Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qizz schreef:En jaaaaaaaaaaa :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
goed bericht. Mag volgende week vrijdag op gesprek bij het bedrijf waar ik heel graag op gesprek wou. Secretariële functie voor 32 of 40 uur. Het is heerlijk dichtbij, nog geen kwartiertje rijden denk ik. Plus kan smorgens langs t paard is redelijk op de route.
Heb net gereden en ik had zoooooo.n goeie zin. Het rijden ging ook opeens superlekker haha ondanks dat ie heeeeel schrikkerig was door de wind. Mn dag kan niet meer stuk. Erg he... Dat je met alleen een 1e gesprek al zo blij kunt zijn. Ga zo lekker naar de zonnebank en dan de auto uitmesten. Moeten morgen 2 mensen mee en die auto lijkt wel een stal... Schande... Maar ja... Wou toch naar de Equitana met n opgeruimde auto.
Joepieeeeeee.
x_spekkie_x schreef:@Amanda_T
Het kan natuurlijk ook een geldkwestie zijn. Iemand aannemen via een uitzendbureau kost je twee keer zoveel als iemand aannemen via internet. En dat bedrag kan dus aardig oplopen. Misschien kwamen ze er door jou sollicitatie achter dat het makkelijker is om iemand zelf te vinden?
x_Lys schreef:Nu heb ik een hele gave sollicitatie zien staan! Ik heb er ook al ervaring in dus ik wil gaan solliciteren. Het enige nadeel, de winkel is van vrienden van mijn huidige baas. En eigenlijk wil ik niet dat ik me baan kwijt raak omdat ze weten dat ik ergens anders heb gesolliciteerd en ik dadelijk daar niet wordt aangenomen. Dus ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken...
Amanda_T schreef:Hallo allemaa, ben ik weer...
Had een leuke vacature gezien ik de paardenbranche. Gesolliciteerd, eerste intake gehad via uitzendbureau. Zou halverwege deze week meer horen, kreeg vandaag telefoontje, bedrijf heeft toch besloten zelf de vacature nog maar eens op internet te plaatsen, om te kijken wat voor reacties ze daarop krijgen.
Op basis van de sollicitaties die dan misschien nog binnenkomen, gaan ze kijken of ik nog op gesprek mag komen of niet...Maar ik heb al zoiets van, mijn c.v. plus begeleidende brief, plus "soort van aanbeveling voor de functie" van het uitzendbureau ligt er al sinds afgelopen maandag. Dus het is niet voor niks dat ze nu ineens ook verder gaan zoeken... Als ze me heel geschikt hadden gevonden of me graag voor die tijdelijke functie hadden gewillen, gaan ze niet eerst kijken wat voor betere sollicitaties er misschien nog binnenkomen...Lijkt me...
(
Attitude schreef:Sorry, dat ik zo kom binnenvallen hoor
x_Lys schreef:Nu heb ik een hele gave sollicitatie zien staan! Ik heb er ook al ervaring in dus ik wil gaan solliciteren. Het enige nadeel, de winkel is van vrienden van mijn huidige baas. En eigenlijk wil ik niet dat ik me baan kwijt raak omdat ze weten dat ik ergens anders heb gesolliciteerd en ik dadelijk daar niet wordt aangenomen. Dus ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken...
Gewoon solliciteren.
Het bedrijf waar jij gaat solliciteren heeft geheimhoudingsplicht, en je kan natuurlijk nadrukkelijk aangeven in een eventueel gesprek dat je huidige baas niet op de hoogte is van je sollicitatie activiteiten.Amanda_T schreef:Hallo allemaa, ben ik weer...
Had een leuke vacature gezien ik de paardenbranche. Gesolliciteerd, eerste intake gehad via uitzendbureau. Zou halverwege deze week meer horen, kreeg vandaag telefoontje, bedrijf heeft toch besloten zelf de vacature nog maar eens op internet te plaatsen, om te kijken wat voor reacties ze daarop krijgen.
Op basis van de sollicitaties die dan misschien nog binnenkomen, gaan ze kijken of ik nog op gesprek mag komen of niet...Maar ik heb al zoiets van, mijn c.v. plus begeleidende brief, plus "soort van aanbeveling voor de functie" van het uitzendbureau ligt er al sinds afgelopen maandag. Dus het is niet voor niks dat ze nu ineens ook verder gaan zoeken... Als ze me heel geschikt hadden gevonden of me graag voor die tijdelijke functie hadden gewillen, gaan ze niet eerst kijken wat voor betere sollicitaties er misschien nog binnenkomen...Lijkt me...
(
Dan solliciteer je toch gewoon zelf direct bij dat bedrijf.
Niet geschoten is altijd mis denk ik dan.
En daarmee laat je zien dat je erg geinteresseerd bent.
joyce2 schreef:Ik had gisteravond een mail gekregen van een of ander recruitment bureau, dat ze mij hadden gevonden via vacaturebank.nl en of ik interesse had in een baan als Training Coordinator en Sales Support. Op zich past de baan wel redelijk bij wat ik zoek, maar het is helemaal in Veenendaal! Dus mochten jullie iets zoeken in Veenendaal, stuur maar een pb'tje
wwillemijn schreef:Dat mag dus niet want ze is er al bekend via het uitzendbureau. Het bedrijf loopt dan risico op een boete als het UB erachter komt.
wwillemijn schreef:Als een kandidaat al voorgesteld is door een UB en het bedrijf neem die kandidaat aan zonder tussenkomst van het UB dan staat daar een behoorlijke boete op. Vrijwel geen bedrijf die dat risico gaat nemen. Het is een heel ander verhaal als jij al zelf hebt gesolliciteerd bij een bedrijf en daarna voorgesteld wordt bij het bedrijf door een UB. UB's halen je gegevens van je CV zodat het bedrijf sowieso geen contact met de kandidaat kan opnemen.
Attitude schreef:Heeft het uzb prijs gegeven om welk bedrijf het gaat?