afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:09

Lijkt me wel als je daar voldoende info uit kunt halen :j
Bij enquêtes is het volgens mij inderdaad zo dat je grotere aantallen nodig hebt, voordat iets betrouwbaar is ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:10

Mijn interviews zijn wel heel kort, maar 5 vragen. En veel respondenten hebben/nemen ook weinig tijd dus het uitgeschreven interview is niet meer dan een half a4.

Gelukkig bevestigen zij wel de doelgroepomschrijving die door de collega's hier gemaakt is.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:13

Oeh jeetje, ik heb interviews ertussen zitten van bijna 1,5 uur :oo
Uitwerkingen van 18 a4tjes :')

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:25

imd schreef:
Handig is dat Laura :') En dat van je docent herken ik wel, dan denk ik een dramatisch stuk ingeleverd te hebben, zijn ze behoorlijk positief. Verwarrend, maar wel fijn! :D
Klinkt interessant, Lisza! Succes :)
Welkom Mark, leuke opdracht zo te horen! Je doet zowel enquetes als interviews dus? Pittig!
Wauw Dide, goed bezig zeg! Ga duimen voor een definitief PvA ;-)

Hier nog maar een dagje theoretisch kader. Gaat best lekker weer. Gelukkig zijn er meer scriptieschrijvers die de hele dag op de uni zitten, dus aan pauzemaatjes geen gebrek. Vriendinnetje kwam net nog met chocola aanzetten :D

Ik doe 15 interviews, 384 enquêtes voor een goede steekproef en daarna nog een focusgroep. :)

Bij ons is de steekproefcalculator ongeveer een bijbel wat betreft enquêtes.
Interviews tot er niets nieuws meer boven komt of tot je het beoogde aantal hebt. :)

Werken jullie nu allemaal tijdens je afstuderen bij een bedrijf of ook vanuit huis? :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:29

Markkie8 schreef:
imd schreef:
Handig is dat Laura :') En dat van je docent herken ik wel, dan denk ik een dramatisch stuk ingeleverd te hebben, zijn ze behoorlijk positief. Verwarrend, maar wel fijn! :D
Klinkt interessant, Lisza! Succes :)
Welkom Mark, leuke opdracht zo te horen! Je doet zowel enquetes als interviews dus? Pittig!
Wauw Dide, goed bezig zeg! Ga duimen voor een definitief PvA ;-)

Hier nog maar een dagje theoretisch kader. Gaat best lekker weer. Gelukkig zijn er meer scriptieschrijvers die de hele dag op de uni zitten, dus aan pauzemaatjes geen gebrek. Vriendinnetje kwam net nog met chocola aanzetten :D

Ik doe 15 interviews, 384 enquêtes voor een goede steekproef en daarna nog een focusgroep. :)

Interviews tot er niets nieuws meer boven komt of tot je het beoogde aantal hebt. :)

Werken jullie nu allemaal tijdens je afstuderen bij een bedrijf of ook vanuit huis? :)

Mooie uitdaging die 384 enquêtes binnen krijgen!

Ik zit zelf fulltime bij een bedrijf :j

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:31

DideH schreef:
Markkie8 schreef:

Lange dagen dus voor jou DideH :) Of valt dat mee? :)
Zeker, ik heb er nu 201 inmiddels. Hij staat sinds gisteravond online :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:43

Markkie8 schreef:
DideH schreef:

Lange dagen dus voor jou DideH :) Of valt dat mee? :)
Zeker, ik heb er nu 201 inmiddels. Hij staat sinds gisteravond online :)

Oooh dat moet goedkomen dan! Netjes!
Jep, dat wel ja, merk ook dat ik niet de hele dag mn concentratie vast kan houden om interviews uit te tikken en dergelijke :') Vooral als ze dus bijna 1,5 uur duren, komt geen eind aan |(

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:01

Laura, betrouwbaarheid verschilt per type onderzoek en ook nav hoe groot je populatie is. Dus single-case studies worden hier ook wel gedaan. Wel is het natuurlijk altijd béter als je meer cases hebt met dezelfde bevindingen.
Haha Dide, heftig zo'n interview dan! :oo

Ik 'heb' geen bedrijf, dus ik moet vanuit huis of de uni werken. Op de uni ben ik veeeeeel effectiever en daar hebben ze chille computers. In de UB ben ik ook stukken effectiever maar daar moet ik m'n laptop meenemen, die minder fijn is. De uni is alleen wel twee keer zover fietsen, dus als ik er niet hoef te zijn voor college of meetings dan beland ik meestal in de UB. Maar ik probeer wel altijd een van de twee te doen ja :)

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:11

Gelukkig kan je op de uni goed werken! :)

Ik hoef op de Hanze niet te gaan werken. Daar zijn ze overal aan het verbouwen.
Ik werk vanuit huis, heb zelf een "chille" computer :+ . Zo kan ik ook gewoon nog werken voor mijn eigen bedrijfje. :)

Imd, jij zat toch ook in het fototopic in het verleden? :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:26

Klopt Mark, ik herkende je naam idd al :P Jij bent nog vrij actief qua fotografie toch, je bedrijf daar ook in dacht ik? Ik inmiddels totaal niet meer eigenlijk, toevallig laatst m'n camera nog afgestoft, maar dat was voor het eerst sinds de zomervakantie :=

Overigens wordt er in de UB ook verbouwd, dus af en toe wat boorgeluiden erdoor :') Maar dat is aardig te handelen, en zelfs dan ben ik productiever dan thuis (ohja, de was moest nog, even m'n slaapkamer opruimen, in de pauze even in de tuin aan de slag, tussendoor boodschappen doen, etc etc := ) Jouw opleiding zit ook op zernike zeker? Wist niet dat ze daar aan het verbouwen waren, op de energy academy na, maar daar heb ik gelukkig geen last van :)

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:30

Yes, in de gebouwen op het Zernike zijn ze ook druk bezig! :) Werkt niet prettig voor mij. :n

Ja klopt, fotografie doe ik nog steeds aan en dat is inderdaad ook mijn bedrijfje. Iets minder nu door het afstuderen, maar zodra de telefoon gaat dan stap ik vaak wel even in de auto. :) Thuis doe ik verder ook wel klusjes, maar die bewaar ik tot de avonden. :) Het loopt niet weg denk ik altijd maar :P
Zonde dat je er niet zoveel meer mee doet! Na het afstuderen toch wel weer? Of ook niet??

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:45

Die verbouwingen op de hanze zijn echt vervelend.. Ik zit eigenlijk (als ik niet ziek ben, heb al griep gehad en nu longontsteking) altijd op het bedrijf waar ik afstudeer.

Morgen ga ik commentaar verwerken van mijn pva. Hoop het snel naar mijn docent te sturen. Ik wil naar de TC..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:51

Welkom Mark! genoeg enquêtes so he!
Ik heb definitieve goedkeuring gekregen op mijn onderzoeksplan van mijn 1e en 2e docent.
Dus nu echt beginnen:)

Flinke interviews Dide! wel interessant lijkt me?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:14

Ah leuk zeg Mark! Ik denk niet dat ik nog weer actief ga worden hoor, het was bij mij meer een fase geloof ik :)) Voor op vakantie blijf ik het leuk vinden hoor, dat dan weer wel.
Oww Suus, wat naar! Heel veel beterschap :(:)
Ah dat is fijn Lisza, succes!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:38

Ah congratz met de goedkeuring Lisza! :)
Zijn inderdaad stevige interviews, maar daar ben ik alleen maar blij mee. Ben bezig met procesbeschrijvingen en een handleiding voor bepaalde functionarissen als extra product, dus hoe meer info ik heb, hoe beter eigenlijk :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:22

Leuk DideH! succes.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:37

Gefeliciteerd Lisa! :) Zet 'm op! :)

Ik zal vandaag 2 interviews gaan houden. Helaas zeggen ze beiden vanmorgen af :(
Wel een nieuwe afspraak gemaakt, maar wel even balen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:41

Hmm dat is vervelend Mark! Hopelijk gaat de nieuwe afspraak wel gewoon door.

Lisa, fijn dat het nu eindelijk is goedgekeurd! Ik heb ook gisteren pas een definitief akkoord op mijn Plan van Aanpak gekregen. Op het onderzoeksplan is nog weinig reactie, terwijl ik al bijna klaar ben met het onderzoek.

Ik probeer nog steeds 3 van de 6 correspondenten telefonisch te pakken te krijgen. Maar ik geef niet op :D Ondertussen verder aan het werken aan deskresearch.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:43

Ja ik hoop het ook! :) Ik maak er nu een relax dagje van en stap zo even in de auto met de camera. Zien of er nog wat te schieten is. :)

Ben dus niet de enige die al zonder goedkeuring is begonnen :P
Hoop dat je die 3 nog even te pakken krijgt. :) Zou mooi zijn voor het weekend :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:48

Ik ben jaloers op de mensen die niet via een bedrijf werken. Heb ook zin om lekker buiten wat te gaan doen :D

Werk nu 40uur per week op het stagebedrijf en iedere zaterdag ook nog 8 uur bij mijn bijbaantje. Moet zeggen dat dat er wel in hakt :O

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:56

Laura, Echt he haha... Ik zit ook gewoon 40 uur op kantoor.. niks voor mij haha

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:03

Vooral nu het zulk mooi weer is en het zonnetje schijnt..
Ik wil tussendoor gewoon even paardrijden, wandelen, buiten zijn :')

Merk ook dat ik echt niet de concentratie heb om zo lang voor die computer te zitten.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:21

Mooi weer???!! Waar moet ik wezen?? Tis hier bewolkt! :(

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:22

Hier in de Achterhoek verdwijnen de wolken nu en komt het zonnetje door! {:}

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:23

Zullen we dan even ruilen van weer?? Jij zit toch op kantoor :P
Nee grapje, dan zal het hier ook straks wel gebeuren hoop ik :)