Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suus__ schreef:Mag ik hier binnen vallen met een vraag over mijn inschrijving bij de KvK?
Ik heb mijn ingeschreven bij de KvK en vervolgens ook post van de belastingdienst gekregen.
Ik ben gaan twijfelen of het voor mij wel zinvol is om ingeschreven te staan? Ik verdien namelijk niet zo gek veel, het is puur hobbymatig en dat zal het ook blijven. Ik verwacht ook altijd onder de kleine ondernemersregeling te vallen en dus geen BTW af te hoeven dragen.
Ik denk er nu over om mij weer uit te schrijven bij de KvK, maar is dit wel slim? Of kan ik beter ingeschreven blijven staan, gebruik maken van de ontheffing van administratieve verplichtingen en vallen onder de kleine ondernemingsregeling.
Waar ik bang voor ben is dat de Belastingdienst mij ellende gaat bezorgen, ik ben een kleine ondernemer en verdien dus weinig, niet interessant van de belastingdienst dus, en ik zou niet willen dat ik straks tegen onverwachtse dingen aan loop.
Smudge schreef:Maar goed, mijn eigen boekhouder heeft geen tijd meer om het voor 31 april te doen en ik heb geen idee hoeveel werk en kennis het betreft om alleen voorbelasting op te geven.
Eilish schreef:Ja eigenlijk niet eens zo ingewikkeld denk ik..
Maar ik zit met de aanloopkosten die ik met mijn privé rekening heb betaald en ik weet ook niet hoe ik de facturen moet inboeken.