Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 09:41

Babsiej schreef:
Alle respect voor de postbezorgers hoor.

Maar ook ik ga hier niet elke dag de stoep vrij houden. Als je beetje voorzichtig loopt gaat t best goed, ben nog niet gevallen :D

Als je verhalen hoort van oudere postbodes was dat vroeger gewoon verplicht. Als je straatje niet schoon was werd je daarop aangesproken en werd er geen post meer bezorgt.
Vroeger was het heel normaal dat iedereen z'n eigen stoepje schoon hield. Tegenwoordig is dat een beetje vergeten omdat we niet zo veel sneeuw meer hebben. Nu klagen de mensen alleen maar dat de gemeente de stoepen niet sneeuwvrij maakt in plaats van zelf ff een bezem te pakken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:35

Hadden jullie trouwens gisteren ook zo veel hah? Een krant van de postcodeloterij, folder in plastic van C1000 en een folder van de Plus. Er paste maar 100 folders in één dichte tas. Dus iedereen had echt onwijs veel tassen post. Ik heb ook beide wijken gelopen met een volle tas hah op mijn bagagedrager.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:35

Roane schreef:
Babsiej schreef:

Maar ook ik ga hier niet elke dag de stoep vrij houden. Als je beetje voorzichtig loopt gaat t best goed, ben nog niet gevallen :D

*hangt je twee schoudertassen om aan elke kant, geeft je een bundel reclame, twee bundels post en verkleumde vingers mee*

Succes! :D

Nee dank je ;) Vind het sowieso vreselijk, bezorgen. Ik moet gewoon naar mn eigen werk, en ja daar heb ik helaas ook last van de sneeuw enzo . Een reistijd van bijvoorbeeld 2 uur ipv 20 minuten omdat overal sneeuw ligt :+

Maar nee nog ga ik het niet doen. Geen zin in, veel te koud :+ In mijn straat heeft overigens echt niemand t ... Dus k val ook niet op :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:00

Wij hadden alleen die postcodeloterij krant. Maar dat was al volume genoeg.
En het was drama hier.
Degene die mijn wijk had ingepakt, hoeft zelf vast niet zo vaak de srtaat op...
Had ik een tas 1 een tas 2, dus ik op pad. Mis ik het eerste stuk. Dus ik kijken wat ik wel had, zat in tas 2 behalve de H-a-H ook een bundel post voor ná het steunpunt. Dus ik helemaal naar het steunpunt toe, stonden daar tas 3 en 4, maar met alleen maar post voor na het steunpunt en H-a-H.... Waar was dan mijn eerste deel? Ik dat stuk eerst maar bezorgd, en toen terug naar het depot, bleek er dus nog een tas 1a te zijn 8)7
Dat verwacht je toch niet?
Er stond ook niet op de labels dat het 1 van 5 was ofzo. Fijn hoor. Was pas om kwart voor 6 met die wijk klaar...

Maar goed, ik blijf aftellen, nog twee weken postbezorger en dan ben ik postbezorger-af!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:21

Marije_jiplover schreef:
Wij hadden alleen die postcodeloterij krant. Maar dat was al volume genoeg.
En het was drama hier.
Degene die mijn wijk had ingepakt, hoeft zelf vast niet zo vaak de srtaat op...
Had ik een tas 1 een tas 2, dus ik op pad. Mis ik het eerste stuk. Dus ik kijken wat ik wel had, zat in tas 2 behalve de H-a-H ook een bundel post voor ná het steunpunt. Dus ik helemaal naar het steunpunt toe, stonden daar tas 3 en 4, maar met alleen maar post voor na het steunpunt en H-a-H.... Waar was dan mijn eerste deel? Ik dat stuk eerst maar bezorgd, en toen terug naar het depot, bleek er dus nog een tas 1a te zijn 8)7
Dat verwacht je toch niet?
Er stond ook niet op de labels dat het 1 van 5 was ofzo. Fijn hoor. Was pas om kwart voor 6 met die wijk klaar...

Maar goed, ik blijf aftellen, nog twee weken postbezorger en dan ben ik postbezorger-af!

Wij doen altijd de labels gewoon in de vakjes en label met 1 erop hoeft niet de begin-tas te zijn, dat is de tas met het rode boekje erin. Ik heb gisteren voor het eerst allemaal voor mij vreemde wijken voorbereid. In een boekje stond dan naar wel steunpunt/ depot de tassen moesten, maar soms is dat nog behoorlijk ingewikkeld. Zoveel tassen naar daar, maar ook weer wat naar zus en dan weer de laatste 3 tassen daar. Ik heb het toch maar iedere keer even nagevraagd.

Marije_jiplover

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:41

Op zaterdag doen ze er hier geen boekje in, werken ze er alleen met labels. En dan is het wel gebruikelijk dat tas 1 en 2 de begintassen zijn.
En tas 1 en 2 zijn bij ons door de week wel de eerste twee tassen die mee moeten, tas 3 en 4 liggen dan evt. op het steunpunt.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:31

Ik heb met mijn normale middag wijk op zaterdag altijd iemand die mijn graag naar het steunpunt laat fietsen. Stopt hij de steunpunt tas vol en krijg je maar paar bundels mee op de fiets, echt heel irritant. Heb hem er nu eens op aangesproken, was optijd terug. Hoop dat het volgende keren beter gaat.
En van mijn 1e wijk staat het HAH meestal tussen de steunpunten, moet ik de chauffeur voor zijn om het er uit te halen, voorbereiden mag ik gelukkig zelf doen. Kan ik zo inpakken dat ik niet te veel mee neem, op die 5/6 km fietsen zijn die meters naar het steunpunt niet zover om meer.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:20

Wij hebben (nog) geen steunpunten. Wel nabreng, maar dat staat dan ergens onder de carport. :P

Ik hoorde trouwens van een collega dat er deze week veel huis-aan-huis is; dinsdag en woensdag drie stuks, donderdag en vrijdag twee stuks. -O-

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:27

tja, ze zullen toch ergens hun inkomen van moeten krijgen :\

we zijn dalijk niet meer dan veredelde folderbezorgers...

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:28

ook ik werk als postbezorgerster voor tnt . doe dit 5 dagen in de week. Zit alleen vanaf vandaag in de ziektewet met een gekneusde schouder . Ik was verleden week donderdagmiddag in mijn wijk onderuit gegaan omdat het zo glad was op de oprit van een bepaald huis , heen ging goed maar terug ging ik toch zo achterover , keihard met hoofd op de grond en landde voor de rest op mijn rechterzijde en schouder . Met als gevolg een gekneusde schouder waar niets op mag hangen nu . Baal er als een stekker van . Die kl*te winter .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:48

Ai dat is flink balen, beterschap!

Nog meer mensen die trots toegeven dat ze hun stoepje niet vegen/strooien? :roll:

Dowski: Ja idd. :\ Ik vind huis-aan-huis geen ramp maar wel als het dagelijks is. Eén of twee dagen niets, houdt het leuk...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:21

vandaag van de sandd gellukig erg weinig alleen van de dhl wel best veel of vooral zwaar ik heb er vrij veel telefoongidsen tussen zitten en voor 1 keer wat H-A-H maarja dat betekend wel dat ik een 10tje extra uitbetaald krijg en er een extra dag over mag doen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:47

amigamia :(:)

ik heb het ook aan mijn ouders gevraagd om te doen nadat mijn collega die die wijk doet daar een grapje over maakte :=
en ze hebben het ook gedaan! :D

en ik heb het de laatste sneeuwbuien ook gedaan :j
niet zo uitgebreid als mijn buurvrouw :o die doet ook echt de hele stoep erbij, maar heb wel een paadje naar haar toe gemaakt :j :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:04

Zeker wel dat ik respect heb voor de postbode met dit weer :-) We maken dan ook trouw een pad schoon en strooien.
Van de week toen zag ik een verkleumde postbode, die liep echt helemaal verkrampt, even gevraagd of ie wat warms wilde drinken en je zag hem helemaal blij worden, hahaha.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:45

Top! +:)+ :D

Vandaag alweer weinig post. Had mijn eigen twee wijken en bij beiden had ik maar twee tassen; één post en één h-a-h. Op dinsdag was dat altijd het dubbele...

Bij jullie?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:08

Post wordt inderdaad steeds minder ja.
Hoewel het in mijn ene wijk nog mee viel, daar zaten boekjes van de Bijenkorf bij.

Maar er komt wel steeds meer h-a-h, we lijken zowat wel veredelde folderbezorgers te worden...
Ben blij dat ik nog maar 7 keer hoef te werken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:20

Bij mij ook Bijenkorf, beide wijken. En nóg zo weinig...
Mijn leidinggever zei vandaag ook; ik ben blij met die h-a-h, niet voor jullie, wel voor ons...
Snap ik best hoor!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:33

Ik werk niet als postbezorger, maar had wel 2 wijken. Ik ben zaterdagwerker en draai doordeweeks bij, zowel binnen als buiten.
Vandaag 2 wijken , was weinig post inderdaad maar wel veel hah en die sneeuw vertraagd toch.
Ben zaterdag uitgegleden, liep iets te zeker, maar gelukkig niks aan over gehouden....

Ik heb van een collega een tip gekregen voor bepaalde dingen onder je schoen, een soort elastiek met metaal, verkopen ze bij de schoenmaker. Die ga ik volgende week wel meteen halen denk ik, misschien ook een tip voor andere ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:35

Die ken ik ja! :j
Maar met mijn te grote thermoboots gaat het gelukkig ook (nog) wel. :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:55

Toekie schreef:
Bij mij ook Bijenkorf, beide wijken. En nóg zo weinig...
Mijn leidinggever zei vandaag ook; ik ben blij met die h-a-h, niet voor jullie, wel voor ons...
Snap ik best hoor!

dat is het inderdaad, het bedrijf heeft het nodig om rond te komen, daarom mekker ik ook niet teveel, zo krijg je in ieder geval nog wel salaris :=
kreeg van het weekend trouwens te horen dat mijn contract verlengd wordt, of dat mijn leidinggevende in ieder geval niks heeft teruggekregen op zijn aanvragen, dus als het goed is heb ik nu een vast contract.. nouja, dat gaat dan in per april ofzo, dus wie weet hoe het de komende maanden gaat..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:53

Gefeliciteerd! ;)

Vandaag was het weer zooo weinig. Maar dankzij h-a-h toch dik 4,5 uur bezig geweest (twee wijken). :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:25

Ik heb netjes op tijd gelopen.
Ik had een of andere kalender h-a-h en in mijn tweede wijk zat hij er niet eens bij.
Maar ik had het wel verrekte koud vandaag, brrrr...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:27

Babsiej schreef:

Moet je ook niet doen, dat is zoooo niet 2010, maar echt iets van vroegah. Nu is dat niet meer nodig, want rekening houden met anderen hoort er niet meer bij in deze samenleving. Dat iemand eventueel een poot breekt op jouwn stoepje heb je niets meer te maken toch? Nee, niet doen hoor, kost alleen maar tijd, koude handen, koude oren van dat sneeuw scheppen, zout strooien bij deze temperaturen :D
En al helemaal niet doen als niemand het doet! Want dat staat zo raar!

}:0

Raimondlover schreef:
Ik heb van een collega een tip gekregen voor bepaalde dingen onder je schoen, een soort elastiek met metaal, verkopen ze bij de schoenmaker. Die ga ik volgende week wel meteen halen denk ik, misschien ook een tip voor andere ;)

Ja! Die hebben we ook bij ons op het filiaal! Niet veel, maar wel een aantal! Lijkt mij wel fijn als je non-profiel schoenen hebt. Zelf heb ik ze nog niet gebruikt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:34

Ik heb echt superschoenen, van Ecco, gekocht met de kortingsbon van de TNT. Wandelschoenen met Gore-tex.
Geen natte voeten, geen koude voeten en superveel grip op gladde weggedeelten.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:55