Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:36

zucht word hier echt boos om,
bellen na ov chipkaart dat ik het bestand niet krijg geupload
en krijg ik een slecht sprekende nederlandse mevrouw eraan die mij absoluut niet snapt, en er ook niks van snapt dus na 5 minuten opgegooid want het kost wel 10 cent per minuut zuchtt

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:34

Ik ben bang dat we dan de zelfde hadden Mellanie.. Die van mij was sowieso buitenlands, praatje ontzettend een tonig en verschrikkelijk ongeïnteresseerd.. Heb meerdere keren de neiging gehad om gewoon op te hangen, wat een portret! Maar het is geregeld...

Ik mag trouwens over 2 weken, ga vandaag even alles regelen. Wou ook kijken voor mijn stufie of ik alles goed had gedaan, maar DUO ligt er uit.. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:41

Even voor de goede orde.. Ik heb al een tijd geleden mijn stufi geregeld en weet ik wat. Maar ik heb hier verder nooit meer wat van gehoord.. Word dat straks in alle stilte ineens gestort in september? :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:04

Ik hoop het Marit .. :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:13

Ik ook :') Vind het allemaal maar dubieus haha. Over 2 weken begin ik al en ik heb eigenlijk geen idee hoe/wat/waar/wanneer :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:18

Well, DUO staat helaas niet bekend om hun goede uitleg ... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:21

Ik heb mijn OV kaart aangevraagd én gekoppeld, dit is goedgekeurd maar krijg ik nu nog een aparte kaart, of kan ik met mijn gewone ov kaart nu reizen? Ik heb er een mail over gehad maar ik snap er niks van :?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:39

Heb je het nummer van je huidige OV kaart moeten ingeven? 99% van de aanvragen nu is gewoon op je eigen OV chipkaart namelijk :) Moet je nog even langs een automaat (of zo'n geel blokje) om je bestelling op te halen, dan kan je ermee reizen. Geen aparte kaart dus.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:40

Op DUO staat wanneer je voor het eerst stufi krijgt. Je moet inloggen, naar mijn gegevens en dan 'betalingen'. Dan krijg je te zien op welke datum je je geld krijgt :j

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:52

eindelijk ov geregeld :D
en mijn stuffi krijg ik ook in september :)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:56

Birgit__ schreef:
Ik heb lang getwijfeld tussen Fontys Eindhoven en Tilburg, maar ik ga komend jaar ook studeren in Tilburg!

jeeeej! ga je toevallig naar die purple introductie woensdag en donderdag? en welke studie ga je doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:33

Courses schreef:
Heb je het nummer van je huidige OV kaart moeten ingeven? 99% van de aanvragen nu is gewoon op je eigen OV chipkaart namelijk :) Moet je nog even langs een automaat (of zo'n geel blokje) om je bestelling op te halen, dan kan je ermee reizen. Geen aparte kaart dus.

Dankje! Ik heb inderdaad mijn kaart moeten inscannen voor mijn nummer, dus ik ga inderdaad maar even langs de automaat. Moet je hem er dan gewoon insteken/scannen en is het dan geregeld?

Sorry maar ik heb nog nooit gereisd met überhaupt een ov kaart en ik vond het kaartjes koop systeem zo veel makkelijker.. :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:44

voor de mensen die nog steeds geen duidelijjkheid hebben wat stufi en ov chipkaart betreft aangezien DUO telkens plat ligt..
gewoon even bellen, kreeg een aardige meneer aan de telefoon en heeft me helemaal geholpen.
wel 14 minuten in de wacht gestaan hoor dat wel haha!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:54

_Kelly schreef:
Birgit__ schreef:
Ik heb lang getwijfeld tussen Fontys Eindhoven en Tilburg, maar ik ga komend jaar ook studeren in Tilburg!

jeeeej! ga je toevallig naar die purple introductie woensdag en donderdag? en welke studie ga je doen?

Nee, ik ga niet naar purple introductie. Ik ga alleen naar mijn eigen intro van de opleiding. Ik ga communicatie Iemes studeren :) Jij?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 13:57

Ik ga zo school maar even bellen, aangezien ik geen antwoord krijg op mijn mail. Pffff!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:03

Lessie schreef:
Ik ga zo school maar even bellen, aangezien ik geen antwoord krijg op mijn mail. Pffff!

welke school ga je?
want als je naar de hhs gaat, dan nemen ze niet op *\o/*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:23

Rebeccaa schreef:
Courses schreef:

Dankje! Ik heb inderdaad mijn kaart moeten inscannen voor mijn nummer, dus ik ga inderdaad maar even langs de automaat. Moet je hem er dan gewoon insteken/scannen en is het dan geregeld?

Sorry maar ik heb nog nooit gereisd met überhaupt een ov kaart en ik vond het kaartjes koop systeem zo veel makkelijker.. :')

Nee, je moet in dat gele blokje je kaart invoeren en vervolgens 'Bestelling Ophalen' drukken.
Moet zeggen dat het per NS automaat (dus waar je nog kaartjes kan kopen) verschilt of je de bestelling daar kan ophalen. (Bij die automaten haal je je kaart ervoor langs ipv erin steken)
Mocht je nog nooit met de OV kaart gereisd hebben moet je ook aangeven of je 1ste of 2de klas gaat reizen :)
Die gele blokjes staan o.a bij de Primera, Bruna etc :)
Als dit gebeurt is, kan je namelijk op 'Producten' (weet even niet hoe het precies heet) of 'Mijn kaart' o.i.d zien dat je OV geactiveerd staat erop :)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:35

Nanno_123 schreef:
Lessie schreef:

welke school ga je?
want als je naar de hhs gaat, dan nemen ze niet op *\o/*

Oh fijn, *\o/* en nu?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:00

hahaha ja geen idee.
welke studie ga jij doen?
wel al je informatie op de site kunnen vinden? ik niet namelijk..
ik denk dat ik gewoon iedere dag ga bellen.
wanneer moet jij beginnen?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:24

Courses schreef:
Mocht je nog nooit met de OV kaart gereisd hebben moet je ook aangeven of je 1ste of 2de klas gaat reizen :)

Dat is toch alleen als je met de trein gaat? Ik heb mijn kaart in dat ding gestoken en toen op 'bestelling ophalen' gedrukt, dan is het toch goed? :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:36

Jatoby schreef:
Pff, succes morgen! Wat ga je studeren? :)

Ik ga de Pabo doen :)

Eerste rekenochtendje gehad. Net thuis nog wat sommen gemaakt en nu weer effe lekker niks doen :)

Valt toch niet mee om na zo'n lange tijd gelijk weer serieus te gaan doen hoor :+

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:47

Daar ben ik ook bang voor dat dat lastig gaat worden, weer hele dagen naar school :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:00

_Judith schreef:
Courses schreef:

Dat is toch alleen als je met de trein gaat? Ik heb mijn kaart in dat ding gestoken en toen op 'bestelling ophalen' gedrukt, dan is het toch goed? :')

Als je met de trein gaat ja :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:18

Maar dat moet je toch wel op een station doen? Want ik heb dat volgens mij gisteren helemaal niet gezien.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:58

Nanno_123 schreef:
hahaha ja geen idee.
welke studie ga jij doen?
wel al je informatie op de site kunnen vinden? ik niet namelijk..
ik denk dat ik gewoon iedere dag ga bellen.
wanneer moet jij beginnen?

HBO-rechten. Maar kan bij de introductiedag niet aanwezig zijn en heb hierover een mail gestuurd, maar nooit iets terug gekregen.