VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:32

Sita_xx schreef:
Jaah, waren heel veel met een 1.2 1.8 2.4 enzovoorts :+
maar ik had een 4.9 op natuurkunde, een 5.4 op biologie een 8.0 op scheikunde, een 4.5 en 8.3 op engels en dus een 6 op duits. Dus opzich niet heel erg slecht. Wiskunde verwacht ik niet zo hoog, op economie hoop k op een 6je. En nederlands geen flauw idee ;)
Jullie een beetje goede cijfers?
En wat vinden jullie van de luistertoetsen van engels, ik ben daar zoooo slecht in |( Gaat altijd veel te snel.

Woo een 8 voor scheikunde, supergoed. Engels luistertoetsen vind ik altijd nog fijner dan frans..

Anna

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:33

Ik meld me ook even :j
Deze week heb ik ook al toetsweek; gister Duits gehad, dat ging heel slecht. Vandaag had ik wiskunde, dat ging dan wel weer wat beter dan verwacht :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:34

Citaat:
Woo een 8 voor scheikunde, supergoed. Engels luistertoetsen vind ik altijd nog fijner dan frans..

Ik kan me nooit zo goed concentreren bij luistertoetsen, en dan maakt het niet uit of dat Frans, Engels of Duits is :=

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:39

nee daar heb ik ook last van. Ik snap altijd wel waar het over gaat, maar die onderwerpen zijn altijd zo saai, dat ik het al weer vergeten ben voordat ik de vraag kan antwoorden. En als ik de vraag gelezen heb weet ik niet meer waar ik onder het luisteren al weer op letten moest |(

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:42

Inderdaad...
En dan na luistertoetsen van 1 uur leefde je nog een beetje, maar dit jaar duren mijn luistertoetsen 2 uur, ik weet niet hoe ik dat vol ga houden :=

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:44

ik had op mijn laatste luistertoets een 44 |( :( sta nu een 46 |( Die luistertoetsen tellen 32 x zo zwaar dan mijn SE-toets van afgelopen week :roll:

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:45

Waar gaan bij jullie de mondelingen over trouwens? Bij Nederlands en Engels gewoon over je boeken, bij Duits over een zelfverzonnen onderwerp en Frans weet ik eigenlijk niet.. Hoop niet over de boeken want de helft heb ik niet gelezen, en sowieso, praten in het Frans..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:46

Wooo dat is lang! Engels is bij mij idd ook een kwestie van concentratie, maar bij frans speelt ook nog mee dat ik dat niet goed kan verstaan :') Handig als de vragen dan ook in het frans zijn en dat je die dan ook niet begrijpt..

Wij hebben het vak GLO, geïntegreerd Literatuur onderwijs. Dus bespreking van alle boeken wordt in één mondeling gedaan, waar er dus drie leraren vragen aan je gaan stellen :')
Mondeling engels gaat over een artikel en frans volgens mij ook..

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:47

Nederlands eerst betoog, volgende over je gelezen boeken. Engels over een zelfgekozen onderwerp, waar je eerst 20 min wat over moet vertellen en vervolgens heel fijn nog even over mag gaan discussieren met de docent. En duits weet ik niet, wil ik me nog even niet mee bezig houden haha!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:48

Nederlands mondeling heb ik in de vierde al in de vorm van een betoog gedaan en in de 5e een debat.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:09

duits en wiskunde b vandaag gingen goed :D
snapte zelfs het grootste deel van de wiskunde toets, had ik niet verwacht! heb een paar kleine deelvragen niet ingevuld, had geen tijd meer dus waar ik ngo over na meost denken heb ik overgeslagen :P:

nu morgen natuurkunde (moeilijk) over trillingen en lenzenformules... :\
en engels essay van 600 woorden oh jee dat wordt ook een ramp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:13

Morgen heb ik oa Grieks, kreeg ik net mailtje van leraar dat wij niet moeten vergeten ons woordenboek mee te nemen. Dus ik antwoorden dat ik dat ding zal ontstoffen en een nieuw leven inblazen, maar dat ik dan wel een bonus verwacht tegenover dat ongemak..
Krijg ik terug: Jazeker, eentje die je kunt eten ;)

Grr. Had 't nog zo goed geprobeerd. O:) ^)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:15

haha dat je dat ook echt terugstuurt, lachen! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:03

Ja hij wilde graag dat we het hem even lieten weten als je het mailtje gelezen had, dus om nou terug te sturen iets in de trant van "Ik heb het gelezen, zal hem morgen meenemen." vond ik ook weer zo wat. :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:16

NieneWiep schreef:
Waar gaan bij jullie de mondelingen over trouwens? Bij Nederlands en Engels gewoon over je boeken, bij Duits over een zelfverzonnen onderwerp en Frans weet ik eigenlijk niet.. Hoop niet over de boeken want de helft heb ik niet gelezen, en sowieso, praten in het Frans..

Nederlands gaat over mijn gelezen boeken, Engels weet ik nog niet, maar in elk geval niet over boeken.
Ook Duits weet ik nog niet, en bij Frans gaat het over beschrijven; eerst een voorwerp, dan een persoon geloof ik.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:47

Nederlands gaat bij ons over gelezen boeken ook, bij Engels gaat de helft over 3 gelezen boeken (die we voor december moeten lezen, jottum) en de andere helft over 'n vrij onderwerp geloof ik. Frans en Duits heb ik niet en voor Latijn hoeven we geen mondeling te doen O:)

Ik las hier trouwens iemand die moeite had met het tempo van de luistertoetsen Engels en ik herinner me dat iemand reageerde op mijn post dat ik Talen examentraining Engels ga doen om lees- en luistervaardigheid meer te beheersen, dat diegene dat nooit in 2 dagen zou leren. Tijdens die training worden er handvatten aangereikt zodat je tekstbegrip beter wordt en dat je leert hoe je een tekst aan moet pakken; bij luistervaardigheid worden er handvatten aangereikt om snel de vraag te lezen, begrijpen en de goede informatie te horen. Eerst krijg je daar dus veel tijd voor en dat tempo wordt steeds verder opgevoerd. Je leert dus niet in twee dagen 'opeens' Engels, maar er worden handvatten aangereikt waar je zelf nog wel verder mee moet oefenen..

Dat dus O:)

Ik heb net braaf Latijn vertaald, ga nu even wat aan Natuurkunde doen (donderdag een SE, trillingen en golven) en daarna nog even wat leren voor mijn ruiterbewijs :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:49

Maar Ils, jij hebt dus wel gewoon buiten je toetsweken om SE's?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:53

NieneWiep schreef:
Maar Ils, jij hebt dus wel gewoon buiten je toetsweken om SE's?

Jep. Tot de kerstvakantie, daarna geloof ik niet meer..
Het had een reden maar die is niet zo duidelijk verteld :=

Het is bij ons heel lang onduidelijk gebleven hoe het nu allemaal zou gaan verlopen dit jaar. De werkdruk is nu ook echt heel erg hoog, we moeten allerlei opdrachten doen (voor Nederlands hadden we voor de herfstvakantie bijvoorbeeld bloemlezing), boeken lezen, je huiswerk (zowel maak- als leerwerk) bijhouden én we moeten nu dus profielwerkstuk maken die in December ingeleverd moet worden.. Erg handig geregeld is het niet, maargoed, iedereen heeft het druk 'gelukkig'.. :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:08

Bloemlezing heb ik ook moeten doen, vond ik best leuk :) Dus als iemand dat nog moet doen en geen zin heeft om het te maken? :')

Wij moeten ook ons PWS al in december inleveren.. ik vind het echt vroeg.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:10

Wat is een bloemlezing? Ik voel me dom.

Ja, wij ook in december, de 10e is de presentatie.. Help.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:17

Bloemlezing hield bij ons in: 10 gedichten zoeken, 5 traditionele en 5 experimentele en dan die gedichten analyseren en je mening geven enzo.

Wij hebben de presentatie wel pas in januari volgens mij. Wat is je onderwerp?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:19

Oh zo, wij moeten gewoon een dichtbundel lezen voor onze mondeling.

Mijn PWS onderwerp is de eet- en kookcultuur van Engeland, in het Engels. :Y)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:20

Zit trouwens al wel op de 60 uur, maar veel is het nog niet. :') Heb echt nog bijna geen zelfgeschreven tekst...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:40

60 uur al Nien? :oo WHOW!
Ik zit nu rond de 25-30 uur geloof ik, dus nog 35-40 te gaan (van de 80 mogen we er 15 aftrekken voor de voorbereiding van de presentatie)
Onze presentatie is wel pas in februari overigens.

Bloemlezing was bij ons 'maar' 3 gedichten analyseren op vorm en inhoud (plus zelfgeschreven biografie van de schrijver en de rest van de reutemeteut :P ) Het was ook wel leuk, maar zóóóó veel werk... 3 gedichten al, laat staan 10....

Ik heb natuurkunde even geleerd maar mijn ogen vallen dicht, ga lekker in bed liggen en boekje engels lezen :)

:wave:

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:51

Zo zo druk geklets zeg.
Nog iemand die van de SE week af is las ik..gelukkig maar ;)
Vandaag nog cijfer van duits terug (toets ging over alle grammatica) en had een 6.5 heel erg blij mee want grammatica is niet mijn aller sterkste punt. gemiddelde was een 6 geloof ik. meeste lag tussen de 5 en de 6.5 met een paar uitschieters..zowel naar boven als beneden

Onze mondelingen gaan over: NL 12 boeken Engels: 12 boeken
Duits..van alles en nog wat :+

PWS heb ik gelukkig vorig jaar al afgerond..alleen nog verbeterde versie inleveren