Ligt er wel heel erg aan welke concentratie waterstofperoxide het is geweest hoor. Van de 3% die bij de drogist verkrijgbaar is zal die hond echt niks oplopen. Het valt uit elkaar in water en zuurstof. Liever dit dan een lepel zout!!!
Wordt vaak voorgeschreven voor mensen met veel gingivitis dacht ik en die krijgen er ook niets van. Of t verstandig is om zelf te gaan dokteren moeten ze zelf weten.
Niet alleen gingivitis maar alle ontstekingen in de mond, na extracties etc. Maar als het een hogere concentratie is geweest kan het wel irriterend zijn voor de slokdarm, maar dat heeft ook niet iedereen standaard in huis (tenzij je kapper bent oid)
fleurtjeuh
Even een vraag hoor, ben zelf paravet maar dit nog nooit zo erg meegemaakt. Heb thuis 4 moederloze kittens, komen van een boerderij moederkat is nooit meer gevonden dus waarschijnlijk dood. Heb de kittens nu 2 weken, waren 3 weken toen ze bij mij kwamen. Vorige week positief getest op Giardia, dus allemaal behandeld met panacur gedurende 3 dgn. 1 kitten blijft achter in groei en heeft fases dat ze veel overgeeft. Van het weekend was het heel extreem en dacht ik echt die red het niet. De rest van de week ging het goed, eet nog niet zoveel als ze zou moeten maar groeit en is heel fit. Gisterenavond weer overgegeven na melkbeurt, komt dan een soort wittig speeksel/slijm uit. Half uurtje na overgeven zat ze weer te miauwen om eten, maar nog even gewacht. Uiteindelijk wat natvoer gegeven, dit at ze zelfstandig goed maar nog geen minuut later alles er weer uit. Kan dit door de Giardia komen? Ontlasting wordt wel dikker, vorige week echt gal en nu richting drolletjes. Andere kittens geen problemen mee en doen het super. Hopelijk heeft één van jullie meer ervaring met Giardia en kittens
Nou en, je hebt m! Gefeliciteerd. Ik was de belangrijkste dingen toen ook vergeten. Maar mijn stagebegeleidster heeft in het gesprek met mijn mentor toen gezegd dat het echt de zenuwen waren. Ik was ook al bang dat ik toen gezakt was. Maar.. Bedenk maar zo. Dat als je was gezakt, je je stage sowieso beroerd had gedaan
De tabletten zelfs helemaal niet tegen Giardia Wij schreven altijd metrobac voor, maar als dat niet hielp de panacur. Mijn katten zijn er ook altijd van opgeknapt. Maar had me d'r eigenlijk nooit in verdiept..
Wij altijd eerst panacur, fijne daarvan is dat ze niet perse op consult hoeven te komen. Metrobac is natuurlijk antibiotica dus met alleen een ontlastingstest kom je d'r niet.
Het is al even geleden dat ik in een eerstelijns praktijk werkte, maar de metrobac werd toen gewoon meegegeven na ontlasting onderzoek, zal nu misschien wel anders zijn.
Bedankt voor de adviezen! Gisteren met kitten bij dierenarts geweest, bleef braken en hielt niks binnen. Volledig onderzocht fotos en echo gemaakt en bloedafgenomen. Uit de onderzoeken is niks gekomen, ook bloedbeeld is gewoon goed. Cerenia gegeven tegen het braken en wat ondehuidsvocht. Ondanks de cerenia blijft ze braken, wil wel graag eten. Ook hele kleine hoeveelheden braakt ze weer uit.
Met de dierenarts overleg gehad over de metrobactin. Nadeel hiervan is dat het pittig middel is dus de vraag of je dat er ook bij wilt gaan geven.
Hmm.. door de cerenia heen braken is geen goed teken. Heeft ze injectie gehad of tablet?
Anne_J
Geplaatst: 10-06-17 13:17
Ze heeft gisteren een injectie gehad en vandaag weer. Melk braakt ze erop dit moment gelijk uit natvoer en vocht van geweekte brokjes blijven er langer in dan gisteren maar komt er met een half uur tot driekwartier weer uit.
Misschien dan toch even met de scope kijken? Kan natuurlijk iets zitten wat op de foto niet naar voren komt. Aortaboog komt volgens mij niet voor bij katten, maar die geeft bij pups ook deze symptomen. Krijgt ze wel genoeg eten binnen? Anders een sonde laten plaatsen zodat je goed kan meten wat ze binnen krijgt (als ze dat dan wel binnen houdt)
Anne_J
Geplaatst: 10-06-17 20:05
Scope is idd goed idee, tips voor goed adress? Op mijn werk hebben we daar de mogelijkheid niet toe. Houd op dit moment amper iets binnen, melkt braakt ze gelijk uit. Geweekte brokjes of natvoer blijft er wat langer in, ongeveer half uur/driekwartier. Ze wil nog steeds graag eten en is tierig zat, dat verbaasd de dierenarts ook. Ze heeft nu al twee dagen weinig tot niets binnen gehouden. Vanmiddag wel gepoept dit was een gewoon drolletje.
Ja ze is 20 gram afgevallen, voor zover we weten is er niet iets wat de maag blokkeert. Het voedsel lijkt namelijk wel in de maag aan te komen aangezien het soms half uur duurt voordat ze braakt. Net wat kipfilet gekookt zonder toevoegingen, hiervan wat gegeven en dit blijft erin.
Ooh zo, ja maar ik bedoel de maag naar het darmkanaal blokeert. Dat ze iets zo groots heeft gegeten dat het niet kan passeren en dus ook niet terug naar buiten.
Hoe is het nu met het katje? Heb je anders wat A/D of convelescense? En dat dan per keer zo'n 2 ml naar binnen werken? Misschien dat dat dan net te weinig is om uit te kotsen zeg maar (ben altijd heel goed in uitleggen, sorry)
Ik weet niet waar je woont maar SDU, MCvDieren, deTweedeLijn, of UKG. Er zijn ook wel eerstelijns praktijken die het scopen goed onder de knie hebben, maar dan zou je gewoon even moeten zoeken bij jou in de buurt. Het is natuurlijk maar een klein diertje, en de meeste scopen zijn vrij groot, dus wel even goed vragen mocht je ergens een afspraak maken. Kunnen ze in ieder geval even in de maag kijken, misschien een ontsteking oid. Krijgt ze naast de panacur en cerenia ook nog medicatie?
katje is nog steeds tierig en schreeuwt om eten. Op advies da wat stukjes kip gegeven dit ging goed in maar na uur heeft ze het weer uitgebraakt. A/D heeft ze vrijdag op de dap gehad maar braakt ze ook weer uit. Zal zo even kijken of ze het nu wel binnenhoudt.
Heeft sinds donderdagochtend geen ab meer gehad, vorig weekend ab kuur synolux en novacam gestart vanwege longontsteking. Longen klonken gisteren schoon, en aangezien ze al gevoelig op de darmen is geven we niks bij. Krijgt alleen nog cerenia en onderhuidsinfuus.