Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:47

Hi allemaal,

Het is alweer een poosje geleden....ik heb de BVP niet gehaald en ben per staande voet ontslagen.....
Inmiddels heb ik nu een andere baan waar ik het wel naar mijn zin heb.
Ik ben er zeer trots op dat ik het geprobeerd heb!

Hidalgo24

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:53

Jeetje op staande voet ontslagen! Wat doe je nu voor werk?

Gister heb ik de afspraak gemaakt voor mn 2e gesprek. Jeetje wat ik daarvoor allemaal moet doen!
Eerst krijg ik via de mail een of andere zelfreflectietest, dat moet ik met een mobiliteitsadviseur gaan praten, dan 2e gesprek en nog een meeloopdag!

Ik weet nog niet zeker of ik daar allemaal wel zin in heb. Vind het best leuk om als doktersassistente te werken en kan makkelijk er naast iets anders studeren, vind zoveel dingen leuk haha.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:57

Ik ben weer terug gegaan naar kantoor.
Ik werk nu weer als management assistent.
Verdient trouwens wel beter..

Maar ja, ik had de switch gemaakt uit interesse en niet uit financieel oogpunt, maar ik moet eerlijk zeggen dat het toch wel weer lekker is echt salaris te hebben.

Je moet inderdaad erg veel doen! Ik heb alleen een gesprek gehad en was toen al aangenomen!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:04

Jammer dat je de BVP niet doorgekomen bent avanoort. Gelukkig heb je er geen spijt van dat je het toch geprobeerd hebt!

Hidalgo, er zijn inderdaad ziekenhuizen waarbij je ongeveer een hele procedure moet doorlopen haha. Ik heb gelukkig maar 1 gesprek gehad, ik houd daar toch al niet zo van :D

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:53

He Hidalgo24, leuk dat je bij het Amphia hebt gesolliciteerd... ik begrijp voor tweede deskundigheid? Leuk joh! Ik ben inmiddels (net, van maart groep) tweedejaars en heb het over het algemeen erg naar mijn zin.
Ook ik ben helemaal door die mangelmolen gehaald. Twee gesprekken, nog wat testen via internet en een persoonlijk gesprek over....jawel...mezelf (walgelijk!). Achteraf heb ik daar toch best wat aan gehad, al vertelde die vrouw mij niets nieuws over mezelf.
Ben benieuwd of we binnenkort op de OK zien lopen!

Ps, wat jammer dat er toch ook veel mensen niet door de BVP komen! En dat je dan ook zo meteen wordt weggestuurd.....gadver.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:38

Het is een behoorlijk strenge selectieprocedure. Van de 40 man waarmee wij mee begonnen zijn, zijn we nu aan het einde van de opleiding nog maar met 20 man. Gemiddeld vallen er ieder jaar bij ons op de opleiding zo'n 50% uit.

Ik ben gelukkig bijna klaar :D. 27 augustus is als het goed is mijn diplomauitrijking.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:11

Hallo allemaal,

Ik wil graag mee kletsen! Ik wil graag operatie assistent worden. Ik krijg in juli me diploma voor dierenarts assistente.
Ik heb al gesolliciteerd in verschillende ziekenhuizen. Ik ben bij 2 verschillende ziekenhuizen op gesprek geweest. Bij de eerste ben ik afgewezen. Begin deze week hoor ik wat van de 2e.
pfff... ik heb zo veel last van sollicitatie vrees waardoor het gesprek zo stroef loopt. echt balen ik wil dit zo graag maar, ik vrees er een beetje voor.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:17

Leetjuhh schreef:
Ps, wat jammer dat er toch ook veel mensen niet door de BVP komen! En dat je dan ook zo meteen wordt weggestuurd.....gadver.

Ik kwam fluitend door de BVP (ook Amstel Academie). Fluitend door mijn proeftijd in het ziekenhuis. En werd 3 weken later ontslagen omdat mijn begeleidster het niet met me zag zitten op de afdeling (had een keer of 5 met haar samengewerkt en haar manier van doen was heel anders dan de rest van het team). Ik ben nu inmiddels ruim 2.5 jaar werkzaam als tandartsassistent en dat bevalt gelukkig ook prima. Collegaatje van me is in haar 3e jaar ontslagen (zij deed opleiding tot Anesthesie-Medewerker), ook al om vage redenen.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:39

huh echt gek! in welk ziekenhuis was dat dan?

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 00:15

even een vraagje voor de mensen die al als ok assistente werken.

Het is voornamelijk staand werken, is dat goed vol te houden? of hebben sommige daar echt problemen mee?

jeetje wat raar dat mensen zomaar ineens op straat worden gezet.

ojaa en nog een brutaal vraagje, wat is nou eigenlijk het salaris in het eerste jaar? Ik heb wel begrepen dat als je al diploma's in de zorg heb dat je naar een hogere schaal gaat (in het zkh waar ik dan heb gesolliciteerd).

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:44

vreemd gabyfedde :?

tequila, wat gezellig! hopelijk is dit bericht positief!!

hildago, het is zwaar, maar het went :) en je kunt tussendoor wel zitten, en ook zijn er speciale sta-krukken waar je tegenaan kunt leunen.. die zijn bij ons net nieuw en worden nog niet veel gebruikt maar het is wel fijn

en bij ons in het ziekenhuis is het zo dat je als je in het ziekenhuis werkte al, dat je dan niet achtertuit gaat op loon.
ik kwan direct van school dus kreeg minder. maar ook dat is weer verschillend per ziekenhuis.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:54

het is idd geen licht werk. Kan merken nu ik leerling ben dat ik behoorlijk moe ben savonds... alles goed voorbereiden en je best doen op werk vergt best veel van je, tenminste wel van mij...

Maar goed even doorzetten denk ik maar :D

wat een rare nare berichten over mensen die ontslagen zijn... kan toch niet zomaar??

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:22

Ik snap best dat leren en werken natuurlijk erg vermoeiend is. Maar ik bedoel eigenlijk meer, heb je bv snel last van je rug of misschien erg vermoeide benen, heb je speciaal schoeisel aabgeschaft?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:24

is toch per persoon verschillend ;)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:25

ik denk dat morgen hoor van het ziekenhuis of ik aangenomen ben of niet... Ik denk zelf van niet omdat ik zo slecht ben in die gesprekken en met nieuwe mensen enzo.

Hidalgo24: heb je zelf wel eens stage gelopen waarbij je veel moet staan? sommigen mensen hebben sneller last van hun rug dan anderen. ik denk dat je gewoon even moet wennen. goede schoenen zijn altijd belangrijk bij zulk werk. op de ochtend dat ik mee heb gelopen op de ok zag ik ze allemaal met croc's.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:15

iTequilai schreef:
ik denk dat morgen hoor van het ziekenhuis of ik aangenomen ben of niet... Ik denk zelf van niet omdat ik zo slecht ben in die gesprekken en met nieuwe mensen enzo.

Hidalgo24: heb je zelf wel eens stage gelopen waarbij je veel moet staan? sommigen mensen hebben sneller last van hun rug dan anderen. ik denk dat je gewoon even moet wennen. goede schoenen zijn altijd belangrijk bij zulk werk. op de ochtend dat ik mee heb gelopen op de ok zag ik ze allemaal met croc's.

Heb je al iets gehoord van het zkh?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:13

En al iets gehoord?

Het staan went met de tijd, al ben ik nog altijd erg moe als ik bij zeer lange ingrepen heb gestaan die 5 tot 6 uur duren. Dan kun je me in de avond wegdragen. Wel heb ik sinds kort andere klompen. Ik had eerst van die witten die door het ziekenhuis werden verstrekt, maar daar kreeg ik erg last van mijn knieen en benen van. Sinds kort heb ik Birkenstock klompen en deze zitten echt heerlijk, geen greintje last meer. Crocs mogen bij ons niet. Ten eerste zitten er gaten in, en ik kan je vertellen, is niet fijn als je in een liter bloed staat. En daarnaast geleiden ze statische electriciteit en kunnen ze mogelijk gevaarlijk zijn voor patienten.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:06

dat statische electriciteit verhaal is volgens mij iets van vroeger, tegenwoordig zijn ok's anders opgebouwd, tenzij je misschien in een oude ok werkt... Maar idd crocs zijn qua opvang van bloed niet erg handig nee :=

ik moet nog opzoek naar goede nieuwe schoenen.. last van rug en knieen, dus maar eens kijken wat het beste voor mij is.. die wolkys van plastic blijken ook goed te zijn...

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:27

ik ben aan t rondkijken naar iets voor mn toekomst...heb nu SPH diploma maar al dat sociale gepraat en constant op jezelf reflecteren en erover praten is niet iets wat ik graag mijn hele leven doe. Ben toch iemand van t handelen en bezig zijn. Nu lijkt me operatie assistent misschien wel wat, helemaal omdat ik een tweede opleiding volgens mij geheel zelf moet betalen (geen stufie enz meer...) alleen heb ik dus suikerziekte en ik vraag me af of ik dat kan combineren met dit beroep...

wat houdt t bij mij in? 4 x per dag spuiten voor de maaltijden (ben wel flexibel met de tijden) en eventueel als ik een hypo voel aankomen even snel extra suiker nemen. Maar ik vraag me af of die mogelijkheid wel er is/geboden wordt bij zo'n hele lange operatie...Hebben jullie daar ervaring mee/een idee van? En draaien jullie veel wisselende diensten (tijdens opleiding/werk)? Wel even pauze tussendoor?

voor ik serieus verder ga zou ik graag een idee ervan krijgen zodat ik niet weer met me neus in de boter val dat t niet kan...(best lastig nl.) Ik hoor t graag :)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:33

ik ben niet aangenomen :(

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:51

jammer zeg! had je nog andere sollicitaties lopen?

ik heb geen ervaring met mensen met suikerziekte asje, maar ik neem aan als je er zelf duidelijk in bent dat het opzich wel goed in te passen moet zijn...
Wij gaan smorgens voor we beginnen altijd nog even wat drinken dan daarna nog koffiepauze van kwartier smorgens en dan tussen de middag een half uur en meestal smiddags nog een koffiepauze.. is natuurlijk wel afhankelijk van een grote ok natuurlijk...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:31

asje86 schreef:
ik ben aan t rondkijken naar iets voor mn toekomst...heb nu SPH diploma maar al dat sociale gepraat en constant op jezelf reflecteren en erover praten is niet iets wat ik graag mijn hele leven doe. Ben toch iemand van t handelen en bezig zijn. Nu lijkt me operatie assistent misschien wel wat, helemaal omdat ik een tweede opleiding volgens mij geheel zelf moet betalen (geen stufie enz meer...) alleen heb ik dus suikerziekte en ik vraag me af of ik dat kan combineren met dit beroep...

wat houdt t bij mij in? 4 x per dag spuiten voor de maaltijden (ben wel flexibel met de tijden) en eventueel als ik een hypo voel aankomen even snel extra suiker nemen. Maar ik vraag me af of die mogelijkheid wel er is/geboden wordt bij zo'n hele lange operatie...Hebben jullie daar ervaring mee/een idee van? En draaien jullie veel wisselende diensten (tijdens opleiding/werk)? Wel even pauze tussendoor?

voor ik serieus verder ga zou ik graag een idee ervan krijgen zodat ik niet weer met me neus in de boter val dat t niet kan...(best lastig nl.) Ik hoor t graag :)

Bij langere ingrepen geven wij elkaar af en toe een glaasje limonade met een rietje, of een snoepje. Duw je als omloop zo in het masker van je steriele collega ;)
Als je zorgt dat je iets bij je hebt dat een collega je kan geven, is dat een kleine moeite :)

In een dienst weet je nooit hoe het gaat, je kunt een rustige avond hebben, of de hele avond en nacht bezig zijn...

Over het lange staan: als ik een lange operatie ga doen, pak ik er eigenlijk altijd een sta-hulp bij. Een hoge kruk waar je even op kan zitten, als is het maar een half minuutje. Dat scheelt al veel.
Je kunt ook steunkousen kopen, die vond ik ook fijn, alleen heb ik zo na een tijd kapotgetrokken.
Verder genoeg afwisselen met korte en lange ingrepen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:38

Tijdens langere ingrepen sturen wij vaak ook een collega naar de dropjespot......... En die dropjes kunnen heel goed onder het mondmasker door je mond ingeduwd worden. Bij ons merk ik wel dat je niet op vaste tijden eet. Soms eet ik al om half 12, soms pas om half 3 (als het echt uitloopt). De middagpauze die wordt bij ons slecht afgelost en die mis ik dan ook vaak. Diensten dat is erg afhankelijk. Er zijn diensten dat ik 2,5 uur slaap, maar vorige week had ik een dienst waarin niets, maar dan ook echt niets gebeurde.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:02

fijn om dit allemaal te lezen :) . Dan weet je dadelijk wat je allemaal te wachten staat.
Maar hoe nou als je snotverkouden bent en elke minuut je neus moet snuiten??? Iedereen wordt tevens een keer verkouden, ben benieuwd... :)

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:04

Hoihoi
Ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat ik aangenomen ben als leerling anesthesie medewerker!! Ik ben heeeeeel blij!!