VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:11

Super leuk zo'n beroepenmarkt! Recht & management lijkt me ook echt super leuk. :D

Vervelend Kimara! Maar ik kan je vertellen, ik doe er ook echt langer over dan 2 uur! Ik zit niet echt tot 's avonds laat, maar dat hangt ook af van de hoeveelheid. Als tip: in het hele weekend al zoveel mogelijk doen voor de hele week. Dat helpt echt!

Ik heb bijv als ik wiskunde, maatschappijleer en geschiedenis moet maken ben ik al 1,5 uur bezig. Gewoon omdat dat allemaal ruim een half uur duurt om te maken. :+ Dan red ik die 2 uur ook niet hoor.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:16

@kimara

Elke dag maar 2 uur aan huiswerk red ik ook niet, ik ben vaak veel langer bezig. En op zich kan ik best goed plannen :') en idd in het weekend vooruit werken, dat werkt echt super :) succes!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:42

Heeeel veel plezier in Rome Yanick! Is echt een gave stad <3

Wij mogen kiezen tussen Italië, Londen en Tsjechië. Ik weet nog niet waar ik heen wil

Ik ben best wel goed in plannen, maar hou me nooit aan 2 uur per dag ofz. Zou ik opzich wel redden, maar ik maak ook al veel hw op school

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:02

@kimara, wat ik altijd doe is op zaterdag alles maken wat ik opgegeven heb gekregen en verder zoveel mogelijk maken in de lessen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:08

Wij mochten kiezen tussen Londen, Parijs, Berlijn, York of Oxford, ik ga naar Berlijn. :))

En in de 6e New York of Rome <<)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:40

Kimara, ik vind 2 uur eerlijk gezegd ook best kort. Bij ons wordt gezegd dat je maximaal 3 uur aan je huiswerk mag zitten.
Ik hou zelf niet zo van vooruit werken, maar ik plan wel altijd dingen in. Meestal hou ik me daar wel aan, maar soms ook niet.
Wij mogen dit jaar kiezen tussen Aken en Lille, maar ik ben al naar Aken geweest, dus weet ik zeker dat ik naar Lille ga.

Ik kwam er trouwens helaas vanmorgen pas achter dat ik om 11 uur moest beginnen, en niet om 9.55, beetje jammer, want nu ben ik veel te vroeg mijn bed uit gekomen :')

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:11

Wij kunnen kiezen uit Praag, Berlijn, Barcelona, Toscane en de gymnasiasten uit Rome.

Nu gaan dus al mijn vrienden naar Rome, maar ik mag niet -O-
Misschien dat ik met een groepje van mijn klas naar Barcelona ga, maar dat is met het vliegtuig en dat vind ik niet zo tof :o
Anders misschien naar Toscane, maar ik weet niet wie daar naartoe gaan en daar ben ik al eens geweest.
Ook Berlijn (vanwege de leuke leraren) en het thuisblijfprogramma ga ik maar eens overwegen, als thuis blijven leuk is kan dat opzich ook nog.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:14

Wij mogen dit jaar kiezen uit Berlijn en China. Ik heb Berlijn gekozen, vind China echt te ver en ik lust geen Chinees :') :D

Maar daar gaan we dus de week na de herfstvakantie al heen *\o/*

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:19

YvonRondo schreef:
Wij mogen dit jaar kiezen uit Berlijn en China. Ik heb Berlijn gekozen, vind China echt te ver en ik lust geen Chinees :') :D

:') :') :') :') _/-\o_

Eigenlijk best een rare keuze China en Berlijn!!
Ik vind China ook aardig ver weg voor een middelbare school inderdaad!

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:20

elise21 schreef:
YvonRondo schreef:

:') :') :') :') _/-\o_

Eigenlijk best een rare keuze China en Berlijn!!
Ik vind China ook aardig ver weg voor een middelbare school inderdaad!

Ja vind ik ook, je bent dan ook echt 2 weken weg. Niks voor mij! Ik hou sowieso al niet van reizen maar naar Berlijn lukt nog wel, maar dan gaan er ook alleen maar leuke mensen mee :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 16:55

Kimara_00 schreef:
Heel veel plezier Yanick!
Ik ga dit jaar op werkweek. We konden kiezen uit Parijs, Londen, Berlijn, Rome en Istanbul. Die laatste 2 heb je ook verplicht een uitwisseling. Ik houd daar niet zo van, maar anders was ik ook voor Rome gegaan. Nu ga ik naar Parijs :D (in de week voor de meivakantie)

Inderdaad handig Yvon :') ;)
Gelukkig is de rest van de week wel rustig.

Leuk Lianne! Het is inderdaad nog wel vroeg, maar ik weet ook al heel lang dat ik de bachelor opleiding diergeneeskunde wil doen en daarna de master opleiding paard :D

Ik ben niet zo heel goed in plannen. Ik probeer m'n huiswerk meestal wel 3 dagen van te voren te maken of te beginnen met leren. Maar meestal zit ik nog tot 12 uur 's nachts aan mijn huiswerk, bezig met het huiswerk voor de volgende dag.. Ik heb een gesprek met mijn mentor gehad, hij zei dat ik maar maximaal 2 uur per dag aan mijn huiswerk mag zitten. Over een paar weken (ik weet niet hoeveel) hebben we weer een gesprek. Maar als ik dat echt zou doen, dan heb ik heel veel huiswerk nog niet af, dan loop ik achter en als docenten dan nieuwe stof uitleggen zou ik niet weten waar ze het over hebben. Het is me sinds dat gesprek (dat was vorige week maandag) dan ook nog niet gelukt om mijn huiswerk binnen 2 uur allemaal af te hebben.
Woensdag heb ik een duopresentatie voor Nederlands in de vorm van een betoog. In mijn agenda stond 3 weken geleden: "Beginnen aan duopresentatie" en 1 week geleden "Duopresentatie af hebben", dan zou ik nog een week de tijd hebben om goed te leren. Maar ik was steeds tot 's nachts bezig met hw voor de volgende dag, als ik dat af had ging ik slapen, ook al was dat nog maar voor kort. Ik had dus geen tijd om aan die presentatie te werken. Nu had ik hem vandaag pas af en is morgen de enige dag dat ik er voor kan leren en dan heb ik ook nog al m'n andere huiswerk erbij.
Zo gaat het dus wel vaker met allemaal dingen en ik word er gek van, waarom lukt dit andere mensen wel en mij niet? :?

Sorry voor m'n lange verhaal maar ik moest het even kwijt. Heeft iemand misschien nog tips? :+ of misschien heeft iemand anders hier ook wel (een beetje) last van?

Ik verbaas me erover dat jullie allemaal zo lang aan je huiswerk zitten! Op vrijdagmiddag/zaterdagochtend maak ik alles wat ik al op heb gekregen voor de week erop en dan is het doordeweeks een kwestie van max. een halfuurtje per dag. Met leren ben ik wel veel langer bezig.

Ik ga over twee weken naar Londen!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:04

Wow Gerbrich, jij bent snel! Ik zit er gem. zo'n 3 uur per dag aan. Tips heb ik niet echt, maar in het weekend vooruitwerken en in de les al wat doen onder uitleg die je niet snapt helpt ook al heel veel! :j

Wij mochten kiezen uit Londen, Normandië, Oostenrijk, Roemenië (Werkweek), Istanbul (Uitwisseling), Israël (Uitwisseling), Madrid en Rome. Ik ga naar Rome omdat we met een leuke groep mensen samen gaan :D Israël leek me ook erg gaaf, maar dat was best duur.

Leuk Gerbrich! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:23

Gerbrich, hóé krijg je dat voor elkaar? :') Maaaan, dat wil ik ook hahaha. Heb je zo weinig huiswerk dan?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:34

3 uur per dag? :oo! Ik zet er per dag uiterlijk zo'n uurtje aan, maar ik heb dan ook niet zo heel veel huiswerk. Wel leuke keuzes waar jullie allemaal heen kunnen! China en Berlijn, dat zijn toch wel twee uitersten :') Ook respect dat veel van jullie al een beetje weten wat jullie willen gaan doen... Ik heb echt nog geen idee. Reisweek hebben we trouwens pas in de 5e, maar ik heb dit jaar excursie Latijn en dan gaan we voor 4 dagen naar Rome!

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:47

@Desiree, ik probeer in het weekend meestal wel veel te doen. Maar vrijdag ga ik gelijk uit school vandaan naar paardrijden, dan ben ik rond 7 uur thuis. Dan avondeten en tv-programma's kijken :+ dus die dag heb ik weinig tijd voor huiswerk. Zaterdag heb ik in de ochtend/middag een voetbalwedstrijd, daarna kan ik wel huiswerk maken. Maar vooral op zaterdag moet ik moeite doen om mezelf er toe te zetten om aan m'n huiswerk te beginnen.. Zondag ga ik in de ochtend naar stal en ben ik ongeveer 15.00 uur thuis, daarna maak ik ook altijd huiswerk. Ik probeer het wel om zoveel mogelijk te doen, maar het gaat helaas niet altijd goed. Maar bedankt voor de tip! :)

Dankje Yvon! :) mij lijkt China inderdaad best wel ver weg voor een middelbare school :+ Bij ons zit soms iemand uit Thailand in de klas. Hij heet Nat en blijft een jaar in Nederland, hij is op uitwisseling met iemand anders. Die is al een jaar naar Thailand geweest. Ik snap eigenlijk niet waarom hij soms bij ons in de klas zit, want zijn uitwisseling zit in VWO 5 :+

@Willianne, ik probeer ook zoveel mogelijk af te maken tijdens te lessen, maar soms hebben we daar ook wel weinig tijd voor en andere keren heb ik het wel al in de les af. Maar meestal hou ik wel veel huiswerk over. Bedankt voor de tips iig! :)

@Kim, hij zei dat een gemiddelde 4 VWO leerling gemiddeld 1,5 uur aan zijn huiswerk zit, met uitschieters tot 2 uur.. Dit lijkt mij zelf ook best kort. Maar het lukt me vaak ook niet eens om binnen 3 uur klaar te zijn, helaas..

@Gerbrich, hij zei inderdaad ook dat als ik een groot so of proefwerk heb, ik er wel langer dan 2 uur per dag over mag doen.
Alvast veel plezier!! :D

Leuk Yael en Franka! :D

Donderdag heb ik weer les van mijn mentor en zal ik tegen hem zeggen dat het me nog niet is gelukt om 2 uur per dag aan m'n huiswerk te zitten én het dan af te hebben.. Ik ben benieuwd wat ik moet doen/veranderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:49

Kimara, dat heb ik ook heel erg hoor!

Ik doe vrijdag ook helemaal niets omdat ik 5 uur thuis ben, mezelf er toe zetten duurt minimaal een uur, dan gaan we alweer eten en daarna heb ik geen zin meer. :+

Zaterdags kan je natuurlijk niet plannen wanneer je een wedstrijd hebt, maar ik zou zondag met de paarden proberen anders in te plannen. Ik doe het nu namelijk zo dat ik in het weekend van 3 a 4 uur tot een uur of 6 naar stal ga. Dan kan ik 's ochtends al mijn huiswerk maken, heb ik een 'deadline' en ben ik niet 'moe' van de paarden. :+

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:12

Vrijdag doe ik inderdaad eigenlijk helemaal niets. Zaterdag probeer ik wel veel te maken maar ben ik meestal niet echt gemotiveerd :+ Zondag moet ik dan nog zoveel mogelijk afmaken, en wordt het meestal wel laat.

Ik kan helaas voor de zondag niet plannen wanneer ik naar stal ga. Het is een privé stal waar ik rijd, geen verzorg-/bijrijd- of eigen paard. De stal is ongeveer van 9.30 tot 15.00 uur open. Ik kan dus geen huiswerk maken voordat ik naar stal ga..

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 18:59

Deetjeeuh schreef:
Gerbrich, hóé krijg je dat voor elkaar? :') Maaaan, dat wil ik ook hahaha. Heb je zo weinig huiswerk dan?

Nah, niet persé weinig. Ik kan gewoon al heel veel in de les afmaken, daqr krijgen wij vaak wel een paar minuutjes voor. Verder wordt het bij de meeste vakken al voor de hele week in magister gezet, dus dan blijft er doordeweeks niet veel over als je dat weekends al maakt. Maar over een hele week zit ik ook echt niet meer dan 5 uur thuis aan mijn huiswerk.

Edit: ohja, ik maak wel écht zelf al mijn huiswerk :+

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:03

Belangrijke toevoeging := In de les alles afmaken komt ook wel bekend voor.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:04

Ik moet aanstaande vrijdag, zaterdag en zondag wel veel gaan leren want ik heb 6 toetsen volgende week... -O-

Dat is wel fijn Gerbrich!

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:04

Sorry voor mijn niet actieve meedoen.. Ik heb het heel druk momenteel met paarden en vriendinnen en tennis etc, dus heb ik niet genoeg tijd om alles door te lezen telkens.
----------------

Ik doe momenteel mijn huiswerk zoveel mogelijk in de les of in tussenuren zodat ik na school alles kan doen wat ik wil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:18

Ik doe ook zoveel mogelijk in de les, tussenuren en in het weekend. Maar in het weekend ben ik dan echt wel lang bezig hoor. :+ Door de weeks nu met toetsen ook wel, al houd ik het niet super goed bij omdat ik ook heel veel tussendoor internet xD

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:01

Zooo jullie gaan snel...

Huiswerk? Twee uur per dag? Wauw dat houd ik nooit uit. Echt max. 1.5 uur. Meestal minder. Maar goed ik ben als het op hw aan komt niet de persoon die het allemaal perfect in orde heeft....

Uitstapjes leuk!! Ik bem in de 2de naar london geweest, vorig jaar Oxford. Dit jaar niets, maar volgend jaar Amerika met een beetje geluk. Als ik niet maar US mag dan kunnen we uit een aantal landen kiezen voor uitwisseling.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:27

Uitstapje, geen idee waar ik heen ga, maar mijn school kennende echt wel iets. Wacht, ik weet het weer :D Ik had over een paar weken op skireis gekund, last minute afgezegd. En ik kan nog naar Polen, maar ik doe liever maatschappelijk stage in Nederland, dus ik ga opzoek naar iets paard gerelateerd <<)

Heel eerlijk? Mijn leven bestaat echt uit school en paarden -O- Op zaterdag probeer ik altijd nog iets "speciaals" te bedenken maar door de week is het: paarden - naar school - paarden - schoolwerk - paarden Y;( Maar ik heb de paarden aan huis dus dan moet ik ook wel naar de paarden :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:28

Ik maak in het weekend mijn huiswerk alleen voor maandag, ik heb geen zin om verder te kijken, dat zie ik dan weer wel.
Ligt bij jullie trouwens facebook er ook uit?

Ik heb net geruiterfit en overal spierpijn.
Ik ga morgen ook voor de eerste keer dit schooljaar weer meegymmen, ik hoop dat ik het volhou met mij enkel, want ik moet wel voor punt.