantal voetnoten niet weet :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:49

Ah op die fiets :D

Ik heb ze ook apart staan en ook regelmatig op mijn externe hardeschijf, just to be sure.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:24

Zijn er hier nog meer mensen die een scriptie voor een master rechten schrijven?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:53

Ja ik :j

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:35

Oh wat leuk! Wat voor afstudeerrichting doe je en waar gaat je scriptie over?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:46

Ondernemingsrecht.
Mijn scriptie gaat over samenwerkingsvormen tussen ondernemingen om mensen met een arbeidsbeperking aan te nemen.

En jij??

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:55

Jeej, ik heb zojuist het laatste woord van mijn conclusie geschreven! *\o/*
Nu alles nog een keer doorlezen en aanpassingen doen, dan van 't weekend al mijn bronnen netjes uitwerken, en dan ben ik eindelijk klaar!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:08

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

Mijn afstudeerrichting is privaatrecht, ik wil iets doen met het Hangmat-arrest, dus over de aansprakelijkheid van de medebezitter.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:49

Barbara88 schreef:
Zijn er hier nog meer mensen die een scriptie voor een master rechten schrijven?

Ik heb afgelopen periode mijn master scriptie privaatrecht geschreven! In Groningen.
Ook aansprakelijkheidsrecht, maar dan over bewaren en vervoeren: Bewaren en vervoeren van dieren: de bezitter aansprakelijk.
Schreef mn scriptie bij prof. Oldenhuis. Heb hangmat zaak ook nog deels besproken.
Denk wel dat daar al heel veel over geschreven is trouwens!

Weet je al bij wie je wilt gaan schrijven?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:17

Heerlijk Dani!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:13

Ben als ik dit hoor wel blij dat ik een master archeologie ben gaan doen ipv rechten. Krijg wel geen baan maar dit was toch veel leuker :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:15

_lautje_ schreef:
Ben als ik dit hoor wel blij dat ik een master archeologie ben gaan doen ipv rechten. Krijg wel geen baan maar dit was toch veel leuker :)

:')
Och dat valt toch sinds het verdrag van Malta wel mee met de werkgelegenheid onder archeologen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:18

_lautje_ schreef:

Rechten kan heel divers zijn :P

Maar ik vind mijn studie ook niet echt leuk, wat ik er straks mee kan wel. :+

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:34

Ik weet nog niet bij wie maar als ik op dit gebied een scriptie kan doen zal ik ook wel bij Oldenhuis komen. Ik heb al even gezocht in de scripties van de afgelopen jaren maar ik ben de Hangmat zaak nog niet tegen gekomen. Ik wil wel sowieso iets met aansprakelijkheidsrecht doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:44

Nee valt niet mee. Ze zoeken wel archeologen maar dan of mensen met heel veel ervaring of hbo archeologen voor het domme graafwerk. Die kosten namelijk niet zo veel. Daarnaast heb ik de verkeerde richting gekozen. Namelijk Klassieke oudheid. Voor werk in Nederland kan je beter historische archeologie gedaan hebben.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:50

Aha. Heb je zin om naar het buitenland te gaan? Want dat lijkt me dan evt. wel een optie of niet?
Op mijn vakgebied (landschapsgeschiedenis) is ook weinig werk trouwens.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:22

Ik zit met 3 paarden. Dus buitenland is niet echt een optie.
Solliciteer daarom ook maar op alles wat ik tegenkom zo ongeveer.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:56

Ik heb mijn cijfer terug! Een 7.7! Voor de inhoud had ik een 8, voor de layout een 7,5 en daarom een 7,7 als eindcijfer. Ik weet niet zeker of ik er blij mee ben, de richtlijn voor de master die ik wil doen is een 8, dus ja..wil niet zeggen dat ik het niet mag doen, maar toch.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:02

Juniper, gefeliciteerd!
Ik herken je gevoel, voor mij geldt ook dat de officiële eis voor 'mijn' master een 8 is, en ik zou stiekem toch wel teleurgesteld zijn als ik minder haal dan dat. Maar eigenlijk is een 7.7 natuurlijk hartstikke goed, en bovendien had je voor het belangrijkste -de inhoud- wél die 8! :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:22

Blerg, ff een inkak moment.

Net op een deel van mijn verslag commentaar gehad.

Ik kan van mijn begeleider totaal geen hoogte krijgen of hij nou vind dat ik goed bezig ben. Nooit. Dat maakt me best onzeker. In het begin vond ik hem super fijn, want hij liet het ook niet merken als hij iets niet goed vond. Maar helemaal geen positieve bevestiging is ook echt niet fijn.

Nu heb ik dus het verslag terug gehad en gewoon helemaal NERGENS een positief iets van "dit is een goed stuk" of zo. Alleen maar wat ik moet veranderen.

En de hoeveelheid daarvan valt me best wel mee eigenlijk en niks super ergs voor mijn gevoel. Moet ik met een fulltime dag of 2 a 3 wel moeten kunnen verbeteren. Maar gewoon dat er nergens ook maar iets positiefs gezegd wordt, zelfs niet in de begeleidende email... bah... :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:49

Da's idd niet fijn Shiloh, vind dat zelf ook altijd een beetje een aanslag op je zelfvertrouwen... probeer het maar als handige tips te bekijken om het echt 100% goed te maken, en niet als kritiek :)

Hier ga ik dan eindelijk met de masterthesis beginnen! Heb al een deel artikels doorgekregen, maar ik heb al een achtergrond want ik werk verder aan hetgeen ik deed als bachelorproef. Van 10-22 september ga ik naar de Camargue voor staalnames *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:03

Shiloh, baal maar even goed nu, dat is ook af en toe nodig :j Kun je daarna weer het oppakken met frisse moed :)

Pff ik zit in de volgende fase; wat wil ik nu doen nu ik klaar ben :') ik heb altijd gezegd; zie ik wel als ik de scriptie af heb.... Tja dat is nu.

Mijn richtlijn was ook een 8 voor de scriptie, meer omdat ik dan over de hele master gemiddeld een 8 kwam te staan. Maar met mijn 7.5 ben ik nu ook dolblij omdat ik echt niets aan de inhoud had willen veranderen want ik er trots op en het was ook goed :j bij ons tellen meer zaken mee dan alleen inhoud, maar ook afspraken nakomen, werkhouding, contact etc mee en ik heb nu eenmaal wat meer hulp nodig gehad met SPSS. Maar ja, zonder die hulp had ik het echt niet kunnen doen, dus ging iets ten koste van zelfstandigheid.
Als de hoofddocent van de opleiding (2e beoordelaa) zegt dat mijn these goed is en ook echt een 7.5 waardig, dan ben ik allang blij want die beste vrouw is onwijs kritisch haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-07-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:05

Solliciteren? Of was het niet je masterthesis?