Kyno schreef:Spannend MWM!
Ais:ooit komt het goed!
Maar liever gisteren dan vandaag

Mijn vriend zei, erg motiverend, maar goed bedoeld, 'misschien hoef je niet meer te solliciteren, maar misschien moet je ook wel nog 20 brieven versturen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dimple schreef:Makkelijk.........heel makkelijk. Neem gewoon de moeite om mensen een afwijzing te sturen.
Doubtless schreef:Dimple schreef:Makkelijk.........heel makkelijk. Neem gewoon de moeite om mensen een afwijzing te sturen.
Als ze 400/500 reacties krijgen (als het er niet meer zijn) gaat er belachelijk veel tijd zitten in een afwijzing versturen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat je je hier (nog steeds) zo druk om maakt!
Doubtless schreef:Cowboy55 schreef:Als ze 400/500 reacties krijgen (als het er niet meer zijn) gaat er belachelijk veel tijd zitten in een afwijzing versturen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat je je hier (nog steeds) zo druk om maakt!
Als je 400-500 reacties krijgt heb je de vacaturetekst verkeerd opgesteld en/of heb je via het verkeerde medium zitten werven, maar dit terzijde.
Cowboy55 schreef:Als je 400-500 reacties krijgt heb je de vacaturetekst verkeerd opgesteld en/of heb je via het verkeerde medium zitten werven, maar dit terzijde.
ais schreef:Cowboy55 schreef:
Als je 400-500 reacties krijgt heb je de vacaturetekst verkeerd opgesteld en/of heb je via het verkeerde medium zitten werven, maar dit terzijde.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik ben een starter en vacatures die voor mij, als starter, interessant zijn, trekken vaak ook zo veel anderen aan.
Waarom? Omdat er best wel veel juristen afstuderen en er nauwelijks vacatures zijn.
Blijkbaar zijn er heel veel mensen meer die op zoek zijn naar maatschappelijk relevant werk bij een overheidsorganisatie of non-profit organisatie.
Dimple schreef:We hebben veel reacties ontvangen.
Mocht je binnen drie weken nadat we jouw sollicitatie hebben ontvangen nog geen bericht van ons hebben gekregen, ga er dan vanuit dat je helaas niet tot de geselecteerden behoort. En dat geval wensen we je heel veel succes met het vinden van een geschikte baan.
Makkelijk.........heel makkelijk. Neem gewoon de moeite om mensen een afwijzing te sturen.
Dimple schreef:Netam, ik snap je gevoel 100%!!
Ik sta ook op het punt dat ik niet meer zo goed weet hoe ik uit moet blinken tussen de 100-derden anderen.
CV geupdate, foto erbij, nevenactiviteiten vermeld etc.
Heb je daar kritisch naar gekeken?
Dimple schreef:<SNIP>
Cowboy, jij nog tips voor ons? Om te zorgen dat we er uit springen?
Kwanyin schreef:Ik heb ook zo eens een hele persoonlijkheidstest moeten invullen. Kreeg de resultaten pas tijden het gesprek. Dat was het tweede gesprek, voor de test had ik nog een algemeen sollicitatiegesprek gehad. Daar werd echt diep ingegaan op alles was ik had ingevuld en hoe mijn karakter zou zijn. Moet zeggen dat het een redelijk raakvlak met de realiteit had. Al voelde ik me achteraf wel rijp voor de echte psycholoog.