Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:58

Hoe lomp kun je zijn met je opmerking, je kan morgen werken hebben als je wil. Tuurlijk en daarom zijn er zóveel werklozen in Nederland op dit moment?

Ik heb zelf een baan op dit moment, maar opzoek naar wat anders. Heb in een tijdsbestek van 1.5 maand ongeveer 30 gesprekken gehad en nog steeds geen succes. Heb alle "smoesjes" voor afwijzing al wel gehoord...Echter voor de laatste baan wilden ze mij "heel" graag hebben, maar omdat ik met een opzeg termijn zit van een maand zit gaan ze verder kijken :+

Deze was nieuw voor mij...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:11

Girl In The Mirror schreef:
Hmm, ik heb nu een bedrijf op het oog die allerlei functies open heeft staan. Nu heb ik eigenlijk wel interesse in 4 vacatures. :D Het zijn alle vier vacatures voor administratief medewerker, alleen voor verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Ik weet nu even niet wat ik moet doen, help? Een sollicitatiebrief schrijven waarin ik uitleg dat ik solliciteer op vier functies? :+ Of vier brieven schrijven? (Dat laatste lijkt me nog vreemder) Of op slechts 1 van de 4 functies solliciteren? Of zal ik dan toch maar bellen en vragen wat ze zelf het beste lijkt?

Ik zou eventjes bellen en zeggen dat je interesse hebt in alle 4 de functies. Komt ook zeer gemotiveerd over en zij hebben zelfs dan keus waar ze jouw kunnen plaatsen :)
Daarbij kun je dan in je brief neerzetten dat je met "die en die gesproken heb" blabla. Heb je ook al een streepje voor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:27

Ach ze is ook maar pas 21 dan is het sowieso makkelijker iets te vinden omdat je nog een stuk goedkoper bent.
Ik kom met mijn 34 jaar niet eens de supermarkt in. Ik krijg de smoes dat ik geen ervaring heb terwijl ik net 1,5 jaar op schiphol in een winkel heb gestaan ~~}>

Daarnaast heb ik me al letterlijk en figuurlijk kapot gewerkt dus ja ik ben nu kieskeurig met wat ik wil doen, dit omdat ik nog tot mijn 67 MOET werken en mijn klachten graag zo min mogenlijk wil houden, ze zijn de hele dag door al erg genoeg nameijk. Godzijdank heb ik geen kinderen maar ben ik geen luie flikker zoals zij beweert en volg ik netjes een cursus :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:26

Cowgirl schreef:
Ach ze is ook maar pas 21 dan is het sowieso makkelijker iets te vinden omdat je nog een stuk goedkoper bent.
Ik kom met mijn 34 jaar niet eens de supermarkt in.

Ik wilde het niet zeggen, maar dacht inderdaad bij het lezen van het bericht en daarna het zien van haar profiel "meid je bent pas 21, je weet niet waar je over praat"

Maargoed ik zelf ben ook "pas" 28 maar voor veel banen ben ik toch echt "te oud"

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:33

De UZB zitten ook echt megavol hoor... Bel er net 1 waar ik nog niet was geweest naar aanleiding van een interessante vacature. Hebben ze pas donderdag tijd voor een inschrijvingsgesprek :wow:

En ze wijzen zeer makkelijk mensen af als je niet volledig aan het eisenpakket voldoet. Keus zat immers op de arbeidsmarkt...

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:19

Cowgirl schreef:
Ik kom met mijn 34 jaar niet eens de supermarkt in. Ik krijg de smoes dat ik geen ervaring heb terwijl ik net 1,5 jaar op schiphol in een winkel heb gestaan ~~}>

Dat wil zeggen dat ze je te oud vinden, kortom je bent voor hen te duur.
Maar dat zeggen ze niet, want dat is leeftijdsdiscriminatie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:24

Precies... ze gooien het altijd op te weinig ervaring, te hoog opgeleid, te laag opgeleid, we hebben een geschiktere kandidaat gevonden die beter voldoet aan het profiel dat we zoeken etc...

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:30

Wat een rotopmerking zeg...
Op 21 jarige leeftijd is het inderdaad veel makkelijker werk te vinden, maar dat zien sommigen blijkbaar niet in.
Zelf heb ik nu voor 3 uur werk in de thuishulp en moet vanmiddag naar het uitzendbureau voor oproekwerk.
Weet dat het neit het leukste werk is, maargoed het is in ieder geval wat.

Iedereen succes met het zoeken van werk!
Heb het echt te doen met degene die al zo lang opzoek zijn!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:13

Als je wil en kan is er altijd werk op zich snap ik die opmerking deels wel :o Maar ik snap ook dat het bij andere mensen in het verkeerde keelgat schiet! Via het uitzendbureau kun je meestal wel terecht in productie magazijn etc etc voor het minimum loon als dat er al is in deze tijden aangezien ze dus liever jonkies hebben die nog minder kosten. En niet iedereen kan dat werk bijv. lichamelijk (ben er zelf 1 van) En daarbij komt ook dat mensen hun leven opgebouwd hebben op het loon wat ze verdienen. En dat is ook heel logisch! Als jij een leuk inkomen had kun jij niet opeens voor het minimum gaan werken want dan hou je je hoofd niet boven water als je een eigen huis hebt.
Daarbij komt ook dat als je geleerd hebt in een bepaalde richting je daar ook graag werk in wilt vinden :) Helemaal niet gek want werken op een plek waar je niet wilt werken kan je doodongelukkig maken met alle gevolgen van dien!

Zelf zoek ik ook en voor mijn gevoel si dat echt lastig :o Het werk wat ik leuk vind en wat ik heb gedaan in het verleden kan ik eigenlijk niet meer. En het werk waar ik op zou moeten solliciteren is er weinig en dan hebben ze liever iemand met papieren en/ of ervaring wat ook heel logisch is!

Ik hoop voor iedereen dat de economie weer de goede kant op gaat en dat iedereen weer een leuke baan krijgt waar ze zich fijn bij voelen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:19

Nee fysiek kan ik bepaalde beroepen inderdaad niet doen, anders had ik wel in de thuiszorg of schoonmaakwerk gezocht. Dit houd ik alleen echt niet vol. In een winkel staan zonder tussendoor de mogelijkheid hebben te kunnen zitten (bijvb bij een kassa) houd ik ook niet vol. Dat heb ik al eens geprobeert, na 3 dagen stond ik letterlijk daar te janken van de pijn... Niet prettig kan ik je vertellen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:28

Ineke2 schreef:
Dat heb ik al eens geprobeert, na 3 dagen stond ik letterlijk daar te janken van de pijn... Niet prettig kan ik je vertellen.

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt :o
Waar heb je last van als ik het vragen mag?

Ik zit zeg maar in "hetzelfde" schuitje en dan is het banen vinden al een stuk minder makkelijk... Werk nu part-time en dat kan ik goed volhouden... Maar goed met 15 uur in de week kom je niet ver!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:00

Ik heb een pb gestuurd, want dat zet ik liever allemaal niet uitgebreid op bokt. :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:11

Ineke2 schreef:
Nee fysiek kan ik bepaalde beroepen inderdaad niet doen, anders had ik wel in de thuiszorg of schoonmaakwerk gezocht. Dit houd ik alleen echt niet vol. In een winkel staan zonder tussendoor de mogelijkheid hebben te kunnen zitten (bijvb bij een kassa) houd ik ook niet vol. Dat heb ik al eens geprobeert, na 3 dagen stond ik letterlijk daar te janken van de pijn... Niet prettig kan ik je vertellen.

Idd als ik gewoon gezond was was thuiszorg ook wel leuk geweest, al is het maar wat schoonmaken bij de oudjes, gezellig toch(algemeen gezien dan).
Desnoods ging ik weer aan het werk tussen de knollen dan maar uitmesten. Maar dat gaat dus niet meer. Ik zeg zelfs al dat ik eigenlijk niet in staat ben om goed voor mijn eigen paarden te zorgen.
De winkel is me nog wel gelukt maar daar had ik soms ook moeilijke dagen hoor en moest ik ook wel eens half smekend zeggen dat ik iets niet kon. Bij de sollicitatie had ik mijn situatie uitgelegd en dat begrepen ze, ik kwam in de winkel waar een stoeltje was, maar deze werd later ook zonder pardon weer weggehaald er is nogal wat over te doen geweest toen.

Suuskipje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:46

Ze heeft opzich gelijk dat er wel werk is, maar er is moeilijk aante komen :D

Zit nu zelf op een klantenservice waar ik gelukkig net een half jaar contract heb gekregen :) ben er wel blij mee maar het is niet mijn droombaan.
Ik wil graag als receptioniste aan de slag maar wordt afgewezen wegens gebrek aan ervaring... wat wil je nou met mijn 20 jaar dan kan ik niet al tig jaar ervaring hebben lijkt mij :\

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:57

hiboune schreef:
ik kan geen werk vinden.. bah er is helemaal niks wat bij me past..(betekent ik voel me te goed voor de supermarkt)
maar ondertussen fijn op een uitkering teren of zitten zeuren dat ze geen geld hebben..

maar goed ik hou verder me mond hier

succes allen!

Wow dame wat een uitspraken.
Mijn vriend raakte op 7 dec zijn baan kwijt door een faillissement, de 1ste 2 weken ben je bezig alle uitzendburo's af te lopen om jezelf in te schrijven en de afwikkeling van het UWV. Vervolgens 2 weken kerstvakantie, hij kreeg gesprekken aangeboden allemaal in week 2, overal kreeg hij te horen dat hij in week 2 moest terugkomen, niets maar dan ook niets wat bij zijn opleiding en ervaring aansloot was beschikbaar, wat doe je dan :? je gaat gokken, wij namen een gok deze kwam heel positief uit en week 2 was hij weer aan het werk. Als wij deze grote gok niet genomen hadden, had hij wellicht nu nog steeds thusi gezeten, gek wordend van alles, het uwv gebeuren, het niet een rol spelen in de maatschappij, inleveren van inkomen e.d.

Als je wilt is alles mogelijk maar je moet ook een beetje geluk hebben.
Vandaag de dag vragen ze een HBO opleiding voor iemand die alleen maar de telefoon hoeft op te nemen :?
De eisen liggen hoger en het werk absoluut niet voor het oprapen.......
Dus neem zulke uitspraken niet in de mond en scheer niet iedereen hier op deze manier over 1 kam!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Cowgirl schreef:
De winkel is me nog wel gelukt maar daar had ik soms ook moeilijke dagen hoor en moest ik ook wel eens half smekend zeggen dat ik iets niet kon. Bij de sollicitatie had ik mijn situatie uitgelegd en dat begrepen ze, ik kwam in de winkel waar een stoeltje was, maar deze werd later ook zonder pardon weer weggehaald er is nogal wat over te doen geweest toen.

Wat belachelijk dat je tussendoor niet meer kon zitten _-:(

Een paar jaar geleden ging ik solliciteren voor een administratieve baan. Heb tijdens het sollicitatiegesprek vermeld dat ik niet de hele dag kon staan/lopen etc... Tussendoor moest ik ook voldoende kunnen zitten. Was allemaal geen probleem en begrepen ze...

Ik mocht aan het werk, tijdens de eerste 2 weken inwerken geen problemen. Dat was in een ander filiaal dan ik uiteindelijk zou komen. Vond ik een tikje vreemd maargoed kan zo gebeuren...
Na 2 weken mocht ik dan beginnen in de functie waar ze me voor hadden aangenomen. Wat was dat?

De post sorteren, archiveren, dossiers zoeken en opruimen etc... Niks mis mee, alleen betekende dat in mijn geval dat ik de hele dag moest staan, lopen, bukken, zoeken, weer bukken etc... met per uur misschien 2 minuten de mogelijkheid om te zitten :\ Dit hadden ze niet verteld tijdens het gesprek. De functie was eigenlijk incassomedewerker.

Ik heb dit aangekaart en er werd gezegd dat het zou veranderen... Wat niet gebeurde... Vervolgens na bijna een maand (2 dgn voor de proeftijd zou eindigen) werd er gezegd dat ik kon gaan. Ik voldeed niet aan de verwachtingen en ze hadden een ander in dienst genomen die dit werk wel aankon.

Dat vond ik wel zo verschrikkelijk erg... Heb 2 dagen lopen janken, omdat ik ondanks dat ik het eigenlijk niet kon en elke dag met zeer veel pijn thuiskwam. Nog steeds pijn had als ik de volgende dag weer ging werken, het volgehouden heb omdat het binnenkort zou veranderen en ik deze baan zo graag wilde houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:05

Heb morgenochtend weer een sollicitatiegesprek :)

In Januari heb ik dat bedrijf een open sollicitatiebrief gestuurd, maar helaas toen zochten ze niemand. Vanmorgen krijg ik opeens een email. Of ik nog interesse had in een functie bij hun in het bedrijf dat aansloot op mijn cv, zoja kon ik contact opnemen. Dat heb ik uiteraard gedaan, ben zeer benieuwd :D

Normaal hoor ik nooit wat op open sollicitaties, dus dit is wel erg leuk!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:18

Leuk joh, succes!!!!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:29

Succes morgen met je gesprek, wou dat ik een gesprek had wat ook wat uithaalde.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:34

Her nog iemand!! Ben over 3 maanden klaar met mijn opleiding en heb tot nu toch nog geen leuke nieuwe opleiding gevonden dus ik ben baan/opleiding zoekende!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:35

Dit zegt nog niks... overigens heb ik alweer een gesprek of 30 achter de rug sinds Januari...Dus er vanuit gaan dat ik de baan heb zonder dat er iets is toegezegd en getekend. Nope dat is er niet meer bij.

Bedankt voor het succes wensen en ik laat nog wel wat weten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:38

Ik heb nog helemaal geen gesprekken gehad sinds december.

Mis het werken niet maar je zult wel moeten he haha.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:08

Ik heb in 3 gesprekken gehad vanaf januari.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:11

Ik 3 gesprekken sinds januari, maa rik ben februari op stage geweest.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:47

hyawatta schreef:
Ik heb nog helemaal geen gesprekken gehad sinds december.

Hoe doe je dat?? Ik stuur wel gemiddeld 15 brieven/emails per week weg...