Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yucca schreef:Al een tent gekocht ondertussen Joyce?Heb je nog een top-moment in je verkoop gehad na aanleiding van je tv-optreden?
Holly, heb jij al een leuke actie bedacht of wil het nog niet vlotten?
Mariska, heb je al meer info mbt workshops bruidsfotografie?
Hier nog steeds lekker druk, afgelopen tijd druk bezig geweest met het ontwerp voor een binnentuin i.o.v een hovenier. Hij was samen met 3 andere hoveniersbedrijven uitgenodigd een ontwerp te maken. Afgelopen vrijdag hebben we het moeten inleveren, afgelopen woensdag presentatie en vandaag hebben we te horen gekregen dat we het winnende ontwerp hebben gemaakt!!! Ik ben er echt super blij mee, en de hovenier ook. Leuk detail is ook dat 1 van de andere hoveniers mijn oude baas is (die errug goed bekend staat), stiekum wel leuk voor mijn ego om van zon grote naam te winnen.
pmarena schreef:Hoe ervaren andere verkopers dat eigenlijk, qua reclame maken enzo ?
Ik vind zelf al jaren dat ik meer zou moeten adverteren in bladen en met standjes enzo, maar volgens mij is het echt weggegooid geld
De keren dat er wel iets speelde heeft het eigenlijk niet merkbaar iets opgeleverd...ook een paar jaar een stand op Horse Event, ben je ook al snel 2000 euro lichter (!) per keer en ik zie dan eerlijk gezegd echt geen piek in de verkopen rond die tijd of even later.... dan besteed ik dat geld liever anders
Mond tot mond reclame en de mogelijkheid bieden om spullen te testen werkt echt 1000x beter
holly schreef:Hoe is het met alle stille ondernemers?
Annebe, soraya, ikkeniet, winddancer, juliesvu, paan, georgette, lovepaints, rinkse, yvonnepuntnl, valeria, femke, mauvestraat, en alle andere.
Chonelly schreef:Cissy, kun je al meer uren in je eigen bedrijf maken als je baan straks stopt?
joyce2 schreef:Ik heb AdWords destijds helemaal uit zitten spitten, boeken erover gelezen en heb daarna een gesprek gehad met zo'n dame van Google die mij dan zou helpen met m'n campagne. Om een lang verhaal kort te maken, je moet heel veel geld spenderen om een beetje resultaat te kunnen boeken (ze zei: met een budget van 5 euro of minder per dag, kan je het net zo goed niet doen. Dat betekend dus minimaal €150,- per maand) en je moet heel veel tijd stoppen in het uitzoeken van de juiste zoekworden en zinnen. Het is een super mooi, maar super ingewikkeld systeem, want als je bepaalde dingen niet goed aanpakt, loopt je hele campagne in de soep en levert het niets of nauwelijks wat op...
@Georgette: Lastig hoor, zo'n beslissing maken! Kost het je nu elke maand veel geld om de boel draaiend te houden?
pmarena schreef:Ik had helemaal geen Google dingetjes nodig, stond altijd heel goed bovenaan (ècht bovenaan) maar nu heb ik dus de hele domme fout (blijkbaar...) gemaakt om mijn BoomloosRijden-website offline te halen....en nu ben ik veel slechter te vinden op wat algemene zoekwoorden zoals "boomloos zadel" of "barefoot zadel" enzo, daar baal ik toch best wel een beetje van, eeuwig zonde !
Ik zal daar neem ik aan terechtgekomen zijn omdat ik al bijna 10 jaar een populaire site had over dat onderwerp.....veel bekeken, veel doorgelinkt hier en daar...en zo'n beetje de eerste ook in Nederland
Maar ja, m'n nieuwe site is gewoon "nieuw" denk ik voor Google![]()
Is niet meer terug te draaien zeker ook zoiets, LHO...?
Hilda79 schreef:Google schijnt nu ook te werken met random systeem. Heel lastig vind ik deze materie.
LHO schreef:pmarena schreef:Ik had helemaal geen Google dingetjes nodig, stond altijd heel goed bovenaan (ècht bovenaan) maar nu heb ik dus de hele domme fout (blijkbaar...) gemaakt om mijn BoomloosRijden-website offline te halen....en nu ben ik veel slechter te vinden op wat algemene zoekwoorden zoals "boomloos zadel" of "barefoot zadel" enzo, daar baal ik toch best wel een beetje van, eeuwig zonde !
Ik zal daar neem ik aan terechtgekomen zijn omdat ik al bijna 10 jaar een populaire site had over dat onderwerp.....veel bekeken, veel doorgelinkt hier en daar...en zo'n beetje de eerste ook in Nederland
Maar ja, m'n nieuwe site is gewoon "nieuw" denk ik voor Google![]()
Is niet meer terug te draaien zeker ook zoiets, LHO...?
Niet zomaar met een druk op de knop nee. Dit heeft te maken met het wijzigen van je 'hoofd'domeinnaam? Dat had je (kan je alsnog wel proberen...) even door moeten geven in je Google Webmastertools. Dan laat je Google weten dat je verhuist van a.nl naar b.nl, en dat alle 'waarde' die Google hecht aan A.nl dus mee mag naar b.nl.
Tijd is een hele belangrijke factor. Een oude domeinnaam is veel meer waard dan een nieuwe. Maar met dezelfde site, zelfde content, zelfde backlinks zou het dus ook na verloop van tijd weer goede results geven. Mocht je gaan peilen, doe dit dan vanuit een anonieme browser (chrome: CTRL-SHIFT-N). Ik zie jou dan volgens mij niet op de eerste pagina staan nee. Zonde
pmarena schreef:Bedankt voor je reactie
Ik doe niks met Google....heb ik dan wel webmastertools...?
Citaat:Denk je dat jij hierin iets voor me kunt betekenen (tegen betaling natuurlijk) om wat van m'n oude resultaten weer terug te krijgen ?
Citaat:Ik vind het geen halszaak verder om hoog te eindigen, maar vind het enorm zonde dat wat ik in de afgelopen jaren opgebouwd heb, nu helemaal verdwenen is...en als er nog een mogelijkheid is om zonder al teveel gedoe wat schade te beperken: graag !!
Het is toch van de gekken dat ik bij een zoekopdracht van "barefoot zadel" niet meer de eerste 6 (ofzo) hits heb terwijl ik die jaren heb gehad....vind het toch pijnlijker dan ik dacht
Ook scoorde ik heel goed op "boomloos"... en nu komen er allerlei andere vogels boven drijven terwijl ik verdorie DE topper was altijd, vind het echt zonde....
Citaat:enige dat ik kan bedenken is het weer terugzetten van de hele site, zou dat werken
Maar dan de pagina's leeg maken en laten forwarden naar de nieuwe website.....maar dat is best een hele klus...en zou het werken ??
Citaat:En eigenlijk vind ik dat kneuterig..... boomloosrijden.nl bestaat gewoon niet meer, is nu over gegaan in de nieuwe website
Is dat met die webmastertools wat je zegt, dat je je "waarde" mee kunt nemen, iets dat zou kunnen ?? Ik duim heel erg hard !!!
Groetjes Bianca.
holly schreef:Whaha Pmarena, het is zo hocuspocus allemaal he?
LHO als we toch bezig zijn.
In hulpprogramma's he, zit onder gezondheid crawlfouten. Daar kun je dan een lijstje vinden met linkjes die een 404 geven volgens google.
Wat geeft dit lijstje nu aan en wat is de bedoeling dat je er mee doet?
Citaat:Ik bedoel, ik begrijp dat googlebot een 404 tegenkwam, maar hoe kan dat als ik die 404 zelf niet krijg? Hoe komt google daar dan toch terecht en is dat dan elke keer zo, of toch weer niet?