't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:03

Cer schreef:
Goed zeg Anastasia !! Wat voor functie bij SNS?

Net twee uitnodigingen gehad voor gesprekken, 1 in leiden en 1 bijna om de hoek (ja die klant van exbaas := )

Gaat iemand nog naar de carrierebeurs?

Ik voel een 'wij zijn samen kooswerkeloos en willen werk date' aankomen :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:04

voorgaande jaren stonden er veel "stands" van bedrijven.
En bij die stands staan dan meestal een paar "jonge" medewerkers die er een traineeship/starters functiehebben gekregen. Die leggen wat uit over het bedrijf etc.

Voorbeeld: Bedrijf "maandag" staat er.
Hele leuke stand, veel info. Erg nuttig. Mensen bij de stand leggen uit: als je je inschrijft via internet nemen we binnen een week contact met je op voor een kennismakings gesprek, en omdat wij zoveel vacatures in ons portfolio zitten kunnen we vrijwel altijd wel een geschikte vacature voor je vinden en stellen we je voor aan het bedrijf.

Echte situatie: je schrijft je in, belt er 10 keer achteraan en krijgt vervolgens een mailtje dat je bent opgenomen in de database maar dat er geen vacatures zijn die aansluiten op je CV.
En nooit meer hoor je er wat van :+

Anoniem

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:15

Mri: bij Maandag werkt het sowieso zo als je je inschrijft :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:17

is het zo? :') wist ik niet :)

verder is het vooral HBO-WO gericht

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:17

maar dan vind ik de carriere beurs beter dan careerevent, die laatste hebje echt niks aan

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:22

Heb m'n andere sollicitatie afgebeld, zit nu nl nog bij de tandarts te wachten op een behandeling van een uur en over 1,5 uur zou ik anders al weg moeten.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:32

Annastacia, gefeliciteerd! *\o/* :):) *\o/* Echt super voor je. Hoe lang gaat je proeftijd duren, gewoon een maand? Oh en sterkte bij de tandarts. Een behandeling van een uur, brrrrrr.... :\

Lifaya, er is toch volgens mij maar één jaarbeurs en dat is die in Utrecht?

En ik las iets van een carrierebeurs. Ik zie daar wel eens reclame voor voorbijkomen, maar ik vraag me dan af of dat niet meer iets is voor schoolverlaters. Heb ik daar als ouwe tut van 39 nog iets te zoeken?

Gesprek gisteren ging goed, had er een goed gevoel over. Begin volgende week hoor ik of ik voor een tweede keer mag komen. Ik pas niet 100% bij hun eisen, dus het hangt echt ervan af of ze vertrouwen in me hebben dat ik het aankan of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:11

Mri: ja ik heb me ingeschreven en ze geven hoog op over young professionals (dus jonge hoogopgeleide mensen met een aantal jaar werkervaring). Schrijf je je in, voldoe je aan het profiel, wordt je toegelaten tot het vacaturebestand. Staan er 3 in, in een ander werkgebied. Bummer...

Annastasia, gefeliciteerd!

JoT, fijn dat het gesprek goed ging.
Ik heb hetzelfde gehad gister, goed gesprek, erg fijne indruk van het bedrijf ook. Ik hoor het ook begin volgende week, spannend... ik duim voor ons beiden! :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:27

career event is in Utrecht
Carierre beurs is in de Rai dacht ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:55

Ja volgens mij ook, het carreer event is net geweest en carriere beurs is binnenkort.

Ik heb net een vaste aanstelling gekregen voor een deel van m'n uren, dus niet voor alles... wat ervoor zorgt dat ik per februari iets anders MOET hebben. Zucht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:25

Waarom maar voor een deel van je uren?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:25

@Jot: Als ze twijfelen, kun je er niet wat mee, dat je eventueel met behoud van uitkering een paar maand op proef kan? (Geloof dat dit voor ongeveer drie maand kan)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:26

Ik kom me hier helaas ook weer melden :(. In Mei ben ik aan het werk gegaan in Belgie.. Helaas was dat toch niet wat ik ervan verwacht had, waren de afspraken die gemaakt zijn tijdens het gesprek toen ik eenmaal ging werken foetsie. Na wat onenigheden en een ziekteperiode (maag/darmproblemen) heeft mijn baas aangegeven dat ik niet meer terug hoef te komen. Fijne aan Belgie is dat je de eerste maand doorbetaald krijgt, daarna moet je het van een of andere mutualiteit krijgen, waar ik, heel verrassend, door mijn baas niet bij ben aangemeld.. Dit had hij moet melden, maar dat is niet gebeurd.. Nu heb ik dus 13 euro uitbetaald gekregen voor een maand.... Opzegging is nog niet ondertekend, maar moet helaas wel gebeuren, kans dat ik daar weer ga werken is 0,0%. Nu val ik overal dus buiten, want ik heb, omdat ik een korte tijd in belgie heb gewerkt, eigenlijk niet echt recht op iets hoorde ik vandaag van de dame van het UWV...

Nu was het zo dat ik het eigenlijk al een beetje aan zag komen dat het niet lang meer goed zou gaan, dus ben gaan solliciteren. Een baan ben ik zo goed als voor aangenomen, maar kan ik fysiek na een ongeval gewoon niet aan. Tijdens de sollicitatie dacht ik het goed aan te kunnen (overlegd met de dame van het bedrijf), na wat onderzoek blijkt dat toch niet zo te zijn...Dus als ik die baan aanneem, werk ik mezelf weer de vernieling in, zoals ruim 2 jaar geleden.. dus gaan we maar weer op zoek naar andere banen... Ben blij dat mijn vriend chauffeur is en een redelijk loon mee naar huis neemt, want als ik op 13 euro moet leven was het niet goed gekomen...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:39

Zonnetje81 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nah mijn gesprek was niet zo enerverend.. Meer zo van als die en die weg gaan kan ik een balletje opgooien. Maw ik heb er weinig aan.

@Juud: Ik ga pas dat soort baantjes pakken als ik geen uitkering meer krijg!

Ik heb dus geen uitkering meer ;) Is afgelopen per 1 november..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:19

Annastasia: omdat ik een tweeledige functie heb en zelf heb aangegeven 1 van de 2 delen niet meer te willen. Aanvankelijk is me beloofd dat ik die uren wel kon houden, maar nu kan het opeens niet meer.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:22

YES!

Ben net gebeld, mag eindelijk een keer op gesprek! Er hadden ook een hoop interne gesolliciteerd, maar toch ben ik nu 1 van de 15 geselecteerden :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:21

Wat goed!!! :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:05

Oke, ik heb vandaag iets te horen gekregen over een marketing functie binnen een leuk bedrijf! Ik kan hier helaas niet neerzetten om welk bedrijf het gaat, maar ik kan wel een korte omschrijving geven van wat ze zoeken. Het gaat trouwens om een bedrijf in midden Nederland, in de buurt van Amersfoort.

Ze zoeken iemand met veel marketing ervaring, die het leuk vindt om evenementen te organiseren. In het begin zal het nog een parttime functie zijn, maar het is de bedoeling dat het uiteindelijk richting fulltime gaat. Het heeft geen zin om te reageren als je geen ervaring hebt met dit soort dingen, het leek mij zelf namelijk ook erg leuk (heb een paar kleine evenementen georganiseerd in het verleden), maar je moet echt aantoonbare marketing ervaring hebben, lekker zelfstandig aan de slag kunnen en de boel op poten kunnen zetten. Het is overigens een leuk en gezellig paardgerelateerd bedrijf! De vacature staat niet op internet, het gaat via via, dus bij interesse mogen jullie me PB'en!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:46

He jammer.
Ten eerste is het te ver weg, ten tweede heb ik geen aantoonbare marketing aanvaring. Heb wel evenementen georganiseerd in het verleden. Vond ik wel leuk om te doen :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:18

Ffortuna, ik zal ook voor jou duimen ;)

Anneert, gefeliciteerd en succes!

Maessie, ik zal eens kijken, bedankt voor de suggestie. Ik blijf een beetje moeite hebben met dit soort 'noodsprongen'. Ik wil een baan, maar ik wil er niet om hoeven smeken. Maar goed, als zoiets je de opening geeft die je nodig hebt. Hmmm, moeilijk. Eerst maar eens kijken wat hun eerste oordeel is.

Amanda, welkom terug. Helaas... Jammer dat je je baan kwijt bent en nog meer jammer dat je nu problemen hebt met een uitkering aanvragen. Hopelijk vind je snel wat nieuws zodat er weer brood op de plank komt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:44

Wat is die werk.nl site om vacatures te zoeken bagger! Maar goed heb mn aanmelding eruit gedaan...krijg 7 mnd zeggen ze.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:59

Bij mij liep werk.nl 9 van de 10 x vast.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:21

Hij gaf ook steeds scriptfout. Maar je moet het wel binnen 15 min invullen en dat zoeken is niks...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:16

Ik zit er over te denken mijn boa te gaan halen en nu gewoon op alles wat mogelijk is te solliciteren ook onder mijn niveau en dingen die ik echt niet leuk vind. In de tussentijd boa opleiding doen en dan als ik dat heb gehaald daar een baan in zoeken en bij het suffe werk weg gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:07

Ash_ schreef:
Ik zit er over te denken mijn boa te gaan halen en nu gewoon op alles wat mogelijk is te solliciteren ook onder mijn niveau en dingen die ik echt niet leuk vind. In de tussentijd boa opleiding doen en dan als ik dat heb gehaald daar een baan in zoeken en bij het suffe werk weg gaan.

Met boa bedoel je dan bijzondere opsporings ambtenaar.