Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:35

Wat fijn dat je vanaf nu elke week begeleiding krijgt Kaaaren! :oo Wat voor onderzoek doe jij?

Heb je wel al genoeg respondenten amandananana? Vervelend dat hij slecht bereikbaar is.. Hoe is het met je herstel van je operatie?

Ik ben vandaag wel flink opgeschoten. :) Voel eindelijk de druk, dus kan nu flink doorwerken. Vind het wel heel spannend wat ze er van vinden hoor...
Kaaaren, ik studeer HBO Pedagogiek en doe onderzoek naar uit welke elementen een herstarttraject voor thuiszittende leerlingen moet bestaan zodat zij terug kunnen keren naar school. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:28

Poenari ik doe ook SPH, op welke school zit je?

Saskia ik heb er 16 dus eigenlijk te weinig maar dat kan ik in mn discussie zetten. Dan moeten ze n alleen wel invullen want heb nog steeds 0 reacties.. Verder is mn scriptie bijna af dus t wachten is echt daarop.

xNathaliee

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:40

Misschien een gekke vraag maar ik hoor wel eens van studenten die hun scriptie hebben ingeleverd dat ze hem moesten verdedigen maar wat is dat? Voor zover ik weet moet ik 8 juni mijn rapport inleveren, een beroepsproduct maken en een presentatie geven and that's it..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:44

Wij moeten ook verdedigen, ze gaan dan kritische vragen stellen over je onderzoek en keuzes die je hebt gemaakt.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:10

Oh oke, dat gebeurd bij ons volgensmij tijdens de presentatie.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 01:37

Wij hebben niet echt een verdediging. Op het symposium moeten wij ons onderzoek presenteren en met het publiek de discussie aangaan, maar je mag het publiek ook vragen stellen of met hen reflecteren. Op het symposium presenteer ik mijn eindproduct: een boekje dat docenten moet helpen havo leerlingen te motiveren voor CKV. Mijn scriptie gaat dan ook, wat een verrassing, over het motiveren van havo leerlingen voor CKV. Het publiek vraag ik om te reflecteren op het eindproduct: prikkelt het voldoende om het te lezen, of niet? Zo heb ik mijn pilot gehad en kan ik het product nog gaan finetunen voor de definitieve deadline.

Allemaal heel veel succes de komende weken. We can do this! *\o/* *\o/* *\o/*

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:24

Klinkt goed allemaal!

Ik studeer communicatie, en mijn centrale vraag is:
Wat is de meerwaarde van het toepassen van visualisatie door communicatie adviseurs
op de communicatieve wendbaarheid van een organisatie?

In eenvoudigere taal: Hoe kan het gebruik van beeld er voor zorgen dat je advies beter gedragen wordt door de organisatie.

Het is nog een hele kluif om er iets van te maken :P

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:40

Mijn onderzoek gaat over het implementeren van begeleiding bij mediawijsheid voor jongeren met persoonlijkheidsproblematiek :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:44

Weet zo niet wie het vroeg, maar hier heeft elke student 10 uur begeleiding welke we zelf mogen invullen. Of een gesprek met de docent, of onze stukken opsturen voor feedback, of contact via email of een mix van dit alles. De 10 uur zijn dan officieel 5 uur per student voor het onderzoek en 5 uur per student voor het visiestuk (verslag naast scriptie). Erg weinig vind ik.

Ik studeer MWD, mijn onderzoek laat ik nog even in het midden aangezien ik hier wellicht als vervolg op een eigen bureau wil gaan starten en liever niet wil dat iemand er met dit idee vandoor gaat :+

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:20

Hallo afstudeerders!

Ik ben momenteel ook hard aan het afstuderen, maar daarnaast ook nog student-assistent. Voor dat laatste zoeken een vriendin en ik respondenten voor een kleine enquete (circa 3 minuten). Het is een soort (markt) onderzoek waar we kijken naar de behoefte van een minor data science. De enquete is bedoelt voor WO studenten die een minor moeten volgen. Zouden jullie dat willen doen? Het zou ons enorm helpen! De volgende link kan gebruikt worden:

https://groningen.qualtrics.com/SE/?SID ... 7QysPWZcbz

Eigenlijk is het onderzoek gericht op RUG studenten, maar ook studenten van andere universiteiten mogen hem invullen om het aantal respondenten te verhogen. De vraag op welke faculteit je studeert is dan lastig in te vullen, daar moet dan het antwoord wat het dichts bij jouw faculteit in de buurt kom ingevuld worden. Alvast bedankt!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:34

Pfff het begon een aantal dagen terug met een schrale keel en is inmiddels een verkoudheidje geworden inclusief niezen, verstopte en loopneus en het ergste nog geen fut om mijn rapport te schrijven. Gelukkig heb ik het uitvoeren van mijn onderzoek inmiddels gehad maar moet morgen eigenlijk hoofdstuk resultaten inleveren maar dat gaat vertraging oplopen als ik me morgen nog zo voel als nu pfff...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 00:02

Welkom Lisa!

Natalie, Beterschap. Hopelijk lukt het morgen!

Bij mij wordt het eindelijk wat positiever, heb een paniek appje naar stagebegeleidster van vorig jaar gestuurd en zij gaat zorgen dat de enquêtes dinsdag ingevuld worden en ik ze komende week kan halen. Verder morgen onverwachts nog een tweede interview met een andere instelling dus dat is ook heel fijn!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:01

Wat fijn, amandananana!

Natalie, ik voel met je mee. Er staat hier een enorme boom voor mijn appartement waar ik echt knetterallergisch voor ben. Ik ben al weken aan het snotteren. :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:04

Jee Nathalie, dat is balen! Zulke dingen komen altijd op het verkeerde moment. Pak vooral je rust, beterschap!

Fijn Amanda! Eindelijk wat schot in de zaak!

Jeetjemina, ik word zó moe van die school soms, duidelijkheid is er echt niet bij. Wij moeten na ons afstuderen (ja echt) nog een vierdejaars assessment doen, een soort rollenspel, in groepsvorm ook nog. Dat is verplicht voor onze SLB. Nouja, kan ik mee leven, hopen op goede groepsgenoten maar.

Kijk ik toch net naar de data: 6 tot 10 juli. Terwijl de diplomering op 9 juli is :? Ik snap er geen biet meer van en heb maar gelijk drie docenten tegelijk gemaild want de stress slaat alweer toe.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:53

Bedankt allemaal!
Zoals het eruit ziet wordt het vandaag echt niks doen.. Wakker geworden met onwijze nek en hoofdpijn.
Zit er hier iemand toevallig op de Hogeschool van Utrecht? Heb even een vraag..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:04

Kirsha wij moeten na onze scriptie ook nog opdrachten inleveren. Alleen wel raar dat die van jou na de diplomering valt!

Natalie Beterschap meid :(

Ik ben net ff bij mn tweede beoordelaar geweest om te vragen over die enquêtes, dat ik dus niet kan verdiepen dmv interview vragen omdat ik pas deze week de enquêtes ga ontvangen. als ik het goed onderbouw ga ik het wel halen en anders moet ik in de herkansingsronde nog interviewen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:09

Ja wat het dus is, in het reglement staat dat vóór 25 juni alle resultaten ingevoerd moeten zijn in het systeem. Ik ben er dus bang voor dat ze gaan zeggen dat ik dan maar in september moet diplomeren, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn := Die diplomering in juli is er niet voor niets... Maar goed, ik heb vanmiddag om 14.00 uur een afspraak met de opleidingscoördinator, ik zal hem er wel even over uithoren.

Wordt dus nog wel even spannend met je interviews? Nouja, inderdaad maar gewoon een goede onderbouwing schrijven en dan komt het vast wel goed :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:12

Ik ben heel benieuwd dab Kirsha!

Ik heb net te horen gekregen dat ik het kan halen mits goed onderbouwd en genoeg data om conclusies te trekken. En anders kan het zijn dat ik in de herkansing alsnog interviews moet doen.
Alleen doet nu get volgende probleem zich aan. Ik heb een interview gehad met iemand van een instelling uit België. Ik heb van dat interview een transcript gemaakt en dit gebruikt voor de uitwerking van een deelvraag. Stuur ik hem dat stuk, krijg ik terug dat het niet klopt wat ik schrijf, dat mn grammatica slecht is en dat het dwingend overkomt dus dat ik het niet naar buiten mag brengen. Terwijl ik dus alleen maar letterlijk heb geschreven wat hij gezegd heeft en geen aannames heb gedaan..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:35

Kun je het geluidfragment niet meesturen zodat hij kan luisteren dat ie dat inderdaad gezegd heeft?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:35

[baalmodus]

Echt niet te geloven dit... :\

De eindopdracht is dus van 6 tot 10 juli. Dat 'kon niet anders en er zouden zo weinig studenten op tijd klaar zijn dat we dat zo hebben gedaan' en daarom wordt de diplomering van juli in principe verzet naar september. Ik heb 8 juni mijn presentatie, wat inhoudt dat ik daarna bijna 3,5 maand kan gaan zitten wachten op mijn diploma.

De opleidingscoördinator gaf nog wel aan dat ik een verzoek kon indienen bij de examencommissie om zo een vervangende opdracht te doen, omdat het maar om 1 studiepunt gaat (ja, echt...). Dat heb ik dus net gedaan, met daarbij het argument dat ik hier niets aan kan doen en min of meer word gestraft terwijl ik alles op tijd af heb. Ik ben benieuwd... Godzijdank zit mijn SLB'er ook in de examencommissie, hij vond het ook al vreemd dat het samenvalt. Misschien helpt dat iets...

[/baalmodus]

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:13

Het is gelukkig opgelost met de Vlaamse meneer. Het ging maar om een klein stukje uiteindelijk, snap de paniek dus niet helemaal van hem.

Kirsha wat ontzettend balen inderdaad zeg.. ik vind t echt heel raar geregeld door je school! Hopelijk wordt je verzoek goedgekeurd..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:06

Dat is echt balen Kirsha! Hopelijk kan je een opdracht doen. Anders schiet dat inderdaad niet op.

Fijn dat het is opgelost met het interview!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:26

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd, maar ik heb heel lang in een scriptiedip gezeten :')
Dankzij te weinig respondenten heeft het er heel lang naar uit gezien dat ik pas in september zou kunnen afstuderen en dan voelt het niet fijn mee te praten met mensen die wel eerder zijn :')
Nu sinds 2 weken heb ik een soort vervangende opdracht gekregen en mag ik dus wel in juli afstuderen. Ik moet nog een hoop doen, maar nu ligt het in elk geval bij mezelf en is er maar 1 persoon die verantwoordelijk is als het niet lukt en dat ben ik zelf :Y)

Ik heb niet alles bijgelezen (dat zijn 20 pagina's ofzo) maar ik zou graag weer meepraten!
Lisa_VD ik ben geen WO student dus kan je enquete niet invullen helaas.
Lees verder veel positieve verhalen hier :D
Amandanana wat goed dat het is opgelost met die belgische meneer.
Kirsha, wat balen van de diplomering zeg! Dat zou ik ook echt heel naar vinden :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:32

Bedankt voor de steun :)

Het klinkt echt heel stom (en arrogant, maar dat is niet de bedoeling) maar ik vind het mijn eer te na om er zomaar mee akkoord te gaan... Ik bedoel, de diplomering in juli kunnen doen is toch een soort van 'beloning' dat je het op tijd gehaald hebt, ik voel me echt afgescheept :') School roept alleen maar 'ja maar je hebt dan geen vertraging want je hebt alles op tijd gehaald' maar daar gaat het mij niet om, ik wil gewoon niet ruim 3 maanden hoeven wachten. Zie me al solliciteren, 'hallo, ik ben afgestudeerd maar heb nog geen diploma', staat lekker :=

Fijn dat het is opgelost Amanda!

Oja Anna, dat begrijp ik wel :') Geeft je toch een naar gevoel. Fijn dat je in ieder geval op tijd klaar bent nu, althans, als je jezelf ertoe kan zetten :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:48

Ik vind dat niet stom klinken maar juist meer dan logisch :j
Zeker ook wat je als laatste zegt, wel afgestudeerd maar geen diploma...
En je wil gewoon een moment dat je het echt kan afsluiten voor jezelf en dat je nooit meer op die school hoeft te komen, en dat kan toch niet zolang je geen diploma hebt. Althans, zo zou ik denken :')