examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:45

LoveGlove schreef:
Pabie schreef:

http://wanneergeslaagd.nl/vwo/cum-laude/

het betreft dus gemideld een 8.0 of hoger dus een7.5 werkt dan niet als er 8 stond had je idd gelijk :Y)

edit:
niet alle regels zij voor alle niveaus precies t zelfde maar die 8.0 wel

http://wanneergeslaagd.nl/vmbo/cum-laude/
http://wanneergeslaagd.nl/havo/cum-laude/

Het gemiddelde van de AFGERONDE CIJFERS is 8,0

ja daarmee bedoelen ze het gemiddelde van je eindcijfers voor vakken geeft een 8.0 niet een 7.5 je mag het gemiddelde van je gemiddelde cijfers niet afronden.

met een
7.4 ->7
8.3 -> 8
8.3 -> 8
8.3 ->8
8.4 -> 8

hier mee zijn je onafgeronde cijfer gemiddeld een 8.14
Echter gaan ze uit van je AFGERONDE cijfers hiermee heb je "maar" een 7.8 gemiddeld en dus niet genoeg voor cum laude.

Het cum laude cijfer word niet afgerond, ze rekenen enkel met afgeronde cijfers.

als je op een vak een 7.5 hebt wordt het dus wel naar een 8 afgerond maar voor cum laude geldt dit niet

WithinYuuri

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:27

Ik ben ook geslaagd, cum laude :D

Balen voor iedereen die gezakt is...

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:15

Ik ben voor de tweede keer geslaagd voor de havo :)F

Voor wiskunde ce een 6.0 gehaald en ik ging de examens in met een 7.6 dus gemiddeld afgerond nog een 7!
Voor economie ce een 7,4 en ik ging de examens in met een 8,4 en daar sta ik gemiddeld afgerond nog een 8 voor :)

Succes aan de mensen met een herkansing, ik zal voor jullie duimen! En de mensen die gezakt zijn.. wat gaan jullie komend jaar doen, vavo?

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:25

Iedereen succes met het leren voor de herkansing en de herkansing zelf, jullie kunnen het.
Ik ga straks mijn cijfer lijst ophalen, ik heb heel nieuwsgierig naar mijn cijfers.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:26

Ik ben onverwachts ook in een keer geslaagd! Dinsdag ga ik wel nog een poging doen om de 5 voor duits naar een 6 op te krikken! Maar het is feest bij mij thuis!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:16

GabyShyy schreef:
Ik heb mijn cijfers terug. En van de 4 vakken heb ik 1 onv. Wilt iemand mij helpen met bereken wat ik moet/mag halen om te slagen? Voor de 3 andere vakken die nog moeten komen. Want ik snap niks van de regels die ik op internet lees. Ik zou mijn cijferlijst pb kunnen sturen. Ben namelijk erg bang nu dat het erg lastig wordt om te slagen...

Ik wil je wel helpen. :j Ik heb voor mezelf ook een enorme berekening gemaakt die best wel klopte. :j

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:09

NinkeG schreef:
Ik ben voor de tweede keer geslaagd voor de havo :)F

Voor wiskunde ce een 6.0 gehaald en ik ging de examens in met een 7.6 dus gemiddeld afgerond nog een 7!
Voor economie ce een 7,4 en ik ging de examens in met een 8,4 en daar sta ik gemiddeld afgerond nog een 8 voor :)

Succes aan de mensen met een herkansing, ik zal voor jullie duimen! En de mensen die gezakt zijn.. wat gaan jullie komend jaar doen, vavo?

Gefeliciteerd! Ik doe dit jaar al Vavo. Als ik voor economie een 5.1 haal dan heb ik volgend jaar gs op de vavo, als ik een 6.6 haal ben ik ook geslaagd voor gs.

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:37

Resistance schreef:
GabyShyy schreef:
Ik heb mijn cijfers terug. En van de 4 vakken heb ik 1 onv. Wilt iemand mij helpen met bereken wat ik moet/mag halen om te slagen? Voor de 3 andere vakken die nog moeten komen. Want ik snap niks van de regels die ik op internet lees. Ik zou mijn cijferlijst pb kunnen sturen. Ben namelijk erg bang nu dat het erg lastig wordt om te slagen...

Ik wil je wel helpen. :j Ik heb voor mezelf ook een enorme berekening gemaakt die best wel klopte. :j

Ik ben inmiddels al geholpen! :D wel heel erg bedankt.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 11:10

Ik heb een 4.9 op duits gehaald en heb dus een 5 op mijn eindlijst. De rest allemaal 6. Het blijft nog wel een beetje in mijn hoofd zitten, herkansen of niet. Wat zouden jullie doen?

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:13

iiSunshine schreef:
Ik heb een 4.9 op duits gehaald en heb dus een 5 op mijn eindlijst. De rest allemaal 6. Het blijft nog wel een beetje in mijn hoofd zitten, herkansen of niet. Wat zouden jullie doen?

Als je normaal hoger haalt, zou ik het wel doen!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:01

Ik moet een herkansing doen, omdat ik gezakt ben met 0,2 te kort. Ik ben echt heel erg teleurgesteld en zie niks meer zitten.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:33

_mjwb schreef:
Ik moet een herkansing doen, omdat ik gezakt ben met 0,2 te kort. Ik ben echt heel erg teleurgesteld en zie niks meer zitten.

Kop op! 0.2 is niet zoveel toch? Dat kan je echt wel verbeteren!!! Nog even de moed erin houden en nog één keer knallen :(:) +:)+

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 13:08

manonnevot schreef:
iiSunshine schreef:

Als je normaal hoger haalt, zou ik het wel doen!

ik haal normaal niet hoger :+ alle oefen toetsen had ik rond de 4,5. en ik ben gewoon verrekte slecht in duits

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:21

Ik ben echt teleurgesteld in mezelf. Ik heb voor de examens zelf maar één enkele 8 gehaald. Één 7,8 en de rest is allemaal lager dan een 7. En voor Nederlands heb ik zelfs een 5,1. Ik heb zo hard mijn best gedaan. Dat was blijkbaar niet goed genoeg. Waarschijnlijk zal het het meeste komen doordat ik zoveel problemen had met me te concentreren. Kun je precies zien hoeveel effect dat bij mij heeft. Ik wilde echt heel graag cum laude slagen :(

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:29

LoveGlove schreef:
Ik ben echt teleurgesteld in mezelf. Ik heb voor de examens zelf maar één enkele 8 gehaald. Één 7,8 en de rest is allemaal lager dan een 7. En voor Nederlands heb ik zelfs een 5,1. Ik heb zo hard mijn best gedaan. Dat was blijkbaar niet goed genoeg. Waarschijnlijk zal het het meeste komen doordat ik zoveel problemen had met me te concentreren. Kun je precies zien hoeveel effect dat bij mij heeft. Ik wilde echt heel graag cum laude slagen :(

Ik heb hetzelfde, achja. We zijn geslaagd! Het naampje 'cum laude' maakt echt geen verschil in de toekomst!

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:29

LoveGlove schreef:

Joh, maakt toch niks uit! Geslaagd is geslaagd!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:52

manonnevot schreef:
LoveGlove schreef:

Ik heb hetzelfde, achja. We zijn geslaagd! Het naampje 'cum laude' maakt echt geen verschil in de toekomst!

Voor mij wel. Een 7 is voor mij een onvoldoende.
A12345678910 schreef:
LoveGlove schreef:

Joh, maakt toch niks uit! Geslaagd is geslaagd!

Voor mij maakt het wel wat uit. Het betekend niet dat ik nier blij ben, maar ik ben wel gewoon heel teleurgesteld in mezelf, want ik weet dat ik veel beter kan dat een 6je

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:04

LoveGlove: Houdt je er rekening mee dat jouw reactie best vervelend over kan komen voor de mensen die gezakt zijn of een her hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:08

LoveGlove schreef:

Je zal je maar ergens zorgen over maken... :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:22

vevina schreef:
LoveGlove: Houdt je er rekening mee dat jouw reactie best vervelend over kan komen voor de mensen die gezakt zijn of een her hebben.

Ja dat weet ik. Sorry voor die mensen. Het spijt me echt. Het moest er even ergens uit denk ik...

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:39

Ik zou me echt niet druk maken, je bent tenminste geslaagd

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:46

_mjwb schreef:
Ik zou me echt niet druk maken, je bent tenminste geslaagd

Ja dat weet ik. Maar ik ben niet zo. Maarja goed, we hebben het er niet meer over

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:49

_mjwb schreef:

you got thiiiissss!!! 0,2 kun je echt! Nu is het maar 1 examen dus je hebt geen last van alle vermoeidheid plus je weet al hoe het is dus ook minder spanning! Nog 1 keertje knallen en je bent er! *\o/*

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:06

Oh ik was zo druk met iedereen feliciteren en feest vieren dat ik bokt gewoon vergeet..
Dus bij deze GEFELICITEERD aan alle mensen die geslaagd zijn!
Heel veel succes aan alle mensen met een Her! En natuurlijk balen voor de gene die gezakt zijn, volgend jaar weer een kans.

Zelf ben ik geslaagd voor mijn mavo diploma en zelfs boven verwachting. Ik mag namelijk naar de havo want ik heb een 6,9 gemiddeld. Voor Engels ben ik uiteindelijk geeindigt op een 4,5. Deze ga ik vrijwillig herkansen.

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:38

Gefeliciteerd voor alle geslaagde! En balen voor alle gezakten... ontzettend balen maar niet opgeven zeker met een her niet!

Hier ook geslaagd :D