Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IsaCalixa schreef:Hey
Hoe doen jullie het eigenlijk met tarieven?
Op aanraden van een meer ervaren fotograaf heb ik mijn prijzen omhoog gegooid. Ik heb verschillende paketten (staat op mijn website http://www.ihsfotografie.nl). Toch ben ik bang dat mensen het er niet voor over hebben. Er zijn namelijk veel fotografen die het voor de helft van de prijs doen. Maar ik wil mezelf ook niet tekort komen.. vind het wel lastig!
Suus__ schreef:Hebben jullie een verzekering voor jullie apparatuur / een aparte aansprakelijkheidsverzekering voor jullie fotografie bedrijfje? En zo ja waar?
11AFotograaf schreef:Voor mijn fotografie BEDRIJF (ben allergisch voor het woord bedrijfJE) heb ik alles verzekerd via Interpolis. Er zijn speciale fotografie-verzekeringen, maar dan zijn je spullen niet verzekerd in je auto. Ik heb een bedrijfsmiddelen verzekering (bijvoorbeeld ook voor loodgieters en zo) en dan is het wel verzekerd in je auto.
Een aansprakelijkheidsverzekering is verplicht als bedrijf zijnde! Net zoals persoonlijk trouwens. Daar zijn heel veel verschillende aanbieders van.
Suus__ schreef:Nee het gaat meer om mijn apparatuur verzekeren op locatie, in de auto zal ik het never nooit niet laten liggen. Neem het altijd mee naar binnen en op locatie laat ik mijn spullen nooit onbeheerd achter.
Of bedoel jij met in je auto wanneer je een auto-ongeluk onderweg krijgt?
IsaCalixa schreef:Hey
Hoe doen jullie het eigenlijk met tarieven?
Op aanraden van een meer ervaren fotograaf heb ik mijn prijzen omhoog gegooid. Ik heb verschillende paketten (staat op mijn website http://www.ihsfotografie.nl). Toch ben ik bang dat mensen het er niet voor over hebben. Er zijn namelijk veel fotografen die het voor de helft van de prijs doen. Maar ik wil mezelf ook niet tekort komen.. vind het wel lastig!
11AFotograaf schreef:Suus__ schreef:Nee het gaat meer om mijn apparatuur verzekeren op locatie, in de auto zal ik het never nooit niet laten liggen. Neem het altijd mee naar binnen en op locatie laat ik mijn spullen nooit onbeheerd achter.
Of bedoel jij met in je auto wanneer je een auto-ongeluk onderweg krijgt?
Je apparatuur is dan automatisch ook verzekerd op locatieIk vind het zelf wel prettig als ik veel spullen bij heb die niet zichtbaar in mijn auto liggen, dat ik ze even kan laten liggen om naar de WC te gaan bij een tankstation bijvoorbeeld. Verder laat ik ze natuurlijk ook niet in de auto liggen, maar voor die korte momenten vind ik het wel heel erg prettig.
Met een ongeluk neem ik aan dat het gewoon verzekerd is. Als ik tijdens een fotoshoot val is het ook verzekerd, dus daarvoor geldt hetzelfde als met een auto-ongeluk.
Je moet gewoon even informeren bij verschillende verzekeringen en kijken wat jou het beste aanspreekt.
Femke schreef:Wil je wel genoeg werk krijgen? Dan moet je iets bijzonders aanbieden.
Iets waardoor ze jou specifiek kiezen.
TinePine schreef:Bedoel je echt beroepsaansprakelijkheid? Denk dat de meeste instructeurs dat niet verzekerd hebben, lijkt me ook niet heel opportuun.Bij deze een vraag aan de instructeurs en trainers onder jullie. Waar hebben jullie je beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten en wat betalen jullie per jaar en ben je tevreden....Mijn zoektocht draait tot nu toe op niks uit. "Instructeurs paardensport? Nee die verzekeren wij niet, risico te groot"