Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:57

Ik heb em ook ontvangen.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:43

Mijn bon is al vergeven!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:07

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:48

Die foto's zien er goed uit, Ilona! Ziet er wel uit als HEEL VEEL werk! haha.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:01

ZIet er inderdad goed uit. Nooit bij stilgestaan dat iemand echt al die foto's moet nemen en zorgen dat ze zoveel mogelijk gelijk zijn. Stom he. Lijkt me inderdaad een flinke klus.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:05

Dat ziet er idd goed uit. En wat een werk al die brillen in de juiste positie!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:35

Ik heb kleine streepjes op mijn rol met potlood gezet. Eerlijk gezegt na alle belichting en positie goed te hebben was ik met 62 brillen binnen 3 kwartier klaar.
Het mailen naar elkaar om de juiste positie te beoordelen was meer werk dan het hele schieten.
camera op statief en op 2 sec zetten. Bril veranderen knopje drukken wachten bril veranderen knopjes wachten.. zo ging het een beetje.
Ik ben er zelf heel blij mee. Heb hier ontzettend van geleerd. Vooral omdat het zulke kleine onderwerpen zijn. Het is een beetje glas en wat pootjes.. Meer is het niet.

Maar erg bedankt voor jullie compliment.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:59

Had wel verwacht dat je aangegeven had op de ondergrond waar de brillen moesten staan.
Maar waarom had je je camera op 2 seconde zelfontspanner gezet? Dat snap ik niet helemaal!
Moet je trouwens wel complimenten geven dat er geen weerspiegeling in de glazen of monturen zit!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:21

11AFotograaf schreef:
Moet je trouwens wel complimenten geven dat er geen weerspiegeling in de glazen of monturen zit!

Nou he! Erg netjes gedaan!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:58

Wat ontzettend lief om te horen. Doet mij erg goed
Ik had mijn instellingen staan op 1/18 en F20 iso 400 met aan beide kanten 2 softboxen.
Ik had telkens een kleine scherpte misser door mijn hand. En ik wilden zoveel mogelijk scherp hebben vandaar ook de F20.

Als ik iets gek zeg gewoon even zeggen. Want ik leer graag bij.
Misschien zeggen jullie wel probeer de volgende x een dat.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:14

Dat kan ik me wel voorstellen met 1/18, dat doe ik ook niet in het handje.
Maar iso 400? Dat is dan weer net even wat minder jovel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:26

Ik heb 0,0 verstand van fotograferen, dus wat ik me afvraag: Waarom is het erg dat er iso 400 gebruikt is, of dat hij op 2 seconden zelfontspanner heeft gestaan, als het resultaat goed is? Want daar draait het uiteindelijk toch om? Ben gewoon ff nieuwsgierig hoor ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:48

Joyce het liefst gebruik je een zo klein mogelijk getal aan iso. Hoe hoger het getal, hoe meer kans op, of hoe meer ruis je in de foto gaat zien. Je schroeft je iso dus alleen op als dat echt nodig is, maar liever dus niet.
Een iso op 400 is dus niet fout, maar gewoon jammer als je dat moet doen.

hoe is het met je site? kunnen we hem gaan bewonderen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:09

Jullie kunnen hem al wel bewonderen op www.fuzzylicious.nl maar ik wacht nog even met reclame maken tot het er net ff wat beter uitziet. Het menu aan de rechter kant (staat alleen Cats&Dogs, dat gaan straks 2 tabbladen worden) vind ik namelijk zeer gebruiksonvriendelijk en ik ben bang dat ik potentiële klanten met dat menu gelijk afschrik en de kleuren moeten ook nog bijgewerkt worden + er staan nog wat teksten die nu op het moment niet 100% kloppen, of nog niet helemaal lekker lopen. Als het goed is zal dat in het weekend allemaal opgelost worden, ik ga morgen of zondag weer langs, dus dan zit ik er letterlijk bovenop.

Ben nu een lijst aan het maken met alles wat ik nog veranderd wil zien, of wat nog toegevoegd moet worden en dan kunnen we gaan afstrepen. Maar sommige dingen zijn voor op de lange termijn, zoals het toevoegen van foto's bij bepaalde teksten en het plaatsen van een fotogallerij voor foto's van Fuzzylicious klanten. Dat is niet prio nr. 1 voor mij, maar wel iets wat ik graag gerealiseerd wil zien.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:24

Het begin is er. Ziet er op zich niet verkeerd uit. Kun je de teksten niet zelf aanpassen?

Van fotograferen heb ik ook geen verstand maar vind de foto's van de brillen erg mooi.

Wij hebben van een 3-tal bedrijven een offerte gehad. 1 valt gelijk af omdat die echt te duur zijn. De andere 2 zitten qua bedrag gelijk. Een van beiden bouwt de shop met Magento en de andere doet het met geheel eigen ontwerp. Iemand ervaring met Magento? Want we weten nu niet welke we moeten kiezen. We hebben nog wel gevraagd op wat voor termijn ze de site gereed kunnen hebben. Want dat vind ik ook wel belangrijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:27

De teksten bij de producten wel, maar de teksten bij "Fuzzy Stuff" etc. moet hij aanpassen. Althans, hij zegt dat hij dat moet doen, omdat hij met een bepaalde opmaak werkt en dat zou ik als leek niet makkelijk aan kunnen passen...

Verder moeten er ook nog wat andere dingen in het menu veranderen, ook qua foto's van product categorieën en er komen nog scheidingslijnen tussen de producten op de voorpagina. Maarja, het staat in elk geval online, dus hindernis 1 is eindelijk overwonnen ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:36

Joh Joyce, laat je toch niet zoveel wijsmaken.

Spannend hoor, bijna af. Heb je er al zin in?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:11

Hé Joyce, eindelijk en het ziet er al goed uit. De foto's zijn wat uit model. Maar leuk dat er schot in zit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:46

Fijn Joyce, geeft vast rust.

Iso 400 is tegenwoordig geen enkel probleem meer. Pas als je over de 1000 komt ga je pas noemenswaardig verlies zien. Wel camera en model afhankelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:14

Ik kan echt niet wachten tot ik helemaal naar mijn zin online ben, kan ik eindelijk aan de slag! Maar ik moet mezelf wel weer even een beetje oppeppen, omdat het zo lang stil heeft gelegen. Eerst zat ik er helemaal in en was ik klaar voor de start, maarja, door dat steeds moeten afwachten, moet ik eigenlijk weer een beetje opnieuw beginnen.... Al gaat dat echt wel weer helemaal goed komen op het moment dat alles draait!

Wat betreft die teksten, ik zou niet eens weten waar ik die in mijn gebruikerspaneel kan vinden. Ik zie mn webbouwer altijd ergens op klikken en dan opeens verschijnt er een scherm met allemaal HTML codes en daar ergens staat dan mijn tekst....

@Lovepaints: Die foto's moeten idd nog aangepast worden. Soms snap ik echt niet hoe ze zo uit model raken, want dan lijken het vierkante foto's te zijn, maar blijkt het opeens toch verkeerd formaat te zijn. Maar er wordt aan gewerkt om dat allemaal goed te krijgen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:46

@Joyce: ik denk dat je de oppepper wel krijgt als je site écht online is en naar je zin is! Kan me voorstellen dat het nu nog wat blijft 'hangen'.

Ik heb een beetje hetzelfde; ik vind het hele proces van vormgeven van mijn eigen bedrijf best lastig en omdat ik de kaders niet helemaal helder heb kan ik voor mijn gevoel ook nog niet verder. Ik ben nu bezig met een communicatiebureau over de naam; ik hoop dat ik daar snel uit ben want dat belemmert ook de hele verdere voortgang naar mijn idee. Met een definitieve naam kan ik verdere concrete stappen gaan maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:52

Je blijft idd hangen! Gelukkig ben ik niet de enige die daar last van heeft ;) Niet dat ik zou willen stoppen hoor, zeker niet, maar het is nu gewoon even wat lastiger, het gaat niet meer zo vloeiend ofzo...

Hopelijk kun jij ook snel je draai vinden en komt het communicatiebureau met goede ideeën voor een naam. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:20

ilona21 schreef:
Wat ontzettend lief om te horen. Doet mij erg goed
Ik had mijn instellingen staan op 1/18 en F20 iso 400 met aan beide kanten 2 softboxen.
Ik had telkens een kleine scherpte misser door mijn hand. En ik wilden zoveel mogelijk scherp hebben vandaar ook de F20.

Als ik iets gek zeg gewoon even zeggen. Want ik leer graag bij.
Misschien zeggen jullie wel probeer de volgende x een dat.

Heb je dan wel geflitst met die softboxen? Ik vind de achtergrond namelijk best grijs, dus had verwacht dat je met constant licht had gewerkt. Dit geeft je sluitertijd ook aan... Terwijl je met flitslicht waarschijnlijk een ander resultaat zou gekregen hebben en daarnaast ook geen onscherpte zou krijgen van je hand!

De F20 zegt niet heel veel hoor! De meeste lenzen zijn scherper op f11 of f16 dan op f22 (dat zijn je precieze stops!), maar dit verschilt heel erg per lens. Zelf zou ik testshots maken met de verschillende instellingen om te zien hoe je scherpte zich ontwikkeld in de diafragma's, zodat je weet welke instellingen waar goed voor werken.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:17

Ik heb ook met constand licht gewerkt.. Met twee softboxen. En een grijze achtergrond rol.
Ik merkte met de diafragma's hoe groter hij werd dat de scherpte aan de buitenkant steeds minder werd.
Vandaar ook een klein diafragma. Ik heb heel veel instellingen geprobeerd. En voor mij viel dit het beste uit.
Maar bedankt voor je feedback, heel duidelijk en fijn dat je even de moeite hebt genomen. Tanks

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:16

Nu snap ik waarom de achtergrond grijs was. Was dat een bewuste keuze ipv een witte achtergrond?
Maar waarom heb je gewerkt met constant licht van softboxen? Dat snap ik niet. Als je ze op instellicht full had gezet of laten flitsen, dan had je die problemen niet gehad met je sluitertijd!