't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:48

Jeetje anoeska! Ik durf te wedden dat iedereen hier héél jaloers op je is :D

Rennie89

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:49

Absoluut :j

Ik wil iets voor 2 maanden vinden, of anderhalve maand. Maar de kans is zeker erg klein? :+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:49

Fijn voor je Anouska!
Soms moet je net even wat langer geduld hebben... :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:53

wat positief allemaal! Goed begin van het weekend!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:01

Citaat:
Ik heb ook de voorkeur om buiten een uzb om te werken, heb 7 jaar voor een uzb gewerkt en daar zaten af en toe domme meiden mn salaris ging altijd verkeerd.

Ik was al bang dat ik de enige was die er zo over dacht.
2 weken geleden een soll. gedaan bij Olympia en nog niks gehoord. Misschien wel omdat ik het via de mail had gedaan omdat het via de website niet wou lukken omdat mijn cv bestand te groot is!
Verder heb ik altijd het gevoel als je bij een UZB binnenkomt dat daar personeel zit die net van school komen en niet eens weten wat werken is.

Maar goed kleine update hier.

Met het werken op stal ben ik gestopt ivm omstandigheden. Ik heb mij nu aangemeld als vrijwilliger bij de dierenambulance en heb binnenkort een gesprek.

6 April naar het dierenhotel voor een extra cursus betreft het groomen van paarden bij luchttransport. Hopelijk kan ik daarna snel de lucht in ervaring opdoen en een beetje geld vangen.

17 April naar de gemeente voor een reintegratie gesprek.

Momenteel lopende een 'open' sollicitatie naar een administratieve functie op een school. Van mijn moeder die via via weer hoorde dat er een plek vrij komt. Het is een school waar ik vroeger zelf ook heb gezeten en het lijkt mij ontzettend leuk.

En omdat ik het nu echt gehad heb ik NH ben ik ook weer fanatiek aan het zoeken in Drenthe. Ik sta inmiddels dik 2 jaar ingeschreven bij de woningbouw in Assen dus mensen als je iets weet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:15

Ik ben stiekem wel benieuwd welke vestiging van Olympia Cowgirl :o Ik werk momenteel nog bij Olympia (ben aan het aftellen :o )

Ik moet wel zeggen op sommige functies die wij online zetten is het niet bij te houden, het aantal reacties dat binnen komt. Neemt niet weg dat ik je ergenis heel goed begrijp dat je niks hoort. Wellicht zelf even de moeite nemen om te bellen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:26

Mij lijkt het wel leuk om als groom mee te kunnen vliegen met paarden, maar hoe gaat zoiets in zijn werking en waar kun je die betreffende vacatures vinden? :')

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:27

Malloesje hier op bokt deed het. Wellicht dat je haar eens kan pb'en :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:29

Dankje! Zal vanavond even een pb sturen :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:47

Cowgirl schreef:
Citaat:
Ik heb ook de voorkeur om buiten een uzb om te werken, heb 7 jaar voor een uzb gewerkt en daar zaten af en toe domme meiden mn salaris ging altijd verkeerd.

Ik was al bang dat ik de enige was die er zo over dacht.

Heb een aantal jaren gewerkt bij een uzb, maar als het eigenlijk niet hoef liever niet. Er ging zo vaak iets fout dat ik zo'n beetje wel iedere maand correcties had op mijn salaris.

Hoewel ik zeer waarschijnlijk als ik mijn diploma binnenkort heb wel oriënterend ga werken via een uzb, maar dan ook alleen voor in de weekenden (en naast mijn huidige werk). En tot ik mijn volgende diploma binnen heb en er ergens waar ik iets op het oog heb een plekje vrij kom voor me.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:48

trouwens, maar goed dat ik zo goed mijn loonstrookjes nakeek want ik miste een week loon :+ 27 uur om precies te zijn... Kan dat geld errug goed gebruiken

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:52

Wat vervelend dat jullie zulke slechte ervaringen hebben met uzb! De verloning is toch wel iets dat hier heel zorgvuldig gebeurd :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:53

Huidige werkgever waar ik werk als huishoudelijke hulp moet ik ook in de gaten houden of wel al mijn uren doorbetaald worden. ;)

Maar uzb spande wel de kroon. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:55

mjn bericht gaat niet over een UZB :P
Ik werk nu nog bij la place. Volgende week is mijn laatste week.
Ik kreeg gisteren ruzie met iemand die bij de chocolaterie stage liep (geloof me, als hij daar werkte was hij allang ontslagen) en die banketstaaf zei gewoon "zo jij bent dus ontslagen" ik "nee, dit heet niet ontslaan, dit is een proeftijd niet halen".. Zegt hij "dus je deed je werk niet goed"... Ik "wat trek jij snel conclussies zeg. Ik kon hun verwachtingen niet waarmaken, maar mijn werk doe ik gewoon goed, oordeel niet over iets waar je niets over weet" ...

Ik begrijp nog steeds niet dat ik de baan niet heb gekregen, enkele collega's van mij vinden het ook echt vreemd. Ik doe gewoon prima mijn werk, zorg er altijd voor dat we gewoon op tijd klaar zijn, help waar nodig is. Alleen met de kassa heb ik moeite maar dat kan ook aan mij liggen als persoon dat ik gewoon niet graag achter de kassa sta :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:14

Soms weet je het ook niet. Ik had bijvoorbeeld een onwijs lekker positief gevoel over mijn sollicitatie bij de BK achter de douane. Weet nog zo goed dat die vrouw vertelde dat niemand elkaars concurrenten waren en dat we allemaal net zoveel kans hadden om aangenomen te worden. En vervolgens word ik gewoon afgewezen. Ik was echt helemaal ondersteboven ervan. Maar ik paste niet in het profiel... En ik schat dat het profiel gewoon 18-25 jaar was of nog jonger..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:16

Bij mij ging het anderom purny, ik had zelf een vreselijk gevoel na het eerste gesprek en vervolgens word ik gebeld dat ze me graag op 2e gesprek wilden en daarna op 3e en inmiddels ben ik aangenomen :D

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:51

halloo :wave:

kan ik me hier ook melden?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:52

Change_ schreef:
halloo :wave:

kan ik me hier ook melden?

Ja natuurlijk.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:59

Dan zal ik me zelf eens een beetje voorstellen :j

Ik ben Roos en 17 jaar oud. Doe nu de opleiding dierenverzorging in den bosch.. Maar dat was toen ik de opleiding ging doen echt helemaal niets voor mij. Verwachte veel biologie en kreeg in plaats daar van konijnenrassen enzovoort.

Nu heb ik een afspraak gemaakt met de leerplicht als ik werk kan vinden voor zeker 24 uur (wil zelf 32 uur werken) in de week en 1x per week naar school ga is het goed, tot augustus want dan word ik 18
Helaas is op dit moment echt een ramp met werk zoeken. Heb alleen maar een fiets en ander moet het bedrijf in de buurt liggen van een busstadion.

Was van de week naar een tuincentrum geweest, goed sollicitatie gesprek gehad en de man was ook erg positief. Maar niet aangenomen omdat de enige andere sollicitante meer kassa ervaring had -O-

Ben alle winkels af gegaan in het dorp, heb bij bij verschillende tuincetra gesolliciteerd en bij verschillende boerenbonden en begin een beetje de hoop op te geven :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:13

Welkom Change_, Hoewel 't wel allemaal banenzoeken hier is, is dit wel een gezellig topic ;)

Zo eerste gesprek gehad, wel leuk. Kreeg ik ook direct te horen dat het een leuk gesprek was. Bleek dat zij bokt ook wel kennen, laten we 't houden op 'iets met horsus'. Zit nu bij de grote gele M in Zwolle en ga rond 2 uur door naar Meppel. Hier dus nog zo'n 2 uur zitten. Ach ja... Gelukkig heb ik internet en stroom :') (helder idee vanochtend 'ik ga mijn laptop meenemen')

Ga ik nu even mijn takenrondje doen voor de gemeente enzo. Even 9gag... Even nieuws lezen.... Even facebooken.... O:)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:15

Fijn Winged, een goed gesprek!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:17

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:25

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:27

Gewoon proberen! Als je een goede stage heb gelopen, heb je echt wel een puntje voor op onbekenden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:29

Niet geschoten altijd mis! En idd noemen dat je er stage hebt gelopen en dat het goed was bevallen e.d.