Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:12

Goede morgen,

Ik lees al een tijd mee en loop al een hele tijd met een idee rond.

Onlangs heb ik na lang wikken en wegen een pony-fiets setje uit Amerika over laten komen.
Voorheen waren ze alleen als complete set dus incl. fietsje te koop, maar nu als set dus ik dacht nu probeer ik het eens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verzendkosten zijn dusdanig hoog dat deze puur was om te kunnen beoordelen hoe de kwaliteit is.
(transport was net zo duur als de set)

nou ik kan zeggen :D de kwaliteit is perfect! Ik ben helemaal verliefd

Nu heb ik uitgebreid contact met het bedrijf wat dit verkoopt en probeer een mogelijkheid te vinden om de sets, dus zonder een fietsje in Nederland te gaan verkopen.
Probleem is dat het bedrijf in California gevestigd is en de meeste vervoerders eerst naar de oostkust van de US per wegtransport vervoeren voordat het op de boot kan.
Daarnaast is het een te grote investering om een container vol te laten komen. en in de eerste instantie bv 75 stuks geeft een transport volume van misschien 3 m3 dus dan is container vervoer ook nog erg duur.

Is er hier iemand die ervaring heeft met transport vanuit de west kust van de US?
Denken jullie dat hier een markt voor is als de set toch wel tussen de 80 en 100 euro moet gaan kosten?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Elvira

HorseTopShop

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:29

Ik kan je geen zinnig antwoord geven Elvira. Alleen dat ik ze echt geweldig vind!!! :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:04

Noean schreef:
Goede morgen,

Ik lees al een tijd mee en loop al een hele tijd met een idee rond.

Onlangs heb ik na lang wikken en wegen een pony-fiets setje uit Amerika over laten komen.
Voorheen waren ze alleen als complete set dus incl. fietsje te koop, maar nu als set dus ik dacht nu probeer ik het eens.

[ [url=m/goGXYm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WeWcKb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sw7DZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HCF03r.jpg]Afbeelding[/url] ]

De verzendkosten zijn dusdanig hoog dat deze puur was om te kunnen beoordelen hoe de kwaliteit is.
(transport was net zo duur als de set)

nou ik kan zeggen :D de kwaliteit is perfect! Ik ben helemaal verliefd

Nu heb ik uitgebreid contact met het bedrijf wat dit verkoopt en probeer een mogelijkheid te vinden om de sets, dus zonder een fietsje in Nederland te gaan verkopen.
Probleem is dat het bedrijf in California gevestigd is en de meeste vervoerders eerst naar de oostkust van de US per wegtransport vervoeren voordat het op de boot kan.
Daarnaast is het een te grote investering om een container vol te laten komen. en in de eerste instantie bv 75 stuks geeft een transport volume van misschien 3 m3 dus dan is container vervoer ook nog erg duur.

Is er hier iemand die ervaring heeft met transport vanuit de west kust van de US?
Denken jullie dat hier een markt voor is als de set toch wel tussen de 80 en 100 euro moet gaan kosten?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Elvira

Container heb ik ook geen ervaring mee.

De sets vind ik wel leuk (weer eens wat anders)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 17:20

Dus alleen hoofd zit en zwiep?
Ja kei leuk, maar niet voor dat geld (en ik ben mama van kleuter in bezit van fiets). 40/50 zou ik eerder happen.

Ik zou allereerst vanavond even de foto's verwijderen en je aanmelden bij het higher level forum. Ga daar eens neuzen naar info en stel daarna duidelijk omschreven (maar zonder te veel info) je vraag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:41

Poeh dat is een lastige...kan goed aanslaan maar kan ook zijn dat veel mensen het wel (heel) leuk vinden maar toch te veel geld alleen "voor de leuk".

Ik ben genegen het laatste te denken maargoed een mens kan zich vergissen :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:43

Ik ben benieuwd wat voor speelgoed nog meer in die prijscategorie zit. Dit is eigenlijk iets simpels in heel goede kwaliteit, als ik het goed begrijp. Het stimuleert de verbeelding van een kind, maar dat is het ook wel (het is geen lichtgevend skateboard of een levensechte, pratende pop, of iets anders waarbij direct duidelijk is waarom het veel kost). Ik vind het veel geld, maar goed: ik vind een kindershirtje van 50 euro ook veel geld en die bestaan ook. Het zou best kunnen dat er wél markt voor is in het luxe segment.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:38

Ik heb dit pas ergens gezien maar kom er niet op waar. Vond het toen ook flink prijzig. Heb al zitten Google-en maar kan het niet vinden.

Lastig dat het zoveel investering vraagt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:12

Volgens mij gaat het om de hele set zonder de fiets toch? Dus zadel, halster, zwiepjes, staart.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:47

Oef, zonder de fiets vind ik dat wel erg duur voor "de leuk".. :o
Natuurlijk zijn er altijd mensen die het er voor over hebben maar ik denk niet dat het echt een dikke business is eigenlijk

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:58

Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat inderdaad om de sets zonder de fiets.

mocht het rendabel worden om ze te importeren (nee rijk zal ik er niet van worden maar ik vind ze zo leuk ) ;) dan laat ik het jullie weten.

@holly ik kan mijn bericht niet meer aanpassen.
en bedankt voor je tip over het forum. Die is nieuw voor mij.
Laatst bijgewerkt door Noean op 04-02-16 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:04

Kan je het hele spul al gebruiken op een klein fietsje en dan steeds overzetten op een grotere fiets? Dat zal misschien al schelen. Maar denk dat het echt een beetje te prijzig is voor de meeste mensen...dan kost het meer dan het fietsje in veel gevallen :P

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:11

Goeie vraag,
ik wil het eerst houden bij de "kleine set" die is geschikt voor 12" 14" en 16" fietsen.
Er is ook een grotere set voor 18"en 20" in het roze te koop maar ik denk dat die minder zal verkopen.
je kan de set dus inderdaad over zetten.
de prijs die ik aangaf kan zakken zodra ik vervoer heb gevonden wat het rendabel maakt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 20:49

Het is echt super leuk.
Maar van 1 artikel kun je niet leven.
Bedenk jezelf dus dat je meer variatie nodig hebt voor de mensen en welke richting je dan in gaat. Is dat bv meer verschillende sets (auto, vliegtuig, paard, hond, ik zeg maar even wat) of kies je voor allerlei leuke en grappige dingen (een kwekkende deurbel, een lachende hark, een glow in the dark hoefvet, ik zeg weer even wat), of nog een geheel ander iets.

Je hebt iets heel leuks gevonden en daar is absoluut vraag naar (maar vast niet voor dat geld), dus ik zou zeggen, borduur er verder op en ga eens kijken waar je op uit komt.

Voor ondernemen moet je creatief zijn. Een van de dagelijks terugkerende dingen is het zo veel mogelijk eruit halen voor zo min mogelijk kosten.

Even een realiteitsvoorbeeld.
Stel je roept vandaag op de goede plek, joehoe kijk eens wat ik verkoop.
Dan verkoop je er meteen 5, maar morgen slechts 1 en de rest van de maand totaal nog 3 met wat geluk.
Hoe ziet dat er uit qua kosten en opbrengst? (Niet voor ons, voor jezelf over nadenken ;-))

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:01

ik begrijp wat je bedoelt, ik heb een baan waarin ik erg flexibel mag zijn dus ik hoef er niet van te leven.
De branche waarin ik voor mijn werk zit is ook erg wisselend en juist vaak afhankelijk van het al dan niet doorgaan van projecten. (telefoonopname apperatuur)
Verder ben ik boekhouder en ik heb inderdaad alles doorgerekend. Vandaar dat ik nu zeg dat het nog niet rendabel is. Het is ook mijn bedoeling om de verkoop voornamelijk via een webshopje te doen.
Al je tips zijn wel heel erg welkom! ik ben er blij mee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:50

Ik kom me ook melden, 12 februari ga ik mijn bedrijfje registreren bij de KvK :D Voor online begeleiding bij afvallen, krachttraining en personal training in Den Haag, gefocust op expats die geen Nederlands spreken :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:26

Ik zou kijken naar een Europese fabrikant. Er is vast en zeker wel een fabrikant in Europa die dit soort setjes ook maakt. Ik denk dat je met een lagere verkoop prijs en een diversiteit aan setjes, motor, draak etc etc je wel een heel leuk product hebt.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:19

Helaas is er geen europese fabrikant zelfs geen chineese :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:15

Kan je dan niet met een firma in zee die deze dingen hier kan maken? Of een variatie.
Zonder de fiets vind ik het ook duur klinken.. en markt redelijk klein dan vrees ik.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:20

☺ ben ik nu ook aan het uitzoeken. Het hier laten maken is ook duur. Daarom besteden veel bedrijven hun werk uit naar lage lonen landen. Het goedkoopst blijft China maar dan moet je je ook realiseren dat er kinderarbeid aan te pas komt en dat wil ik niet. Dan maar wat duurder maar wel een eerlijk product.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:32

Dat hoeft echt niet hoor, ook in China zijn er heus bedrijven zonder kinderarbeid. Alleen moet je als opdrachtgever dan wel zorgen dat je er dicht bovenop zit om de arbeidsomstandigheden enzo in de gaten te houden :)

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:53

ja dat is ook zo.. maar daar is het nu nog te vroeg voor.
Dat vraagt naatuurlijk een hele andere benadering om het zelf te gaan laten maken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:44

:wave: Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik wil me nu graag ook "officieel aanmelden".

Per 1 maart start ik als zelfstandig ondernemer met het verkopen van bedrijfssoftware van Microsoft.
Ik heb hier al een heleboel nuttige tips gelezen! Ik hoop dat ik zelf ook wat kan bijdragen aan dit topic, maar ik ben nog een newbie dus voorlopig zal het voor mij vooral informatie opzuigen zijn hier. :P

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:41

Vraagje aan de ondernemers wie een folder hebben. Waar hebben jullie deze laten opmaken en laten drukken? Wat voor soort papier en model hebben jullie gebruikt?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:07

Bij Drukzo.nl , dat is de goedkoopste die ik kon vinden en bleek nog eens prima kwaliteit ook.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:29

Ik heb geen folders, maar laat al mijn drukwerk bij Drukwerkdeal maken. Perfecte kwaliteit en altijd netjes geleverd. Visitekaartjes die vandaag binnen zouden komen waren afgelopen vrijdag al binnen.