Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:36

hahahah ja echt die mensen hebben echt geen idee :P Hier ook na je master kun je zeker aan het werk als psycholoog en omdat ik een extra aantekening had, was ik ontzettend aantrekkelijk.

Nou zelfs een stage vinden was een ramp. Heb bijna een jaar gesolliciteerd voor een stage.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:42

Maar met psychologie kan je toch wel meer dan alleen psycholoog worden? Of ben je het gaan studeren met het idee 'ik wil psycholoog worden'?

Uiteindelijk zullen de geluksvogels terecht komen bij pedagogische en maatschappelijk instellingen, alleen niet als psycholoog? Als ik het een beetje begrijp?

Geen hobby waar je het mee kan combineren en zo een eigen bedrijfje opzetten?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:35

Ik wilde zelf heel graag psycholoog worden. In september een maand begeleider geweest, maar verveelde mij heel erg daar. Ik heb wel met kleine kinderen in weekenden vrijwilligerswerk gedaan en dit was wel leuk, maar het ook net niet. Miste het denkwerk. Wel veel op hbo functies gesolliciteerd, maar daarvoor word ik ook niet uitgenodigd. Bij een paar gebeld waarom ze mij niet hadden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en het antwoord is meestal dat ze iemand hebben met meer ervaring en de opleiding.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:33

De voorlichting op universiteiten is niet heel best nee idd. Gelukkig waren ze bij ons wel wat minder rooskleurig dan bij jou nog Lovelys.

Jij hebt nu ook een WEP gevonden toch? Ik ben nu in totaal 7,5 maand aan het weppen.. Ben nu rustig aan weer begonnen met solliciteren. Hoop heel erg dat het nu wat meer op gaat leveren. Het weppen is super leerzaam, maar begint me wel echt op te breken.. ik hou er 130 euro in de maand aan over voor 24 uur in de week (ivm loonheffingskorting op andere baan).

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:49

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:07

lovelys schreef:
Ja en de universiteit was bij mij ook niet eerlijk. Zij gaven aan de veel mensen binnen een jaar als psycholoog aan het werk waren. Dat is gewoon niet waar of alleen maar onbetaald. Al mijn vrienden zijn wat anders gaan doen. 1 vriendin heeft geluk gehad en was naar Engeland toe geemigreerd en heeft daar een baan als psycholoog. Ook zij doet het deels op vrijwilligerswerk.

'Aan het werk op niveau' zeiden ze bij ons. Ze waren er alleen vergeten bij te zeggen dat bijna niemand in het vakgebied werkt. Ik zou dolgraag als historicus aan de slag willen, maar heb in bijna twee jaar tijd net een handjevol banen gevonden in het vakgebied...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:41

Dobby
Ja is een wep, maar 4 maanden onbetaald en daarna 3 maanden betaald. Dus dat is fijn. Ze zijn wel heel duidelijk dat ze mij niet vast aannemen, maar bij goed functioneren kan ik nog twee keer verlengen. Ik verwacht bij deze wep niet heel veel. Ze zijn vrij duidelijk, het is niet extreem moeilijk werk, maar vooral bijzondere mensen.

Annwfyn
Als je het geen probleem vindt om te bellen zou ik je een callcenter baantje willen aanraden. Collega's zijn leuk en gezellig en het werk niet te erg.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:46

Dat is wel een goede deal! Ik mag in principe een jaar blijven (nog 9.5 maand, heb hiervoor al een wep gedaan) maar ik ga dat nooit volhouden financieel..

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:46

.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:48

En de horeca annwfyn?

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:54

.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:17

Hier nog iemand met universitaire opleiding psychologie (Bachelor sociale psychologie, Master Economic Psychology). Maar helaas is er inderdaad vrijwel geen werk te vinden in de echte psychologie richting. Ik ben nu aan het zoeken in de richting HR of communicatie/marketing, maar dat is enorm moeilijk zonder directe opleiding en zonder ervaring... Drama :(

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:26

Ja dat is niet echt praktisch. Is recruiter iets voor je? Ik kreeg namelijk de vraag waarom ik die kant niet op ging.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:01

lovelys schreef:
Ja dat is niet echt praktisch. Is recruiter iets voor je? Ik kreeg namelijk de vraag waarom ik die kant niet op ging.

Ja die vraag heb ik ook al meerdere keren gekregen. Is alleen echt totaal niets voor mij. Ik krijg al de kriebels als ik er aan moet denken dagelijks aan de telefoon te hangen met allerlei mensen/bedrijven en die koste wat het kost te overtuigen iets te doen/kopen.
Ben niet zo iemand die alles voor elkaar krijgt door te praten helaas :(
Ga denk ik liever richting de personeelszaken of interne communicatie. Maar ben ook nog steeds aan het orienteren.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:05

Ja dat leek mij dus ook niet zo heel erg leuk, maar iedereen is anders ;)
JE zou eens kijken wat de meest gevraagde eisen zijn en daar een cursus of iets dergelijks in volgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:06

Kayleigh327 schreef:
lovelys schreef:

Ja die vraag heb ik ook al meerdere keren gekregen. Is alleen echt totaal niets voor mij. Ik krijg al de kriebels als ik er aan moet denken dagelijks aan de telefoon te hangen met allerlei mensen/bedrijven en die koste wat het kost te overtuigen iets te doen/kopen.
Ben niet zo iemand die alles voor elkaar krijgt door te praten helaas :(
Ga denk ik liever richting de personeelszaken of interne communicatie. Maar ben ook nog steeds aan het orienteren.

Een recruiter werkt bij een uitzendbureau, die krijgt telefoon van een bedrijf of ze iemand beschikbaar hebben voor een functie ;) Jij gaat dan zoeken naar een geschikte kandidaat ;)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:19

.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:59

Witte Weekblad van vandaag staat dat Hotel De Beurs in Hoofddorp medewerkers bediening en receptie zoekt.
Bakkerij Gorthuis in Hoofddorp zoekt ook iemand, 30 uur pw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:24

Oké en nu omgeving Groningen :P

Ik ga gewoon even solliciteren op de vacature als projectsecretaris... You never know... Het klinkt echt heel leuk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:40

omgeving emmen mag ook :)

ik werk morgen mijn laatste werkdag en dan de ww in na zoveel jaren gewerkte te hebben.
Heb vrijdag een sol gesprek, mijn derde alweer dus ben benieuwd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:45

Balen Alja, wat zoek je?/Wat heb je gedaan?

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:08

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:02

Helaas afwijzing gekregen, nouja, heb er ook niet heel hard m'n best voor gedaan. Had alleen wel gehoopt, aangezien de vacature tot maandag 9 uur er op stond en daarna ineens tot donderdag 9 uur opnieuw...

Ben wel weer redelijk flauw van hier, collega doet altijd heel bot tegen me. Twee andere heren begonnen tegen mij over paarden, super aardige mannen. Zegt die botterik ineens zo uit het niets: Ik heb niets met dat paardenvolk.

Joh, you don't say... :wave:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:04

Janine1990 schreef:
Balen Alja, wat zoek je?/Wat heb je gedaan?

Ik heb 18 jaar bij de benzine pomp ervaring ;)

ik wil vooral in de buurt werken, heb de afgelopen maanden op een werkdag 130 km moeten rijden en dat is me te gek.
Dus ik wil best veel maar vooral in de buurt :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:09

Ik heb weer tig dingen lopen en we zien wel of er iets uitkomt.

Wat heel jammer is, is dat ik eigenlijk eind van het jaar ervan overtuigd was dat ik een baan had! Ik werd gebeld door iemand die zei dat ie mijn nummer van zijn zwager gekregen had en of ik nog werk zocht. Ja dus. Hij zei dat ie wat rotervaringen had met jonkies binnen het bedrijf dus nu bewust iemand zocht met meer ervaring. Afspraak gemaakt en op gesprek geweest. Lekker kort van stof en kort door de bocht, ik hou ervan! Leuk gesprek en vervolgens zegt ie dat ie er twee gesproken heeft en er de volgende week op terug komt. Hij zegt ook nog nou ik heb er een goed gevoel bij!

Je raadt het al, de week erna gaat gewoon voorbij en ik hoor niks.....de maandag erop had ik echt een oliebol en ik dacht kan mij het schelen, dan maar een afwijzing maar dan weet ik wat. Dus ik bel hem en hij zegt oh ja ja daar gaan we het vanavond over hebben. Ik bel je deze week.

Raden jullie het weer? Hij moet nog bellen en we zijn a.s. maandag twee weken verder. Ik bel niet meer maar vind het zo onwijs jammer.

Wat wel superleuk is is dat ik gereageerd heb op een vacature bij het CBR, als examinator. Een instroomfunctie waardoor je 3 weken intern zit en dan aan de slag gaat. Eigenlijk een volledige omscholing maar het lijkt me fantastisch. Ze hebben een beste sollicitatieprocedure dus eerst maar zien of ik daar doorheen kom maar iedereen tegen wie ik het zeg, zegt gelijk nou dat is echt wat voor jou! Hopen dat ze er daar ook zo over denken :D