Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:50

Inmiddels gaat het niet meer door :) Bedankt voor jullie reacties!

Nog even iets anders-

Kun je in de btw terug gave ook geld terugvragen van je webhosting? Ik betaal elke maand een bedrag daarvoor.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:55

Ja als je daar belasting over betaald wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:03

De btw die daar over gerekend wordt mag je aftrekken. Staat de factuur op je bedrijfs naam?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:15

Nee, staat nog op mijn eigen naam. Dat heb ik trouwens bij meerdere facturen. Dat zijn veel dingen die ik had besteld voordat mijn bedrijfje stond ingeschreven.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:25

Dat heb ik ook, ik probeer wel zoveel mogelijk te veranderen naar de bedrijfsnaam. Maar zolang je kan aantonen dat het kosten voor je bedrijf zijn neem ik aan dat ze daar niet moeilijk over doen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:00

Balen dat het niet meer door gaat!

Je kunt ook dingen die je persoonlijk hebt betaald opnemen in je boekhouding. Als het maar iets is voor je bedrijf. Het makkelijkste is natuurlijk dat je het vanaf je zakelijke rekening betaald, maar zolang jij kan aantonen dat het voor je bedrijf is, dan maakt het niet uit hoe het betaald is. Ik heb bijvoorbeeld geen zakelijke creditcard, maar alles wat ik met mijn persoonlijke creditcard voor mijn bedrijf heb gekocht, gaat gewoon in mijn boekhouding en trek ik de btw van af!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:00

Sorry dat ik hier zoveel plaats haha :o

Maar ik heb net mijn eerste offerte gemaakt. Zou iemand even willen kijken of die netjes/correct is? :P Alvast bedankt! (Kan per PB even een screenshot sturen)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:00

Je mag 'm wel naar mij sturen als je wilt hoor IsaCalixa! Heb voor mijn werk als managementassistente veel offertes gemaakt.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:16

Hoi Hoi, volgende week vrijdag heb ik een gesprek om dan ook zzper te worden (vervolggesprek bij het bedrijf waar ik mee ga werken). Waar moet ik allemaal aan denken?

Ik ga in de zorg werken, onder iemand ander zijn naam (franchiseondernemer). Graag zou ik wat tips willen hebben waar ik allemaal aan moet denken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:00

Goedemorgen,

Ik ben ook aan het starten, hoop in mei van start te gaan.
Ben een hondenuitlaatservice aan het beginnen.
Cursus bij Martin Gaus is bijna afgerond, bus staat al voor de deur en kennels worden nu gebouwd.

Nou ben ik nog op zoek naar een groothandel voor oa riemen en halsbanden maar ook met regelmaat vlooien en tekenmiddelen.
Ik kan maar geen goede vinden die ook aan uitlaatservices levert.
Iemand een idee hoe ik nog andere bedrijven kan vinden? Sites oid?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:32

lovelys schreef:
Hoi Hoi, volgende week vrijdag heb ik een gesprek om dan ook zzper te worden (vervolggesprek bij het bedrijf waar ik mee ga werken). Waar moet ik allemaal aan denken?

Ik ga in de zorg werken, onder iemand ander zijn naam (franchiseondernemer). Graag zou ik wat tips willen hebben waar ik allemaal aan moet denken.

Ik zou gaan praten met iemand die dit al doet. Wat is ze tegen gekomen aan struikelblokken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:33

Loiz schreef:
Goedemorgen,

Cursus bij Martin Gaus is bijna afgerond, bus staat al voor de deur en kennels worden nu gebouwd.

Nou ben ik nog op zoek naar een groothandel voor oa riemen en halsbanden maar ook met regelmaat vlooien en tekenmiddelen.

In Rotterdam noord-west Van der Meer.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:34

Loiz schreef:
Goedemorgen,

Van der Meer in Rotterdam

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:43

Loiz schreef:

Ik ben wel benieuwd waarom je dat zou willen? :) Ik zou beslist niet willen dat een uitlaatservice mijn hond vlooi- of tekenmiddelen geeft. Ook niet dat je eigen halsbanden tijdens de wandelingen zou gebruiken, trouwens. Of wil je ze gaan verkopen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:20

Bedankt voor de tips, zit nog redelijk in de buurt ook :)

Ik doe elke hond die mee gaat voor vertrek een halsband om met penning van mij.
Zo is het voor iedereen duidelijk te zien dat hij bij de uitlaat hoort en weet ik zeker dat de hond mijn penning draagt.
Vlooien en tekenbehandeling wil ik gaan doen omdat ik dit waarschijnlijk verplicht ga stellen en ik weet dat het anders niet gebeurt.
Voor de baas ook makkelijk, hoeft er niet naar om te kijken.

Ik ben wel benieuwd waarom je beide niet zou willen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:51

Met de halsband zou ik geen problemen hebben (deed de uitlaatservice waar mijn hond eerder mee liep ook). Vlooien en tekenbehandeling doe ik zelf wel, zou voor mij een reden zijn om de hond niet met je mee te laten gaan. Controle erop vind ik weer wat anders. Bij "onze" uitlaatservice was alleen de enting tegen kennelhoest verplicht, ik had er niet raar om staan kijken als ze daarbij om controle gevraagd hadden en daar had ik ook geen moeite mee gehad. Wel als ze het zelf voor mij zouden regelen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:08

Halsband zou voor mij al en reden zijn om de hondjes niet naar jou toe te brengen. Aangezien een tuigje bij Franse bulldogs beter is. De kennel waar onze hondjes zijn geweest stelt een enting tegen kennelhoest niet verplicht maar wel dat de hond ontvlooit en ontwormd is. Merkt zij dat een hond toch last van vlooien/wormen heeft, dan ontvlooit/ontwormd zij de hond zelf op de kosten v/d eigenaar. Dat laatste vind ik niet meer dan normaal :)

Kun je geen losse penningen kopen en die aan de huidige halsband/tuig vastmaken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:10

Ik zou dat ook niet fijn vinden. Ik wil zelf bepalen wanneer ik mijn hond ontvlooi/ontworm en met welk middel. Ik heb meerdere huisdieren en alles gaat hier tegelijk! Daarbij is mijn hond gevoelig voor bepaalde merken en gebruiken wij voor haar een middel van de dierenarts.

Wat ik wel weet van een paar kennels en van onze dierenarts, dat ze aangeven dat je hond/kat goed ontvlooid moet zijn. Heeft je dier toch vlooien, dan behandelen ze hem daar direct en dat wordt ook in rekening gebracht.

Edit; onze hond heeft ook een tuig, ivm een scheve wervel in haar nek. Een halsband zou ik geen probleem vinden puur ivm identificatie, maar als ze aangelijnd moet worden, zouden ze dat wel aan haar tuig moeten doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:34

Loiz schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom je beide niet zou willen?

Omdat ik niet wil dat mijn hond onnodig medicatie krijgt. Ik ontvlooi hem nooit, en hij heeft ook nooit vlooien dus ik zou niet weten waarom ik dat preventief zou gaan doen. Dat je goed oppast met vlooien is logisch, maar als ik mijn hond al preventief behandel beslis ik graag zelf met welk middel en wanneer dat gebeurt. Bovendien zijn sommige honden allergisch of gevoelig voor bepaalde middelen. Ga jij de dierenartskosten betalen als het misgaat en een hond er ziek van wordt of huidproblemen krijgt?

Een halsband met penning is wel een slim idee, zolang het inderdaad niet voor het aanlijnen wordt gebruikt.

Misschien zouden veel mensen het wel gemakkelijk en handig vinden hoor, dat kan. Er zijn er genoeg die maandelijks ontvlooien, vier keer per jaar ontwormen, en elk jaar alle entingen laten zetten. Maar ik hoor daar niet bij, dus ik zou mijn hond niet aan jou meegeven als jij 'm wil behandelen. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:47

Inderdaad hier ook: halsband ok. Ontvlooien niet. Zeker ontwormen niet: een van mijn honden reageert vreselijk heftig op n bepaald worm middel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:51

Oei, dat zou voor mij ook een reden zijn om mijn hond(en) niet bij jou te brengen.

Ik heb mijn honden werkelijk nog nooit ontwormt en ontvlooid en zal dat ook never nooit doen. (Tenzij het nodig is natuurlijk, maar wij nemen ook geen aspirine om hoofdpijn te voorkomen) En uiteraard mag een ander dat ook niet doen bij mijn honden.
Evenals enten trouwens. Nog nooit mijn honden laten enten en ze zijn nooit ziek en worden oeroud.

Halsband ben ik ook geen voorstander van. Ik wil mijn eigen band (goed breed) en Gentle Leader/tuig. Mochten ze trekken, blijft de keel bespaard.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:46

De hondenuitlaatservice die ik gebruik doet haar penning aan de eigen tuigjes/halsbanden van de honden. Dat lijkt mij een betere oplossing. Mijn hond heeft bijvoorbeeld een tuigje, omdat ze gevoelig is bij haar keel. Heb weleens een halsband geprobeerd, maar daar reageert ze best extreem op. Tuigje is daarentegen geen probleem. Is een Spaanse kruising trouwens.

Ook ontvlooi en ontworm ik zelf. Als jij dat zou doen, dan zou je wel mijn middelen moeten gebruiken en ik denk dat dit in de praktijk niet te doen is. Ook zit je inderdaad met de risico's ervan. En de kennelhoest injectie is verplicht bij mijn uitlaatservice.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:07

Goede avond,

mag ik me bij jullie aansluiten?

ik ben in opleiding als manueel lymfedrainage therapeut en wil daarna als zelfstandige aan de slag. Ik heb een financiele achtergrond maar nu het voor mezelf is wordt ik onzeker.
Graag spar ik met mede ondernemers :)
Momenteel ben ik een ondernemingsplan aan het schrijven.

Hebben jullie op voorhand tips en do´s en don´ts?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:24

Welkom. Do's and do'nts: in de (alternatieve) geneeswijzen zie je vaak niet zo'n zakelijke instelling. Zorg dat je je administratie goed op orde hebt. Als je een big registratie hebt, aangesloten bent bij een beroepsvereniging zet dat dan op je factuur. Succes!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:16

Ik bedoeld do´s en don´ts juist zakelijk het is wel de bedoeling dan het een bedrijf wordt met winst :) maar juist in de opstartfase kan ik tips gebruiken. Zoals die big registratie dat ga ik uitzoeken. Ik ga overigens manual lymfedrainage bij paarden doen dan is de big registratie niet van toepassing denk ik.