Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:21

Kun je het nu dus al aanvragen purny :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:42

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:39

Zie ik net een vacature voorbij komen (niet iets voor mij, maar zat de tekst te lezen), bij een bedrijf voor luxe tuinmeubels oid…staat er bij de opsomming aan eisen dat je een 'gezonde levensstijl' moet hebben :? :? :?
(functie was telefoniste/adm. medewerkster)
Zet er dan gewoon bij dat je een fotomodel zoekt (je moest ook een foto bijvoegen)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:46

Kinke schreef:
Zie ik net een vacature voorbij komen (niet iets voor mij, maar zat de tekst te lezen), bij een bedrijf voor luxe tuinmeubels oid…staat er bij de opsomming aan eisen dat je een 'gezonde levensstijl' moet hebben :? :? :?
Zet er dan gewoon bij dat je een fotomodel zoekt (je moest ook een foto bijvoegen)

:= ....I don't wanna know I guess...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:48

Kinke schreef:

Juist ja? -O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:49

Kinke schreef:

Ik heb ook eens een voorbij zien komen, waarop stond: vanwege de aard van organisatie en het product wat wij verkopen hechten wij veel waarde aan iemand met een gezonde en doordachte leefstijl ( of iets in die richting )

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:51

Ir1ne schreef:
Kinke schreef:

Ik heb ook eens een voorbij zien komen, waarop stond: vanwege de aard van organisatie en het product wat wij verkopen hechten wij veel waarde aan iemand met een gezonde en doordachte leefstijl ( of iets in die richting )

Ja oke, maar dat word dan nog een beetje subtiel vertelt.. :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:57

Uhm het mag geen eis zijn. Dat is discriminatie namelijk..

Ik heb deze al aan vuurneon gesteld, maar als dit bij een vacature staat, wat zou men dan bedoelen :

Geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie met jouw CV, inclusief korte bijlage in de Engelse Taal.

En dan gaat t om de bijlage, wat zou men dan bedoelen wat je in zon bijlage zet?

Ik wil wel bellen, maar kom ik dan niet over als een stombo?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:01

Ik zou gewoon even bellen dat het voor jou een beetje onduidelijk is hoe ze de bijlage voor de Engelse taal het liefst ingevuld zouden willen zien en of ze je hiervoor meer informatie kunnen geven. Vind ik niet stom, ik zou het ook niet weten.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:01

Wat doen jullie in een sollicitatiebrief/motivatiebrief?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:32

Ben er al achter. Iemand ervaring met een CV in het Engels te maken ??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:33

Kinke schreef:

Daarom solliciteer ik niet op functies waarvoor je een pasfoto moet insturen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:38

Er is mij toendertijd gevraagd waarom ik geeen foto op mijn cv heb. Heel simpel; als men een steviger/dikker persoon ziet, veroordelen ze hem toch, ook al is dat onbewust.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:41

Hoe l*llig ook, zo werkt het helaas wel. Geef je groot gelijk dat je geen foto mee stuurt, het gaat toch in eerste instantie om je ervaring en vaardigheden, en pas bij een gesprek komt de rest kijken.

CV in het Engels heb ik geen ervaring mee, kan het eventueel wel mijn moeder vragen voor je, of die tips heeft. Die heeft er wel vaker mee te maken gehad.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:52

Zo, ik gooi het even in een nieuw berichtje, heb mijn moeder even om een paar tips gevraagd hoe je het aan kunt pakken.

Wat zij zegt dat eigenlijk het belangrijkste is, is om ervoor te zorgen dat je de vakspecifieke terminologie goed hebt. Bij voorkeur dus geen google translate gebruiken, omdat die vaak met kromme en niet correcte vertalingen aan komt zetten. Wanneer mogelijk hierbij bij voorkeur een vakspecifiek boek in het Engels gebruiken. Je zou de eerste niet zijn die denkt goed te zitten hierbij maar wat niet het geval blijkt te zijn.

Als het mogelijk is profielen/CV's van collega's in het Engels bekijken (of via LinkedIn of iets dergelijks). Zo heb je een beetje een idee ook hoe en wat.

Wat betreft opmaak en dergelijke gewoon bij jezelf blijven, een CV in het Engels hoeft er niet anders uit te zien dan je gewone, zolang het maar eigen is. Als je ergens in het Engels een mooie zin tegen komt die voor jou perfect past, gewoon gebruiken. Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Laat het als het af is doorlezen door anderen. Feedback van iemand die veel met Engels bezig is (zelf Engelstalig of tolk/vertaler o.i.d.) is hierbij erg praktisch. Hulp van zo iemand bij het opstellen kan ook fijn zijn, hangt er natuurlijk een beetje van af hoe goed je eigen Engels is.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:04

Thnx Merileth!!

Mijn vader is arts en communiceert praktisch alleen maar in het Engels, mijn Engels is best goed maar sommige woorden...

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:14

Graag gedaan hoor!

Ah, dat scheelt weer, in ieder geval iemand in de buurt die het als je wilt na kan lopen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:45

Nou we gaan lekker. Vanmorgen een gesprek, was 2e gesprek, met 2 andere mensen. Zeggen ze ineens dat het technsiche aspect toch wel erg belangrijk is ( heb in het begin bij het uzb gezegd, ik ben niet technisch, heb ook geen technische opleiding gedaan, dus daar moet wel rekening mee worden gehouden ) ze zochten echt een sterk iemand op commercieel vlak, vandaag zeiden ze ineens dat er een grote twijfel ligt op het technische aspect omdat ik daar geen ervaring in heb/opleiding in heb... pffffffff.... nou ben benieuwd.

Voor die van het gesprek van woensdag een afwijzing gekregen. Er was iemand met meer ervaring met douane en exportdocumentatie..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:46

Ir1ne schreef:
Nou we gaan lekker. Vanmorgen een gesprek, was 2e gesprek, met 2 andere mensen. Zeggen ze ineens dat het technsiche aspect toch wel erg belangrijk is ( heb in het begin bij het uzb gezegd, ik ben niet technisch, heb ook geen technische opleiding gedaan, dus daar moet wel rekening mee worden gehouden ) ze zochten echt een sterk iemand op commercieel vlak, vandaag zeiden ze ineens dat er een grote twijfel ligt op het technische aspect omdat ik daar geen ervaring in heb/opleiding in heb... pffffffff.... nou ben benieuwd.

Voor die van het gesprek van woensdag een afwijzing gekregen. Er was iemand met meer ervaring met douane en exportdocumentatie..

Zeggen dat je altijd bereid bent om te leren? *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:02

Dat heb ik uiteraard gezegd, maar daar hebben ze in het begin natuurlijk niks aan..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:12

Ir1ne schreef:
Dat heb ik uiteraard gezegd, maar daar hebben ze in het begin natuurlijk niks aan..

Nee, dat is waar. Maar ik bedenk me altijd dat de ander ook ingewerkt moet worden en kennis moet vergaren die van toepassing is. Jij doet er dan misschien alleen wat langer over. Alleen hopen dat de werkgever dat ook inziet..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:13

De concurrentie is op dit moment dermate dat ze dat ook niks kan schelen hoor..
Ze pakken gewoon diegene die op dat moment het beste in hun organisatie past.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:17

Ir1ne schreef:
De concurrentie is op dit moment dermate dat ze dat ook niks kan schelen hoor..
Ze pakken gewoon diegene die op dat moment het beste in hun organisatie past.

En wie zegt dat dat degene is met de meeste ervaring?
Je bent immers al zo ver gekomen, zonder al te veel technische kennis.
Je kan alleen maar hopen op het beste en ik hoop met je mee! :)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:21

Ik ook Irene! Blijf voor je duimen!

Ik heb inmiddels mijn planning voor de gesprekken. 12 mei en 13 mei om 9:00 en 15 mei om 11:30.
Wordt een spannende week!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:29

kimberly1995 schreef:
En wie zegt dat dat degene is met de meeste ervaring?
Je bent immers al zo ver gekomen, zonder al te veel technische kennis.
Je kan alleen maar hopen op het beste en ik hoop met je mee! :)

Aangezien ik dat het meest te horen krijg als afwijzing... ik :P Maar bedankt hoor!!

Idd heel spannend Barbara!! Hoop dat t je lukt :)