Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:46

oh jeee…kom ik nu een vacature tegen in een plaats hier vlakbij, echter noemen ze dit een functie voor een junior…… Toch maar solliciteren???

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:47

Kinke schreef:
Symbeami…is dat wat dat postbezorgen?

mwoah, je bent er best druk mee. Dag van tevoren leveren ze de post aan die je dan zelf moet sorteren.
Hangt er ook een beetje van af wat voor wijk je hebt.
Het verdient echt heel slecht, dit is bij Sandd en zij betalen niet per uur maar per poststuk en adres. Dus hangt er heel erg van af hoeveel post en hoeveel adressen je hebt wat je verdient.
Maar goed, je bent bezig. Je kunt een stukje fietsen en ik heb een wijk waar een vriendin woont dus kan nog een bakkie doen. Als je het maar tussen 8 en 18.00 uur bezorgt.
Ze nemen iedereen er voor aan, als ze maar een wijk beschikbaar hebben dan kun je zo aan de slag. Je zit helemaal nergens aan vast omdat je in principe per dag ingehuurd wordt en niet in dienst bent bij Sandd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:48

Astaloca schreef:
Ingeschreven staan zegt niks.. dat is gewoon puur administratie voor hun... Ze gaan jou niet bellen in ieder geval.

*kruipt weer in mee lees modus*

Het ging om sollicitatie activiteiten. Dat is inschrijven..

Edit: dat zei Symbeami ook.

Symbeami schreef:
Bij hoeveel uitzendbureaus denk je dat ik ingeschreven sta na meer dan een jaar werkloosheid?
Ik wil eigenlijk namelijk wel gewoon graag weer aan het werk en ik zoek zoveel mogelijk naar passende vacatures. Die zijn er vaak niet, het solliciteren om het solliciteren vind ik een domme bezigheid maar je moet soms wat. En ter info ik ben allang geen 20 meer :P
En ik commentaar gehad op het invullen van netwerk gesprekken dus daar moet ik wel echt serieuze gesprekken voeren die ergens toe leiden. Soms doe ik dat ook.

Waarom denk je dat ik als postbezorger aan het werk ga? (= heel ver beneden mijn niveau)

Sorry, dan begreep ik je verkeerd. Ik bedoel het niet verkeerd hoor.

Kinke schreef:
oh jeee…kom ik nu een vacature tegen in een plaats hier vlakbij, echter noemen ze dit een functie voor een junior…… Toch maar solliciteren???

Ja gewoon doen..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:51

Kinke schreef:

Vind je jezelf nog een junior? :D
Ik zou het niet doen omdat je vrij zeker weet dat er een afwijzing op volgt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:52

Symbeami schreef:
Kinke schreef:

Vind je jezelf nog een junior? :D
Ik zou het niet doen omdat je vrij zeker weet dat er een afwijzing op volgt.

En op een niet passende baan niet? :)

Niet geschoten is altijd mis :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:54

Ik heb maar even een flitsende motivatie geschreven….you never know how a koe catches een haas he (ja, je moet ook de Engelse taal beheersen) ;) :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:55

_O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:58

Ja, ach de 'niet passende' banen waar ik op solliciteer hebben vaak wel raakvlakken hoor.
En dat zijn dan wel banen waarvan ik denk dat ik het leuk vind om te doen.
Ik solliciteerde ook een keer op een tijdelijke baan redelijk verder uit de richting. Baan paste goed maar vanwege de afstand en het tijdelijke karakter verwachtte ik geen uitnodiging op gesprek. Die kreeg ik wel tot mijn stomme verbazing, maar er waren maar 2 geschikte kandidaten......

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:59

Daarom zeg ik ook: niet geschoten is altijd mis.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:00

Kinke schreef:
Ik heb maar even een flitsende motivatie geschreven….you never know how a koe catches een haas he (ja, je moet ook de Engelse taal beheersen) ;) :)

hihi, hangt er ook een beetje van af wat voor soort baan het is en hoeveel mensen daar op reageren?
Als jij die baan helemaal leuk vindt dan kun je het inderdaad altijd proberen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:00

Ach…een kinderhand is gauw gevuld he…'t is al een wonder dat ik een vacature zie die aansluit op mijn werkervaring :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:01

Wat is jouw werkervaring dan Kinke? in welke richting?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:02

Financiele administratie. 25 jaar ervaring :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:03

Ir1ne schreef:
Mag ik ff onbehoorlijk zijn? je hoeft per maand maar 4 ACTIVITEITEN te doen. Nabellen telt bijvoorbeeld ook. Hoe kun je dan op niet passende banen solliciteren?

En alles wat je meer solliciteer is niet interessant zoals ik tijdens gesprek van 1 april te horen kreeg. 8)7

Nabellen geef ik nog niet eens door als sollicitatie activiteit, omdat wat ik nu al heb meer dan het dubbele van mijn verplichting is.

En nieuwe reden om af te wijzen te weinig ervaring en ja ben starter in de beveiliging. :+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:04

Ohw ik heb logistiek administratieve ervaring en kom teveel financiële vacatures tegen naar mijn zin. Haha.
Waar in Overijssel zit je dan?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:12

Symbeami schreef:
Ohw ik heb logistiek administratieve ervaring en kom teveel financiële vacatures tegen naar mijn zin. Haha.
Waar in Overijssel zit je dan?

Idem hier. Logistieke werkervaring en een bak vol finance vacatures. ;) vroeg vandaag hetzelfde aan Kinke hahaha

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:23

Logistiek is best lastig, ik heb ook planners ervaring maar ik wil niet meer in onregelmatige diensten.

Ooit begin ik wel voor mezelf, volg de opleiding MHC paardentherapeut bij Moravita. Dus als ik daarvoor slaag wil ik wel graag paarden gaan behandelen. Maar door omstandigheden ga ik het niet helemaal redden binnen dit studiejaar denk ik. Dat is niet erg dan doe ik er wat langer over.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:26

Waar woon jij dan?

Ik heb geen plannerservaring. Ben dr ook niet echt geschiktvoor

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:34

Ik woon in de buurt van Deventer.
Plannen op zich vind ik echt heel leuk om te doen. Ik was laatst ook al heel ver voor een plannersfunctie, maar helaas kwam ik daar net een beetje capaciteit voor tekort.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:32

Om op dat vlak als zelfstandige te willen beginnen moet je jezelf wel echt onderscheiden van anderen :o
Niet om te demotiveren maar zal niet meevallen vrees ik.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:55

Kriel schreef:
Om op dat vlak als zelfstandige te willen beginnen moet je jezelf wel echt onderscheiden van anderen :o

Vooral een kwestie van goed netwerken daar ben ik al mee bezig :) ik heb een aantal 'oefenpaarden' op een grote stal. Als mensen zien wat je doet dan raken ze wel geïnteresseerd. Ik heb ook nog een aanbod van iemand met een website (paard gerelateerd) met veel bezoekers om daar een stukje op te schrijven.
Het ligt op dit moment even stil, mijn paard is 2 maanden geleden aan koliek geopereerd dus ik had mijn aandacht meer bij haar herstel. (goed gelukt :) )

Het liefst wil ik zo snel mogelijk van die uitkering af en weer een normaal salaris verdienen. Al moet ik het van diverse kanten bij elkaar sprokkelen.....

Ondertussen heb ik mijn huis ook nog te koop staan dus dat geeft ook wel wat gedoe. Ik zal blij zijn als het huis eindelijk een keer verkocht is dan kunnen we verder.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:03

Symbeami schreef:
Kriel schreef:

Vooral een kwestie van goed netwerken daar ben ik al mee bezig :) ik heb een aantal 'oefenpaarden' op een grote stal. Als mensen zien wat je doet dan raken ze wel geïnteresseerd. Ik heb ook nog een aanbod van iemand met een website (paard gerelateerd) met veel bezoekers om daar een stukje op te schrijven.
Het ligt op dit moment even stil, mijn paard is 2 maanden geleden aan koliek geopereerd dus ik had mijn aandacht meer bij haar herstel. (goed gelukt :) )

Het liefst wil ik zo snel mogelijk van die uitkering af en weer een normaal salaris verdienen. Al moet ik het van diverse kanten bij elkaar sprokkelen.....

Ondertussen heb ik mijn huis ook nog te koop staan dus dat geeft ook wel wat gedoe. Ik zal blij zijn als het huis eindelijk een keer verkocht is dan kunnen we verder.

Koliekoperatie is niet niks! Heb het ook meegemaakt met mijn paard.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:10

Moderatoropmerking:
het is ons opgevallen dat er op de vorige pagina's wat discussie was over offtopic gaan. Hoewel ik begrijp dat er af en toe eens een grapje wordt gemaakt, is het niet de bedoeling om hele pagina's af te dwalen. Als je merkt dat je wilt gaan afdwalen met iemand, verzoek ik jullie om dat via pb verder op te pakken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:28

Hoe staan jullie hier tov tijdelijke functies?

Ik als starter, zoek natuurlijk graag iets vast - zoals iedereen wel.
Maar hoewel ik tijdelijke functies een ideale manier vind om ervaring op te doen zonder ervaring nodig te hebben, ben ik beetje bang wat dat geeft voor mijn cv.
Hier drie maand, daar zes maand, ... dat ziet er wat slordig uit, niet?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:31

Ik vraag me af of dat er heel slordig uit ziet in de huidige tijd, Optiwolk. Een baan vinden is ontzettend lastig en dit laat zien dat je graag wilt werken én ervaring opdoet in je vakgebied. Er zijn ook verschillende voordelen te benoemen: je laat zien dat je wilt werken, je doet werkervaring op en je kunt naar mijn inzien ook kwaliteiten inzetten: je bent snel in staat om ergens te aarden, je aan te passen aan de situatie en leert m.i. ook omgaan met verschillende soorten mensen. :) Een werkervaringsfunctie is vaak ook voor een periode van 6 maanden. Als ik de keus had en dat zo kon doen, dan had ik de tijdelijke functies aangepakt! Je kunt natuurlijk ook altijd in je c.v. aangeven dat het hier een tijdelijke functie betrof om vragen daarover uit de wereld te helpen. Of je noemt het een project o.i.d.