Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:47

Gefeliciteerd met jouw interimklus Dimple, dat is fijn, ben je onder de pannen en een goede ervaring rijker als het meezit.

kaatje, idd vaak hoor je niets. Jammer dat jouw aanbod niet voor meer uren was.

Ik ben heel erg benieuwd wanneer ik nu wel iets ga horen, het vreemde is het is voor een baan bij een werving en selectiebureau dus die zouden juist moeten weten hoe het moet. Geeft me niet zo'n goed gevoel op deze manier..

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:58

Dimple gefeliciteerd.
Hier vanaf de werkgevers kant, mense n reageren helaas vaak met verkeerd nummer. Zijn niet bereikbaar of bellen niet terug. Of nog erger laten je wachten en komen niet opdagen. Ik reageer op elke sollicitatie. Al met al nog plaats voor een hoop verbetering.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 12:19

Eens hoor, kandidaten laten soms ook afweten. De markt is zo snel op het moment. Goede kandidaten zijn zo weg, zou netjes zijn als ze afmelden.

Ik word veel benaderd via LinkedIn door bureaus. Ik reageer netjes met 'wel of geen interesse' maar vaak hoor ik niks meer. Het lijkt nog steeds of we in het snelle scoren zitten.

De goede remruiters of bureaus moet je met je zaklamp zoeken. Via een fijn bureau ben ik aan deze klus gekomen en daar heb ik niet het gevoel dat ik een nummer ben.

Ga nu straks zelf weer verder met recruitment dus ik heb een voorbeeld te stellen ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:28

Gefeliciteerd Dimple wat fijn!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:40

hallo dames ik hoop dat ik even mag inbreken ;)

ik ben in januari werkloos geraakt naar een baan van 8 jaar.
Nu had ik gelukkig in februari alweer ander werk, ik had het erg naar mijn zin en ging met plezier naar mijn werk.
Nu ben ik 4 mei aangereden door een auto en door een whiplash kan ik dus sinds die tijd niet meer werken, nu kreeg ik gister een belletje van het payroll bedrijf die mijn loon uitbetaald dat mijn contract niet verlengt gaat worden ( dus per 11 aug werkloos)
Mijn vraag is als dat zomaar mag als je in de ziektewet zit?
en ik heb nog werkkleding, is dat raar dat ik dat gelijk deze week terug ga brengen? ( dan ist ook maar klaar)
vind het ook vreemd dat ik het via het payroll bedrijf hoor ipv het restuarant waar ik werk....

kunnen jullie me helpen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:00

Vervelend Alja! Beterschap. En ja, dat mag. Het is niet dat je ontslagen word, je krijgt enkel geen nieuw contract. Wel meteen melden bij het UWV, als je lang genoeg gewerkt hebt krijg je van hun een ziektewetuitkering (als je aan alle voorwaarden voldoet).
Werkkleding inleveren zou ik nog niet doen. Tot 11 augustus ben je gewoon in dienst en mocht je onverwacht voor die tijd beter zijn, moet je gewoon nog aan het werk. Dus gewoon netjes einde dienstverband afwachten en tot die tijd je baas ook op de hoogte houden van hoe het er voor staat.

Het kan best zijn dat het ook het payroll bedrijf is geweest die aangegeven heeft je niet langer in dienst te willen houden ipv je baas, dat dat de reden is dat je het van hun hoort (ik ben vorig jaar min of meer aangenomen bij de provincie terwijl ik gedeeltelijk in de ziektewet zat, maar uiteindelijk ging het niet door omdat de payroller het niet aandurfde zolang ik een ziektewetuitkering had..... zij hebben daar dus een grote stem in). Maar ik zou wel even contact opnemen met je werkgever.

Balen dat het zo loopt, is er sprake van een tegenpartij waar je schade op kan verhalen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:14

er is idd een tegenpartij waar ik de schade op kan verhalen!
ik ben aangereden op een voorrangskruising en as maandag komt de letselschade advocaat dus dit is zeker iets wat ik mee kan nemen.

aan het werk voor 11 aug gaat hem echt niet worden ben ik bang.
ik zit ook nog gedeeltelijk in de ww en daar ben ik ziek geschreven tot 4 sept door de arboarts en de arboarts van het payroll bedrijf heeft ook gezegd dat herstel zeker enkele maanden gaat duren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:29

Kijk even goed na waar je allemaal recht op hebt, mijn schoonbroer is hetzelfde overkomen en die heeft daar een flinke som geld aan overgehouden maar wel tot op heden, 4 jaar later soms nog last van het letsel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 18:16

Alja, wat heftig zeg! Laat je inderdaad goed adviseren.
Je kunt nl wel bedenken waarom ze je contract niet verlengen. Omdat je ziek bent door het ongeluk en dus valt dat inderdaad te verhalen.

Ik hoop dat je er wat uit kan slepen, klinkt wellicht onaardig maar een ZW uitkering is toch net even wat minder dan salaris.

Succes!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:22

Lastig referenties moeten hebben, maar schijnbaar niet meer hebben. -O- :o Baal wel een beetje aangezien ik met 2 referenties dus op 2de gesprek mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:54

Marcella, daarvoor kan je toch gewoon even bellen naar oude werkgevers?

Alja, wat heftig zeg! Beterschap nog!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:12

Probleempje eentje heb ik nog een gerechtelijke uitspraak wegens niet betalen (vorige jaar september en ben door rechter in mijn gelijk gesteld). Ander bedrijf kom zijn afspraken niet na en rayon manager waar ik referentie had werk er niet meer. Ben nog aan het proberen via linkdn, maar loop ook niet lekker.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 09:19

Marcella, dan zeg je dat toch gewoon eerlijk? Dat doe ik ook tijdens mijn gesprekken als ze vragen naar een referentie.

Daarbij vraag ik vaak of het een leidinggevende mag zijn of iemand waar je heel nauw mee samen hebt gewerkt, vaak vinden ze dat ook prima. Ik hoop dat het je lukt.

Zal je altijd zien, heb ik een job geaccepteerd word ik dezelfde dag nog plat gebeld voor andere leuke banen. Nou, ziet er in ieder geval positief uit als ik eind dit jaar weer de markt op moet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:29

*\o/* Ik kan voorlopig hier meelezen als meelezer! *\o/* Aanstaande maandag begin ik met een proefplaatsing en als dat bevalt per september een contract. Tijdelijk weliswaar, maar dusdanig dat ik er een deeltijdstudie naast kan doen (passend bij de functie die ik nu ga starten) zodat er daarna gewoon meer kansen op werk zijn.

Ik ben zo ontzettend blij, het betreft een omscholing, geen enkele ervaring in dit vakgebied en toch willen ze mij een kans geven. En geen ondersteunende functie, nee, gewoon een échte werkplek. Maar vandaar dat we toch gekozen hebben voor een proefplaatsing vanuit het UWV (ik ga aan het werk en behoud gedurende maximaal 2 maanden mijn volledige uitkering). Kunnen we allebei even zien of het echt bevalt. *\%/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 10:02

Positief nieuws!!! *\o/* *\o/*

Goed gedaan, gefeliciteerd, dat is inderdaad een mooie kans! _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:27

Over de gerechtelijke procedure praat ik liever weer niet. Bedrijf waar ik vandaag geweest ben met gesprek kan het wel begrijpen, maar heel simpel gezegd zonder referentie kunnen ze mij niet helpen. Dus maar even proberen rayon manager en/of nog iemand van mijn oude stage (is alleen niet recent).

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:44

Ik meld mij hier O:) .....
Op zoek naar een baan in de gehandicaptenzorg, net afgestudeerd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:40

Marcella, wat balen zeg! Kan je niemand vinden die nauw met jou heeft samengewerkt? Collega? Teamleider of personeelszaken?

Ik moet zeggen dat ik het echt heel raar vindt dat ze daar zo strak inzitten. Tegenwoordig stellen referenties nagenoeg niks meer voor. Je mag nl toch niks negatiefs zeggen en men kiest altijd iemand uit die wat aardigs gaat zeggen. Ik hoop dat het gaat lukken voor je!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:02

Ja heb dan nu 1 referentie van oud collega die ook ZZPer is, maar heb een bedrijf die vind dit niet genoeg en wil perse van een leidinggevende.

Is werk in de beveiliging dus aan de ene kant kan ik wel begrijpen, maar aan de andere kant behoorlijk lastig. UWV kwam met de tip proefplaatsing, maar na de ellende van de vorige keer dat uiteindelijk UWV geen goedkeuring gaf voor proefplaatsing waar eisen aan zitten die werkgevers niet kunnen doen. Alles is op 0 uren basis in het begin.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 15:20

Dan vragen ze toch gewoon een VOG aan? Daar blijkt toch uit dat jij goed gedrag vertoont!

Stel dat anders voor. Wie weet.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:25

Moet je ook nog hebben een VOG naast referenties.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:57

Ik heb vandaag m'n eerste sollicitatie gesprek gehad. Kwam helemaal doorweekt aan, moest 10 minuten door een giga hoosbui fietsen.

Gesprek ging wel heel goed :D scheelt zo erg dat ik voor mijn afstuderen al zoveel op mezelf en m'n handelen in het werkveld heb moeten reflecteren. Kon overal een prima antwoord geven die ook nog eens bij hun werkwijzen past :D ze vroegen veel over het handelen in de praktijk. Ook een casusje.
Maar ik hoor pas 25 augustus of ik geslaagd ben en eigenlijk zoeken ze iemand die echt vanaf dag 1 (1 augustus) meedraait. Is een nieuwe locatie die 1 augustus pas open gaat. Ze ging daar nog over nadenken. Maar ze hebben sowieso meer gesprekken en volgende week hoor ik of ik een dag mee kan lopen. Scheelt dat ik er sowieso niet vanuit ging dat deze het zou worden, dus kan alleen maar meezitten.

Alleen... Ik ga half augustus ook nog een weekje op vakantie. Heb daar niets over gezegd. Maar denk dat ik dat maar aangeef zodra ik hoor dat ze interesse hebben en ik in augustus al kan beginnen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:06

Nou heb donderdagmiddag uiteindelijk bericht gehad op mijn mail waarin ik naar de stand van zaken vroeg. Ze zijn verder gegaan met 2 andere kandidaten. Fijn dat je dat dan ook nog even hoort na 2 gesprekken daar. Dus morgen mijn uitkering alvast aanvragen voor 1 aug a.s. en weer ijverig naar de vacatures kijken en reageren..

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:46

Hoi, ik ben een stille meelezer en ik heb een vacature voor twee planners. Misschien is het wat voor iemand van jullie?

Het gaat om een medisch adviesbureau in de regio Zeist. 40 of 32 uur per week. Per direct in ieder geval tot en met einde van het jaar. We zoeken mensen met een goede telefoonstem en goede telefoonmanieren. De werkzaamheden zijn afspraken inplannen (absoluut geen vorm van acquisitie of verkoop!!) en administratieve werkzaamheden.

Vacature gaat per direct in en we zoeken iemand die in ieder geval in augustus echt geen vakantie heeft ingepland.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:54

Jammer dat Zeist niet om de hoek is anders was ik zeer geïnteresseerd.

Vanochtend out of the blue bedrijf binnen gestapt en ze zijn op zoek naar administratief medewerker. Na kort gesprek werd mij verzocht om cv te mailen. Uiteraard direct gedaan, hopelijk snel een reactie van hun kant