Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
justahorse schreef:Ik doe alles zelf, maar 1 keer per jaar laat ik het controleren.
In april moet ik aangifte doen van 1 eenmanszaak en 2 VOF's
De VOF'S zijn beide voor de eerste keer. Oprichting beide in januari.
Van de ene administratie hou ik de boekhouding in Exact online bij (VOF) , de andere in e-boekhouden, en dan nog 1 in acumulus.
Het valt mij heel erg op dat alle programma's hele verschillende grootboekrekeningen hebben, Wat het voor mij heel lastig maakt. In de loop van tijd zal ik waarschijnlijk met alles overstappen op e-boekhouden. Deze vind ik toch het prettigste van allemaal.
Wel moet ik 1 ding nog uitzoeken, weet niet of iemand dit van hier weet.
In een VOF boek je ook soms naar privé . Dan dien je toch 2 grootboekkaarten te hebben met privé , om overzicht te houden wat er naar iemand privé is gegaan? Natuurlijk wel als de VOF uit 2 personen staat.
rien10 schreef:Hoeveel is weinig? Voor de een is E 12.000,-- op jaarbasis weinig, voor de ander is dat E 500,--
Verwar de kleine-ondernemers regeling niet met de ontheffing tot het voeren van een administratie. Ik zou even overleggen met de belastingdienst.
rien10 schreef:Ik snap dat je het niet openbaar zet. Mijn vraag is meer bedoeld voor jezelf: zie je de dingen in perspectief? Als je al met de belastingdienst in contact bent zou ik dat spoor aanhouden.