holly schreef:Zeg, ben ik de enige die her en der antwoord of heeft, of zijn jullie gewoon heel stil?
.
Ja, of iedereen is hard aan het werk natuurlijk.
Xono, met importeren moet je volgens mij wel voorzichtig zijn. Ik weet dat daar qua BTW allerlei ingewikkelde regels aan vast zitten. Hangt er ook vanaf waar je het weghaalt, of het Europa is of niet. Je moet dan volgens mij op je faktuur soms zinnen toevoegen. Ik weet niet precies HOE het zit, maar weet wel dat er regels aan verbonden zijn. Volgens mij is vooral het btw verhaal heel ingewikkeld als je spullen uit het buitenland haalt.
Het is volgens mij geen probleem om als eenmanszaak spullen te verkopen, je krijgt alleen dan soms een andere BTW daar moet je rekening mee houden. Ik mag als therapeut bv een dienst leveren (19% BTW) maar ook voedingssupplementen verkopen (6% btw). De verkoop van sommige middelen is dan soms weer aan regels gebonden, dat mag bv alleen door een apotheek, logisch.
Je kunt zoals Holly al zei heel eenvoudig onder 1 inschrijvingsnummer 2 bedrijfsnamen hangen, je kunt dan onder de ene naam de ene aktiviteit doen (bv lesgeven) en onder de andere activiteit bv verkoop van spullen. Dat is gewoon een simpele wijziging bij de kvk. Maar je mag NIET 2 eenmanszaken oprichten op 1 adres van 1 persoon! Wel 1 eenmanszaak en 1 bv, dat mag dan weer WEL.