ik doe nu bloem en disign maar ben al vanaf me 5e met paarden bezig en het blijft in me hoofd spokken dus ga het gewoon doen. lijk me echt geweldig weekends werk ik nu ook met paarden en dat bevalt echt super.
Lijkt mij ook wel een leuke opleiding of niet? Maar ik snap volledig dat je voor de paarden kiest. Ik kan geen dag zonder. Dus dan maar van mijn hobby mijn beroep maken! Lijkt me ook wel een leuke opleiding!
Iris, heb je een foto van je nieuwe topper? Als ik trouwens op een schoolpaard zou gaan, denk ik dat ik dan wel voor een wintec met verwisselbare boom ga, vind t zelf niet een van de fijnste zadel, wel gewoon prima kwaliteit enzo, maar dan past ie vaak wel wat beter dan dat ik met mn merano van nu er op ga
Heb net eventjes een paar pagina's eerder gelezen, en ik las dat je in donkerblauwe rijbroeken moet rijden? Want dacht gister iets te lezen over lichtbruin?
Bij mijn intake werd donkerblauw gezegd en 2weken later bij de kennismaking lichtbruin. in one jaar mag beide nog als je (kuch) perongeluk al blauw had gekocht. Maar lichtbruin is wel verplicht tijdens de lessen. Ik neem voor mn schoolpaard 2 zadels mee met beide 18inc normale boom. In het eerste jaar mag een vzh zadel maar daarna wordt het sterk aangeraden zowel een spring als dressuur zadel te kopen. dus ik neem ze nu alvast beide.
Maar ja inderdaad, dat zadel verhaal is heel raar. maar ik had mr Buurman er nog over gemaild (coach van onze klas) en hij zei dat je echt een zadel moest hebben wat bij jou paste en dat het voor het paard standaard maat moest zijn. Raar natuurlijk want geen een rug is hetzelfde, wat hier al werd gezegd als een paar schoenen voor mensen. Maar ik geef hem ook gelijk dat ze in grote stallen meerdere paarden rijden het hetzelfde zadel. dat niet het paard een eigen zadel jeeft maar de ruiter zijn zadel erop legt. Maar ik vind het wel raar dat ze al zo'n statement maken in het begin van het jaar: het hoeft niet goed te liggen bij het paard als het maar bij jou past.
CuteApplePie
Geplaatst: 14-07-12 22:54
Oke dus je moet de gehele nopleiding met lichtbruine rijbroeken? of alleen 1e jaar?
Wat mij verteld is dat er wel een aantal leuke tussen zitten, maar het blijft natuurlijk leuker om een eigen paard mee te nemen, want dan groei je samen, met schoolpaarden bereik je eigelijk maar amper iets
Hahaha genoeg!! Wil elke dag het liefst een schone polo aan, denk dat het flink zweten word in de lessen....! Maar mijn ouders zijn nu op vakantie dus ik moet nog even overleggen, wat zij denken.