Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:55

Hallo Iedereen,

Ik zou graag mee kletsen.
Leuk dat er zoveel verschillende ondernemers mee doen aan deze groep.
Mijn naam is Colinde van Dal. Een illustratief Ontwerper en Animator.
Ik help mensen hun verhaal te vertellen door middel van mijn beweeglijke kleurrijke illustraties en animaties.

Een klein voorbeeld van mijn bezigheden:

Naast mijn illustratieve bezigheden ben ik op dit moment ook veel bezig met netwerken.
Meteen een vraag: Hoe doen jullie dat?
Ik ben online erg veel te vinden, twitter, facebook, instagram, vlog op youtube, linked in.
Niet alleen door mijn beelden te delen maar ook om interessante gesprekken te voeren met mensen.
Mijn volgende stap is om dat meer face to face te doen.

Groetjes :D

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:39

Welkom en wat een leuk filmpje! Kan me goed voorstellen dat dit heel leuk is voor potentiële klanten.

Netwerken doe ik zowel online als offline. Laatst heb ik me aangemeld voor een meeting met een groep dames, die allemaal mee hebben gedaan aan eenzelfde (gratis) "workshop" om meer uit je webshop te halen. De bedoeling is nu om eens per 2 maanden elkaar te zien en te sparren. Maar omdat mijn werk zich hoofdzakelijk online afspeelt (ik heb een webshop) gebeurt het netwerken ook veel online.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:26

Wat leuk dat je ervaring uit kan wisselen met ondernemers die het zelfde doen. Daar kun je vast veel van leren. Online vindt ik ook erg fijn, vooral Linkedin

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:26

Netwerken die ik ziet zelf, doen mijn klanten voor me ;)
Als er in de plaatselijke marktplaats fb groep gevraagd wordt om een nagelstyliste, wordt ik door diverse klanten getagd

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:57

Maar dat is reclame maken, niet netwerken ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:02

Niet helemaal. Mijn klanten zijn dus mijn netwerk :j
Want van klant A heb ik de dochter, een tante en een buurvrouw, van klant B twee zussen, een vriendin, een nicht. Van klant C een collega, de moeder, een klasgenootje van de dochter, etc...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:08

Ik zie netwerken als het zelf contact leggen en contact onderhouden met mensen waar je (eventueel in de toekomst) wat aan zou kunnen hebben. Dan heb ik het bijvoorbeeld over samenwerkingen. Ik schrijf bijvoorbeeld wel eens teksten voor iemand en in ruil daarvoor ben ik met de ander gaan zitten om mijn assortiment door te nemen, zodat ik duidelijker voor mezelf kreeg waar ik de focus op wou leggen.

Wat jij omschrijft is mond-tot-mond reclame. De beste reclame die er is!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:31

Wat jij beschrijft is ook je netwerk, maar je klanten behoren imo ook tot je netwerk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:54

Als je aan het netwerken bent, en van netwerk een werkwoord maakt, dan ben je "zelf" onderdeel van de actie.
Als alleen je klanten voor je aan 't werk zijn, ben "jij" dus niet aan het netwerken.
Maar is het netwerk vanzelf voor jou aan het werk. En dat kan inderdaad "een" resultaat eerder door jou uitgevoerd netwerken zijn.

Het netwerken zelf, heeft jou nodig om contact te leggen.
Want netwerken is het zelf deelnemen aan het leggen en onderhouden van contacten.

Als je klanten (uit je netwerk dus bijvoorbeeld) andere klanten aandragen voor je, dan is dat zoals Joyce hierboven al beschreef: Mond-tot-mond reclame

Netwerken is als jij bijvoorbeeld naar een beurs gaat en met bestaande én nieuwe potentiële klanten een praatje gaat maken.
Om jezelf te introduceren, nieuwe contacten te maken, bestaande contacten te onderhouden, en hopelijk je netwerk uit te breiden.
Resultaat kan daaruit zijn dat bestaande klanten je nog liever vinden én dat je mogelijk nieuwe klanten kunt vinden.

En in een ideaal resultaat, zullen die nieuwe klanten jou aanbevelen aan hun kennissen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:03

Goed omschreven Femke! Thanks voor de aanvulling :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:11

E-boekhouden.nl heeft nu een actie waarbij je een jaar lang een gratis account krijgt als je net start :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:32

Goede tekst voor ons ondernemers!
Ik krijg de laatste tijd best wel wat mailtjes van ondernemers die tegen me zeggen ik DOE AL ALLES en toch stroomt het niet hoe kan dit nou? Ik doe het precies zoals jij zegt, of die andere business coach, of zoals het in de boekjes staat geschreven. Ik werk me helemaal in de rondte voer actie op actie uit maar toch komt er nog bijna geen cent binnen. HOE KAN DIT? Tja daar zijn dus echt heel veel redenen voor te bedenken. Maar hier een opsomming van hoe ja het anders zou kunnen doen. En in 2016 te veranderen.

1. Volg mij niet, volg een andere business coach niet, maar volg jezelf. Een business coach kan je helpen om je eigen pad te vinden, je leren over verschillende strategieën, je over drempels helpen, maar ontwikkel je eigen methode, je eigen stem, je eigen ik. Vanuit de diepste vezels van je lijf.
2. Fake it till you make it werkt niet. Op Facebook lees ik genoeg berichten van ondernemers die faken heel succesvol te zijn, maar ik voel meteen dat dit niet klopt. En als ik dat voel, voelen anderen dat ook. Bouw op door waarde te geven en te creëren niet door te pretenderen heel succesvol te zijn.
3. GELOOF in jezelf en in je dienst. Als je niet in jezelf gelooft dan geloven je potentiële klanten je ook niet.
4. Zet je werk neer vanuit een intentie. Een intentie om anderen te helpen, om lief te hebben, licht te verspreiden, een mooie plek voor jezelf te scheppen, mooie reizen te maken, etc. Heb je geen intentie of geen heldere intentie dan stroomt het niet.
5. Creëer waarde en vraag waarde. Ik ben echt geschrokken van de workshops die ik laatst heb gegeven. Ondernemers die nauwelijks geld durven te vragen voor hun diensten, omdat ze zo graag willen helpen. Je helpt mensen NIET door weinig geld te vragen en jezelf weg te cijferen.
6. Stop met pleasen. Je kan niet tegen iedereen JA zeggen. Kijk als je met iemand werkt of dat 100% raakt aan jouw missie. Is dat niet het geval zeg dan NEE. Je zal dan mensen teleurstellen, maar de mensen die je teleurstelt zetten hun eigen agenda voorop. De mensen die met jouw NEE kunnen dealen zullen je nee liefdevol accepteren (les geleerd van Oprah)
7. Heb focus en durf te kiezen. Wees heel gericht en specifiek in wat je aanbiedt. En bied 1 ding tegelijk aan. En focus je daar helemaal op.
8. Durf te bouwen aan je bedrijf en verwacht niet binnen een jaar heel rijk te worden. Durf een realistisch inkomen als doel te hebben. Wanneer je aan realistische cijfers gaat werken, komt de rest vanzelf.
9. Volg je gevoel en durf weer los te laten als je niet op het juiste spoor zit. Als je het gevoel hebt dat het totaal niet lekker loopt, dan moet je iets los laten en weer terug gaan naar je gevoel. Je ware ik. Dat wat jij te doen hebt.
10. De enige naar wie je echt moet en kan luisteren is naar jezelf. Jij bent de image maker van jouw leven. Jij bent de enige die daar verantwoordelijk voor is en voor kan zijn. In goede en in slechte tijden, soms moet je dealen met bepaalde omstandigheden, maar weet ook dat door te kijken naar bepaalde situaties jij je leven kan veranderen.
11. Sta open, open voor de wonderen op je pad. Zie de tekens, bewonderen je geliefden om je heen. Houd van het leven zoals het is. En grijp aan dat jij in deze wondere tijd, op een bijzonder goede plek op aarde leeft. Dat is niet voor niets. Je kan meer dan 99% van de mensheid alleen al doordat je hier woont.
12. Laat het geld stromen. Durf te investeren. Durf te geven en te nemen. Zie geld als energie. Als je er de beste intenties aan geeft dan kan je geld gaan verdienen. En haal er je ook het allermeeste uit met je investeringen.

En nu? Ik kan je helpen! Schrijf je dan in voor de moneyflowchallenge. En je zult zien als je geen geld hebt wordt je creatief en ga creëren en verdienen en als je wel geld hebt kan je nog meer geld maken en de mooiste dingen in de wereld zetten. Continue. Deze geld vaardigheden zou iedere ondernemer moeten hebben. http://www.moneyflowchallenge.nl

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:00

Nee. Ik schrijf me niet in.
Punt 1 neem ik ter harte. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:43

rien10 schreef:
Nee. Ik schrijf me niet in.
Punt 1 neem ik ter harte. :D

:') _/-\o_

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:19

Hahaha, goeie. Maar zijn wel goede tips :D is niet mijn tekst overigens.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:55

Ik had me dus uitgeschreven/. Sinds ik me heb uitgeschreven heb ik me webshop nog online laten staan en krijg ik ineen keer veel orders :O. Dus word weer inschrijven. Had me ook uitgeschreven ivm hypotheek aanvraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:52

Femke schreef:
Mollie én Sisow kosten voor iDeal momenteel allebei precies € 0,45 per transactie.
Voor de overige betaalmethodes is Sisow op dit moment voor veel dingen weer juist net iets duurder dan Mollie.

Ik heb voor Mollie gekozen, omdat ik bij hun gemakkelijk een betaal link kan aanmaken.
Die kan ik dan ook gewoon los naar de klant sturen of in een factuur zetten.
Want ik heb geen webshop om winkelwagentjes en afreken systemen in te implementeren.

Bij Sisow kon ik geen info op de site vinden over de mogelijkheid van een losse betaal link.
Daarom is het in mijn geval Mollie geworden.

We hebben 't in januari over de Payment providers gehad (zie bovenstaand bericht).
Ik kreeg net bericht van Mollie dat ze de tarieven behoorlijk veel lager hebben gemaakt.

Het is nu nog slechts € 0,29 per transactie voor ideal.
En ook enkele andere tarieven zijn lager geworden. *\o/*

Scheelt weer flink in transactiekosten maandelijks.

En natuurlijk ook fijn voor nieuwe ondernemers.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:35

Ik hoop dat Sisow daardoor ook de kosten gaat verlagen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:33

Noean schreef:
Goede morgen,

Ik lees al een tijd mee en loop al een hele tijd met een idee rond.

Onlangs heb ik na lang wikken en wegen een pony-fiets setje uit Amerika over laten komen.
Voorheen waren ze alleen als complete set dus incl. fietsje te koop, maar nu als set dus ik dacht nu probeer ik het eens.

Ik zie net op Facebook dat je het door gaat zetten. *\o/*

Gisteren trouwens een mail ontvangen van Mollie dat ze de kosten per transactie verlaagd hebben naar 29 cent.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:32

*\o/* <3
Ja gisteravond heb ik de definitieve bevestiging ontvangen.
Half mei verwacht ik ze in Nederland.
Ik ben nu bezig met fietsjes en accessoires.

Mijn website heb ik vast online gezet en de facebookpagina loopt ook lekker.
De eerste 8 bestellingen zijn al binnen!
http://www.dutchponypals.nl

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:41

Dat doe je goed zeg! Acht bestellingen al en nog niet alles binnen! Succes!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:50

Super!!! :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:56

Wat super!!

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:21

Dank jullie wel!
Ik ga vanavond even puzzelen met de betaalopties van mijn website.
Ik zag dat mijn provider Jimdo ook mollie aanbied en dat ze kosten 0,29 c. zijn

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:52

Ha, ik zocht al naar dit topic! Bij deze even een stipje. :D Ik ben nog een fris nieuwe ondernemer. Mijn fotografiebedrijfje staat sinds een paar weken ingeschreven bij de kvk. :)

Staan al veel handige tips hier! Als ik vragen had kom ik er nog op terug.

Oh, ik zal me nog even voorstellen:

Isabelle, 19 jaar oud, studeer Grafische Vormgeving. Ik fotografeer nu een paar jaar, met name portretten van dieren en mensen. Mijn bedrijfje heet IHS Fotografie, wat eigenlijk betekent Isabelle Hoekstra's fotografie. Ik zit in het noorden van Nederland :P Nu in het bezit van een Canon 70D en een 50mm f1.8 en een 55-250mm lens.

Ik hoop dit jaar bekender te worden en veel gave shoots te mogen doen! Hier ga ik ook veel zelf voor proberen. Op mensen af stappen, promotie doen, visitekaartjes uitdelen etc.. Veel bezig op facebook. En uiteraard mond op mond reclame!