Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:18

In Amsterdam zoeken ze parkeer controleurs. Bij intresse of informatie kan je mij PBen.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:19

ben er van overtuigd als je wilt werken je morgen werk kan hebben..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:43

hiboune schreef:

Lompe opmerking zeg..
Ik lees al een tijdje mee hier, zelf werkzoekend en lees elke keer weer hoeveel moeite men doet voor een baan en elke keer weer die teleurstelling als je een afwijzing krijgt en niet eens op gesprek mag. En jij komt hier even verkondigen dat men schijnbaar niet wil, omdat ze dan allang werk hadden moeten hebben..
Sjonge..

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:45

obsession schreef:
hiboune schreef:

Lompe opmerking zeg..
Ik lees al een tijdje mee hier, zelf werkzoekend en lees elke keer weer hoeveel moeite men doet voor een baan en elke keer weer die teleurstelling als je een afwijzing krijgt en niet eens op gesprek mag. En jij komt hier even verkondigen dat men schijnbaar niet wil, omdat ze dan allang werk hadden moeten hebben..
Sjonge..

Ben ik het mee eens, ik ben inmiddels zelfs al op een schoonmaakbaan afgewezen wegens te weining ervaring in de schoonmaaksector }> Dus dat het zo makkelijk is, klopt echt niet..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:49

Cowgirl schreef:
Dat is goed nieuws Haike. Wat ga je doen?

Ik heb maandag een eerste gesprek bij het reintegratiebedrijf (hier volg ik nu ook al een opleiding administratief medewerker). Hopelijk komt er dan een beetje schort in de zaak.

Ik heb inmiddels mijn zoektocht iets verbreed en zoek nu ook naar banen op de Veluwe (apeldoorn etc etc.). Ik heb daar ook al leuke woningen gezien(tussen de 110 en 125 duizend euries). Nu alleen nog die baan met een knap salaris zodat ik dat huis ook kan kopen en mijn paarden natuurlijk kan behouden.
kan gewoon niet wachte om die stap te gaan nemen.

:D

Ze zijn er wel, recreatiewoningen die veel bewoont worden het hele jaar door. Kan best netjes zijn, amar moet je elders ingeschreven staan. je krijgt alleen 100% hypotheek als het met eigen grond is en anders niet.
Werkgebied verbreden is wel beter in toerisme sector. In die gebieden wordt het nu weer druk, maar let wel op dat het meeste tijdelijk is. Dan zit je nog met de winter he?!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:53

hiboune schreef:

Dat is niet overal zo. In grotere steden zoals mijn vorige stad kon ik alles aanpakken, maar hier in het Noorden ECHT niet!!!! Ik heb een jaar gesolliciteerd eerst en heb nu een 0 uren contract. Daarnaast doe ik nog iets via pgb bij mensen voor een paar uurtjes. En ik heb nu een startend eigen bedrijfje. Maar het is hier heeeeeeeeel moeilijk iets te vinden. Het zal ook per sector verschillen hoor, dat wel. Maar ze kiezen voor jong boven ietsje ouder en mensen zijn zeer zuinig op hun baan geworden.
Idd is zelfs schoonmaakwerk, supermarktwerk etc niet meer zomaar een job en willen ze bij wijze van iemand van 16 met ervaring al.....20 is al te oud, laat staan 35.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:41

hiboune schreef:

ja dat denk ik ook, maar het probleem is wel dat je een bepaald salaris hebt en daar zijn zaken zoals bijvoorbeeld een hypotheek op aangepast. Ik kan misschien ook gaan werken in de schoonmaak, maar dan is een WW nog meer en daar kan ik niet mijn hypotheek van betalen. Om een baan te vinden met een nagenoeg salaris en voor de werkzaamheden waar je voor bent opgeleid, is vaak toch erg moeilijk in deze tijd hoor! Ik ben in ieder geval al 4 maanden zoet met het zoeken naar een passende baan.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:04

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:14

Zaterdag heb ik een gesprek in een schoenenwinkel, hoop dat het nu eens wat wordt! Het solliciteren ben ik wel meer dan zat, dus ik hoop dat ik nu een kans maak op die baan :)!

Verder heeft mijn vriend nog navraag gedaan bij zijn bedrijf, en daar staan ook twee vacatures open, dus hij heeft mijn CV voor mij doorgestuurd.. Maar daar verwacht ik niet te veel van, aangezien die functies momenteel nog wel wat boven mijn niveau liggen..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:16

Ik val hier ook maar even binnen, vandaag te horen gekregen dat ik de baan niet heb, was 3 keer op gesprek geweest en met 2 anderen over. In principe hadden we alledrie gepast, dus zijn ze plussen en minnen gaan afwegen. Bij mij was dan het minpunt de afstand ( 40 km, 20 minuten rijden).
Zit nu heel erg te balen, heb momenteel ook niks meer lopen dus we zijn weer volledig terug bij af.
Blegh.. kan mij er niet toezetten om op vacaturesites te gaan kijken nu.

Gibo succes zaterdag!

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:24

Zomaar ineens, bij de post, vanochtend een uitnodiging voor een gesprek voor een functie als secretaresse bij jeugdzorg. Ik was al op gesprek geweest voor een andere loctatie, door naar de 2e ronde en een assesment gedaan, voor geslaagd en toen helaas toch voor een andere kandidaat gekozen vanwege afstand. Toen zeiden ze al dat ik het bestand zou blijven. Dus toch wel een lichtpuntje in deze donkere dagen van al die brieven en afwijzingen ;-)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:43

Hier nog steeds niks passend gevonden.

Maar denk dat ik me de komende tijd maar als vrijwilliger ga aanmelden bij een politieke partij. Voel me na gisterenavond wel gemotiveerd, heb met afgrijzen de winst van PVV in Almere en Den Haag aangezien. Doe ik tenminste nog eens wat zinnigs.

Staat misschien ook nog eens goed op je CV als je actief bij een politieke partij bent.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:52

Ik zit ook in het schuitje van baan zoeken.
Zit op het moment alweer 3 weken thuis.

Het bevalt me wel die vrije tijd maar een beetje fijn inkomen is ook erg fijn als je net een jaar samen woont ;)

Ik solliciteer vooral op winkels, dat trekt me toch meer, maar tot nu nog geen resultaat.
Overal te weinig ervaring (1,5jaar kassa ervaring), mijn cv bestaat uit opleidingen vooral dierenverzorging en 1 jaar horeca en 7 jaar ervaring maar toch word je afgewezen.

Maar ja als ze niemand een kans geven om zich te bewijzen, kom je moeilijk aan de bak.

www.stagemarkt.nl bied banen aan met opleidingen BBL, voor de liefhebber.

Op het moment doe ik al een opleiding tot honden trimmen wat ik april hoop af te ronden, en zie het niet zitten om 2 opleidingen samen te doen, word me iets te veel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:43

superpony schreef:
Cowgirl schreef:
Dat is goed nieuws Haike. Wat ga je doen?

Ik heb maandag een eerste gesprek bij het reintegratiebedrijf (hier volg ik nu ook al een opleiding administratief medewerker). Hopelijk komt er dan een beetje schort in de zaak.

Ik heb inmiddels mijn zoektocht iets verbreed en zoek nu ook naar banen op de Veluwe (apeldoorn etc etc.). Ik heb daar ook al leuke woningen gezien(tussen de 110 en 125 duizend euries). Nu alleen nog die baan met een knap salaris zodat ik dat huis ook kan kopen en mijn paarden natuurlijk kan behouden.
kan gewoon niet wachte om die stap te gaan nemen.

:D

Ze zijn er wel, recreatiewoningen die veel bewoont worden het hele jaar door. Kan best netjes zijn, amar moet je elders ingeschreven staan. je krijgt alleen 100% hypotheek als het met eigen grond is en anders niet.
Werkgebied verbreden is wel beter in toerisme sector. In die gebieden wordt het nu weer druk, maar let wel op dat het meeste tijdelijk is. Dan zit je nog met de winter he?!

Zo'n recreatie woning is wel okay als overbrugging. Ik wil me wel eerdaags gaan inschrijving als woningzoekende in Assen en omgeving.
Voor de achterhoek/veluwe moet ik me nog even iets verder verdiepen WAAR ik zou willen wonen.(ik weet het wel maar is niet helemaal realistisch denk ik :D tenzij ik de loterij win.)
Mijn reintegratie traject zit gelukkig in de lift dus hopelijk kunnen we met 1 a 2 weken actief aan de bak. Tegen die tijd doe ik ook bijna examen in 2 vakken van de opleiding en is er zoweiso meer kans.
Toerisme is idd veelal seizoens werk daarom stel ik me ook breder in hoor, een ander leuk bedrijf (agrarische kant, misschien op een klein vliegveld oid) is voor mij ook prima. Maar voorkeur blijft gewoon toerisme.
belangrijk vind ik plezier in mijn werk en een leuke plek om te wonen en mijn hobby uit te voeren...daar ga ik voor.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:54

ik wist dat er zo een reactie ging komen

ik zelf was tijd geleden ook werkzoekende ivm dat ik tijd de ziekte van pfeiffer heb gehad en er even paar maanden tussen uit ben gestapt...

ik woon in de middle of no where maar heb toch vrij snel een baan gevonden die en bij me past en ik erg leuk vind.

in die paar weken dat ik zoekende was heb ik ontdekt dat je als je niet kieskeurig bent en bereid bent niet met een topsalaris te beginnen je de volgende dag aan t werk kan..

ik ben er van overtuigd dat het ook aan de mens ligt

ik kan geen werk vinden.. bah er is helemaal niks wat bij me past..(betekent ik voel me te goed voor de supermarkt)
maar ondertussen fijn op een uitkering teren of zitten zeuren dat ze geen geld hebben..

kranten bezorgen? kan altijd
zit je met je gezondheid?
callcenter.. je stem doet de rest..

thuiswerk?

zo kan ik nog wel even doorgaan..

sommige mensen zijn gewoon verwend... mijn vorige baan was zus en zo, reken er maar niet op dat je ooit precies t zelfde vindt hoor..

tja soms moet je opnieuw onder aan de ladder beginnen..maaaar dan heb je wel werk..

en er is zat werk te verkrijgen!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:57

Blijf je nu dom banketstaaf??
Jouw situatie is niet mijn situatie...
Bovendien kun je niet zo gemakkelijk oordelen over een ander.. lekker makkelijk op een uitkering teren.. sjonge, heeerlijk, dat is me een vetpot!!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:00

werken is t antwoord :P

sommige mensen leven graag van hun uitkering heb er helaas paar in de vriendenkring..

kijk snap best dat t moeilijk kan zijn
maar verruim je gedachten in wat je wilt doen..
dan maar werk wat je niet wilt en kan je ondertussen verder kijken en zoeken
maar dan ben je wel aan de arbeid toch?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:10

wat een onzin, ik heb geen enkele uitkering.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:15

ik kan geen werk vinden.. bah er is helemaal niks wat bij me past..(betekent ik voel me te goed voor de supermarkt)
maar ondertussen fijn op een uitkering teren of zitten zeuren dat ze geen geld hebben..

maar goed ik hou verder me mond hier

succes allen!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:16

Ja werken is het antwoord.. natuurlijk dame..
Zo makkelijk is het nou eenmaal, je hebt gelijk!!
Ik zit heerlijk thuis een uitkering te trekken, terwijl ik ondertussen de hypotheek amper betalen kan.
Maar dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!! Ik kan natuurlijk altijd nog gaan werken..

Ik zit me behoorlijk op te naaien achter mn laptopje door jouw kort-door-de-bocht-reacties..
Iets meer tact zou je sieren.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:17

hiboune schreef:

maar goed ik hou verder me mond hier

succes allen!

Wordt zeker te heet onder je voeten??
Of heb je in de gaten dat je onzin praat?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:18

zal maar niet zeggen hoe ik achter me computer zit ;)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:19

nee hoor mij wordt t lang niet te heet maar heb er geen zin meer in..
want kan zo pagina's door blijven gaan

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:19

Dan begrijp ik al helemaal niet wat je uberhaupt in dit topic te zoeken hebt..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:08

Ik kom ook weer even binnen vallen.
Heb inmiddels een baan, maar ben meer dan een half jaar werkloos geweest, wat op zich nog mee valt.
Maar ik ga er ábsoluut niet in mee dat je morgen al aan t werk zou kunnen als je dat echt zou willen. Vind dat een behoorlijk lompe en ondoordachte opmerking waar je veel mensen mee kwetst.
Ik heb veel sollicitaties gehad, echt heeeeel erg veel, maar ook veel afgewezen dus.
Waarom? Voor de ene baan had ik te weinig ervaring, voor een volgende weer teveel, bij weer een ander paste ik net niet in het team, bij een volgende heel traject doorgelopen van gesprekken om vervolgens te horen dat ze heel sneaky iemand ertussendoor hebben getrokken en die aangenomen hebben (wat overigens 2x is gebeurd) enz enz enz..

Heb ontzettend te doen met iedereen die nog steeds werkloos is en normaal alleen als bijlezer nog te vinden hier, maar deze opmerking vind ik echt niet kunnen, dus vandaar dat ik hier even op móest reageren!