HAVO examenjaar 2013/2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:02

Succes op t EK!

Ik ben ook 18 als ik slaag en als het goed is m'n rijbewijs dan al. Het liefst wil ik naar de politieacademie (maar is nu vacaturestop dus wordt momenteel lastig) anders HBO-v

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:08

Oh mensen ik heb weet nog niet zeker wat ik ga doen maar wil wel meteen door naar hbo denk manegment in de zorg, maar twijfel of daar wel werk in is vanwege bezuinigingen.

Heeft iedereen trouwens een leuk weekend gehad? Ik wel! :Y) twee avonden feest, dus nu weer de motivatie vinden voor een volle school week te beginnen met het geweldigste vak van de wereld morgen twee uur engels. Wish me a luck.

Gelukkig wel weer een leuk weekend om naar uit te kijken, volgend weekend geen partyanimals maar heerlijk dressuurmutsen haha!

Duijfje

Re: HAVO examenjaar 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:10

In de zorg is nu wel veel werk te vinden.

Als ik slaag ben ik nog net (nog 2 weken ofz) geen 18. Ook ik weet nog niet wat ik wil...

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:41

Is het trouwens niet dat je perse door moet studeren als je nog geen 18 bent?
Dus dat ik bijvoorbeeld helemaal geen tussenjaar mag nemen, of mag dat wel omdat ik mijn diploma al heb?

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:30

Nee, dat geldt niet. Na havo hoef jeniet perse door te studeren als je nog geen 18 bent.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:21

meganproperx schreef:
oeeh faya succes!

Wat gaan jullie na dit jaar doen als jullie geslaagd zijn?
Ik zit te denken aan een tussenjaar, omdat ik pas 16 ben als ik slaag.. en dat vind ik te jong om te gaan studeren eigenlijk..
Maarja met dat leenstelsel enzo (waar ik niks van snap :') ) zit ik weer te twijfelen of ik het wel moet doen haha.
En wat ga ik in dat jaar doen? als 16 jarige naar het buitenland ben ik ook een beetje jong voor haha.
Zat te denken aan een jaar vrijwilligers werk bij het dierenasiel, maar weet niet of dat wel een dagvullend programma is. Ik wil namelijk wel echt iets te doen hebben en niet een jaar vakantie hebben.

jullie nog ideeen of suggesties? :D

Ik ga misschien na mijn examen een jaar naar het buitenland. (Australie). Maar ik zit ook heel erg te twijfelen ivm studiefinanciering maar dat ligt ook weer aan mijn opleiding die ik ga doen. Als ik een particuliere opleiding ga doen dan heb ik namelijk sws geen studiefinanciering.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:56

DaisyDarling schreef:
ramboe schreef:
DaisyDarling: (even offtopic) wat heb je een onwijs leuke pony!

De 1e of de 2e? Je bedoelt vast de eerste; dankjewel! Ik vind der ook erg leuk 8-)

Ik bedoelde de eerste maar de tweede ziet er ook uit als een schat!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:59

Mies schreef:
meganproperx schreef:
oeeh faya succes!

Wat gaan jullie na dit jaar doen als jullie geslaagd zijn?
Ik zit te denken aan een tussenjaar, omdat ik pas 16 ben als ik slaag.. en dat vind ik te jong om te gaan studeren eigenlijk..
Maarja met dat leenstelsel enzo (waar ik niks van snap :') ) zit ik weer te twijfelen of ik het wel moet doen haha.
En wat ga ik in dat jaar doen? als 16 jarige naar het buitenland ben ik ook een beetje jong voor haha.
Zat te denken aan een jaar vrijwilligers werk bij het dierenasiel, maar weet niet of dat wel een dagvullend programma is. Ik wil namelijk wel echt iets te doen hebben en niet een jaar vakantie hebben.

jullie nog ideeen of suggesties? :D

Ik ga misschien na mijn examen een jaar naar het buitenland. (Australie). Maar ik zit ook heel erg te twijfelen ivm studiefinanciering maar dat ligt ook weer aan mijn opleiding die ik ga doen. Als ik een particuliere opleiding ga doen dan heb ik namelijk sws geen studiefinanciering.

Mijn zus is net terug van een wereldreisje ( Azie, Australie, Indonesie) 5 maanden gereisd.
Azie en indonesie zijn erg goedkoop maar je moet wel onthouden dat Australie nog veel duurder is dan Nederland. Daar boven op moet je dan ook nog het vliegticket rekenen. Je zou er kunnen werken maar baantjes voor jouw leeftijd is bijna niet te vinden en anders voor een hongerloon. Mijn zus heeft haar Bachelor gehaald, toen een jaar gewerkt en toen gaan reizen.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:06

succes Faya!

ik heb mijn rijbewijs al. Nog 3 maandjes en dan mag ik eindelijk zonder mn ouders rijden hihi

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:08

stalxpaard schreef:
succes Faya!

ik heb mijn rijbewijs al. Nog 3 maandjes en dan mag ik eindelijk zonder mn ouders rijden hihi

En daarna meteen E-rijbewijs er achteraan?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:09

waarschijnlijk wel binnen het jaar ja :) misschien nog C erbij.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:13

Waarom gaat iedereen nu al op voor rijbewijs :')

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:18

Dan kan je je makkelijker en verder verplaatsen :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:51

Kan dat zonder auto niet dan? :P

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:56

Dominique_96 schreef:

Ik ben het met je eens.. :+
Tuurlijk wil ik ooit wel m'n rijbewijs maar ik vind het nu nog niet nodig, naast dat heb ik er ook geen geld voor :')

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:11

Stalpaard: heb jij z'n coach pas dan? Daar heb ik namelijk helemaal niks aan, m'n moeder mag door handicapt geen coach zijn en mijn vader is er niet meer dus kost mij extra geld en heb er niks aan. Dus wact tot ik 18 ben.

Wil daarna graag meteen m'n E, maar kost weer veel en rijbewijs moet ik ook geheel zelf betalen.

Ik ga op boor m'n rijbewijs omdat ze dat bij m'n opleiding graag willen hebben, en dat ik daar alvast m'n geld aan kwijt ben. Nu ben ik er hard voor aan het sparen. Ik blijf niet super lang thuis wonen, dus als ik straks op mezelf ga wonen, heb ik dan ook geen geld meer voor n rijbewijs. + dat is dan zelf alweer een stuk zelfstandiger wordt omdat wij thuis geen auto hebben dus niet zomaar ergens komen en alles verder op de fiets of OV moet.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:17

_Lois_ schreef:
Dominique_96 schreef:

Ik ben het met je eens.. :+
Tuurlijk wil ik ooit wel m'n rijbewijs maar ik vind het nu nog niet nodig, naast dat heb ik er ook geen geld voor :')

Ja precies :P Eerst school en dan komt ooit dat rijbewijs wel eens :) Heb er ook geen geld voor idd, school is nu al duur genoeg

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Ik wil al wel graag beginnen met mijn rijbewijs, maar ik mag niet van mijn ouders.
Omdat ik nu voor de tweede keer havo 5 doe, willen ze dat ik me helemaal op school stort en dan nadat ik mijn examen heb afgerond, mag ik beginnen met lessen.

Moeten jullie het trouwens zelf betalen of krijg je het (gedeeltelijk) van je ouders?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:31

flowq, ja ik heb zo'n pasje.

Ik heb mijn rijbewijs van mijn oma gekregen omdat ze mij liever iets gaf waar ik de rest van m'n leven iets aan heb dan dat ik over 10 jaar wat geld erf waar ik nog een deel van moet afstaan aan de belasting. Plus dat ik het voor of na mijn examens wilde doen. En mijn ouders weten nu hoe ik rijd en ze durven mij straks ook met een gerust hart alleen op pad te sturen met de auto. En ik mag nu ook scooter rijden.

ik heb al m'n huiswerk al af :) dus ik ga lekker de paarden verzorgen en eentje rijden na het eten.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:34

Dat is een mooi cadeau van je oma!

Huiswerk... Moet ik eigenlijk ook doen, maar de motivatie is zo ver te zoeken dat ik straks maar alles wat voor afleiding kan zorgen maar achter slot en grendel moet doen om ervoor te zorgen dat ik het doe!
Ik heb net wel een poging gedaan, maar ben uiteindelijk een van mijn verhalen aan het herschrijven :+

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:36

bedankt taartje, dat vond ik ook, ben er ook echt heel blij mee :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:39

Zeker een leuk cadeau :D

Vandaag gym gehad. We mochten kiezen wat we per periode deden, maar ik werd ingedeeld bij voetbal. Krijg je 4 weken lang een bepaalde sport en daar dan clinics in.. Nou het ging geweldig :')

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:41

ik moet het zelf betalen, maar heb een behoorlijk grote erfenis van mijn oma.
Daar ga ik mijn rijbewijs van halen, hoop ik.

Examensporten!
ik heb er 3 woorden voor:
VRE-SE-LIJK!
:+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:42

Dat vind ik dan nog wel leuk :j @stalxpaard

@dancer_ : :')
Ik krijg vanaf donderdag gym, we gaan een x spinning doen, een x fitness, aerobics, kickboxen, judo.. :=
En we moeten zelf een les geven.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:42

Haha, wij hebben die sporten ook. 3, elke periode een nieuwe.
Ik mag nu lekker honkballen(buiten :') ), daarna yoga-en en daarna schermen. Alleen de laatste ga ik niet doen ipv blauweplekken gevaar en ik vind die pakken vies :+