Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 18:42

nou uhm...ik probeer te begrijpen wat er allemaal staat, maar het ontbreekt zeg maar een beetje aan uitleg.
Maar is dat dat een eenmalige 404 of een terugkerende? Dat staat er niet bij verder.

Wat ik altijd zo "geinig" vind (tussen haakjes, want soms is het zo geinig nog niet) is dat je soms in je lijsten ziet dat mensen via een site komen, waar je zelf nog nooit van gehoord hebt. Die site heeft jouw url dan god weet waa weer vandaan. Toch apart dat dat zich zo verspreid.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:22

Qua 404; Dat durf ik niet te zeggen... Dan zul je de url moeten openen en zien wat er gebeurt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:38

Woehoe, vandaag is er weer een tussenstand bekend gemaakt van Hipste Shop van de Zomer en Fuzzylicious staat in de top 5!! Ik ben echt zo benieuwd hoeveel stemmen iedereen heeft, want niemand weet op welke plek hij in de top 5 staat...

Edit: Trouwens, bedankt voor de Retweets :D

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:48

Reuze interessant om te lezen hoe het in notendop werkt met Google. Ik ben diverse malen gebeld door Google en adwords met een voorstel. Momenteel geen budget hiervoor maar ik ga me wel grondig verdiepen in zoekmachine optimalisatie. Tot op heden is dit ivm tijdgebrek nog niet gelukt.

Geweldig joyce, ik zal voor je duimen!!

Wie van jullie doet zelf de productfotografie en kan mij misschien enkele tips geven. Ik maak en bewerk mijn foto's zelf. Ik heb een low-budget foto tent aangeschaft met 2 kleine daglichtlampjes. De achtergrond haal ik op de pc volledig weg, wat een enorm tijdrovende klus is. Dat vind ik niet erg, maar helaas is het resultaat niet altijd even strak. Ik heb veel moeite met een juiste belichting. Op foto's komen mijn schoenen lang niet zo mooi over, als dat ze in werkelijkheid zijn. Erg frustrerend!

Een kleine toevoeging, ik heb diverse dingen geprobeerd, de lampjes buiten de tent op de zijwanden laten schijnen op diverse afstanden, niet genoeg licht. Direct op de schoenen laten schijnen geeft uiteraard lichte vlekken van het licht op de schoenen of overbelichting. Iets voor de schoenen laten schijnen geeft weer schaduwen..Moeilijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:15

Gefeliciteerd Joyce, dat je niet weet hoeveel stemmen iedereen heeft maakt het wel spannend inderdaad :j

Kelly: waarom zet je ze dan niet gewoon buiten op de foto bij daglicht...?

Maak je een leuk hoekje met fijne achtergrond en dan krijg je tenminste ook goed de kleur te zien zoals hij is ?

Of wil je altijd exact dezelfde kleur achtergrond / belichting :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:56

heeft er iemand hier wel eens flyers laten maken via www.megaflyer.nl?
Zoja, hoe maak je dan een bestand die zij kunnen gebruiken?

Joyce, super leuk!!

holly, ik kan in mijn statistieken ook zien vanuit welke landen er gekeken wordt,
En er zitten zelfs landen als rusland en china bij...... dan denk ik echt hu???

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:54

KellyenXena schreef:
Reuze interessant om te lezen hoe het in notendop werkt met Google. Ik ben diverse malen gebeld door Google en adwords met een voorstel. Momenteel geen budget hiervoor maar ik ga me wel grondig verdiepen in zoekmachine optimalisatie. Tot op heden is dit ivm tijdgebrek nog niet gelukt.

Geweldig joyce, ik zal voor je duimen!!

Wie van jullie doet zelf de productfotografie en kan mij misschien enkele tips geven. Ik maak en bewerk mijn foto's zelf. Ik heb een low-budget foto tent aangeschaft met 2 kleine daglichtlampjes. De achtergrond haal ik op de pc volledig weg, wat een enorm tijdrovende klus is. Dat vind ik niet erg, maar helaas is het resultaat niet altijd even strak. Ik heb veel moeite met een juiste belichting. Op foto's komen mijn schoenen lang niet zo mooi over, als dat ze in werkelijkheid zijn. Erg frustrerend!

Een kleine toevoeging, ik heb diverse dingen geprobeerd, de lampjes buiten de tent op de zijwanden laten schijnen op diverse afstanden, niet genoeg licht. Direct op de schoenen laten schijnen geeft uiteraard lichte vlekken van het licht op de schoenen of overbelichting. Iets voor de schoenen laten schijnen geeft weer schaduwen..Moeilijk!

Probeer een laag iso, zo klein mogelijk diafragma (= groot mogelijk F getal), en dan een passende sluitertijd. Dan kan je je achtergrond vrij makkelijk overbelicht krijgen, terwijl je schoen wel goed in beeld komt.

Met een zo klein mogelijk F getal kan je weer je achtergrond zo onscherp mogelijk maken, dus ook daar zou je mee kunnen spelen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:42

Hallo allemaal, Ik ben al een tijdje een stille meelezer van dit topic. Hoewel ik zelf nog geen ondernemer ben zit ik er wel hard overna te denken om een bedrijfje op te starten op het gebied van communicatie en vormgeving. Vandaar dat ik mezelf bij deze bekend maak. Ik vind het intressant om te lezen hoe jullie zijn begonnen en wat je bent tegen gekomen onderweg.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 14:53

Hoi Happie.
Wat is het waar je over blijft twijfelen?

Ik heb ook een lightbox, een prof camera etc, maar vaak moet het even snel en dan is het gewoon de tafel en de zakcamera. Wel zet ik de camera altijd op over belicht, anders blijft de foto te donker.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:15

Hey Holly, Ik twijfel omdat er zoveel van dit soort bedrijven zijn. Ik zoek nog een punt waarop ik me kan onderscheiden van de rest zeg maar. Als ik het doe wil ik het ook goed doen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:10

@Holly en @Kelly: Waarin lopen jullie precies vast? Hoe je een mooie witte achtergrond maakt en je product ervoor mooi egaal belicht? Ik ben binnen Photoguide namelijk aan het kijken of we een workshop voor webshop eigenaren kunnen ontwikkelen voor het maken van je eigen productfoto's. Ik kan jullie zelf zo niet helpen, maar hoor graag wat jullie willen weten!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 23:47

Ik red me prima hoor Mariska, maar wil je wel wat dingetjes noemen waar ik mee stoei, zodat je een leuke workshop ermee kunt maken.
Ik zei al, ik gebruik een lightbox. Ik denk dat mensen het wel fijn vinden uitleg te krijgen over hoe dat ding te gebruiken (uitklappen wijst zich vanzelf, maar waar zet je de lampen en hoe stel je ze?)
Zet je je camera op een statief en vanuit welke hoek neem je het beste de foto (ben ik ook nog niet helemaal over uit, dus ik knip zelf een paar verschillende plaatjes)
En dan de grootste vraag, hoe maak je nou die mooie foto's? Welke instellingen heb je nodig om een mooie witte achtergrond te krijgen en een mooi belicht artikel? (ook hier stoei ik altijd weer mee en ik gaf al aan dat ik iig altijd iets over belicht, zodat ik later minder hoef te bewerken)
Misschien is het handige info tot welk formaat je een lightbox kunt gebruiken?
Of wanneer je de beste foto's maakt? (smorgen, smiddags, savonds, buiten, in je woonkamer, of...)
Oh, hoe je je foto vervolgens bewerkt is denk ik ook wel interessant?

Hoe gaat het met je nieuwste aanwinst verder?

Joyce ik zag net je visitekaartje voorbij komen. Leuk zo aan beide kanten een andere kleur!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:55

Dankje! Ben heel blij met mn visitekaartjes, alleen wil ik de volgende keer de QR code iets minder groot op het kaartje hebben. Hij springt er wat mij betreft nu net iets teveel uit.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:23

@Holly, Ik neem je info mee! Net zoals ik zeg kan ik je er zelf geen advies over geven, maar we zijn wel bezig met het ontwikkelen van een workshop!
Nog even 1 vraag: Met wat voor een camera werk je? Een gewone standaard camera of een spiegelreflex camera (aangezien je wel weet wat overbelichten is)?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:20

Uh nou uhm hihi, eigenlijk meestel de kleine zakcamera van canon. Maar heb ook een 350D

Werkt dat QRcode dingetje Joyce? Doen mensen daar echt iets mee?
Hoe werkt dat eigenlijk met je website, moet die daarvoor aangepast worden ofzo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:34

Mensen worden vaak nieuwsgierig van zo'n code en scannen hem in. Mijn bedoeling is natuurlijk om mensen naar de site te krijgen en zien ze alleen m'n auto rijden of krijgen ze mijn kaartje, dan moeten ze dat allemaal onthouden of thuis weer in gaan zitten typen. Met zo'n code komen ze gelijk op mijn website terecht en vinden ze het interessant, kunnen ze het gelijk in hun favorieten zetten! Alles gaat dan net even wat makkelijker.

Je kan via diverse websites op internet zo'n QR code aanmaken, je vult dan het adres in waar hij naartoe moet verwijzen, dan wordt dat aan elkaar gekoppeld en zodra iemand je code scanned komt hij op je website terecht. Bij mij komen ze op m'n homepage terecht en je hoeft er je website niet voor aan te passen!

Dit is wel een handig stukje over QR codes: http://weblog.r-win.com/losse_html/qr-c ... uiken.html

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:39

Ik heb nog altijd gewoon een simpel telefoontje, gewoon eentje met knopjes. Als ik maar kan bellen, zeg maar.
Maar ik heb howtogomo.com gevonden om te bekijken hoe mensen met een mobiel mijn site zien. Dan is ie iets te breed, maar wel gewoon zichtbaar (was al bang voor een door elkaar gehutst rotzooitje ofzo)
Is dat hoe het ook hoort te werken? Ik heb er geen verstand van namelijk.

Ik denk in ieder geval wel dat dat internetten via mobiel en andere kleine zakdingetjes, steeds meer en meer gaat worden gebruikt. Zoiets als een QR code is dan straks een "moet je hebben" dingetje omdat je anders klanten laat lopen.
Je moet nogal wat kunnen als ondernemer hihi. Het woord simpel staat over een poos niet eens meer in het woordenboek. :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:05

holly schreef:
Hoe is het met alle stille ondernemers?
Annebe, soraya, ikkeniet, winddancer, juliesvu, paan, georgette, lovepaints, rinkse, yvonnepuntnl, valeria, femke, mauvestraat, en alle andere.

:wave: Met mij gaat het goed!
Maar ben enorm druk met een veulen. Ze is 30 maart geboren via een keizersnede. Moeder én pleegmoeder werkte niet. Ze groeit op met de fles, die ook snachts gegeven moet worden. Dus weinig slaap en weinig ritme. Zorgen dat ze zoveel mogelijk paard wordt dmv paardenvriendjes regelen. Helaas heeft ze ook nog zandkoliek gekregen. Dus ik heb écht even mijn handen vol aan een kleine donderstraal! [KS-ITP] Sann is geboren! En hoe...

Ik lees vaak wel nog even bij, maar overal op reageren zit er gewoon even niet in :o

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:29

holly schreef:
Ik heb nog altijd gewoon een simpel telefoontje, gewoon eentje met knopjes. Als ik maar kan bellen, zeg maar.
Maar ik heb howtogomo.com gevonden om te bekijken hoe mensen met een mobiel mijn site zien. Dan is ie iets te breed, maar wel gewoon zichtbaar (was al bang voor een door elkaar gehutst rotzooitje ofzo)
Is dat hoe het ook hoort te werken? Ik heb er geen verstand van namelijk.

Ik denk in ieder geval wel dat dat internetten via mobiel en andere kleine zakdingetjes, steeds meer en meer gaat worden gebruikt. Zoiets als een QR code is dan straks een "moet je hebben" dingetje omdat je anders klanten laat lopen.
Je moet nogal wat kunnen als ondernemer hihi. Het woord simpel staat over een poos niet eens meer in het woordenboek. :D

Op mobiel (Android) valt bij jou alles links van "brief" (Nieuwsbrief) weg. Iets smaller/breder is niet het probleem, maar ik kan op mobiel onmogelijk op dat deel van de pagina komen.. :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:36

Met mij gaat het ook goed, ik lees alles bij maar heb het gewoonweg te druk om echt actief te zijn :o

Ik sta 2 juni met een stand op een tweedaags evenement dat georganiseerd wordt door de locale PC en rijvereniging, en dat is een schitterende gelegenheid om me in de regio eens bekend te maken als lederatelier/tuigmakerij.
Maar daarvoor moet ik wel wat kunnen laten zien en dus ben ik al sinds begin april heel hard bezig om naast alles wat ik al doe, ook nog eens een heleboel luxe frontriemen te maken. En omdat ik niet met het standaardwerk wil komen, gaat een megagroot deel van mijn tijd op aan het zoeken van originele dingen. Zo heb ik een aantal frontriemen die ik inleg met echte edelstenen, gecombineerd met wat (echt) zilveren en gouden accenten. En omdat ik alles volledig zelf maak, van naturel hele huid, tot aan het handnaaien gaat daar veel, heel veel tijd inzitten.

Gelukkig heb ik mijn dochter die me kan aangeven wat haar leeftijdscategorie aanspreekt, aangezien ik alleen er alleen op zaterdag (de ponydag) wil staan. Ik ben heel benieuwd of het aanslaat en of er nog maatwerkopdrachten uit voort gaan komen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:09

Links valt een stukkie weg, maar gebeurt dat rechts niet dan?
Hoe komt het dat het op een mobieltje niet goed wordt weer gegeven dan?

Soraya ik had het gelezen inderdaad, poeh.

Remy spannend zeg!
Mijn ervaring is dat bling bling sneller aandacht trekt dan bv edelsteen.
Waarom alleen de ponydag?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:56

Twee dagen red ik fysiek niet :o (Ik heb in 2004 een zwaar ongeluk met mijn paard gehad, resultaat: gebroken rug (3 wervels zijn vastgezet), kop van mijn schouder gebroken en pezen afgescheurd en een verbrijzelde linker ribbenkast).
Ik denk dat ik na 1 hele dag (en mijn dochter rijdt ook nog mee = heen en weer met de trailer, helemaal wasted ben :Y)

Ik maak drie categorien, blingbling eenvoudig (machinegenaaid), blingbling luxe (handgenaaid) en het exclusieve edelsteen/parelmoer/goud/zilver/Swarovski gebeuren dat op maat gemaakt zal worden. En ik leg er een display bij met stoere hondenriemen.

Mijn man zal een paar displays voor me maken voor de frontriemen, die ik met zwart fluweel bekleed. Verder heb ik luxe zwarte tasjes laten maken waarin ik de riemen verpak.
Vanuit de trimsalon krijg ik ook veel vraag naar de hondenriemen, alleen komt dat nog nét even te vroeg... Had ik maar meer tijd.....

Uiteindelijk wil ik nog veel meer dan alleen maar frontriemen en hondenriemen maken, maar je moet ergens beginnen toch?

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:29

Bedankt tot zover voor de fotografie tips, ik ga eens wat dingen uitproberen.
Op zich zou gewoon buiten foto's maken ook kunnen. Ik heb een groot stuk wit karton wat ik als achtergrond kan gebruiken. Achtergronden wil ik graag overal gelijk, anders wordt het zo een rommel op de website. Daarom knip ik de meeste schoenen ook volledig uit. Het gaat eigenlijk dus vooral om de belichting van de schoenen zelf.

Ik heb ook wat, loop al enkele dagen met enorme pijn bij mijn ribben, dacht eerst, misschien gekneust ofzo want was nogal onhandig hard tegen een deurklink aangelopen. Dag later flinke koorts, en kon amper meer ademhalen. Vanochtend toch meer even naar de ha-post, want het leek op een longontsteking, alleen hoest ik niet. Nu blijkt het een ontstoken spier te zijn (welke weet ik niet precies) in de buurt van mijn longen of borstbeen. Ben helemaal gelukkig, want nu al na 1 onstekingsremmer resultaat! In verband met de braderie zaterdag moet ik nog onwijs veel sjouwen en met een longontsteking was dat niet helemaal gelukt denk ik. Heb dus weer goede hoop dat het helemaal goedkomt! Vanavond de eerste partij schoenen naar beneden sjouwen (staan op zolder) en morgen de tweede lading!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:35

KellyenXena, pas maar op dat je niet te veel overbelast met een ontstoken spier. Als je nu, ondanks dat het geen pijn doet, te veel gaat tillen wordt het alleen maar erger...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:07

Wel je rust nemen hoor.

Wie twitterde ook nog maar onder de naam Stal Kaleido?
Mocht je nog meelezen. Je stuurt hele vage directe berichten. Lijkt alsof je gehacked bent.