Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:23

2 op een avond is inderdaad heel goed te doen met dit mooie droge weer. Nu hebben wij ook een binnenbak, maar longeren doen wij alleen buiten, ben nu met een paardje bezig die nog maar 3 weken echt onder zadel is, ze is een beetje hupsy soms, dus daar stap ik niet zo op zonder te longeren :D

En naast trainen geef ik ook les en clinics en dat is ook heel erg leuk! Paarden die ik op locatie rijd, die worden wel gezadeld en afgezadeld. Anders red ik het qua tijd niet.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:39

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:25

@11A: Super gaaf, was al heel nieuwsgierig wat het nou precies was!

@De rest: Even een vraagje. Ik ben bezig met een proefdruk maken van visitekaartjes (wil de eerste rits even zelf printen ipv uitbesteden) en op papier zien de kleuren er totaal anders uit dan op mijn scherm. Hoe ga ik checken of het aan de printer ligt, of aan de instellingen van mijn beeldscherm? Weten jullie daar een trucje voor?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:49

Daar kunnen de fotografie dames je heel goed bij helpen. Je hebt namelijk zoiets als een spyder bv voor de kleuren van je beeldscherm.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:24

@Joyce, bedankt!!! Heb het idd veel aandacht gegeven op Twitter haha.
Het kan zijn dat je scherm niet goed afgestelt staat, maar het kan ook aan je printer liggen.
Misschien dat je iemand kent die een calibratie systeem heeft voor je scherm, maar ik zou er geen kopen voor meer als 100 euro! Zeker niet als je niet dagelijks met beelden en kleur bezig bent!
Maar misschien dat je er net zo goed kunt bestellen. Ik bestel mijn kaartjes bij printcarrier.nl en daar kosten zo'n 1000 stuks maar 60 euro max. Daar kun je ze zelf niet voor gaat afdrukken!!

Ben vanochtend trouwens naar een Open Coffee geweest, in Den Bosch, maar dat was echt interessant! Veel mensen gesproken! Vond het heerlijk om eens met ondernemers over ondernemen te spreken in reallife!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:39

Wat een leuk idee 11A. Nu maar hopen dat het goed gaat lopen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:42

Bedankt Yvonne! Ik hoop het ook!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:43

11A wat een leuk idee.

Vandaag weer een leuk gesprek gehad met mijn huidige werkgever. Ik ga voor hun het beeldbank vullen. Nu ze alles hebben vernietigd i.v.m met nieuwe logo en imago. Starten met foto's betrekking tot beveiliging van huizen. Zoals sloten, dievenklauwen dat soort dingen. Helemaal leuk.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:56

Ik heb dus een spyder, geen idee wat dat me toendertijd ook al weer gekost heeft. Aangeschaft omdat ik graag foto's maak.
Maar...ik vind het voor een webshop toch ook wel belangrijk dat de producten die je online plaatst zoveel mogelijk de goede kleur laten zien en dan is het ook wel handig als je beeldscherm af is gesteld door middel van zo'n spyder dingetje.
Kijk als een ander de instellingen verkeerd heeft staan ziet hij rood misschien als wat paarsig, of een blackfoto van een hele donkerbruine misschien als een zwarte vlek, maar dat is dan niet jouw fout, jij hebt jouw producten zo werkelijk mogelijk neer gezet.
(werkt dat eigenlijk ook wettelijk zo?)

He cool Ilona!
Is dat een blijvend project of slechts eenmalig?

Ik vin het nog steeds niet gemakkelijk hoor KA.
Liefst niet het woord coaching of je eigen naam, liefst nederlands, mogen 2 namen zijn maar ook 1 die beide beschrijft.
Gut ik snap dat je hulp nodig hebt hihi.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:08

Dit is in het begin een groot project. Hij moet helemaal gevuld worden. Maar mijn huidige werkgever geeft elke maand een magazine uit aan 700.000 leden dus er is elke keer wel iets nodig.
Het zal na de grote buts rustig verlopen. Of en toe eens een aanvraag voor een bepaald genre. Zoals nu de beveiliging.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:09

@holly: als de kleur niet bevalt, kunnen mensen door de wet Koop op Afstand (of hoe dat ook precies heet) altijd het product weer terug sturen. Maar ik snap wat je bedoelt!

Ik heb gister mijn site op verschillende computers naast elkaar bekeken en qua kleur ziet het er overal nagenoeg hetzelfde uit. Het ligt dus echt aan de printer, die kan blijkbaar de kleuren niet goed omzetten. K heb via PB uitleg gekregen dat dit te maken heeft met de basis kleuren van de computer en de printer die anders zijn (met dat RGB en CMYK). Beetje jammer dus ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:33

Ohja dat kan idd ook nog.

Als je op het budget wil passen en toch reclame wilt kunnen maken, dan zijn er natuurlijk ook nog andere manieren, bv het uitnodigen tot aanmelden nieuwsbrief, simpele tekst A4tjes in brievenbussen, klein adv in de krant, persberichten, kaartjes bij de super.
Dat het printen niet wil lukken wil dus niet meteen zeggen dat je iets groots moet laten liggen hierdoor. Begin gewoon ergens anders mee.

Foxy kom gezellig met ons mee te twitteren! Kost je niet veel tijd en je kunt in 1 zin je volgers laten weten dat je een product in de reclame hebt, of een andere leuke zin die mensen uitnodigd naar jouw site te gaan kijken.

Zijn er hier nog meer zonder een twitter account?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:40

Zo, ik kan qua dozenvoorraad goed merken dat ik een nieuwe baan heb. Voorheen kon ik altijd blanco dozen pakken op m'n werk, waarin ik artikelen verzond. Heb zonet maar een bestelling bij Viking geplaatst inclusief een grote voorraad bubbeltjesverpakking :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:01

Holly, mijn paard staat sinds dit weekend voor 5 maanden op de wei, dus nu heb ik eindelijk eens tijd om orde op zaken te stellen! Twitter wordt bestudeerd!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:12

joyce2 schreef:
Ik heb gister mijn site op verschillende computers naast elkaar bekeken en qua kleur ziet het er overal nagenoeg hetzelfde uit. Het ligt dus echt aan de printer, die kan blijkbaar de kleuren niet goed omzetten. K heb via PB uitleg gekregen dat dit te maken heeft met de basis kleuren van de computer en de printer die anders zijn (met dat RGB en CMYK). Beetje jammer dus ;)

Kleurmanagement is lastig. Ben er tijdens mijn opleiding een tijd mee bezig geweest. Heb destijds samen met een klasgenoot heel veel prints gemaakt op allerlei soorten papier en met allerlei kleurprofiel-instellingen. Je wilt niet weten hoe uiteenlopend de resultaten waren. Ik heb uiteindelijk een kleurprofiel laten maken voor mijn printer en één type fotopapier.

Als ik visitekaartjes laat maken of 'with compliment' cards of adresstickers dan zijn de kleuren soms net iets afwijkend. Maar dat zijn tot nu toe zulke subtiele verschillen dat ik daar niet wakker van lig.
Mijn scherm is gekalibreerd, dus ik weet dat ik daar op kan vertrouwen.

@11a: wat een leuk idee!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:32

Een subtiel verschil vind ik niet erg, maar de header van mijn site bestaat uit houten plankjes en die afbeelding laat ik terug komen op mijn visitekaartje. Maar met printen is het niet te zien dat het houten plankjes zijn, op het kaartje is het 1 grote donkerbruine (bijna zwarte) vlek! En de achterkant van mijn visitekaartje moet beige zijn, kleur overlopend van licht naar donker (net als op mijn site) en dat is ook een grote vieze bruine vlek. Ik ga denk ik maar een tijdelijk simpel visitekaartje maken, dat wel zelf gedrukt kan worden en voor mijn super-de-luxe versie zoek ik wel een drukker ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:38

Foxy gewoon even een accountje aanmaken voor hipponet en gaan met die banaan. Rest komt daarna stapje voor stapje. Ik ben ook nog altijd aan het uitproberen hoe het allemaal werkt.

Kalibreren was het woord ja, ik kon er niet meer op komen.

Doe jij alles in dozen, omwikkeld met bubbelplastic dan Georgette?
Maak je geen gebruik van bv bubbel enveloppen?

Staat het kleur gebruik van jouw printer wel goed ingesteld Joyce? Zo klinkt het haast.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:40

Ik heb zowel op mijn eigen printer (zo'n Epson 3 in 1 fotoprinter ding) als op die van mijn vader (super de luxe ding) geprint en op mijn vaders printer zag het er wel wat beter uit, maar nog steeds veeeel te donker. Wellicht staan ze beiden verkeerd ingesteld, maar ik heb geen flauw idee hoe ik uit kan vinden of de instellingen juist zijn!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:06

Holly, sieraden stuur ik op in bubbelenveloppen inderdaad. Maar ik verkoop ook sieradenrekjes en tassen, en die gaan niet door de brievenbus. Vandaar de aanschaf van de dozen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:21

joyce2 schreef:
Ik heb zowel op mijn eigen printer (zo'n Epson 3 in 1 fotoprinter ding) als op die van mijn vader (super de luxe ding) geprint en op mijn vaders printer zag het er wel wat beter uit, maar nog steeds veeeel te donker. Wellicht staan ze beiden verkeerd ingesteld, maar ik heb geen flauw idee hoe ik uit kan vinden of de instellingen juist zijn!

Het kost je waarschijnlijk een hoop papier en inkt om het goed ingesteld te krijgen. Misschien toch handig om de kaartjes ergens te laten printen of drukken....
Bij drukwerkdeal kun je bijv. kleine aantallen laten maken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:26

JolandaS schreef:
Als ik visitekaartjes laat maken of 'with compliment' cards of adresstickers dan zijn de kleuren soms net iets afwijkend. Maar dat zijn tot nu toe zulke subtiele verschillen dat ik daar niet wakker van lig.
Mijn scherm is gekalibreerd, dus ik weet dat ik daar op kan vertrouwen.

@11a: wat een leuk idee!

Bedankt voor je compliment, Jolanda!
Wat zijn eigenlijk jouw 'with compliment' kaarten? Een soort bedankkaarten??

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:28

Mijn visitekaartjes zijn ook op, maar twijfel of ik nieuwe bestel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:41

Weet iemand hier een goed en goedkoop adres om een bodywarmer met logo te bedrukken misschien?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:10

11AFotograaf schreef:
Wat zijn eigenlijk jouw 'with compliment' kaarten? Een soort bedankkaarten??

Kaartjes van 10 x 15 met mijn logo en adresgegevens en een groot leeg stuk waar ik iets op kan schrijven.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:38

Ik heb van Retif een waardebon van €15 gekregen bij besteding vanaf 50 euro geldig tot 31-5-2011.

Iemand interesse dan stuur ik hem op?!

http://www.retif.eu