Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:58

Heb mijn Skype gesprek van morgen verzet ben behoorlijk beroert op het moment.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 14:23

Nieuw gesprek al gepland Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:27

Gisteren gehad en kwam toch net te kort met engels, maar nu volgende vacature bij hetzelfde bedrijf. Heb daar een maandag Skype gesprek. Wat nog lastig was aangezien ik nog nooit Skype gebruikt heb. :')

Referentie word echt een lastig iets. Bij het laatste bedrijf dat ik gewerkt heb nog steeds een openstaand loonbedrag. En het bedrijf daarvoor is alleen de directeur werkzaam van mijn werk periode en die reageert niet. :=

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:07

Hallo allemaal,

bij ons zijn er meerdere vacatures:
- begeleider zorg
- verzorgende IG
- Verpleegkundige
- Leerkracht (regulier en speciaal basisonderwijs)
- Service adviseur werkplaats
- Vrachtwagen chauffeur
- Accountant
- Belastingadviseur
- Acceptant

Alles is in Noord-Holland
Mocht je er iets interessants tussen zien staan mag je mij altijd een privébericht sturen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:09

Ik meld me ook zo langzamerhand weer. Mijn tijdelijke uitzendklus loopt op z'n einde (en wil sowieso graag iets anders). Bij deze werkgever ben ik nu bijna een jaar aan het werk (ze nemen alleen zeer hoog opgeleiden aan dus deze mbo-er maakt geen kans op een baan daar). Ik ben al lang weer aan het uitkijken naar iets anders maar merk dat er ik momenteel zo klaar mee ben, dat oordelen en veroordelen tijdens een sollicitatiegesprek. Ik ben 47, heb 28 jaar ervaring in financiële administratie maar ergens definitief aan de bak komen zit er blijkbaar niet in. En van die vage afwijzingen: ze denken dat de andere kandidaat toch beter past, je bent een hele goede kandidaat, heel goed gesprek maar ze hebben toch voor die ander gekozen. Ik vind je een jobhopper (pardon, 10 jaar bij 1 bedrijf, 6 bij ander tot mijn verhuizing, ik wil helemaal niet jobhoppen!!!) afwijzingen per email: je sluit niet aan bij gestelde functie eisen (1 op 1 match, kan zo beginnen bij wijze van spreken), niet pittig genoeg (zelfs ooit een keer een klus gekregen omdat ik juist zo pittig was), te veel ervaring, straks ben je het na een paar dagen zat (mag ik dat zelf beoordelen, ik solliciteer niet voor niets), jouw tijdelijke baan is nog niet afgelopen dus de opdrachtgever wil je niet uitnodigen (was tijdelijke klus voor veel langere tijd), werkgevers die verwachten dat je voor 11 euro bruto per uur aan het werk gaat, etc.etc.etc. Ik ben al dolgelukkig wanneer ik überhaupt op gesprek mag, weer een sprankje hoop maar ik merk dat de afwijzingen me gaan opbreken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:25

en weer bingo, gisteren gesolliciteerd, medew.debiteurenadministratie. Kreeg net telefoontje van intercedent, deze baan levert maar liefst 11,53 bruto per uur op. Heb maar bedankt voor de eer.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:03

Hier weer een afwijzing, of tja de keus was niet op mij gevallen omdat ik mijn opleiding nog niet behaald heb (over precies een maand heb ik een eindgesprek en dan ben ik (zeer waarschijnlijk) geslaagd.) Maar zei zeiden wel dat ze me aanraden om na afronden van mn studie contact op te nemen met hen, dus wel positief :D
Ga ik ook zeker doen, als ik dan nog niets heb.

Volgende week woensdag een gesprek, ben benieuwd. Voor de rest van de sollicitaties wacht ik ff met solliciteren tot ik geslaagd ben (volgende maand), om te voorkomen dat ze mij aan de kant leggen vanwege nog niet behaald hebben van mn opleiding. Heb wel meerdere opties waar ik nog kan solliciteren.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:04

Omdat ik ga verhuizen naar Breda ben ik ook aan het zoeken naar een baan.
Best lastig, als deeltijd studente zonder diploma's ... :')
Binnenkort maar even een paar sollicitaties de deur uit doen.
Ben nu 21 en heb de afgelopen 6 jaar in verschillende supermarkten gewerkt, ik denk dat ik daar aan blijf plakken.
Maar zou ook wel wat anders willen eigenlijk. Lastig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:05

Skype gesprek van vandaag is verschoven naar morgen dus moet nog even geduld hebben.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:19

Fira schreef:
Omdat ik ga verhuizen naar Breda ben ik ook aan het zoeken naar een baan.
Best lastig, als deeltijd studente zonder diploma's ... :')
Binnenkort maar even een paar sollicitaties de deur uit doen.
Ben nu 21 en heb de afgelopen 6 jaar in verschillende supermarkten gewerkt, ik denk dat ik daar aan blijf plakken.
Maar zou ook wel wat anders willen eigenlijk. Lastig!

Kijk eens op de site van Manpower.. Bij DB Schenker en Samsung zoeken ze constant nieuwe medewerkers. Toen mijn man naar NL verhuisde vorige jaar is hij bij Schenker begonnen. Ook geen diploma's, niet NL sprekend (wel Engels). Ligt eraan op welke afdeling voor sommige moet je NL voor sommige Engels spreken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:07

Werken jullie je cv ook regelmatig bij op sites als Monsterboard, de Nationale Vacaturebank en je profiel op Linkedin? Ik heb het idee dat er nog wel goed gebruik van wordt gemaakt want ik krijg wel belletjes. Het is vaak dan net niet passend maar ook al intake gehad bij Page Personnel voor evt functies via hen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:15

Mocht er iemand omgeving Venray werk zoeken.
Wij zoeken nog iemand voor 32 a 40 uur per week.
Betreft het melken van geiten, en bij gebleken geschiktheid wordt je in het lammeren seizoen van het melken naar de lammeren geplaatst.
Mocht iemand interesse hebben pb maar. :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 19:36

Fargo, eens!
LinkedIn ben ik vrij actief, maar laatst had ik monsterboard vernieuwd en werd meteen dezelfde dag 4x gebeld!

Heb ondertussen ook 2 gesprekken afgezegd waarvoor ik ben uitgenodigd. Heb nu eerst de interim job. Morgen wel een gesprek bij een bedrijf in deze regio, die man wil graag een vrijblijvend gesprek aan gaan ondanks dat hij weet dat ik pas weer half januari beschikbaar ben. Wel grappig, ik maak wel een uurtje vrij, leuk! Je weet maar nooit wat er uit voort komt.

Marcella, gesprek gehad? Hoe ging het?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:43

Was te licht voor die functie.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:52

Bij mij op werk zijn we ook op zoek naar personeel
Huishoudelijke zorg ( noord holland )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:18

Hoera, eergisteren gesolliciteerd op een leuke officemanager positie en mag vandaag op intake bij het selectiebureau en ze gaat ook algemener kijken of ze iets voor me heeft als ze me gesproken heeft.. Gisteren ook nog een leuke sollicitatie de deur uit gedaan waarvoor ik ook echt passende ervaring heb.. ben erg benieuwd. Blij dat ik regelmatig wat hoor en reacties krijg!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:38

Goed bezig!! Hopen dat je snel wat vindt hoor! Ik tag je ook als ik iets zie. Geen idee of het is wat je zoekt, maar beter een keer te veel dan te weinig ;)

Ik ga zo op gesprek bij een bedrijf hier 20 minuten vandaag. Dat zou zo ideaal zijn als de huidige opdracht afloopt!! Eerst maar eens zien wat ze zoeken en willen. Bedrijf is in ieder geval heel innovatief en daar hou ik van. :j

Marcella, al wat anders op het oog nu?

En de rest? Komkommertijd een beetje vanwege vakanties??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:02

Succes voor zometeen dan Dimple, ik heb om 2 uur mijn afspraak. Toch altijd ook wel weer spannend!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:10

Renske_W schreef:
Betreft het melken van geiten, en bij gebleken geschiktheid wordt je in het lammeren seizoen van het melken naar de lammeren geplaatst.

O net wat voor mij alleen jammer dat het in Venray is woon zelf in Drenthe :o das dus niet naast de deur.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:45

Het gesprek ging goed en ze gaat me voorstellen! Yesss!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:02

sandorra schreef:
Renske_W schreef:

O net wat voor mij alleen jammer dat het in Venray is woon zelf in Drenthe :o das dus niet naast de deur.....

Haha nee, net wat te ver rijden! :))

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 16:38

Ik heb ook echt een super leuk gesprek gehad. Zou zo maar eens een nieuwe opdracht uit kunnen komen. Wellicht ga ik me maar eens als ZZP-er op de markt gooien, blijkbaar is daar dus vraag naar. :j

November weer contact want dan heeft hij zelf ook concreter wat hij allemaal wil dat ik ga doen en dan hebben we weer contact. Wellicht in de tussentijd al een halve dag in de week inventariseren en kennis maken. Leuk!! Positieve dingen, had ik net even nodig! *\o/*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:39

Na twee keer een baan gekozen te hebben wat toch niet bij me past ben ik weer aam het solliciteren. Maar wat is er weinig passends voor me...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:50

Enige wat ik op het moment heb lopen zijn voor de rest afwijzingen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:32

Ik ben nog steeds super tevreden met Indeed, dan hoef je eigenlijk nergens anders te zoeken overal worden vacatures vandaan gehaald. Ik heb paar selecties heel simpel trefwoord en een plaatsnaam en die kijk ik om de paar dagen na. Soms check ik even elders maar dan ken ik vacature al of de vacatures zijn veel te ver weg dus lang niet zo precies of passend als indeed dat doet.