Nouks schreef:Maar das toch juist wat ik ook zeg?

De discussie ging toch over hoe je je moet presenteren (als bedrijf of als ZZPer?). Ik merk dat o.a. in onderstaande quotes de ZZPer wat kracht toegesproken wordt:
XoNo schreef:Bij een eenmanszaak weet je zeker dat er niet teveel mensen mee gemoeid zijn, bij een BV is die kans groter. Nee, ik vind een BV niet per definitie log, maar zijn doorgaans wel logger (wat een gek woord eigenlijk!) dan een eenmanszaak.
Nouks schreef:HLPhoto schreef:Sinds wanneer is een BV een logge bedrijfsvorm? Als jij Nouks BV zou worden hoeft er niet veel te veranderen..
Het gaat me niet om BV of eenmanszaak, het gaat me erom hoe je je presenteert: als "kijk ik ben Anouk en ik fotografeer" of als "kijk mijn bedrijf heet Fotostudio Twente en wij communiceren in de wij-vorm".
Daar probeer ik wat balans in te trekken. Ben nl. eigenlijk zelfs van mening dat er teveel bedrijven zijn met een familienaam, en zelfs bedrijven waar de familienaam+bijbehorende denkwijze de ontwikkeling tegenhoudt.
11AFotograaf schreef:Ik snap wat je bedoeld en helaas was dat een van mijn fouten die ik heb gemaakt toen ik begon. Dat kwam wel, dacht ik.
Maar hoe je het voor elkaar krijgt om zo snel 3 van zulke reacties te krijgen via LinkedIn is iets waar ik niet bij kan. Maar dat zal wel aan mijn not-sociale vaardigheden liggen...
...of ook aan je vakgebied en klantenkring? Ik werk veel voor grote bedrijven en ben inderdaad snel geneigd om contactpersonen van die bedrijven in LinkedIn op te zoeken en toe te voegen. Die contactpersonen (maar ook ex-collega's, freelancers of consultants van andere bedrijven en nog veel meer mensen die ik zakelijk tegenkom en waarbij ik blijkbaar als prettig om mee samen te werken in het geheugen lig) krijgen allemaal een "digest" van LinkedIn en zien daarin dat ik weer werk aan het zoeken ben. Ze zijn misschien zelf aan een nieuwe klus bezig, hebben een nieuwe werkgever of wat dan ook, en er zijn er genoeg die nieuwe werkgever of klant graag een tip geven.
Omgekeerd ook: als ik een C# ontwikkelaar nodig heb om een project te kunnen doen kijk in LinkedIn. Vind ik iemand die ik via iemand anders ken, dan vraag ik iemand anders hoe die persoon z'n werk doet en wat het voor iemand is
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 17-01-11 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt